Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar Shadow het mentorschap ligt toch vaak bij de curator of bewindvoerder? Zo was het althans bij mijn zusje, dus dat kan alleen maar via de rechter veranderd worden. Is dat veranderd tegenwoordig?Citaat:door bv families het mentorschap af te pakken en die dan onder te brengen bij een mentor met wie ze goede ervaringen hebben
Sizzle schreef:Net zo goed heeft de halve verzorging op de dam gestaan, maar dat was voor een goed doel en in de buitenlucht. Veel minder een probleem dan om half 7 smorgens even fietsen. Voor mij klinkt dat meer naar gewoon niet open staan voor een gesprek met de inwoners. Niet iedereen die oud is, is ontoerekeningsvatbaar.
Sizzle schreef:Vorige week stond nog vrij klein ergens vermeld dat een hoop ouderen gestopt zijn met eten van eenzaamheid
Sizzle schreef:Net zo goed heeft de halve verzorging op de dam gestaan, maar dat was voor een goed doel en in de buitenlucht. [...]
Sizzle schreef:Dat ging over ouderen in zorginstellingen.
Nee, het zorgpersonerl heeft geen rechten hoeven inleveren, enkel de inwoners, dat is precies wat ik zo krom vind. Besmet raken via personeel is geen probleem, naar oei oei als iemand even een luchtje wil scheppen.
lenaa_tje schreef:Sizzle schreef:Dat ging over ouderen in zorginstellingen.
Nee, het zorgpersonerl heeft geen rechten hoeven inleveren, enkel de inwoners, dat is precies wat ik zo krom vind. Besmet raken via personeel is geen probleem, naar oei oei als iemand even een luchtje wil scheppen.
Dit vind ik dus ook. Ja ze krijgen zorg maar die zorg is niet gratis. Ouderen betalen een heel groot eigen bijdrage. Dat maakt hen ook klant. Wel klanten die dus zelfs niet even een rondje mogen fietsen.
verootjoo schreef:Het zijn niet de regels van de instelling zelf hè. Het moet van het rivm.
SusanH schreef:Regels van het RIVM bestaan niet. Het zijn richtlijnen. Waar de instellingen voor het gemak regels van gemaakt hebben.
Shadow0 schreef:[…] Er zijn een aantal zeer grote organisaties in Nederland, met veel clienten en die een aanzienlijk belang vertegenwoordigen, en als die zich verenigd hadden om een goed beleid groot onder de aandacht te brengen, had dat zeker gekund. Maar het gebeurt niet. Het is uiteindelijk makkelijker om de nadelen te leggen bij de mensen die minder macht hebben: de clienten. (Oh, en de flex-bonus-stagiairepool van losvaste medewerkers die niet ondersteund worden door een goed vangnet. Daar worden ook veel van de nadelen gelegd.)
[...]
sureido schreef:Ik ben vandaag ‘op stap’ geweest! Het was echt gek maar de terrasjes op de weg er naar toe zaten echt lekker vol en t voelde allemaal wel weer een beetje zoals normaal. Toch een fijn gevoel!