tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:52

Lachica schreef:
heyy,

sinds het uit is met mijn eerste liefde (4,5 jaar) heb ik echt veel steun gehad aan dit topic. Mijn breakup is echt al bijna een jaar geleden maar ik kan het maar niet loslaten. Ik lees veel in dit topic over een schop onder je kont geven en het loslaten enzo maar ik weet niet hoe het moet..
Het is niet dat ik terug wil naar die relatie en ik mis hem ook niet zo vaak maar ergens zit er nog steeds gewoon die pijn. soms schaam ik me dat ik me nog steeds zo voel, ik weet wel dat iedereen op zijn eigen tempo rouwt maar ik heb het idee als ik op deze manier door ga dat ik het nooit kan loslaten. en ik moet toch een keer verder met mijn leven. dus geef mij een schop onder me kont en misschien wat tips om iemand los te laten haha

Hier even geen tips, maar kom je een knuffel geven :knuffel:

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:19

Het kan helpen te bedenken dat het misschien meer met hechting te maken heeft dan met liefde. Gehecht zijn aan die persoon, het huis, het leven dat je samen had.

Een nieuwe relatie zal weer heel anders zijn, omdat het een heel nieuwe persoon is die dan naast je staat.

Het kan goed zijn dat het je spijt, als in, het je spijt voor jezelf omdat je het heel anders voor je zag, zoals bijv met je eerste liefde trouwen, en dat je nu pijn houdt omdat je droom in duigen is gevallen.

Maar weet dat er een deur open gaat, als een andere deur zich heeft gesloten. Misschien eens lekker aandacht schenken aan jezelf, to shine, zodat je weer gezien wordt.

geldt ook voor mezelf, lijk wel onzichtbaar..

Suzanne F.

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:35

Heel veel sterkte! Het gaat over, echt. Je denkt nu van niet, maar het is echt zo. Kan wel lang duren, geef het de tijd en wees lief voor jezelf.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:00

Kan alleen maar meegaan met Suzanne.

Het wordt echt minder helaas kan het jaren duren.
Pas had ik gelezen denk je een wolkje in zet die persoon erop en hard weg blazen.
Regelmatig doen.
Moest er wel om lachen. Wie weet helpt het wel.

En eerste liefdes blijven altijd een beetje in je hart zitten.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:39

dankjewel voor jullie lieve berichten. dat van dat 'spijt' herken ik idd heel erg. ik moet ook echt afscheid gaan nemen van een versie van mijzelf. de persoon die dacht dat het voor altijd was. Toch met een nieuwe relatie hoop ik er weer net zo vol in te gaan want het is alle pijn waard.
maar donderdag heb ik onverwachts een date met een jongen, ben heel benieuwd hoe het loopt, lijkt me zo raar om een relatie te hebben met iemand anders haha.

Hoe gaat het bij jullie?

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:46

Hahah ik vind het een leuk idee van dat wolkje, ik denk ook echt dat het zinvol is. Hoe vaker je hem weg blaast op het wolkje hoe minder vaak hij aan komt waaien in je gedachtes

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:54

Wel een gezonde instelling dat je het wel wil blijven proberen.

Ik zag op tiktok dat iemand een gevangenis had gebouwd en van al haar exen poppetjes had gemaakt. Dat lijkt me ook wel leuk |( verdrinken in het zwembad enzo :')

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:02

Omg die heb ik ook gezien hahaha.
Ik vraag me wel af, als je jezelf zo vaak zo over hebt gegeven aan de liefde hoe je dat nog steeds kan doen na een aantal verloren liefdes. Ik hoop dat ik daar niet veel verschillende relaties voor nodig heb haha. Maar ik heb nog maar 1 relatie gehad misschien kan ik daar beter mijn mening over geven als ik ook andere jongens heb gedate

