Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:09

Maar waarom gaat ze 29 euro er voor betalen ipv 4,10?
Of heeft ze het op haar eigen werk samen met andere stukken verstuurd zonder te betalen?
Zoiets zou ik dan denken.

Zou van zo iemand ook stevig balen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:10

Bij mij is ook alles pakketpost tenzij expliciet anders gevraagd. Ik vind niet dat je een verkoper kunt aankijken voor een afspraak die niet gemaakt is. Maar goed, deze verkoper had het al verbrot toen ze het boek vergeten was, die had het überhaupt niet goed meer kunnen doen. :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:13

Maar brievenbuspost is ook pakketpost, alleen kleiner en goedkoper.
Maar zit ook gewoon track and trace op.
Voor het wegbrengen is het geen extra moeite zeg maar.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:23

Het is niet helemaal het juiste topic, maar hier zitten misschien mensen die verstand hebben van DHL :-)

Ik heb via een webwinkel iets groots besteld (een kooi). Die wordt vanuit Duitsland geleverd via DHL Freight. Alleen nu is mijn pakket in Aachen en staat dit als status:

Afbeelding
Delivery on appointment dus. Ik heb al met DHL gebeld en zij zeiden "dit is Duitsland, dat kunnen wij niet zien, neem contact op met de webwinkel. Ik heb vervolgens de webwinkel gebeld en die zei "je hoeft niets te doen, het wordt gewoon geleverd". Maar die klonk niet heel overtuigd aan de telefoon.

Ik ken die status niet en wil mijn pakket hebben :-). Maar moet ik dan wachten tot DHL mij belt, weet iemand dat toevallig? Ik kan niet online een afspraak maken en ook niks vinden op hun website daarover.

(Ik ben gewoon ongeduldig hoor, wil mijn dieren graag snel hun gigantische kooi geven :-))

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:38

Ik zie op internet inderdaad iemand die een telefoontje kreeg wanneer het pakket geleverd wordt. Wel logisch, ze willen zo'n groot ding ook niet heen en weer gaan slepen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:59

nynke55 schreef:
Ik zie op internet inderdaad iemand die een telefoontje kreeg wanneer het pakket geleverd wordt. Wel logisch, ze willen zo'n groot ding ook niet heen en weer gaan slepen.

Snap ik ook, maar ik heb wel vaker zware meuk besteld (hooiruif of mestkorrels enzo) en meestal krijg je dan gewoon "wij bezorgen het dan-en-dan en zorg maar dat je thuis bent."

Maar goed, het is ook meer dat ik nu dus afhankelijk ben van wanneer zij mij bellen en ik kan niet zelf een afspraak maken. Daarom vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:04

Heb er nu eentje die reageert op mijn advertentie met: interesse.
Ik reageerde er niet op, ook omdat ik het artikel al aan iemand anders vergeven had.
Krijg ik net nog een reactie van de betreffende persoon: ???

Nou dat is lekker communicatief. Pfff. Ik heb eigenlijk geen zin om er sowieso op te reageren eigenlijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:09

Eigenlijk moet je een heel verhaal terugsturen, iets van: Geachte heer of mevrouw, ik weet natuurlijk niet of u een heer of mevrouw bent, tegenwoordig kun je dat aan de naam niet meer vaststellen.....enz enz..

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:12

'U heeft te snel op enter gedrukt, uw zinnen zijn weggevallen.'

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:13

En dan ben je straks de sigaar dat die persoon je mag beoordelen. :Y)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:14

Dan zeg je toch dat je het niet via mp hebt verkocht.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:22

Of gewoon heel kort terug antwoorden: verkocht

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:45

Haha ik zou zeggen "geen interesse".
Heel verhaal is leuk, maar zo zonde van je tijd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:01

Alja schreef:
Idd Ineke
Iets savonds verkopen, rond 20 uur ofzo en dan de volgende ochtend om 11 uur al vragen als het verzonden is.....

