[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:28

Bij ons gaat alles naar onderhoud van ons terrein, zo hebben we de aankoop van dressuurspiegel(s), nieuwe letters, sproei-installatie van de pistes, nieuw springparcours, aankoop van cross-hindernissen de voorbije jaren kunnen financieren, opknappen van de kantine en alle leden kunnen gratis naar de groepslessen komen.

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:41

Bij een verplichte sponsorloop van de voltige heb ik het minimum bedrag gewoon zelf overgemaakt. Ik vond het echt te genânt om voor een sport die voor veel ouders al sowieso niet te betalen is een kind uit een nest van 2-verdieners langs de deur te sturen :o

Voetbal of lokale muziekvereniging of zo vind ik een hele andere orde. Daar geef ik altijd wel wat voor als ze aan de deur komen.
Sponsorloop op school vroeger vond ik ook altijd een ellende met langs de deur gaan. Kinderpostzegels vond ik dan weer minder erg omdat je daar niets bij hoeft uit te leggen. Dan was het gewoon ja of nee en niet dat verhaaltje erbij waarom je daar staat te bedelen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:44

Ik had het makkelijk met de zegels.Wij woonde op een steenfabriek en naast ons stond een andere steenfabriek.Deze bedrijven kochten elk jaar al onze zegels op.En we waren dus binnen een uur klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:54

Ik had vannacht nog een nachtmerrie.. we hadden een super leuk huis gekocht. Buurt was ook helemaal perfect, geen kinderen. Was de verbouwing klaar, werd ik de 1e dag er wakker. Lagen er rondom in alle tuinen opeens allemaal noopdiscs -O-

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:01

idinn schreef:
Ik had vannacht nog een nachtmerrie.. we hadden een super leuk huis gekocht. Buurt was ook helemaal perfect, geen kinderen. Was de verbouwing klaar, werd ik de 1e dag er wakker. Lagen er rondom in alle tuinen opeens allemaal noopdiscs -O-

:')

(Noopdiscs is vanaf nu mijn woord van het jaar }> )

Volgens mij ben ik de enige die wel blij is met kinderpostzegels en de bijbehorende kaarten.
T is precies de goede hoeveelheid voor een jaar gezien ik weinig maken stuur.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:03

*googled Noopdiscs*

Wat zijn dat :o?

Google vind alleen maar iets over Linux.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:04

Vriend heeft een leuk huisje gezien in Frankrijk, net boven de Vogezen. Ideaal als vakantieplekje, met het idee om er regelmatig een weekendje heen te gaan.
Mijn tante woont al jaren in Frankrijk dus had smsje gestuurd voor informatie, waar op te letten etc.
Nou belde ze net als schoonouders hier waren, dus vriend legt uit waarom ze belt.

Schoonvader gelijk "oh wat fijn, kunnen we met kleinkind daarheen op vakantie en met jullie mee".

Nu zou het me absoluut niet storen als familie dat huisje wil gebruiken als we er zelf niet zijn, maar waarom gaat iedereen er zo spontaan van uit dat het allemaal gelijk goed is? En ik ga op vakantie voor rust. Niet om met een koter opgescheept te zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:06

Sizzle schreef:
*googled Noopdiscs*

Wat zijn dat :o?

Google vind alleen maar iets over Linux.

hetzelfde gedaan, kwam ook niet verder :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:07

De sinds een paar pagina's in dit topic gangbare naam voor tuintrampolines

Trammalanttrampolines
Noopdiscs...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:10

Ik zou gelijk vanaf het begin duidelijk maken dat ze kunnen komen naar het huisje alleen als jullie er niet zijn.Ik zou ook bepaalde regels instellen als voorwaarde.Dus dat je geen kinderzooi in huis aantreft als je terug komt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:20

Varekaj schreef:
Vriend heeft een leuk huisje gezien in Frankrijk, net boven de Vogezen. Ideaal als vakantieplekje, met het idee om er regelmatig een weekendje heen te gaan.
Mijn tante woont al jaren in Frankrijk dus had smsje gestuurd voor informatie, waar op te letten etc.
Nou belde ze net als schoonouders hier waren, dus vriend legt uit waarom ze belt.

Schoonvader gelijk "oh wat fijn, kunnen we met kleinkind daarheen op vakantie en met jullie mee".

Nu zou het me absoluut niet storen als familie dat huisje wil gebruiken als we er zelf niet zijn, maar waarom gaat iedereen er zo spontaan van uit dat het allemaal gelijk goed is? En ik ga op vakantie voor rust. Niet om met een koter opgescheept te zitten.

Zo te horen wordt het tijd om je grenzen wat duidelijker te bewaken, en wat harder van je af te blaffen.

Iets minder beleefd blijven.

Gewoon direct terugketsen dat je daar heen wil voor je rust, en dat je een plek echt voor jezelf wil.
En dat ze die plannen echt op hun buik kunnen schrijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:23

Toen wij net hier kwamen wonen kregen we ook regelmatig de opmerkingen, ooh dan kunnen we lekker de tent bij jullie in de wei opzette en kan ... lekker spelen. Kamperen bij de boer.
Nee!
We zijn geen camping en hier gaan wonen om weg te zijn van die etter buur kinderen, wil ik geen andere.

