Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Ik had vannacht nog een nachtmerrie.. we hadden een super leuk huis gekocht. Buurt was ook helemaal perfect, geen kinderen. Was de verbouwing klaar, werd ik de 1e dag er wakker. Lagen er rondom in alle tuinen opeens allemaal noopdiscs
Varekaj schreef:Vriend heeft een leuk huisje gezien in Frankrijk, net boven de Vogezen. Ideaal als vakantieplekje, met het idee om er regelmatig een weekendje heen te gaan.
Mijn tante woont al jaren in Frankrijk dus had smsje gestuurd voor informatie, waar op te letten etc.
Nou belde ze net als schoonouders hier waren, dus vriend legt uit waarom ze belt.
Schoonvader gelijk "oh wat fijn, kunnen we met kleinkind daarheen op vakantie en met jullie mee".
Nu zou het me absoluut niet storen als familie dat huisje wil gebruiken als we er zelf niet zijn, maar waarom gaat iedereen er zo spontaan van uit dat het allemaal gelijk goed is? En ik ga op vakantie voor rust. Niet om met een koter opgescheept te zitten.
Varekaj schreef:Vriend heeft een leuk huisje gezien in Frankrijk, net boven de Vogezen. Ideaal als vakantieplekje, met het idee om er regelmatig een weekendje heen te gaan.
Mijn tante woont al jaren in Frankrijk dus had smsje gestuurd voor informatie, waar op te letten etc.
Nou belde ze net als schoonouders hier waren, dus vriend legt uit waarom ze belt.
Schoonvader gelijk "oh wat fijn, kunnen we met kleinkind daarheen op vakantie en met jullie mee".
Nu zou het me absoluut niet storen als familie dat huisje wil gebruiken als we er zelf niet zijn, maar waarom gaat iedereen er zo spontaan van uit dat het allemaal gelijk goed is? En ik ga op vakantie voor rust. Niet om met een koter opgescheept te zitten.
Femke_Tweety schreef:Zo te horen wordt het tijd om je grenzen wat duidelijker te bewaken, en wat harder van je af te blaffen.
Iets minder beleefd blijven.
Gewoon direct terugketsen dat je daar heen wil voor je rust, en dat je een plek echt voor jezelf wil.
En dat ze die plannen echt op hun buik kunnen schrijven.
Varekaj schreef:Als wij zouden trouwen en ik zeg "geen kinderen" dan heb ik WO III aan mijn beenmet die kleine op komst denk ik. Want mijn schoonbroer is dan echt in staat om te zeggen "kind niet welkom, dan kom ik niet". Voor mij geen probleem, vriend zou dat wel erg vinden.
Maar ik heb vriend ook teruggefloten toen hij zei om met hen naar vb mijn tante op vakantie te gaan. Ze is daar altijd heel duidelijk in geweest, kinderen liever niet en niks is er op aangepast. Als iemand de gite huurt met kinderen onder 16 en die komen alleen naar het zwembad "want mama/papa hebben siësta" dan stuurt ze die Linea Recta terug. Ofwel hou je zelf toezicht, ofwel blijven ze aan je huisje/caravan/whatever.