Dit maak ik (tot nu toe) nooit mee. :D Maar er zitten lekkere koekenbakkers bij soms. :')

Ik doe altijd aan verwachtingsmanagement. Dus als men op zaterdag iets koopt, geef ik aan op maandag te verzenden. Verder verstuur ik bijna altijd dezelfde dag of een dag later. Ik geef precies aan wanneer ik verstuur.

En in de enkele keer dat het onverwachts niet lukt, stuur ik zelf al een berichtje, dan hoeft men er niet om te vragen. :D

Vandaag even een verkoop aan 2 dames weg gaan brengen. Hadden beiden een grote hoeveelheid aquarel verf gekocht en afgesproken om deze even te brengen. Iedereen blij, iedereen weer een super ervaring :)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:40

Nou ik heb nu alle n64 spellen verkocht, ben blij dat ik alle handelaren heb genegeerd die alles in een koop wouden kopen en gewoon even heb gewacht heb er toch mooi een paar 100 euro aan over gehouden.

10 minuten geleden alle resterende spellen in 1 advertentie gezet voor eigenlijk hetzelfde bedrag wat alles los was. Los kwam ik van de laatste 30 niet af, maar bij elkaar binnen 10 minuten :Y) zal wel optisch bedrog zijn haha

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:06

Suzanne F. schreef:
Ik reageerde er niet op, ook omdat ik het artikel al aan iemand anders vergeven had.

Nou dat is lekker communicatief. Pfff. Ik heb eigenlijk geen zin om er sowieso op te reageren eigenlijk.

Haha, zo had ik van de week een. Ik had een bod gedaan op een artikel op mp, kreeg als enige reactie van de verkoper "Helaas..." Ik had de neiging om "pindakaas" terug te sturen. Helaas wat, te laag, al verkocht, of wat? Ik gok te laag, aangezien het artikel een aantal dagen later nog te koop stuurt. Maar zég dat dan, dan kan ik evt nog een tegenbod doen. Nu weiger ik, dan koop ik het wel nieuw hoor :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:23

Ik heb mijn paard te koop staan. Reageert iemand, wil de vraagprijs weten. Dus ik geef de prijs door. Helaas, boven haar budget. Dus ik reageer dat er 500 euro af gaat als ze hem zonder zijn toebehoren koopt maar dat ik aanneem dat dat ook nog boven budget is. Krijg ik me toch een raar antwoord! Ik was onbeleefd want zij kan er ook niets aan doen dat de stalling bij hun zo duur is. Ik vraag wat de stallingkosten te maken heeft met de aanschafprijs van een paard. Ja, die waren wel 300 tot 400 euro bij haar in de buurt. Dus, omdat jij hoge stallingkosten krijgt moet ik mijn paard maar zo ongeveer weggeven? Al had ze het geld wel gehad had ze hem nog niet gekregen. Wat een raar type.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:24

Ik zou me ook wel zorgen maken over wat er dan gebeurd als er een dierenarts bij moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:28

Shae schreef:
Ik zou me ook wel zorgen maken over wat er dan gebeurd als er een dierenarts bij moet komen.

Nou precies. Dat dacht ik dus ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:03

Mooi, geen twijfel over mogelijk waar je paard niet heen gaat :D

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:10

Suzanne F. schreef:

Ik ben er dan ook gelijk klaar mee als ze beginnen met die vraagtekens. Alsof ik verplicht ben om direct te reageren.
Ik antwoord dan ook altijd terug dat ik allergisch ben voor alleen vraagtekens...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:11

Ik reageer dan niet, maar zou bij zulke lui best wel een gevat antwoord willen weten :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:19

DuoPenotti schreef:
Ik reageer dan niet, maar zou bij zulke lui best wel een gevat antwoord willen weten :D

!!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:31

nynke55 schreef:
DuoPenotti schreef:

!!!

???

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:34

Dat was het gevatte antwoord. Maar we blijven niet aan de gang....