Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:26

Gister 1,5 uur gedaan over het traject Zutphen- Arnhem.
Overwegstoring tussen dieren een arnhem, dus de trein van half 5 reed niet en de trein van 5 uur deed er een uur over.
Was het toen wel zat :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:43

Waarom stop je een hond in een kinderwagen :o (en ik heb een klein ding van 2kg, maar heeft niet voor niets zelf pootjes)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:08

Gianti schreef:
Waarom stop je een hond in een kinderwagen :o (en ik heb een klein ding van 2kg, maar heeft niet voor niets zelf pootjes)

Omdat het een pup van 5 maanden oud is en hij daarom nog niet een hele dag kan en mag lopen. Ik heb geen auto en ben dus aangewezen op het ov, wat altijd weer langer onderweg zijn betekend. Natuurlijk zou ik thuis kunnen blijven, maar dan kan ik nergens meer heen. De kinderwagen is een mooie oplossing totdat Skip groot en oud genoeg is om de hele dag zelf te kunnen lopen.

Jolien87

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:12

Waren er geen medereizigers die konden/wilden helpen?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:07

Gister naar het concert van Imagine Dragons, concert was echt geweldig.

Terugreis zou moeten zijn van Arnhem naar Den haag.
Wat een drama.
Om 22.45 direct naar buiten gesjeesd om de bus te halen. Nou, het duurde alleen al 30 minuten voor we in de pendelbus waren. Wat was het druk! Goed, aansluiting hadden we nog. Met de trein naar Ede-Wageningen, was ook prima. We moesten nu de snelbus die ons naar Utrecht zou brengen ivm treintraject die er dus uitgehaald was. Namen ze bussen waar +- 40/45 man in konden, terwijl er ruim 200 man stond te wachten op de bus. Het duurde ruim een half uur voor er een tweede bus kwam, en er werden gewoon keer op keer mensen geweigerd. We hebben 2 bussen voor ons neus zien vertrekken (dus wij hadden nog een beetje geluk). Kwamen we vrij laat (denk rond 01.30) aan in Utrecht, hadden we door de bus dus onze aansluiting gemist, konden wel via Schiphol. Die zou vertekken om 02.11, kwam dat ding uiteindelijk pas om 02.39 waardoor we onze aansluiting op Schiphol miste. Hierdoor hebben we toch Ongeveer een uur vast gezeten op Schiphol. (Lekker uitgestorven daar). Uiteindelijk de trein naar Den haag kunnen pakken, en de taxi naar huis genomen. Man, lag pas half 6 in bed.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:37

mvdende schreef:
WHOO easy...

Er zat helemaal geen kind in de kinderwagen maar een pup van 5 maanden. Een pup die als hij niet in de kinderwagen had gezeten, nu moest dood was geweest omdat hij onder de voet gelopen zou zijn.

Waarom ik dan in godsnaam met een pup in een kinderwagen naar het vuurwerk festival ga? Om hem te laten wennen aan de knallen. Nu is het maar 2x 10 minuten herrie, terwijl het met oudjaar veel langer knalt. Daarnaast "moeten" we dit jaar naar vrienden en om precies 12 uur wordt er altijd druk geproost, waardoor ik misschien niet de aandacht aan Skip kan geven om hem "comfortabel" te krijgen met het vuurwerk. Tijd die ik in Scheveningen wel had.

Dan mogen jullie het asociaal vinden dat ik een buggy mee had, maar hoe anders? 13kg ga je echt niet meer in je handen houden voor geruime tijd.

nog veel asocialer dus..

1. Je "moet"niet naar vrienden met oud en nieuw..of zetten ze een revolver op je hoofd?

2. Je kunt er ook voor kiezen wel gewoon tijd voor je hond te maken als je denkt dat ie dat nodig heeft met oud en nieuw...ook dat proosten is geen moeten.

3. Er zijn speciale vuurwerkcursussen...wordt het gewoon verstandig opgebouwd ipv je pup in gevaar te brengen in een mensenmenigte.

4. En dan ook nog met je kinderwagen voor gaan, terwijl je geeneens een kind bij je hebt, en dus net zo goed als al die anderen had kunnen wachten...

tsja....

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:38

Caitlin_K schreef:
Gister naar het concert van Imagine Dragons, concert was echt geweldig.

Terugreis zou moeten zijn van Arnhem naar Den haag.
Wat een drama.
Om 22.45 direct naar buiten gesjeesd om de bus te halen. Nou, het duurde alleen al 30 minuten voor we in de pendelbus waren. Wat was het druk! Goed, aansluiting hadden we nog. Met de trein naar Ede-Wageningen, was ook prima. We moesten nu de snelbus die ons naar Utrecht zou brengen ivm treintraject die er dus uitgehaald was. Namen ze bussen waar +- 40/45 man in konden, terwijl er ruim 200 man stond te wachten op de bus. Het duurde ruim een half uur voor er een tweede bus kwam, en er werden gewoon keer op keer mensen geweigerd. We hebben 2 bussen voor ons neus zien vertrekken (dus wij hadden nog een beetje geluk). Kwamen we vrij laat (denk rond 01.30) aan in Utrecht, hadden we door de bus dus onze aansluiting gemist, konden wel via Schiphol. Die zou vertekken om 02.11, kwam dat ding uiteindelijk pas om 02.39 waardoor we onze aansluiting op Schiphol miste. Hierdoor hebben we toch Ongeveer een uur vast gezeten op Schiphol. (Lekker uitgestorven daar). Uiteindelijk de trein naar Den haag kunnen pakken, en de taxi naar huis genomen. Man, lag pas half 6 in bed.

