Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:07

Ooooh, ik ook niet!! Sterk Yessy!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:33

Daarom wacht ik altijd zo lang mogelijk met het geven van een adres.
Geef het vaak pas op de dag van ophalen.
Maar goed als ze perse in willen breken doen ze het toch wel, hier valt in elk geval toch niks te halen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:14

Zo, eindelijk mijn zadel weten te verkopen, jammer genoeg voor minder als ik gehoopt had maar goed, lag hier ook maar op zolder te liggen.
Nu de rest nog, misschien vanavond wat nieuwe advertenties maken.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:41

Pff word soms echt gek van kopers op Marktplaats.
Heb een telefoon erop staan en iemand wilde hem graag hebben, prijs alles besproken. Tot het moment van ophalen, ik geef het adres en nog geen 5 min later een mailtje; Sorry, krijg al een telefoon van mijn ouders.
Goh, dat wist je niet van te voren?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:55

Ik heb net toch even hardop moeten lachen. Ik bied een decoratiestuk aan voor 25 euro excl. verzending.
De verzendkosten zullen zo een 6-7 euro bedragen.
Bied er een grapjas net 10 incl. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:49

Ach, sommigen sparen adressen... anderen sparen rekeningnummers... Hier alweer twee in een week... {:)-:(

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:56

Ik word op het moment weer even schijtziek van mensen die bieden en vervolgens als je akkoord mailt noooooooooit meer wat laten horen. Vorige week al iets verkocht waarbij 3x eindelijk scheepsrecht was. En nu weer een artikel waarbij al twee keer een bod gedaan is, ik 2x akkoord gegaan ben en ik steeds niets meer hoor. Overigens was dat tweede bod op tweede kerstdag, ik nog vrijwel meteen teruggemaild, maar tot op heden niks meer gehoord, en vandaag weer een bod van een ander. Heb nu dus bieder nummer 3 ook maar gewoon akkoord gemaild want nu inmiddels iets teveel slechte ervaringen met mensen die niet gewoon binnen 1 dag terug mailen. Heb nu in mijn mail erbij gezet dat als ik binnen 24 uur geen antwoord heb ik er vanuit ga dat er geen verdere interesse meer is. Hard? Ja. Maar wel zo duidelijk.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:29

Mag ik ook meepraten? :-)

Heb ook al eea meegemaakt bij m'n advertenties (kapaza, Belgische variant van Marktplaats)

Stiefpa heeft een kinderfiets te koop. Super degelijk ding, altijd erg goed onderhouden en eventuele kopers mogen hem gerust testen. €75 vraagprijs maar mag nog zakken. Kreeg ik een telefoontje van een man. Die wilde hem graag hebben, maar hij wou €20 geven. Was ik dus al niet mee akkoord, en daarboven eiste de man ook nog eens dat wij hem gratis naar hem toe brachten, zo'n 40km verderop. Toen ik netjes aangaf dat 1. ik zijn bod toch iets te laag vond en 2. we de fiets niet langsbrachten werd hij kwaad en begon hij te schelden. Heb maar opgehangen :+

Onlangs had ik ook mijn instapcamera (Nikon D3000) met kitlens en alle toebehoren erbij te koop (inclusief tasje van case logic). Camera was/is 4 jaar oud, maar super onderhouden en slechts 15000 clicks. Nieuwprijs van het geheel was iets van een dikke €500. Ik had als vaste prijs €150 staan. Wat een onzinbiedingen kreeg ik zeg, ook allemaal in gebrekkig Nederlands of Engels. Zo'n 10 reacties op een avondje tijd maar geen één die ook echt de vaste prijs bood. Ik kreeg letterlijk een bod van €50 met daaronder een hele lijst waarom hij voor zo weinig weg moest ('hij is al zo oud' en dergelijke). Uiteindelijk offline gehaald en hem voor de vaste prijs verkocht aan m'n schoonmoeder, die er superblij mee is :Y)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:32

