Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:48

_Nancy_ schreef:
Ja goh, zou het. :7 Ik doel op het feit dat ze vraagt of ik het wil mailen naar een specifiek e-mailadres terwijl we gewoon contact hebben via Marktplaats.

Misschien was ik niet helemaal duidelijk...

Ja, maar wat is dat verkeerd aan?
Wellicht, reageert ze via mail op MP, ja dat kan, en bedoeld ze dat met mailen...

Sorry, ik snap echter nog steeds het probleem niet hoor... :x

ElizeVdS

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:42

Ik kan me wel ergens voorstellen, je maakt toch geld naar iemand over. Dan ipv het marktplaats "mailadres" een echt mailadres hebben zou ik ook wel fijn vinden!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:26

Kreeg vandaag de tip dat er op marktplaats een oplichter actief is die adverteert met mijn foto's -O-

Kan daar zo kwaad om worden! Mensen zwaar teleurgesteld, en dalijk word ik er op aangekeken ;(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:58

Ik denk dat ik opgelicht ben voor 75 euro :(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:57

xZiva_ schreef:
Kreeg vandaag de tip dat er op marktplaats een oplichter actief is die adverteert met mijn foto's -O-

Kan daar zo kwaad om worden! Mensen zwaar teleurgesteld, en dalijk word ik er op aangekeken ;(

Lees er vanavond heel veel, van eskadron tot andere merken ja....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:59

Zoe_97 schreef:

hoezo?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:04

Ik heb pretpark kaartjes op marktplaats staan. Zelf heb ik er €30 voor betaald via vakantieveilingen. Bij het park kosten ze €45. Dus mijn vraagprijs is 30, heb nu een bod van 15 (via pb , want ik heb vaste prijs gedaan). En iemand die een mooie prijs wilt voor gezinnen met kinderen die financiële problemen hebben.

Hopelijk komt er nog iemand die wel €30 of iig die richting op wil betalen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:50

SecretLIN schreef:
Zoe_97 schreef:

hoezo?

Had eerste vlot contact met iemand over een product en heb donderdag 19/7 geld overgemaakt. Plots bleef het erg stil en les ik aandrong dat de track en tracé eraan kwam. Toen geen reactie meer. Als ik het ultimatum stel met dan doe ik aangifte krijg ik plots weer een antwoord dat het vreemd is dat ik geen t&t ontvangen heb. En dan weer stil...
Ondertussen nog geen pakket en geen t en t code :(

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:09

Zoe_97: 5 werkdagen na overmaken van het bedrag kan je al aangifte doen bij de politie.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:27

Ik heb hem nog tot maandag gegeven en dan doe ik aangifte. Weet iemand of ik online vanuit België aangifte kan doen in Nederland? De verkoper is namelijk een Nederlander.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:51

Volgens mij kan dat wel ja. Gewoon even naar www.politie.nl gaan. Vervelend zeg!

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 06:22

xZiva_ schreef:

Heb ik ook een keer gehad. Ik heb die adverteerder toen een bericht gedaan met de vraag of ik dan ook de opbrengst krijg, omdat ie met mijn foto adverteerde. Werd ik op eens uit gemaakt voor van alles en nog wat en dat ze me hadden gevonden op facebook, ik heb helemaal geen facebook :+
Ik gelijk melding gemaakt bij mp en de advertentie was snel weg.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:30

heb een boek over grondwerk gekocht zou vrijdag op de post gegaan zijn gister nog niks, hoop dinsdag

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:03

Eilish schreef:
Ik heb pretpark kaartjes op marktplaats staan. Zelf heb ik er €30 voor betaald via vakantieveilingen. Bij het park kosten ze €45. Dus mijn vraagprijs is 30, heb nu een bod van 15 (via pb , want ik heb vaste prijs gedaan). En iemand die een mooie prijs wilt voor gezinnen met kinderen die financiële problemen hebben.

zijn er nog mensen die dat durven kopen dan? Ik wil ook goedkoper naar pretpark maar durft dat echt niet via een particulier want je wordt opgelicht waar je bij staat

heel vervelend voor diegene die natuurlijk wel echt eerlijk zijn

Gut ik had er ook weer 1 hoor...
Ik had een mobiel te koop,iemand die reageerde maar wel reserve stond want ik had al 2 kijkers, maar die gaven niet thuis dus deze koper netjes een berichtje gestuurd en afgesproken op een avond van de week om 19.30
Ga ik van werk naar huis krijg ik een: "ja ik ben er om 20.00"
Nou dat vind ik al zo aso >;) A je vraagt eerst of het om 20.00 kan, en je legt het iemand niet op! En B dat doe je op tijd en niet ff snel er voor.
Dus ik bericht terug: oh....ok ,maar dan graag wel 20.00 en niet later want mijn wekker gaat om 04.30 en ik wil naar bed.
20.30.....geen koper, dus ik zeg tegen mn man: Ik ga naar bed en als die koper komt lekker laten staan want dit zijn geen afspraken! >;)
20.40 ja hoor de koper aan de deur, wij hem laten staan want tja, je spreekt om 19.30 af...legt iemand gewoon op dat je 20.00 komt en komt dan 20.40 aankakken....dikke doei!
Gaat ie de hele galerij af en bij al mijn buren aan bellen!! :oo -:(- -:(- -:(-
Ik ben naar buiten gevlogen met mn vermoeide kop, en heb hem flink laten weten wat ik er van dacht. Mafkees!
Ik dacht ja doei die telefoon ligt mij niet in de weg, ik heb niks te verliezen

