Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:07

My_Little_P schreef:
Century schreef:
2 vind ik wat gek, en is dat alleen voor vrouwen?
Ik werk zelf 32 uur, mijn man ook. Vinden we veel prettiger dan 40 uur, en het kan voor ons. Waarom zou ik dan volgens jou mijn studie moeten terugbetalen? (puur interesse)

Nee, maar meestal is het de vrouw die minder gaat werken als er kinderen komen.
Jouw constructie vind ik dan weer juist gelijkwaardig.

Ik heb het er wat gechargeerd neergezet hoor en ze gelden natuurlijk voor beide sexen, maar ja, meestal is het de vrouw. Ik snap nooit zo goed waarom je je zo afhankelijk zou maken van je partner.

Het deels terugbetalen van de studie zou natuurlijk wel een datumrestrictie moeten hebben, maar vind het gek dat mensen dure studies doen en dan vervolgens 20 uur gaan werken.

Ik snap niet waarom je aanneemt dat je afhankelijk van je partner wordt als je parttime werkt.

En 20 uur werken is toch niet zo weinig? Door banen te delen heb je juist minder werkloosheid. Als iedereen fulltime gaat werken hebben we toch geen banen genoeg :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:10

verootjoo schreef:
My_Little_P schreef:

Nee, maar meestal is het de vrouw die minder gaat werken als er kinderen komen.
Jouw constructie vind ik dan weer juist gelijkwaardig.

Ik heb het er wat gechargeerd neergezet hoor en ze gelden natuurlijk voor beide sexen, maar ja, meestal is het de vrouw. Ik snap nooit zo goed waarom je je zo afhankelijk zou maken van je partner.

Het deels terugbetalen van de studie zou natuurlijk wel een datumrestrictie moeten hebben, maar vind het gek dat mensen dure studies doen en dan vervolgens 20 uur gaan werken.

Ik snap niet waarom je aanneemt dat je afhankelijk van je partner wordt als je parttime werkt.

En 20 uur werken is toch niet zo weinig? Door banen te delen heb je juist minder werkloosheid. Als iedereen fulltime gaat werken hebben we toch geen banen genoeg :?

Los daarvan. Als je met 20 uur werken rond kan komen en daar gelukkig mee bent, dan is dat toch ook prima.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:14

_San87_ schreef:
Citaat:

Los daarvan. Als je met 20 uur werken rond kan komen en daar gelukkig mee bent, dan is dat toch ook prima.

Ja idd, dat bedoel ik dus ook erbij. Ik heb nooit meer dan 30uur gewerkt gewoon omdat ik dat genoeg vind en ook niet per se meer geld wilde.
Nu werk ik er 16 en mijn man 32 en we vinden het fijn. Wij zijn niet geboren om ons rot te werken, dat vinden we niet leuk.

Ik ben overigens niet afhankelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:15

Mensen moeten zich niet bemoeien hoe andere stellen rond komen.
Zo lang ze eind van de maand niet telkens bij je aankloppen omdat ze niet rondkomen is het je zaak niet. ;)
Al werken ze bij wijze van beide 20 uur. Dan zullen ze het ergens wel op bezuinigen waar andere het uitgeven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:17

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Ja idd, dat bedoel ik dus ook erbij. Ik heb nooit meer dan 30uur gewerkt gewoon omdat ik dat genoeg vind en ook niet per se meer geld wilde.
Nu werk ik er 16 en mijn man 32 en we vinden het fijn. Wij zijn niet geboren om ons rot te werken, dat vinden we niet leuk.

Ik ben overigens niet afhankelijk.

Mijn vriend en ik werken beide 32 uur. Zijn we content mee, we zitten beide veel beter in ons vel met een dag minder werken :).

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:35

Ik ben juist gaan studeren om met minder uren meer geld te verdienen. Heel efficiënt :j

Captain

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:57

Ik vind het hele geneuzel om Rusland en de Oekraïne zo overdreven.
Ja, als er oorlog uitbreekt is dat heel erg, en dat hoop ik ook van harte niet.