Ik had laatst een prachtige kinder trui gezien van een best duur merk , Ook tweedehands niet de goedkoopste, dus met de verkoper gemaild, en gevraagd of deze nog meer leuke kleding had om er een pakket van te maken. Toen bleef het twee dagen stil, ok het is kerst, dus heel begrijpelijk. Vervolgens wordt mijn mail box overladen met foto'van andere kleding. Super top natuurlijk, maar wel een klein zinnetje er bij dat de trui wel de dag er voor aan iemand anders is verkocht. Nou het was me om de trui bedoeld, aanvullend met eventueel andere kleding. Ik heb maar vriendelijk bedankt.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:42

Ik heb ook altijd veel kopers die mailen dat ze iets DOLgraag willen overnemen en vragen of ik het nog heb.
.... Mail je ze terug binnen een uur dat je het product nog hebt en dat ze het mogen overnemen.
En dan mailen ze ineens nooit meer terug.

Hetzelfde bij biedingen op Marktplaats, die optie zet ik altijd uit want dat bieden heeft totaal geen zin. 9 van de 10 keer hoor je niets meer als je een bericht stuurt dat hun bod akkoord is.
Wat dat betreft is dat op Ebay een stuk fijner voor de verkoper!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:42

Mmmmm wat moet ik hier nu weer mee.
Iemand had wat overgenomen en moest via dhl, en dat degene het ophaalde bij de pakketshop zelf.
Degene bleef maar mailen dat hij het nog niet ontvangen had. Ja duh je hebt een T&T code zodat je het kan volgen en je krijgt een mail wanneer je het daar op kan halen.

Toen had ik al zoiets van, ergens gaat hier iets niet goed. maar degene wilde dat zelf zo.....
Maar goed ik hoorde niets meer dus er vanuit gegaan dat het allang was opgehaald.

Vanmiddag krijg ik een mail van dhl dat het niet is opgehaald en dat het pakket retour komt.
En jullie raden het al, nu plots een mail van de koper dat hij zijn pakket nog niet heeft ontvangen....

In mijn ogen niet mijn verantwoording, maar van de koper. Die heeft 9 dagen de tijd gehad om het op te halen.
Adres en mail heb ik gekopieerd, dus daar kan het ook niet aan liggen...

Ik heb de koper terug gemaild.
Met de reden + het mail adres wat is opgegeven dat het pakket wegens niet ophalen automatisch retour gaat.

Maar ben eigenlijk niet van plan om opnieuw de kosten ervan te gaan betalen. Ik heb zoiets van, is toch niet mijn fout?
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 29-12-14 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:48

De koper heeft zelf om DHL gevraagd, dan ga je er toch van uit dat die weet hoe het werkt. Tenzij die beste man dacht dat DHL aan huis afgeleverd zou worden, maar dat is de business-variant denk ik, specifiek voor bedrijven.

Zou gewoon mailen dat hijzelf om DHL heeft gevraagd, dat je meermaals hebt aangegeven dat hij zelf het pakket kon volgen met de T&T-code en dat hij hier geen gebruik van heeft gemaakt. Vervolgens dat het pakket zoals het hoort is aangemeld en dat hij 9 dagen afhaaltijd heeft gehad. Met dan aansluitend een kopietje van de mail die jij van DHL hebt gehad als "niet opgehaald" als bewijsje erbij.

Wil hij het alsnog opgestuurd hebben, dan mag ie toch echt zelf de verzendkosten betalen voor een 2e keer hoor.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:51

Klant heeft zelf het adres van de pakketshop aan mij door gegeven, dus dan ga ik er ook vanuit dat hij weet hoe het werkt.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:56

Degene geeft aan nooit enige mail van DHL te hebben ontvangen, jammer dat ik daar geen inzicht op heb.....
Maar hij verwacht wel dat ik het opnieuw ga versturen.
Nou sorry maar ik ga niet opdraaien voor die kosten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:03

Hmm je had natuurlijk wel extra kunnen melden dat ie t zelf moest ophalen. Als hij geen mail heeft ontvangen en hij daarop heeft zitten wachten. Kun je dit niet opnemen met DHL, of je het opnieuw kan sturen zonder bij te betalen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:05

Nee inderdaad, hij/zij wil het graag hebben, haalt het niet op. Dat is zijn verantwoording. Ik zou zeggen dat ik het best nog eens wil versturen (en dan even verifiëren of het adres overeen komt met de DHL shop), maar dat dat wel pas gebeurt als je opnieuw verzendkosten op je bankrekening gestort hebt gekregen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:16

sharoontje schreef:
Pff word soms echt gek van kopers op Marktplaats.
Heb een telefoon erop staan en iemand wilde hem graag hebben, prijs alles besproken. Tot het moment van ophalen, ik geef het adres en nog geen 5 min later een mailtje; Sorry, krijg al een telefoon van mijn ouders.
Goh, dat wist je niet van te voren?