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:07

Ik ben alweer ruim 3 jaar vrijgezel en daarvoor ong 6,5 jaar. :+
Merk wel dat ik nu langzaamaan weer om me heen kijk, niet dat ik persé weer een relatie wil maar de ruimte is er weer in mijn hoofd en hart. :)
Met mijn meest recente ex heb ik nog steeds goed vriendschappelijk contact maar waar ik het eerste jaar ofzo nog wat hoop had dat het mss weer goed zou komen is dat stukje ook afgesloten voor me.
Scheelt natuurlijk ook dat we gewoon goede gesprekken hebben gehad over onze relatie, de periode dat het uit ging en we elkaar ook de ruimte hebben gegeven om dingen een plek te geven. :)

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:22

Ja je voelt natuurlijk zelf wanneer je er weer klaar voor bent.Wel fijn dat je goed uit elkaar bent gegaan, Dat scheelt ook met het verwerken

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:42

Er staat geen tijd voor dat soort dingen denk ik.
Maar het kan inderdaad helpen om je leven weer zoveel mogelijk op te pakken. En wanneer je daaraan toe bent ook eens te gaan daten. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met je date!

Het is spannend maar ook wel heel leuk om weer iemands nieuws te ontmoeten.
En geloof me, je kan echt weer verliefd worden, ook nadat je heel veel pijn hebt gehad!
Relaties zijn niet met elkaar te vergelijken, iedere relatie heeft iets unieks en moois.
En ik vind het juist mooi dat je er nog steeds voor open staat en er net zo vol weer in wil gaan ;-)

Een hele dikke knuffel voor jou!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:36

Lachica schreef:
heyy,

sinds het uit is met mijn eerste liefde (4,5 jaar) heb ik echt veel steun gehad aan dit topic. Mijn breakup is echt al bijna een jaar geleden maar ik kan het maar niet loslaten. Ik lees veel in dit topic over een schop onder je kont geven en het loslaten enzo maar ik weet niet hoe het moet..
Het is niet dat ik terug wil naar die relatie en ik mis hem ook niet zo vaak maar ergens zit er nog steeds gewoon die pijn. soms schaam ik me dat ik me nog steeds zo voel, ik weet wel dat iedereen op zijn eigen tempo rouwt maar ik heb het idee als ik op deze manier door ga dat ik het nooit kan loslaten. en ik moet toch een keer verder met mijn leven. dus geef mij een schop onder me kont en misschien wat tips om iemand los te laten haha

Och, schamen is echt nergens voor nodig. Wat je zelf al zegt, iedereen doet het op zijn of haar eigen manier. Ik weet nog wel dat ik ruim 8 jaar geleden mijzelf ook zo treurig en ellendig voelde omdat een relatie (niet eens zo lang als bij jou!) uit ging. God wat was ik miserabel.
Ik ben toen met twee vrienden veel opgetrokken, dat waren tevens mijn collega's. Ze stonden ook haast 24/7 klaar. Ik heb mij gefocust op de kleine dingen zoals een nestje jonge hamsters welke bij mij werd geboren. Daarnaast had ik een artikel gelezen dat het 3 maanden duurde voordat je over een relatie was. Ik had mezelf dus heel strikt die 3 maanden gegeven en daarna moest het klaar zijn. Natuurlijk was dat het niet .. maar het moet slijten.

Toch is jouw relatie, van die tijd, niet te vergelijken met mij in dit geval. Wellicht woonde jullie al wel samen, het missen van een persoon is dan natuurlijk heel anders dan je elkaar ieder weekend ziet. Het missen van een persoon blijft sowieso een ding, en er is geen goed of slecht.

Een schop onder je kont kan ik niet geven want het is jouw 'strijd'. Dwing je zelf niets en geef het gewoon tijd. Maar ga inderdaad leuke dingen ondernemen, afspreken, je zinnen verzetten. Ik bedoel als je savonds in een leeg huis moet thuiskomen is het wellicht een idee om met een vriendin af te spreken om bij elkaar te eten of iets. Geen flauw idee.

