Corona en vakantie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4303
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:21

Zo ik ben in Griekenland aangekomen. Ging prima met alle papieren en QR codes op Schiphol en ook hier op de AirPort geen problemen.

Josien_

Berichten: 9055
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:15

Doubtless schreef:
Neonlight schreef:
Zolang de VS geen buitenlanders toelaat maakt de kleurcode van de VS niet echt uit. :+


Ik zag op instagram Nederlanders voorbij komen die nu in de VS zijn. Als je eerst 2 weken in een ander land hebt gezeten, ben je gewoon welkom.


Klopt als je eerst bijvoorbeeld twee weken naar Mexico ofzo gaat dan kan het wel.
Maar zo kun je naar heel veel landen op vakantie, als je maar tijd genoeg hebt :D .

Doubtless

Berichten: 8540
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:20

Ja precies :)) En dan wordt de kleurcode dus wel weer ineens interessant...

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:20

Vergeet het geld niet Josien.

Josien_

Berichten: 9055
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:22

purny schreef:
Vergeet het geld niet Josien.


Excuus, dat is een minstens net zo belangrijke factor ja :$

Muze
Berichten: 5338
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:59

Hier in Frankrijk actief met mondkapjes, wel wordt er slecht afstand gehouden.
Nog geen controle gehad.
Gisteren in Spanje idem.

Sizzle

Berichten: 35736
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:48

Vanacht met een deel van het werk hutje mutjd in een slaapzaal geslapen met 20 mensen in een berghut. En als je dan opstaat moet je dan een mondkapje op: gestoord _O-

Wat wel echt een vet cool weekend. Deze Klettersteig hebben we gedaan https://youtu.be/5sVf7SGlrbI (niet onze beelden)
Ik vond het doodeng maar ben heel trots op mezelf *\o/*

Er waren in de regio enorm veel Nederlanders, de parkeerplaats bij de lift had haast enkel gele nummerplaten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37407
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:08

Ik ben de draad een beetje kwijt welk land nu welke regels heeft. Belgie moet je een formulier invullen, frankrijk ook. Duitsland dacht ik niet maar daar kom ik meerdere meningen tegen. Luxemburg oostenrijk vrij van formulier?

Mondkapjes in oostenrijk ffp2 in de buitenlucht of bij geen 1 meter binnen ook? Geldt dat ook voor je reisgenoot? Aangezien we officieel niet een huishouden zijn ivm niet samenwonen.

Oftewel met twee personen en een camper niet zijnde je huisgenoot maar wel partner. Waar kunnen we heen zonder grote kans op boetes als we dus zonder mondkapje in de camper reizen, dan wel wandelen naast elkaar?

Formulier invullen is geen ramp, maar overal internet hebben om te kunnen tonen wel. Printen wordt lastig omdat mijn printer op dit moment vertikt formulieren te printen.

Muze
Berichten: 5338
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:34

Dan print je het ergens anders..?
Of sla het op in mijn bestanden op je telefoon?

Frankrijk is formulier ja.

Goof

Berichten: 29015
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:58

Als je een relatie hebt is er toch niks aan de hand? Ik snap het probleem niet zo.

chanicha

Berichten: 12203
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:00

Voor Spanje heb ik de SpTH app en we zijn gevaccineerd, ik mag aannemen dat dat voldoende is -O-

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:00

Als je toch beide op hetzelfde adres woont ben je toch hetzelfde huishouden?
Of anders even naar de bieb gaan om het uit te printen?

lukka63
Berichten: 1423
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:07

Het enigste waar ze in Frankrijk naar vragen is de pas sanitaire,of wel de coronacheck app.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37407
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:13

Twee adressen dus twee huishoudens. Dat maakt het zo lastig. Daar kom ik dus niet uit. Check app heb ik, extra formulier moet je hebben Voor frankrijk en belgie alleen formulier wat onhandig ivm een vertikkende printer. Maar dat is oplosbaar

