Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:16

ligt er aan met wat, wie en wanneer je vergelijkt. Vergelijk het met 20 jaar terug vind ik het een behoorlijke afgrond voor een grote groep mensen.
Ik vind ons land wel naar de afgrond gebracht en geen rijk en welvarend land meer.
Uiteraard is er nog een rijk deel in Nederland, die hun huizen energie neutraal kunnen maken, hun tesla aan de zonne panelen hangen en 3 keer per jaar het vliegtuig op vakantie nemen en vervolgens wijzen naar andere dat ze eens wat aan het klimaat moeten doen, ja ook als dat betekent dat ze dan maar in 14 graden zitten. Niet begrijpen dat er geen eten op tafel staat als de verwarming hoger staat.
nee voor die mensen is er niets veranderd, dat klopt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:16

rien10 schreef:
Ik heb het te doen met die mensen. Ik heb het te doen met veel mensen. Maar we wonen niet in een afgrond land.

Zeker eens, we klagen wel maar we mogen in onze handjes knijpen w.b. een hele hoop zaken!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:17

Toegang tot mijn.belastingdienst.nl is geweigerd 8)7

Hier gewoon 20 graden, maar wel kachel naar beneden gedraaid gezien ik zo zonnetje op het raam heb.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:18

DP, een afgrondland heeft geen riolering, corrupte politie, geen bestrating, geen openbaar vervoer, sloppenwijken, zwerfhonden/katten, op iedere hoek van de straat een bedelaar, geen voorzieningen voor gehandicapten etc.
Ik ben het totaal met je eens dat er een aantal dingen goed mis zijn en dat er veel te veranderen staat. Zoals het nu gaat, is het niet goed. Er moet een verandering komen.

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:21

Ik maak me er niet zo druk om eigenlijk. Niet dat ik er niks van merk, maar ik heb gewoon vertrouwen in de toekomst. Het trekt wel weer aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:25

rien10 schreef:
DP, een afgrondland heeft geen riolering, corrupte politie, geen bestrating, geen openbaar vervoer, sloppenwijken, zwerfhonden/katten, op iedere hoek van de straat een bedelaar, geen voorzieningen voor gehandicapten etc.
Ik ben het totaal met je eens dat er een aantal dingen goed mis zijn en dat er veel te veranderen staat. Zoals het nu gaat, is het niet goed. Er moet een verandering komen.

Dat is een hele diepe zware afgrond, ik vind het hier ook al een afgrond. Niet zo diep, maar zeker ook geen heuveltje meer.
mensen in de kou vind ik een vorm van afgrond.
Onze zorg holt ook achteruit, ja ook voor gehandicapten maar ook voor geestelijke hulp.
Maar ook oudere mensen waar geen plek maar voor is maar wel hulpbehoevend zijn. Die maar weer naar huis worden gestuurd.
Criminaliteit die oploopt en het bijna normaal is dat jonge gastjes elkaar neerschieten.
Dat vind ik best een afgrond.

Maar nee als je dat vergelijkt met de zwaar corrupte landen, nee dan niet.
Maar mag je het dan pas een afgrond vinden?
Ik zie dat anders.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:30

Naast mijn belastingdienst ook UWV niet bereikbaar. Gaat super. :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:33

Ik vind het in Nederland allemaal dikke prima en nog lang geen afgrond. Moet elke dag in mijn handjes knijpen dat het zo makkelijk kan allemaal. Zit hier ook elke dag met verwarming op 22 graden misschien vandaar :P

Oke de woningmarkt is wel een trieste afgrond :') En de zorg zou wellicht beter kunnen, ik heb nog 3 weken te gaan tot mijn vervolgafspraak bij het ziekenhuis welke 2 maanden terug ingepland is als zijnde enige spoed >;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:37

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:

Dat is een hele diepe zware afgrond, ik vind het hier ook al een afgrond. Niet zo diep, maar zeker ook geen heuveltje meer.
Onze zorg holt ook achteruit, ja ook voor gehandicapten maar ook voor geestelijke hulp.
Maar ook oudere mensen waar geen plek maar voor is maar wel hulpbehoevend zijn. Die maar weer naar huis worden gestuurd.
Criminaliteit die oploopt en het bijna normaal is dat jonge gastjes elkaar neerschieten.