Gewoon je gevoel blijven volgen en als je toe bent aan iets nieuws wie weet hoe het dan gaat. Je bent goed zoals je bent en het komt helemaal goed :D
Dikke knuffel voor jou :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:08

Een jaar is nog niks hoor. Dat kan echt lang duren. Gun jezelf de tijd om te rouwen. Want het is gewoon een rouwproces. En schaam jezelf er ook niet voor. En ook niet denken van: nu moet het wel klaar zijn want het duurt al zo lang. Het kan jaren duren. Maar het gaat weg, echt. Maar het kan lang duren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:27

Een jaar is echt niks om je over te schamen, zoiets kan lang duren. Maar ik kan het ook alleen maar eens zijn met Suzanne, het gaat over. Echt waar. In mijn ervaring kan ik ook pas iemand voor de volle 100% loslaten wanneer er iemand anders komt, dat betekent niet dat ik er niet 'overheen' ben tot die tijd, maar dan gaat je focus naar iemand anders en dan doet je ex er niet meer toe. Gewoon jezelf lekker openstellen voor andere, op jezelf focussen, genieten van de kleine dingen en lief zijn voor jezelf! :knuffel:

Ik ben sinds een dikke twee weken weer single, definitief deze keer. Het heeft na 2,5 jaar proberen toch niet mogen baten. Het verdriet komt in golven, voel me de ene dag super en de volgende weer helemaal poedersuiker. Maar zoals Suzanne zegt, ik ben me bewust dat het gewoon lang kan duren. Kijk er absoluut niet naar uit om hem tegen te komen (want dat gebeurt wel eens), we wonen ook maar 2 straten van elkaar.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:53

Agh jee, dat is ook best een lange tijd. Super veel sterkte!
Wel echt stom dat ie zo dichtbij woont daar heb ik helaas ook ervaring mee. Je blijft dan toch stiekem kijken/hopen dat je hem voorbij ziet gaan terwijl het eigenlijk beter is van niet.
Gelukkig is de corona tijd voorbij en raad ik je aan om lekker veel op stap te gaan, dat hielp mij tenminste erg.
Wat mij ook hielp is om een geluidsopname te maken en daarin gewoon te praten hoe ik me voelde. Niet perse om later terug te luisteren maar hardop praten helpt vaal ook al zegt niemand iets terug.
Mijn pb staat altijd voor je open :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:57

Ja ik moet echt wekelijks meermaals langs zijn appartement fietsen om naar mijn werk te gaan, dan kijk ik ook altijd of het licht in zijn slaapkamer brand... Hopen dat ik hem tegenkom doe ik niet, ik wil hem eigenlijk liever niet zien. Ben bang dat het mij alleen maar meer van slag gaat maken. Momenteel zit ik aan mijn bureau geclusterd voor mijn examens, niet mijn beste periode %) Maar komt wel goed. Ik probeer echt het positieve te zien en sta ook nog steeds 100% achter de beslissing om het samen te beëindigen.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:02

Ja ik herken je gevoel soms is het beter om onweten te blijven ook met instagram enzo. Wat ik altijd deed als ik met de bus langs zijn huis kwam is de andere kant op kijken of m'n ogen dicht doen. Ook al zou ik je ogen dicht op de fiets niet aanraden haha.
Of een omweg nemen. Als je iets zou zien maakt het je hele dag in de war en Dat is het echt niet waard

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:00

Ja ik heb hem momenteel ook nog nergens verwijderd, in het begin checkte ik alles wel vaak maar dat begint nu ook te minderen. Had hem vrijdag voor het eerst een berichtje gestuurd om te vragen hoe het met hem gaat, maar heb vervolgens op zijn bericht niet meer gereageerd tot gisterenavond. Hij gaf mijn een uitgebreide uitleg over hoe het ging en vroeg ook hoe het met mij gaat, heb hem dan ook maar een update gegeven en wel kort vermeld dat ik hem soms mis maar het wel oké gaat met me en hij zich daarover geen zorgen hoeft te maken. Hij heeft daar nog niet op gereageerd, weet ook niet of hij dat gaat doen.

