Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:38

Zebrastreep schreef:
En nogmaals zelf gezegd door Rutte het vaccin wordt NIET verplicht in Nederland. Snap niet waarom mensen daar nog op blijven drammen dat het verplicht wordt.

Maar geloof jij ze dan echt op hun woord ..de politiek

Ik echt niet hoor !!

Als ik zie hoe het hier met de politiek in Belgie is gesteld
Wat ze allemaal beloven en niet nakomen
Een tweede lockdown zou er nooit komen ..volgens mij staan we er heel dichtbij

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:38

Sizzle schreef:
Janinevv schreef:
Sizzle: over mondkapjes plicht buiten kan best ook hier komen hoor, als je naar andere landen kijkt. Vind wel echt triest.

Ik zeg niet dat het niet kan komen.
Op dit moment is er nog geen sprake van dus zulke berichten hebben maar 1 doel: opruien en stoken om de verkoop omhoog te krijgen.

Verkoop van mondkapjes ?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:39

Zebrastreep schreef:
En nogmaals zelf gezegd door Rutte het vaccin wordt NIET verplicht in Nederland. Snap niet waarom mensen daar nog op blijven drammen dat het verplicht wordt.

Ik bewonder je vertrouwen maar ik zou er niet van staan te kijken als dat ook een keer bijgesteld wordt als blijkt dat dat tegen die tijd handiger is :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:39

Lolaliza schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik echt niet hoor !!

Oh jaa nou echt ben het met je eens!

De jonge zij ook zelf : schijnveiligheid van mondkapjes en nu moeten we ze op?! Waarom.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:40

Publieke druk, grootste deel van het volk wil het. Dat schreef ik net ook al.

Zebrastreep

Janinevv schreef:
Zebrastreep schreef:

Nouja ze pakken nu ook een mondkapjes plicht aan dus kunnen ze ook vast wel met vaccineren.

Een mondkapje is echt niet te vergelijken met een vaccin. Je gaat echt niet dood van een mondkapje. Ik heb hyperventilatie en ik merk er echt weinig van. Alleen als ik mijzelf benauwd gaat denken bij veel mensen zit dat dus ook tussen de oren. Mountainbikers en wielrenners sporten in de winter zelfs met een soort mondkapje tegen de kou. Dus als zelfs sporters kunnen sporten daarmee...

Lees de uitleg van Purny. Rutte zei ook in Nederland is het zo geregeld dat het juridisch niet kan ( nogmaals uitleg Purny). Ook een bedrijf mag niet tegen werknemers zeggen 'jij moet je laten enten'. Ook dat is verboden in Nederland.

Janinevv

Waarom wil iedereen dan zo graag een mondkapje op ? Wat maakt die schijnveiligheid zo belangrijk voor de mens ? Het helpt nauwelijks.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:41

Zebrastreep schreef:

Angst, denk ik. Moeite met het accepteren van veranderingen, bang voor het onbekende?

Ik geloof niet dat het verplicht wordt en maak me daar nu al helemaal niet druk om. Het vaccin is er nog niet eens. Als het er is dan gaat het eerst naar de kwetsbare mensen en mensen in de zorg e.d. Dus eer ik voor de keus sta het wel of niet te nemen zijn we vast al weer heel wat maanden verder.

Mungbean

Janinevv schreef:
Sizzle schreef:

Op dit moment is er nog geen sprake van dus zulke berichten hebben maar 1 doel: opruien en stoken om de verkoop omhoog te krijgen.

Verkoop van mondkapjes ?

Nee, hun krant en advertenties
Ik denk niet dat de media leeft van mondkapjes. :D

Janinevv

Zebrastreep schreef:
Janinevv schreef:

Nouja ze pakken nu ook een mondkapjes plicht aan dus kunnen ze ook vast wel met vaccineren.

Een mondkapje is echt niet te vergelijken met een vaccin. Je gaat echt niet dood van een mondkapje. Ik heb hyperventilatie en ik merk er echt weinig van. Alleen als ik mijzelf benauwd gaat denken bij veel mensen zit dat dus ook tussen de oren. Mountainbikers en wielrenners sporten in de winter zelfs met een soort mondkapje tegen de kou. Dus als zelfs sporters kunnen sporten daarmee...

Lees de uitleg van Purny. Rutte zei ook in Nederland is het zo geregeld dat het juridisch niet kan ( nogmaals uitleg Purny). Ook een bedrijf mag niet tegen werknemers zeggen 'jij moet je laten enten'. Ook dat is verboden in Nederland.[/quote]

Tot nu toe nog verboden maar ik geloof wel dat ze zo iets zouden kunnen aan passen als dat beter zou uit komen.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:42

Hoe moeten ze dan aanpassen Janinevv? Dat kan niet zomaar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:43

Sizzle schreef:
Janinevv schreef:

Verkoop van mondkapjes ?

Nee, hun krant en advertenties
Ik denk niet dat de media leeft van mondkapjes. :D[/quote]

Op die fiets ik snapte je niet ahaha :+

Ik lees niet veel meer maar ik hoor veel op de radio..

