Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:18

Ik ben zelf docent Nederlands, maar als ik soms spelling van collega’s zie :oo

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:19

Dat wat Zonnebloem als voorbeeld geeft is in het noorden van het land heel gebruikelijk :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:22

zonnebloem18 schreef:
Mijn wiskunde leraar zei altijd 'hoeveel ben je dan nodig' verschrikkelijk.

Nouja. Ik ben best wel nodig ja.

Al is het maar om mensen op hun vingers te tikken over taal, flauwe mopjes te maken en een flinke partij te zwetsen. Wat ik nodig heb daarentegen... }>

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:25

Ineke2 schreef:
fokfanaat schreef:
Het schijnt dat dat nu correct Nederlands is, maar ik vind het ook niks…

Ik lees en werk de hele dag met beleidsregels. Die zijn taalkundig wel correct geschreven en toch moet ik het soms ook een paar keer opnieuw om het vertalen naar toepassing in de praktijk.

-O- Dat kun je niet menen, echt?! Hij wilt?! Ik ga emigreren geloof ik -O-

Ik hoor en lees het echt zo ontzettend vaak en laatst was er een item over op tv ( kort ) in een programma, maar ik weet niet meer waar dat was.
Het wordt meer geaccepteerd, maar ik vind het niks…
Maar mensen vinden het niet zo erg leuk als je ze verbetert dus ehm tja.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:36

Ik heb het liedje uit Kaos zo gruwelijk in mijn hoofd. En ik wil verder kijken maar heb nu ook mijn vriend hooked eraan dus moet wachten tot morgen argh :')

Oh ja en het is weekend dus wie zit er morgen om half 8 naast de jury te schrijven? :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:14

zonnebloem18 schreef:
Mijn wiskunde leraar zei altijd 'hoeveel ben je dan nodig' verschrikkelijk.

Deze is dan weer vrij normaal hier in het noorden, misschien een regio dingetje? Net zoals dat wij "de deur/het raam los doen" zeggen ipv open

En even een eigen ergerenis. Ik ben met de flixbus richting Berlijn, en we hadden een overstap van 2 uur in Hamburg, maar met de bus die al 45 minuten te laat kwam en nu in de file staan, wordt die 2 uur nog krap ook

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:47

daantjuhhh schreef:
iirrssjjee schreef:
Vanmorgen door mn rug gegaan... Ga zondag op vakantie, dus hoop wel dat het snel wegtrekt.....

Dat is echt vreselijk.

Ik had dat ook maar gelukkig 2 weken voor de vakantie dus meer herstel tijd.
Een paar dagen van te voren lijkt mij echt vreselijk.
Hopelijk trekt het snel weg.
Anders zou ik toch even de huisarts bellen voor een pijnstiller!

Het is gelukkig al een stuk minder nu! Lekker een warme kruik tegen mn rug gehouden en blijven bewegen... Hopelijk morgen weg.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 00:02

Morgen een verjaardag,zo geen zin in.Maar ja,mijn moeder zou zeggen”dan maak je maar zin”.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 03:48

Polarize schreef:
En even een eigen ergerenis. Ik ben met de flixbus richting Berlijn, en we hadden een overstap van 2 uur in Hamburg, maar met de bus die al 45 minuten te laat kwam en nu in de file staan, wordt die 2 uur nog krap ook

Nou we kwamen uiteindelijk een dik half uur na die overstap aan :') omdat 's nachts de customer service niet te bereiken is maar de eerstvolgende bus geboekt en hopen dat we de gemiste reis terug kunnen beuren bij flixbus. En anders is het maar 70 euro weg :+
Volgens de voorwaarden van flixbus wordt je gratis op de volgende bus gezet, maar dat was dus niet gebeurt

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 07:10

Gewoon de 3de dag op rij dat ik tussen 6 en 7 uur wakker word door een gillend buurjongetje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 07:11

Oké ik ben verhuisd gisteren. Wat sowieso al geen leuke dag was.

Ging gisteravond ook nog m’n auto kapot (motor ruitenwisser). En dan moet ik vandaag nog ziek veel doen en uitpakken. Terwijl ik super moe ben.

En oh ik kan tot maandag niet koken want m’n vader heeft eerder geen tijd om m’n fornuis aan te sluiten. En omdat het gas is durf ik dat niet zomaar zelf te doen.

Maar ben wel echt blij met m’n plekje. Het is hier heeeerlijk stil!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:57

Van die mensen die in WhatsApp groepen níéts anders kunnen dan ellende delen en trauma sharen trauma sharen trauma sharen

Zout gewoon op.
Ik vind het oprecht banketstaaf voor je, maar wij zijn niet dermate close dat ik dat allemaal wil weten of het samen met jou wil dragen.

Doe dat met vrienden waar je close mee bent, niet met een gezellig whatsapp groepje dat opgericht is rond een gezamenlijke hobby en voor de leuk.

#rant

(En ja, ik ben echt wel empathisch enzo. Maar er is een grens aan de hoeveelheid ellende die ik kan horen of lezen voordat het mij zelf écht beïnvloed. En dat beïnvloeden van mijn dag vind ik wèl oke bij goede vrienden maar niet bij iemand waar ik weinig mee heb....
Maar dr is zowat geen stop op te krijgen (speelt al 8 maanden on deze WhatsApp groep) en de hele 'leuke losse positiviteit' van de groep gaat eraan door dit gedrag.)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:08

Dat ik gisteren teveel gedaan heb.