Maar vandaag kwam het tijdens het [***] ter sprake, hoe wij er over dachten.
Ik was de enige die zei: "Het doet me niet zoveel, je er druk over maken heeft totaal geen zin want wij hebben er toch geen invloed op."

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:06

Captain schreef:
Ik vind het hele geneuzel om Rusland en de Oekraïne zo overdreven.
Ja, als er oorlog uitbreekt is dat heel erg, en dat hoop ik ook van harte niet.

Maar vandaag kwam het tijdens het werk ter sprake, hoe wij er over dachten.
Ik was de enige die zei: "Het doet me niet zoveel, je er druk over maken heeft totaal geen zin want wij hebben er toch geen invloed op."

Geen invloed, maar we gaan t wel knetterhard voelen als het daadwerkelijk oorlog wordt. Op alle niveaus.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:23

Zeker, maar dan nog heeft het vrij weinig zin je er druk over te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:28

Captain schreef:
Zeker, maar dan nog heeft het vrij weinig zin je er druk over te maken.

Het is, als ik voor mezelf spreek, niet echt druk maken want ja, je verandert er niks aan. Maar wel zorgen wat een mogelijke oorlog kan betekenen voor onze toekomst, nabij en verder weg.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:41

Ik ben van mening dat er wat minder neergekeken moet worden op mensen die parttime werken en/of een fysiek beroep hebben.

Ik zou het nooit vol kunnen houden om 40 uur per week op een kantoor te zitten terwijl 60 uur per week fysiek (zwaar) werk best prima gaat. Iedereen is daarin ook weer anders. Sommige mensen redden het gewoon niet om meer dan parttime te werken en dat is oké, dat heeft ook niks te maken met "teren op het geld van je man" of met kinderen. Dat kan heel goed een valide fysieke of mentale reden hebben. Zelfs zonder reden zou dit gerechtvaardigd moeten worden. Je bent niet "speciaal" omdat je 40u per week werkt en je hebt ook geen bijzondere status dus je hebt geen enkele aanleiding om neer te kijken op parttimers.

Zo tot daar mijn opinie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:35

Ik heb er ook nog 1:
Christelijke partijen (of andere Godsdienst) horen niet thuis in onze politiek. Kerk en staat horen gescheiden. Ons land moet bestuurd worden op basis van rationele beslissingen. Niet op basis van een boek waarvan grote delen niet op waarheid berusten. En dan bedoel ik niet alleen de achterlijke partij de SGP maar ook CDA / CU.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:57

MarlindeRooz schreef:
Ik heb er ook nog 1:
Christelijke partijen (of andere Godsdienst) horen niet thuis in onze politiek. Kerk en staat horen gescheiden. Ons land moet bestuurd worden op basis van rationele beslissingen. Niet op basis van een boek waarvan grote delen niet op waarheid berusten. En dan bedoel ik niet alleen de achterlijke partij de SGP maar ook CDA / CU.
Zo eens!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:06

MarlindeRooz schreef:
Ik heb er ook nog 1:

Dan mis je de kern van religie; je gaat af op het uiterlijk vertoon.

Rationeel houdt meestal bar weinig rekening met de zwakkeren in de samenleving.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:13

Als je zwangerschapskwaaltjes heb mag je daar gewoon over klagen, zonder dat mensen meteen roepen; er zijn zat vrouwen die geen kind kunnen krijgen en met je willen ruilen.

Ik ben al 6kg afgevallen in 7 weken tijd, vanwege het vele overgeven en misselijk zijn waardoor ik amper tot niks eet. Ik vind best dat ik (en andere zwangeren) daarover mag klagen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:14

iirrssjjee schreef:
Als je zwangerschapskwaaltjes heb mag je daar gewoon over klagen, zonder dat mensen meteen roepen; er zijn zat vrouwen die geen kind kunnen krijgen en met je willen ruilen.

Ik ben al 6kg afgevallen in 7 weken tijd, vanwege het vele overgeven en misselijk zijn waardoor ik amper tot niks eet. Ik vind best dat ik (en andere zwangeren) daarover mag klagen.

