Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stamper schreef:Waarom is een uurloon minder als je meer werkt vergeleken bv met een week van 36 uur?
Zie afbeelding, krijg em alleen niet via bokt geupload. Doet het weer eens niet. _
http://nl.tinypic.com/r/2dwhtd/9
Damned schreef:Ja op het einde van de maand krijg je alles, maar je krijgt toch zoveel als het aantal uur dat je gewerkt hebt? Dat vind ik persoonlijk een stuk eerlijk dan een vast maandloon, waarbij je vaak dus onbetaald een stuk langer werkt
Shanna schreef:36 x 9,78 = 352,08
38 x 9,26 = 351,88
40 x 8,80 = 352
Het komt er dus op neer dat je met 36 uur 8 cent meer verdient dan wanneer je 40 uur werkt. Dan werk je 4 uur meer, maar moet je wel 8 cent inleveren aan het einde van de week.
Het maandloon is wel ongeacht de uren ongeveer gelijk, dus ik denk inderdaad dat het daarmee te maken heeft.
Eerlijk is het zekers niet!! Ik zou dan toch echt maar 36 u p.w. ingeroosterd willen worden, heb je het zelfde inkomen, maar wel 4 u per week minder werk..
Damned schreef:Dan heb jij het nog over iets anders, of is dit in België anders geregeld, want mijn vader schrijft elke dag zijn uren op en krijgt gewoon dat loon, vb hij krijgt 10 euro netto (geen idee hoeveel hij krijgt) per uur, en dat is de ene week dan x38, de andere week x37, enzovoort
Damned schreef:natuurlijk, ik wilde gewoon maar aangeven dat mijn vader aan het einde van de maand wordt betaald naar gelang het aantal uren dat hij heeft gemaakt, en dat het uitgekeerde loon per uur hetzelfde blijft, maar dus vermenigvuldigd met het aantal uur dat hij gewerkt heeft die maand
Cowboy55 schreef:Damned schreef:natuurlijk, ik wilde gewoon maar aangeven dat mijn vader aan het einde van de maand wordt betaald naar gelang het aantal uren dat hij heeft gemaakt, en dat het uitgekeerde loon per uur hetzelfde blijft, maar dus vermenigvuldigd met het aantal uur dat hij gewerkt heeft die maand
Ah, OK, gelukkig. Netto loonafspraken maken is namelijk best wel een beetje dom.......
oomens schreef:Mag ik vragen waarom? Mij lijkt het vooral dom voor de werkgever, aangezien de hoogte van zijn kosten kan variëren op basis van wat jij aan belasting moet betalen.