Dus ik begrijp meteen wat je bedoeld.
En dan zijn ze nog verbaasd ook dat je niet meteen enthousiast zegt, wat leuk!!

:n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:37

Thanks Femke_Tweety +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:47

Vriend gaat het zelf aankaarten, hij zat er zelf ook mee maar het heeft hem wat overweldigd. Tante ook "ooh maar komen jullie dan niet meer hierheen", heb gelijk gezegd dat we dan vaker kunnen, we hebben immers een tussenstop dan om Parijs te vermijden :)) Vond ze prima idee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:49

Die regio is inderdaad schitterend, kom er graag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:58

Varekaj schreef:

Ik vind dat altijd een tik brutaal.

Hier ging iemand uit de familie ook regelen dat (klein)kinderen die niemand eigenlijk ooit ziet door gekke zus, scheiding en hoederrecht van de andere familie, allemaal op mijn trouw gingen samen komen. Dan konden ze elkaar nog eens zien en samen spelen etc. Euh nee... Ik ga geen stel koters op mijn trouw hebben waar ik niets mee heb en die ik nooit zie omdat het toevallig enkele mensen goed uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:05

Als wij zouden trouwen en ik zeg "geen kinderen" dan heb ik WO III aan mijn been := met die kleine op komst denk ik. Want mijn schoonbroer is dan echt in staat om te zeggen "kind niet welkom, dan kom ik niet". Voor mij geen probleem, vriend zou dat wel erg vinden.

Maar ik heb vriend ook teruggefloten toen hij zei om met hen naar vb mijn tante op vakantie te gaan. Ze is daar altijd heel duidelijk in geweest, kinderen liever niet en niks is er op aangepast. Als iemand de gite huurt met kinderen onder 16 en die komen alleen naar het zwembad "want mama/papa hebben siësta" dan stuurt ze die Linea Recta terug. Ofwel hou je zelf toezicht, ofwel blijven ze aan je huisje/caravan/whatever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:10

Het was dat of geen trouw. Ok, nu is het feest veel beperkter, maar daarvoor waren er maar 3 kinderen welkom. Metekind, petekindje en diens broertje. Er waren er ook die zeiden: Geen kind, dan komen wij ook niet. Prima hoor :evaw: Of: Jij hebt toch zelf ook een kind? Jep, dat wil niet zeggen dat ik die van een ander automatisch leuk vind :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:18

Femke_Tweety schreef:
Zo te horen wordt het tijd om je grenzen wat duidelijker te bewaken, en wat harder van je af te blaffen.

Iets minder beleefd blijven.

Gewoon direct terugketsen dat je daar heen wil voor je rust, en dat je een plek echt voor jezelf wil.
En dat ze die plannen echt op hun buik kunnen schrijven.

Dit ja.

Die schoonfamilie zou ik echt op 'n lager pitje zetten. Je vriend gaat er voortaan maar alleen naartoe. Wat 'n vreselijke claimers die ook nog 'ns totaal geen respect hebben voor jouw grenzen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:20

Varekaj schreef:
Als wij zouden trouwen en ik zeg "geen kinderen" dan heb ik WO III aan mijn been := met die kleine op komst denk ik. Want mijn schoonbroer is dan echt in staat om te zeggen "kind niet welkom, dan kom ik niet". Voor mij geen probleem, vriend zou dat wel erg vinden.

Maar ik heb vriend ook teruggefloten toen hij zei om met hen naar vb mijn tante op vakantie te gaan. Ze is daar altijd heel duidelijk in geweest, kinderen liever niet en niks is er op aangepast. Als iemand de gite huurt met kinderen onder 16 en die komen alleen naar het zwembad "want mama/papa hebben siësta" dan stuurt ze die Linea Recta terug. Ofwel hou je zelf toezicht, ofwel blijven ze aan je huisje/caravan/whatever.

Misschien kun je zelf 'ns in je eentje een lang weekend naar je tante gaan om van haar te leren wat assertiever te worden. Zo te lezen staat je tante haar mannetje prima!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:53

Ja ouders met kinderen vinden dat andere mensen hun kinderen enorm moeten enablen.
Een kennis kwam er laatst achter dat ik een paard had, die vroeg daarop direct aan haar kind of die op mijn paard wou rijden (had niks aan mij gevraagd, gewoon direct aan het kind zelf he). Nou ook al is het zijn grootste droom, never nooit niet.

Ik ben heel onbeleefd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:22

Jeetje die mensen zijn echt respectloos. Gelijk opdringen voor gratis vakanties. En tuurlijk gezellig samen met jullie, dan hebben ze gratis oppas.

Als jullie het willen delen, op momenten dat jullie er niet zijn, zou ik het op een site aanbieden en ze doodleuk de link sturen. Met hooguit wat familiekorting en verder zoek het lekker uit.

Ik zou helemaal klaar zijn met zulke types. Doe even normaal zeg -O-

Sintara, heeft ze beetje een leuke man? Anders kan je vragen of je daar anders eens op mag rijden :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:44

En kinderen die in jullie zwembad plassen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:48

Idinn :oo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:53

Ja kom op, ik vind dat echt een onbeleefde vraag, zeker door de manier. Omdat ik een paard heb en kies voor alle bijkomende kosten, moet een ander daar maar gratis op mogen hobbelen? Stel dan dus maar een hele onbeleefde vraag terug..