Astorga schreef:Kaja schreef:Zoals gezegd zie en hoor ik veel. Zo ook verhalen van oudere mensen waar de huisarts niet eens langs komt. Een persoon heeft koorts en verschijnselen welke het ziektebeeld passen. Huisarts schrijft recept uit met een rits aan medicatie, zonder de patiënt getest noch gezien te hebben. Van opname geen sprake, zorgpersoneel overbelast en tekort.
Eerlijk gezegd maak ik me momenteel meer zorgen om de huisartsenzorg dan om de ziekenhuiszorg. Bij die laatste zijn meerdere IC's erg vol, maar is de zorgverlening goed onder controle.
Veel huisartsen doen alles telefonisch en weigeren dan alsnog door te sturen naar het ziekenhuis ondanks hevige klachten. Had pas iemand liggen die wekenlang dagelijks de HA had moeten bellen om uiteindelijk doorgestuurd te worden. Voor hetzelfde geld had diegene dat niet na kunnen vertellen. Was ook zo dankbaar naar ons om het toch overleefd te hebben. En dat had deze patiënt nog niet eens COVID.
Een deel van het zorgpersoneel in ziekenhuizen is eerder onder- dan overbelast momenteel. Raar maar waar. Daarom is het ook zo jammer dat voor veel mensen de drempel om medische zorg te zoeken hoog voelt, want voor acute zorg die geen geen IC nodig heeft is er ruimte zat.
Doe ik al vele jaren helaas…
Ervaring van Kaja heb ik persoonlijk, gooi er maar medicatie in dan worden ze wel beter…
En dan met name de mensen die normaal ook nooit iets hebben, voor mijn gevoel geen interessant dossier. Daar kunnen ze toch geen buil aan vallen.
Secredible, gecondoleerd…