Serieus?! Laten mensen je tegenwoordig ook al schuldig voelen over het feit dat je zwanger bent?

Hopelijk gaat het snel beter en kun je daarna genieten

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:17

Danique_G schreef:
iirrssjjee schreef:

Serieus?! Laten mensen je tegenwoordig ook al schuldig voelen over het feit dat je zwanger bent?

oh ja hoor. 'sommige mensen zouden graag willen spugen als ze maar zwanger konden worden' 8)7

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:17

iirrssjjee schreef:

Wordt het dan niet eens voorzichtig aan tijd voor een pittig gesprek met je gyn? Klinkt niet echt gezond, eerlijk gezegd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:19

Danique_G schreef:

Yep, ook als je klaagt over je kind, bv omdat hij nog steeds niet na maanden ploeteren doorslaapt of als je een huilbaby hebt enz :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:31

Brainless schreef:
Danique_G schreef:

Yep, ook als je klaagt over je kind, bv omdat hij nog steeds niet na maanden ploeteren doorslaapt of als je een huilbaby hebt enz :(

Mijn tegenvraag zou zijn: wat heb je eraan gedaan?

Mensen die serieus hun best doen maar geen poot aan de grond krijgen, daar heb ik medelijden mee en die mogen klagen maar iets te vaak zie ik toch een geval van klagers geen nood en vragers geen brood.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:32

MarlindeRooz schreef:
Ik heb er ook nog 1:

Mijn onpopulaire mening is dat andere groeperingen achterlijk noemen omdat je hun mening niet deelt achterlijk is..

Zoooo 2021 dat onverdraagzame gedrag.

(En nee ik heb niets met geloven en hoef het niet zo nodig in de politiek te zien.)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:51

ikke schreef:
iirrssjjee schreef:

Wordt het dan niet eens voorzichtig aan tijd voor een pittig gesprek met je gyn? Klinkt niet echt gezond, eerlijk gezegd.

Ik heb al medicijnen gehad maar die werken niet (genoeg), dus zelf besloten om daar mee te stoppen. En gezond is het ook zeker niet. Gelukkig zijn er af en toe dagen dat ik me heel goed voel en kan vreten als een gek :j . Die zijn wel heel zeldzaam, maar die koester ik!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:53

Danique_G schreef:
iirrssjjee schreef:

Jammer genoeg wel -O- . Ooh zeg dat maar niet tegen (vul maar in), die wil met alle liefde ruilen hoor!

Dankjewel :knuffel:

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:21

HopeMyDay schreef:
Ik ben van mening dat er wat minder neergekeken moet worden op mensen die parttime werken en/of een fysiek beroep hebben.

Ik zou het nooit vol kunnen houden om 40 uur per week op een kantoor te zitten terwijl 60 uur per week fysiek (zwaar) werk best prima gaat. Iedereen is daarin ook weer anders. Sommige mensen redden het gewoon niet om meer dan parttime te werken en dat is oké, dat heeft ook niks te maken met "teren op het geld van je man" of met kinderen. Dat kan heel goed een valide fysieke of mentale reden hebben. Zelfs zonder reden zou dit gerechtvaardigd moeten worden. Je bent niet "speciaal" omdat je 40u per week werkt en je hebt ook geen bijzondere status dus je hebt geen enkele aanleiding om neer te kijken op parttimers.

Zo tot daar mijn opinie.

Ik weet niet of dat een reactie op mijn (nogal gevoelige) mening, maar ik kijk op niemand neer hoor. Iedereen moet doen wat ie wil.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:35

iirrssjjee schreef:

Hangt er vanaf tegen wie je klaagt. Die stomme poedersuiker die tegen mij zei dat ik blij moest zijn dat het derde trimester me bespaard is gebleven want HeT DeRdE tRiMeStEr Is Zo zWaAr mocht van mij echt de vliegende paasei krijgen.

Maar ik ga ervanuit dat je niet klaagt tegen vrouwen bij wie het niet lukt.