Naar wat ik begreep heeft het Gelredome niet doorgegeven aan de NS dat er een evenement zou zijn :?
Ik had het geluk in de eerste bus te passen maar de groep die achterbleef was idd niet normaal groot nog.
Het debiele is dat dit zo vaak gebeurt bij concerten. Zou toch beter moeten kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:07

De normale drukte gaat prima met de bussen, bij abnormale drukte (concerten) moet de organisator dat idd melden aan de NS. Bij ArenA zijn er bijv nagenoeg altijd wel extra bussen als er eens geen treinen rijden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:10

Jezus Caitlin, wat een gedoe zeg #)

Ik mag vanaf morgen weer paar keer per week met de trein reizen, gelukkig alleen het stukje Tiel-Utrecht CS. Ben benieuwd hoe vaak het mis gaat. Ik heb wel een NS Business Card maar helaas geen 1e klas :+ Hoop eigenlijk wel op flexibele tijden, dan ga ik lekker buiten de spits reizen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 08:52

Net iemand. Ik stap op op een moment dat de trein nog ok was qua drukte (niemand moest staan). Lichte er een kind over 2 stoelen heen te slapen met erg vieze schoenen op de stoel. Het wordt drukker, zo druk dat mensen schouder aan schouder rechtstaan en niet iedereen op kan stappen. Laat die vrouw dat kind gewoon liggen en weigerd ruimte te maken... dat vind ik echt aso. Zo kleine kinderen in die drukte neem die dan gewoon oo schoot. Dan Konden er nog linstens 2 man meer mee met de trein :(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:31

Ik ben dan zo iemand die dan vraagt of ik daar mag zitten ( als ik het zie dan). Net als bij tassen op stoelen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 18:07

Mensen vroegen hè. Ze deed gewoon of ze hun niet hoorde... ik had een plekje, anders had ik het mormel toch echt opzij geduwd

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:18

Zoe_97 schreef:
Mensen vroegen hè. Ze deed gewoon of ze hun niet hoorde... ik had een plekje, anders had ik het mormel toch echt opzij geduwd

:wow: die had een goede aan mij gehad...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:43

Ik had laatst een discussie met mijn teamleider over werkkleding in de bus. Wij mogen vanuit het bedrijf in bedrijfskleding reizen. Hijzelf vond het niet kunnen, aangezien we nog wel eens naar dieren kunnen ruiken (denk aan schaap) en dat het niet netjes is vanuit het bedrijf naar het publiek. Ik heb zoiets van: het ís een dierenbedrijf, dus je kán nou eenmaal naar dieren ruiken.

Hoe staan jullie hier tegen over?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:45

Ik wil niet opgescheept worden met bepaalde geurtjes.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:02

Ik zou ook niet zo blij worden van al die geurtjes in de bus.
In de arriva bus (Achterhoek) is het ook niet toegestaan om sterk geurend eten/drinken mee te nemen, ivm overlast.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:07

Ik reisde ook gewoon in mn paardenkleding van en naar stage met de bus, maar ik weet (achteraf) dat het niet altijd even gewaardeerd werd, want ook Paard schijn je goed te ruiken :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:08

Ik vind de goeieieieiemorgen wereld ruik mij eens frisgewassen en geparfurmeerd zijn-luchtjes vele malen smeriger dan iemand die naar schaap zou ruiken. Ik zou mezelf alleen heel ongemakkelijk voelen met stinkkleren aan dus zou denk ik kiezen voor een schone broek/shirt op weg naar huis.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:11

Ach, ik zit vaak met collega's in de bus te kletsen, er zit niet echt iemand direct naast me die niet in het zelfde bedrijf werkt, dus van elkaar weet je het. En ik weet niet hoe sterk het is, maar ik denk niet dat je me aan het begin van de bus kan ruiken bij wijze van spreken. Wat soms wel het geval is met parfum en zeep :x

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:27

Jij vraagt om een mening he :) dus dan krijg je antwoord

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:19

Weet ik, maar ik vind het erg lastig. Want ik wil niemand tot last zijn :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:05

Kun je niet even omkleden van te voren?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:48

Ik vind het ook naar om stinkend naar paard en zweet de bus in te stappen. Gelukkig zit er nooit iemand in :+
Denk dat paard erger stinkt dan schaap

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:10

Altijd nog beter dan sigarettenrook :r vind ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:20

Mensen ruiken. Parfum, seks, voedsel, dieren. Als je daar een probleem mee hebt moet je je neus lekker thuis laten.