Nouja, dat had ik ook een keer. Ik op een zadel gereageerd voor mijn shetlander. Alles besproken. Dus ik loop naar beneden, naar mijn vader, blij "Ik heb een zadel voor de shet! Eindelijk." En blabla.. Hij kijkt me aan... En zegt dat ik die maar weer moet afzeggen, want hij had al een ander zadel voor de shet van mij geregeld en die zou met een paar dagen als verassing op stal liggen :')

Dus toen moest ik ook paar minuten na de laatste mail terugsturen "Ehm sorry... Maar mijn vader heeft toch al een zadel voor me."

banketstaaf, maar waar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:20

Sammie schreef:
Hmm je had natuurlijk wel extra kunnen melden dat ie t zelf moest ophalen. Als hij geen mail heeft ontvangen en hij daarop heeft zitten wachten. Kun je dit niet opnemen met DHL, of je het opnieuw kan sturen zonder bij te betalen ofzo.

Dat heb ik hem tot 4x toe gemeld, dus dat lijkt mij voldoende :=

Maar op mijn vraag of het bv in zijn spam map terecht is gekomen en of het eerder opgegeven mail adres klopt, word niet op gereageerd en komt nu met een ander mail adres aanzetten......

Wat ik ook frappant vind is dat vanaf de dag dat zijn pakket klaar lag om op te halen tot de mail dat het pakket retour kwam ik geen mail ontvangen heb van de koper. Snap je wat ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:25

Zou me niks verbazen als het voor hem gewoon niet uitkwam om het op te halen, en denkt dat jij het wel even opnieuw gaat verzenden. Afhaalpunt was gesloten met kerst en dat soort zaken waarschijnlijk... Gemiste kans om op te halen...

Zou wel dhl even mailen, je weet nooit. Als DHL aangeeft dat ze wel degelijk gemaild hebben en hij komt nu met een ander adres aandraven, dan mag hij gewoon verzendkosten ophoesten hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:27

Hmm dat laatste is idd wel raar. :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:35

Ik had laatst precies hetzelfde met een bokker, ze heeft opnieuw geld overgemaakt en toen is het verzonden met post.nl
Ik vind het eigenlijk niet jou probleem, dhl stuurt om de dag mail/sms dat je het moet
Ophalen dus vergeten ed lijkt me haast onmogelijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:37

Varekaj het zijn automatische mailtjes dus vraag me af als dat te traceren is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:41

Ja dat vind ik dus ook erg raar. En het was als kerstcadeau bedoeld....
Vandaar ik ook sterk het idee heb dat hij A) geen tijd had of B) gewoon vergeten op te halen.

Heb ook gemaild dart als hij opnieuw de verzendkosten betaald ik het gerust op nieuw op wil sturen, maar niet om mijn kosten.
Ik wacht eerst af totdat ik het pakket terug heb, want uit ervaring weet ik dat het soms best lang kan duren.

Weet ook gelijk weer waarom ik liever niet verzend met DHL. In het verleden al meer gezeur mee gehad. Van het niet ophalen of dat DHL zei dat het adres onbekend was (overigens gebleken dat dat voorkomt uit luiigheid van de bezorgers aldus de klantenservice). En dan duurde het soms wel eens 2 weken voordat het pakket terug was.
Beloven de kosten terug te storen en niet doen....

Mails gaan automatisch dus is niet te traceren volgens mij

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:43

Dat is echt wel te traceren hoor. Kost alleen veel werk en tijd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:47

ik heb echt alleen maar goede ervaringen met dhl en verzend ook allen maar met dhl.
vind post.nl echt waardeloos :)

ik kreeg een tijdje terug de mail op donderdag dat het terug kwam en op dinsdag had ik het alweer thuis dus dat was best snel :)