Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 18:28

Wat enorm leuk Rije! En wat tof dat je het gewoon aangegaan bent! Geniet ervan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:14

He, wat leuk om te lezen Rije. Wat fijn dat je dat werkplezier weer ervaart.

Ik vind het nog steeds zwaar. Ik heb gelukkig wel een erg goede stagiair, dat is leuk. En leuke klassen, daar mag ik ook erg blij mee zijn.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:24

Wat enorm fijn Rije!

Wat ontzettend fijn Goof! Kun je het deels overlaten aan je stagiair? Zou het begeleiden van stagiaires niet iets voor je zijn?

Ik heb ondertussen weer wat meer kunnen loslaten. Mijn geweldige onderwijsassistent draait de klas als er geen vervanging komt en die krijgt dan weer hulp van een andere onderwijsassistent. Ze heeft al eens eerder de klas overgenomen en het gaat haar prima af!
Komende maandag staat er een gesprek gepland voor een vervanger voor mij en mijn collega. Hopelijk is het wat, want ze kan direct ingewerkt worden en dat zou natuurlijk heel fijn zijn. Dat geeft dan direct ook verlichting, want mijn duo gaat volgende week met verlof.

De klas is ook steeds meer in staat om zelf wat dingen te doen en het klassenmanagement loopt ook steeds beter. De kinderen kunnen beter hun concentratie erbij houden en zijn minder impulsief. Allemaal hele fijne ontwikkelingen en waardoor de dag ook minder zwaar wordt. De zorgzwaarte is nog steeds pittig, maar steeds beter te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:36

Dat klinkt goed, goed ook dat je het meer kan loslaten.

Ik zou graag schoolopleider zijn, lijkt me echt leuk, maar we hebben er 1 op de hele school en dat is het, dus er is geen plek voor mij. Het begeleiden vind ik wel erg leuk.
De vorige was echt een gigantisch project, ik ben blij met deze nu!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:11

Fijn! Ik vind het knap dat je ze zo kan begeleiden. Zou je dan niet iets vanuit een hbo/wo opleidingsinstutuut ernaast kunnen doen? Dat je nog deels zelf les geeft, maar ook op stagebezoeken gaat en studenten helpt met stages etc?
Ik zit maar gewoon wat te brainstormen, maar ik lees tussen de regels door dat dit je mogelijk meer ligt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 23:25

Goof schreef:
He, wat leuk om te lezen Rije. Wat fijn dat je dat werkplezier weer ervaart.

Ik vind het nog steeds zwaar. Ik heb gelukkig wel een erg goede stagiair, dat is leuk. En leuke klassen, daar mag ik ook erg blij mee zijn.

Wat vervelend Goof. Kan school er iets in voor je betekenen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:29

Wat jammer om te lezen dat het zo zwaar is Goof, heb je wel een manager of schoolbestuur die je erbij helpt?

Lovelys wat meer lucht, gelukkig. Hopelijk wordt die vervanger wat!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:34

Welkom Marije, wat leuk dat jij nu ook voor de klas staat!

Wat schoolopleider betreft: is het bij jullie niet zo dat dat soort functies elke paar jaar weer open komen te staan voor sollicitatie?
Je kunt dan weer terug op je eigen functie solliciteren, maar zo hebben anderen ook kans.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 08:27

Sadira schreef:
Welkom Marije, wat leuk dat jij nu ook voor de klas staat!

Wat schoolopleider betreft: is het bij jullie niet zo dat dat soort functies elke paar jaar weer open komen te staan voor sollicitatie?
Je kunt dan weer terug op je eigen functie solliciteren, maar zo hebben anderen ook kans.

Bij ons niet. De meeste taken worden door iemand gedaan en komen wanneer iemand met de taak wil stoppen weer vrij.

Sowieso hebben we veel te veel taken op onze kleine school.
We moeten bezuiniging en ik ga volgende week beginnen met de formatie.

Heb al gezien dat we in sommige secties echt heel scheef gaan.

Bij vak X hebben 2 docenten samen voor 1.9fte. Er zijn maar 17 lesuren voor dit vak. Ze geven beide nog onbevoegd les bij een ander vak.
Samen zijn zij ook nog goed voor 1000 taakuren….

Hoe heeft dit ooit zo kunnen groeien…

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:42

Hoe is het hier met iedereen in het nieuwe jaar? Ik moest vanmorgen echt even nadenken hoe ik ook alweer moest inloggen in bepaalde programma's := Ben er echt even goed uit geweest dus, das positief denk ik dan maar :D

Ik had wel allemaal grootse plannen voor in de vakantie, zoals achtergrondinfo lezen en vooruit werken voor m'n lessen, maar dat is er allemaal niet van gekomen O:) :7 En bij jullie?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:37

Ik hoef pas woensdag weer. Helaas was direct mijn duo-collega ziek en morgen ook. Gelukkig hebben de onderwijs-assistenten het geweldig opgepakt. Zelf is het met 2 jonge kinderen niet echt te regelen om zelf voor de klas te gaan.