Maar voor oostenrijk is het vooral niet duidelijk. Ik kom daar zoveel verschillende info tegen. Mondkapje verplicht buiten en binnen en op een meter. Een andere instantie zegt alleen binnen in openbare ruimtes en een meter. Oftewel mogen we zonder boetes in een voertuig zitten zonder mondkapje als je van twee huishoudens bent -O-

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:14

karuna schreef:
Twee adressen dus twee huishoudens. Dat maakt het zo lastig. Daar kom ik dus niet uit. Check app heb ik, extra formulier moet ik hebben. Voor frankrijk en belgie alleen formulier wat onhandig ivm een vertikkende printer. Maar voor oostenrijk is het vooral niet duidelijk. Ik kom daar zoveel verschillende info tegen. Mondkapje verplicht buiten en binnen en op een meter. Een andere instantie zegt alleen binnen in openbare ruimtes en een meter. Oftewel mogen we zonder boetes in een voertuig zitten zonder mondkapje als je van twee huishoudens bent

Er bestaan ook andere plekken waar je kan printen... niet heel nederland heeft een printer en print dus zijn dingen ergens anders ;)

Goof

Berichten: 29015
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:15

Nogmaals; als je een relatie hebt hoor je toch bij elkaar en is er dus niks aan de hand? Maak het niet zo moeilijk voor jezelf.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37407
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:16

Goof ik denk ook zo, alleen sommige overheden hebben een andere mening. Ik heb geen zin in dikke boetes omdat het niet mocht. Er is geen bewijs van relatie oid te overleggen.

Goof

Berichten: 29015
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:19

Ja, want de overheid gaat serieus checken of jullie niet liegen over je relatie :')
Nogmaals, maak het jezelf niet zo moeilijk en neem het leven niet zo serieus.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:21

chanicha schreef:
Voor Spanje heb ik de SpTH app en we zijn gevaccineerd, ik mag aannemen dat dat voldoende is -O-


Wij zijn net terug uit Spanje. Wanneer je de Spaanse QR code bij je hebt en je bewijs van vaccinatie kan je zo doorlopen

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:24

Als je bang bent voor boetes dan doen jullie een mondkapje op. Officieel zijn jullie idd niet één huishouden.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat hier echt op gecontroleerd wordt. Die kans lijkt me zo klein. Hier in Nederland is dat toch ook al heel lang (geweest?). Ik ben nog nooit gecontroleerd en heb zeer regelmatig met een vriend of vriendin of één van mijn ouders in de auto gezeten en wij hebben nog nooit een mondkapje opgehad.

Ik zou dus of niet moeilijk doen en geen mondkapje op en dan het hele kleine risico accepteren dat ze hier echt op gaan controleren. En mocht dit dan zo zijn dan kun je nog op dat moment aangeven dat jullie partners zijn … dan zou het wel erg triest zijn als ze hier op gaan beboeten.

En wil je echt geen risico lopen omdat je je hier zo druk over maakt, dan zetten jullie gewoon een mondkapje op.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78615
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:43

Er wordt nergens gecontroleerd of jullie op hetzelfde adres ingeschreven staan en wel of niet 1 huishouden zijn. Wil je het jezelf moeilijk maken, vooral doen alsof je uit 2 huishoudens komt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37407
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:49

Frankrijk zal geen probleem zijn dat weet ik. Maar daar zijn de cijfers iets minder ok lijkt het. Of is dat inmiddels alweer verbeterd? Maar voor oostenrijk is het me volstrekt onduidelijk.

Sizzle

Berichten: 35736
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:54

Je zoekt problemen die er niet zijn.
App mee, formulier mee, masker mee en gaan.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78615
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:01

Precies wat Sizzle zegt. Nergens wordt gecontroleerd op welk adres jullie staan ingeschreven in Nederland want dat kunnen ze niet. Maar je ziet graag beren op de weg, als je dat graag wil zet je altijd een mondkapje op, slaap je in verschillende ruimtes enzovoort.

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:07

Vrienden mogen toch ook met elkaar op vakantie? Niks aan de hand.