Een omweg nemen is een optie, maar dan doe ik er wel wat langer over. Op dit moment vind ik dat niet echt nodig of zo, moest ik het moeilijker hebben zou ik dat wel doen. Maar wij wonen beide in dezelfde stad/buurt, dus de kans dat ik hem vroeg of laat wel eens tegenkom is gewoon groot.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:27

Wel fijn dat jullie nog normaal met elkaar kunnen omgaan dat scheelt een hoop, veel sterkte ❣️

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:43

Geen contact is het beste. En helemaal geen contact. Dus ook op social media niet. Anders blijf je continue geconfronteerd worden met gevoelens.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:48

Suzanne F. schreef:
Geen contact is het beste. En helemaal geen contact. Dus ook op social media niet. Anders blijf je continue geconfronteerd worden met gevoelens.

Helemaal mee eens :) Sluit me er volledig bij aan.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:24

Voor mij werkt dat denk ik ook het beste, maar dat verschilt per persoon.
Je leert elkaar samen kennen, je hebt samen een relatie maar uit elkaar gaan of afscheid nemen doe je alleen. Eigenlijk is dat best raar. Maar helaas ben ik er nog niet achter hoe je samen afscheid kan nemen van elkaar haha.
Zodra je iemand vaak gaat op zoeken op sociale media denk ik wel dat je daar actie in moet ondernemen het wordt namelijk ook steeds moeilijker om daarmee te stoppen met stalken. En je ziet letterlijk 1 foto/1 seconde van iemands leven waar je helemaal eigen verhalen bij gaat verzinnen, echt zonde van je tijd en verdriet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:51

Mooi verwoord Lachica :)

Hij heeft niet meer op mijn bericht geantwoord, ik had het ook wel een beetje afgesloten met mijn bericht, voel nu ook de nood niet meer om hem te contacteren. Vind het best nog bizar, ik heb geen idee hoe hij zich over alles voelt en wat hij denkt. Gelukkig post mijn ex zelden iets op sociale media, ook geen story's of zo. Denk dat ik het er anders ook wel moeilijker mee gehad zou hebben, op dit moment voel ik daardoor ook niet echt de nood om hem te verwijderen. Had nochtans altijd gezegd dat ik dat wel zou doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:57

Je kunt altijd kiezen om te ontvolgen als ontvrienden nog een te grote stap is natuurlijk. :)
Dan zie je de geposte berichten ook niet op je tijdlijn voorbij komen.

Even geen of zo min mogelijk contact kan ik uit eigen ervaring wel aanraden, iig tot het verdriet en de hoop op terug bij elkaar komen over is.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:11

Nou ik moet wel eventjes m'n hart luchten merk ik. We zijn nu precies 5 weken uit elkaar, vorige week kreeg ik plots een berichtje nadat ik niet meer geantwoord had op zijn laatste update over zijn werk. Hij was een beetje rond de pot aan het draaien, maar hij was me dus tegen gekomen op Bumble. Hij stuurde dat hij enorm aan het balen was, dat hij me mist en het pijn doet om me op een datingsapp te zien. Ik heb daar wat kort op gereageerd maar uiteindelijk voorgesteld om nog een keer te praten indien hij daar nood aan heeft. We hadden dan normaal gisteren afgesproken en 30 minuten voor we hebben afgesproken stuurt hij een berichtje dat hij echt nog heel veel te doen heeft voor werk (hij heeft een eigen bedrijf, dus dat gebeurt) en of hij het morgen (vandaag) of overmorgen kan goed maken zonder fouten deze keer. Ik heb geantwoord dat we het er dan beter gewoon bij laten, dat ik snap dat hij het druk heeft maar dat ik zelf ook twijfel aan zijn oprechtheid en of hij niet gewoon eenzaam is, maar dat ik dus liever niet meer wil afspreken. Daar heeft hij niet meer op geantwoord. Ben wel weer even van de kaart nu, maar voel me langst een kant ook wel sterker.