Verder heb ik al de helft van de rapoorten geschreven. Over 3 weken ga ik met verlof, mijn vervanging moet nog komen en de nieuwe duo-collega werkt maar 2 dagen en werkt nog maar enkele weken. Ik schrijf dus zoveel mogelijk en ga de gesprekken ook maar grotendeels doen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:44

Dat klinkt als nog zware laatste loodjes Lovelys... Gaat dat allemaal nog lukken?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:03

Geen idee, ik doe wat gaat lukken en de rest moeten anderen maar oplossen. Ik heb gelukkig een onderwijs assistent(en) die de kinderen ook goed kennen en als ik de ontwikkelperspectieven ( die moeten elk half jaar geschreven worden en daar moeten alle reperatiedoelen en resultaten in en wat we afgelopen tijd hebben gedaan + komende maanden aan extra acties) maar heb geschreven gaat het allemaal wel goed komen. En anders kan ik altijd nog een keer een avondje wat rapporten schrijven als ik zin heb in mijn verlof. Ik ga alleen de gesprekken echt niet meer voeren in mijn verlof :+
Ik heb het geluk dat ik woensdag vanaf 12.30 geen les geef en vrijdag ook vanaf 11.45. Ik heb dus 2 middagen dat ik gesprekken kan voeren en op donderdag kan ik er 1/2 doen. Elke week 5 en dan heb ik ze allemaal gehad (voordeel van sbo, ik heb maar max 16 kinderen in de klas)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 06:23

Kennen jullie die grap van die docente die gisteren weer zou gaan werken na de vakantie maar toch niet? :')

Mijn auto hield ermee op, voor het stoplicht, op de 80 weg, bij opritten en afritten van de A2.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:06

Gesprekken in je verlof lijkt me niet handig nee :') Aftellen dus!

Oh Amanda gewoon ouderwetse pech dus, balen zeg... En toen?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:23

Ah nee Amanda, wat vervelend!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:34

Even nieuwsgierig; zijn jullie scholen morgen gewoon open nu ze voor morgenochtend code oranje afgeven?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:37

Goof schreef:
Even nieuwsgierig; zijn jullie scholen morgen gewoon open nu ze voor morgenochtend code oranje afgeven?

Wij wel. Het volgende hebben wij gecommuniceerd met ouders.

Code geel; open maar we zijn coulant met laatkomers
Code oranje; open, maar ouders beslissen of ze het wel of niet verantwoord vinden om hun kind van huis te laten gaan. Wel belletje naar school mochten ze thuis blijven.
Code rood; school gesloten.

Van het vo van mijn eigen kinderen niets gehoord. Ook vreemd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:40

Ik vond code geel maandagochtend midden in een sneeuwbui al erg onprettig en onveilig, het wordt morgen dus nog erger.
Het gekke is dat ik vanmiddag een mail kreeg dat de nieuwjaarsborrel donderdagmiddag geannuleerd is ivm het slechte weer en enkele minuten erna kwam een mail dat onze scholen morgen gewoon open zijn, want het is nog geen code rood.

Ik kan die 2 niet rijmen met elkaar.
En zie daarnaast rijden in nog slechter weer niet zitten. Ik ga geen risico's nemen voor een dagje werk.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:11

Mijn school is voor zover ik weet wel open. Maandag kon ik er lopend en met een enkele trein die nog reed wel komen. Wel ongeveer 1,45 uur onderweg geweest ipv 30 minuten tot een uur normaal. Vandaag reed er geen ov en 25 km fietsen vond ik ook geen optie en met mijn auto kom ik niet eens de parkeerplaats af. Ik hoop dat school voor mij een beslissing neemt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:20

Wij zijn dicht!

Ik had idd autopech, stond op stil op en 80 weg, auto deed niks meer. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:00

Mijn school is open, maar ik heb wel bij mijn leidinggevende gemeld dat ik mijn leven niet ga wagen.
Morgenochtend bepaal ik wat ik doe.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:02

Hier zijn we, net als vandaag, de eerste 2 uur vrij. Eerst maar even zien wat het weer morgenochtend doet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:26

School, vo, van mijn kinderen is gesloten horen we net. Donderdag en vrijdag om 0700 krijgen we bericht wat ze die dag gaan doen.

Mijn school zit in Tilburg, veel scholen daar al dicht, maar bij ons zijn ze nog in overleg.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:48

Ze gaan bij ons morgen om 8.30 verder beslissen begrijp ik. Eerste 2 uren zijn eruit (maar ik had daar sowieso al geen lessen staan).
Ben benieuwd. Ik ben dus ook niet van plan risico's te nemen op de weg.