Afijn, na een fikse uitbrander en discussie, bood hij zn excuus aan en vroeg hij of hij alsnog de telefoon mocht komen en heb ik maar ingested, gevolg ik lag fiks later in mn bed en de volgende dag oververmoeid %)
En dat voor 25 euro 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:05

Hij had m bij mij mogen steken waar de zon niet schijnt. Beetje bij andere mensen aanbellen, ga weg..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:13

Ojajoh schreef:
Eilish schreef:

zijn er nog mensen die dat durven kopen dan? Ik wil ook goedkoper naar pretpark maar durft dat echt niet via een particulier want je wordt opgelicht waar je bij staat

heel vervelend voor diegene die natuurlijk wel echt eerlijk zijn

Weet ik niet, maar ze mogen langskomen voor de digitale kaartjes, dan hebben ze mijn adres. Zo heb ik het ook een keer gedaan bij iemand anders.

En wat aso van die voor de telefoon.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 29-07-18 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:14

Anoniem schreef:
Hij had m bij mij mogen steken waar de zon niet schijnt. Beetje bij andere mensen aanbellen, ga weg..

ja dat is dan weer mijn vergevingsgezindheid, hij was dus van ver met de bus en werd heel klein door mijn uitbarsting en smeekte het nog niet net, of althans die arme pup ogen :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:52

Ojajoh bizar zeg.. Die zou ik gewoon hebben laten staan en de deur niet eens voor open gedaan in eerste instantie.
Ik heb overigens 1x gehad dat wij in de buurt vd efteling een weekje op vakantie waren. Besloten toch maar kaartjes te zoeken, dus 3km verderop was er (in een hele nette buurt overigens) iemand die de kaartjes over had en aanbood voor een nette prijs.
Gebeld, zelfde middag kon ik terecht, erheen gereden en waren hele vriendelijke nette mensen. Wij zijn toen naar de efteling geweest, was super en kaartjes gewoon geldig. :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:19

Ik had op 3 aparte advertenties gereageerd, allemaal blauwe vonkjes en krijg helaas geen antwoord. Het lijkt wel of mensen hun spullen niet kwijt willen. :+

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 01:44

Mijn oplichter is weer actief onder andere naam -O- ... en ik kan helemaal niks doen... ;(

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 07:46

briitje schreef:
Mijn oplichter is weer actief onder andere naam -O- ... en ik kan helemaal niks doen... ;(

actief op mp?
Want dan kan je de advertentie rapporteren als niet in de haak.
Dat heb ik ook een aantal keer gedaan bij degene die mij heeft opgelicht, en dan word de advertentie weg gehaald.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:10

[quote="Ojajoh"]
zijn er nog mensen die dat durven kopen dan? Ik wil ook goedkoper naar pretpark maar durft dat echt niet via een particulier want je wordt opgelicht waar je bij staat [quote]

Ja hoor, wij :D

afgelopen week kaartjes gekocht en gisteren een heerlijk dagje drievliet gehad voor een prikkie.
Ik moet ook wel zeggen dat mevrouw ook erg goed van vertrouwen was, ik had de kaartjes al (verzilverd) voor ik had betaald.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:04

meniekske schreef:
briitje schreef:

actief op mp?
Want dan kan je de advertentie rapporteren als niet in de haak.
Dat heb ik ook een aantal keer gedaan bij degene die mij heeft opgelicht, en dan word de advertentie weg gehaald.

Ja wat heb je daaraan ? :+ ze maakt gewoon steeds nieuw account aan. En ik hoop stiekem op deze manier aan meer info te komen..

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:08

Jah dat deed diegene ook, maar elke keer heb ik het laten weten bij mp, want die persoon gebruikte steeds dezelfde foto, en zo hebben ze steeds de advertentie verwijderd.
Maar ik snap ook heel goed dat je op die manier aan meer info wilt komen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:44

Misschien kun je zo wel aan een adres komen. Dan doe je net of je interesse hebt en vraag je wanneer en waar je het kan afhalen. Zo heb ik wel een adres van een oplichter weten te krijgen die met iets anders adverteerde wat blijkbaar wel echt was. Met dreigen dat ik voor de deur zou staan dan en dan kreeg ik toch mijn geld terug gestuurd.