Kan iemand me uitleggen hoe je meerdere quotes kan doen?

Gnome

Janinevv schreef:
Waarom wil iedereen dan zo graag een mondkapje op ? Wat maakt die schijnveiligheid zo belangrijk voor de mens ? Het helpt nauwelijks.

Waarom teken je niet voor nauwelijks als dit beter is dan niet? Volgens mij mogen we in deze tijd verdomd blij zijn met alles dat ook maar een beetje helpt om te voorkomen dat onze zorg compleet stil ligt straks.

Jessix

Janinevv schreef:

Adem in, adem uit... Het zit je allemaal wel heel hoog. :(:) Ik zie je steeds met dezelfde argumenten in de Corona topics hier op bokt. Kun je het ook wel weer een beetje van je af zetten?

Janinevv

lenaa_tje schreef:

Geen idee maar er is vast wel iets dat ze kunnen.

Of je vrijheid beperken ? Dan gaan mensen automatisch laten vaccineren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:44

Janinevv schreef:
lenaa_tje schreef:

Je bent wel heel bang voor veel dingen waarbij je zelf niet eens kunt bedenken hoe het dan zou moeten gaan... Is dat niet heel vermoeiend ook voor jezelf?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:45

Jessix schreef:
Janinevv schreef:

Adem in, adem uit... Het zit je allemaal wel heel hoog. :(:) Ik zie je steeds met dezelfde argumenten in de Corona topics hier op bokt. Kun je het ook wel weer een beetje van je af zetten?

Soms, maar ik kan er niet tegen als dingen verplicht worden. Maar dat is denk ik wel beetje duidelijk in mijn woorden in de topics. Het benauwd me enorm.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:45

Lolaliza schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik echt niet hoor !!

De lockdown is onze eigen schuld. Ik heb er niet zoveel moeite mee ik kan mijzelf goed aanpassen aan de situatie. Ik heb wel andere dingen om mij druk over te maken momenteel.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:46

ingedebruijn schreef:
Janinevv schreef:

Je bent wel heel bang voor veel dingen waarbij je zelf niet eens kunt bedenken hoe het dan zou moeten gaan... Is dat niet heel vermoeiend ook voor jezelf?[/quote]

Nouja het is niet dat ik er elke minuut van de dag aan denk en ja ik word ook moe van me gedachten. Maar er zijn zoveel mensen met allemaal een andere visie op dit gebeuren en bij alles denk ik : ja dat zou ook wel weer eens kunnen.

secricible

Janinevv schreef:
Jaa maar de hele wereld word stil gelegd. Maar Ebola in Afrika keken we vanaf ze zijlijn toe.

Was het ook niet zo dat mensen op ic toen lagen juist ook de griep vaccinatie hadden gehad ? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Moet ik trouwens naar het viruswaanzin topic?

Huh? Suggereer je nou dat de griepvaccinaties tegelijkertijd met de eerste golf vielen en mensen daardoor op de IC kwamen?
Want de griepvaccinaties starten nu zo’n beetje.... niet in Maart?

lenaa_tje

Janinevv schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik zou je aanraden je wat meer te verdiepen in wat de politiek kan en mag. En ook vooral hoe jij zelf ook beschermt wordt door onze rechtsstaat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:47

Janine.. Laatst las ik nog je verontwaardiging over het sterven van een kind. Waarom kun je dit gevolg niet koppelen aan het feit dat we nu beperkende verplichtingen hebben om precies dat soort dingen te voorkomen? Misschien vind je dan meer rust.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:48

Ik vind een plicht een stuk duidelijker dan een advies. Je ziet het in het ov, verplichting van mondkapjes dus iedereen draagt een mondkapje.
In het begin was ik ook tegen het kapje maar nu heb ik er echt geen probleem meer mee. Zouden meer mensen moeten doen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:48

secricible schreef:
Janinevv schreef:
Jaa maar de hele wereld word stil gelegd. Maar Ebola in Afrika keken we vanaf ze zijlijn toe.

Was het ook niet zo dat mensen op ic toen lagen juist ook de griep vaccinatie hadden gehad ? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Moet ik trouwens naar het viruswaanzin topic?

Huh? Suggereer je nou dat de griepvaccinaties tegelijkertijd met de eerste golf vielen en mensen daardoor op de IC kwamen?
Want de griepvaccinaties starten nu zo’n beetje.... niet in Maart?

Nee dat heb ik verkeerd verteld. Ik las ergens dat er veel toen op ic lagen die dus de jaarlijkse griep inenting hadden gehad.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:49

ingedebruijn schreef:
Janine.. Laatst las ik nog je verontwaardiging over het sterven van een kind. Waarom kun je dit gevolg niet koppelen aan het feit dat we nu beperkende verplichtingen hebben om precies dat soort dingen te voorkomen? Misschien vind je dan meer rust.

Klopt, maar dat was niet dat het ziekenhuis vol was nee ze waren alleen bang dat het jongetje Corona kon hebben. En zulke situaties vind ik echt heel erg ja.