Echt alleen bananen brood (15 minuten volgens pakje) en grote pan koolraap stamppot. Hiervan was de koolraap al gesneden en de aardappelpuree kwam kant en klaar uit de vriezer. Moest alleen spekjes bakken, koolraap koken wat ik zelfs in de multicooker gedaan heb en mixen. 8)7

Stom lijf maar nu wel last van mijn heup en de rest. |o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:41

Ik erger aan mezelf, ik heb altijd bel angst gehad en soms denk ik ja bellen...
En zo'n moment heb ik nu ook maar ik krijg echt een error op dit moment dat ik niet meer durf te bellen.
Het is wel een dingetje dat wel moet gebeuren, want de afspraak is vandaag nog, dus uitstellen gaat hem niet worden. -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:43

Siggislief schreef:
En zo'n moment heb ik nu ook maar ik krijg echt een error op dit moment dat ik niet meer durf te bellen.
Het is wel een dingetje dat wel moet gebeuren, want de afspraak is vandaag nog, dus uitstellen gaat hem niet worden. -O-

Helpt het om een briefje te schrijven met steekwoorden in wat je perse wilt zeggen of vragen?

Zo hielp mij het toen ik nog bel angst had

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:45

DuoPenotti schreef:
Siggislief schreef:

Helpt het om een briefje te schrijven met steekwoorden in wat je perse wilt zeggen of vragen?

Zo hielp mij het toen ik nog bel angst had

Ik heb net een briefje gemaakt met de steekwoorden en de telefoon ligt voor mijn neus.

Ben mezelf echt aan het opvreten, maar weet dat het goed komt en dat ze niet door de telefoon heen opslurpen/bijten.

* Sta in de wachtrij, nr 3.

10.59u Ik heb gebeld, en het mag gelukkig.

Bang voor niets, ik snap dat echt niet..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:02

Femke_Tweety schreef:
Van die mensen die in WhatsApp groepen níéts anders kunnen dan ellende delen en trauma sharen trauma sharen trauma sharen

(Knip)

Je kan berichten verwijderen hè (voor jezelf).
Dan wordt je er in elk geval niet steeds aan herinnerd als je de app opent.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:11

Gejank van een hond wat door merg en been gaat. Zelfs de katten worden onrustig.

En de andere honden in de flat worden ook onrustig en blaffen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:19

@Siggislief

Top dat je het toch gedaan hebt!

En ja zo raar je weet dat het eigenlijk niets voorstelt. Je de ervaring daarna ook hebt. En toch zie je er de volgende keer weer tegenop.

We zitten raar in elkaar :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:25

DuoPenotti schreef:
@Siggislief

Top dat je het toch gedaan hebt!

En ja zo raar je weet dat het eigenlijk niets voorstelt. Je de ervaring daarna ook hebt. En toch zie je er de volgende keer weer tegenop.

We zitten raar in elkaar :')

En ben ook ergens trots en weet gewoon dat ik de volgende keer hetzelfde in elkaar steek omdat ik het niet wil doen.

Het gekke is ook ik durf dan wel naar een Tandarts, Huisarts of een Kapper te bellen.. (Kapper hoeft nu niet meer)

Maar denk nu ook de Dierenarts is sinds kort 'nieuw' dus dat is spannend en eng. 8)7 :x

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:14

Aan m'n kat. Hij pakt vlinders buiten dus ik hou hem maar binnen. Vind hij niet leuk, en vind ik ook sneu voor hem, maar vlinders vangen vind ik nog sneuer....

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:23

Ben je aan het werk, voelt je kont ineens wel heel luchtig....

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:30

Roodvos schreef:
Femke_Tweety schreef:

(Knip)

Je kan berichten verwijderen hè (voor jezelf).
Dan wordt je er in elk geval niet steeds aan herinnerd als je de app opent.

Maakt geen bal uit, als in de persoon reageert op vrijwel alles (vooral als ie een keer tegengesproken wordt) steeds opnieuw weer met ellende.

Dus veel onderwerpen en gesprekken lopen steeds weer daar op uit. In een groep die daar gewoon expliciet niet voor is.

Het beïnvloed de hele groepssfeer keer op keer op keer.

Soms lijkt trauma sowieso wel het moderne toverwoord.
Want daarmee zijn er mensen die aandacht opeisen. Zeggen 'hee hoor eens, nou ff niet' is sociaal niet echt acceptabel, want 'trauma' en daar móet je vriendelijk op reageren.
En er zijn gewoon mensen die dat manipulatief inzetten, en ik heb er een schurfthekel aan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:33

black_kelpie schreef:
Ben je aan het werk, voelt je kont ineens wel heel luchtig....

[ Afbeelding ]

Neeee!! _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:35

Als het iemand is die trauma als een woord op alles gebruikt, dan weet diegene ook wat trauma dumping is en dat dit niet sociaal acceptabel is. Ik zou dat gewoon aangeven. Iets van "Hé, ik snap dat onderwerp x vervelende gevoelens oproept, maar ik merk dat jouw trauma dumping een mentale tol eist op mijn eigen gesteldheid." Of zoiets.

Eigen ergernis: PDA :')