Ik zie dat anders.

OK, dan zijn we het dus niet met elkaar eens. Gelukkig kan dat gewoon in Nederland. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:39

Ik ben benieuwd of Rutte het nog steeds een gaaf land vind om in te wonen met de hoeveelheid mensen die bij een voedselbank lopen, de gasrekening niet kunnen betalen, niet naar een tandarts kunnen gaan.

Hier een ergernis van mijn lichaam. Barst weer eens van de pijn in mijn lijf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:41

Ja, Rutte vind het gaaf. Hoog opgeleid, blank, man, goede baan.
Ik erger mij aan de steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk. Tussen kans-arm en kans-rijk.
Nou, eigenlijk erger ik me er niet zozeer aan, ik vind het steeds ongemakkelijker worden, Dat is het meer.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:45

Ik zou voor die energiekosten contact opnemen. Is bizar hoog.

Knuffel aan Pablo en ook aan netjuh, en nog iemand volgens mij van de vorige pagina, maar die kan ik niet terug vinden :(:)

Ik werd gisteren wakker en dacht dat het al vrijdag was -O-

Edit: Marcella, belastingdienst heeft momenteel storing. Ik moet voor het werk nog bellen, maar ik wacht er maar even mee
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 01-03-23 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:45

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik zie dat anders.

OK, dan zijn we het dus niet met elkaar eens. Gelukkig kan dat gewoon in Nederland. :D
Dat kan overal. :+ Vrijheid van meningsuiting heeft niets te maken met verschil van mening met andere burgers, het beschermt je alleen tegen vervolging van de overheid als je het met de overheid oneens bent.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:50

MyWishMax schreef:
Pablo, sterkte :(:)

Roodvos, ik dacht hetzelfde :') oh lekker 17 graden! Of niet lekker, maar beter als de 14/15 hier. Ik vind het ook wel een hoog verbruik voor 'maar' 17 graden eigenlijk???

Ik zit bij 15 graden en kom dan ook nog boven het prijsplafond.
Maar goed, nog 1 winter afzien. In juni komt de sloper en in januari staat er een nieuwe gasloze BENG-woning en ondertussen zit ik een oude caravan :brr: :') .
Kost wat maar dan heb je ook wat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:54

rien10 schreef:

Dat klopt, daarin hebben we gelukkig geen afgrond, dat zou ik dan wel met je eens zijn :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:15

In dat kader erger ik me aan dat ik niet kan inzien wat ik aan verwarmingskosten heb. Gaat via een maandelijks voorschot aan de woningstichting (blokverwarming) en krijg 1x per jaar een afrekening.
Ik heb daardoor dus maar heel af en toe eventjes de verwarming aan en verder maar onder veel dekentjes. Geen zin om dadelijk mega bij te moeten betalen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:22

Kom nu al stijf omhoog dus verwarming lager is geen optie ondanks blokverwarming. -O- Doe nu wel als ik merk dat het een zonnige dag word kachel terug draaien. Warmt snel op met hele dag zon op de ramen.

DigiD storing. -O-

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:23

Dat er in het dorp een straat afgesloten is en nu iedereen met 20 km/u te hard over een bestemmingsverkeer straat gekacheld komt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:15

Dat ik nu midden in zit tussen ik wil op de bank hangen en ik wil weer wat doen. Ook al zegt mijn lichaam nog heel duidelijk dat ik rustig aan moet doen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:50

Knuffel voor pablo.

Onze bordercollies vonden het nodig om alle heide uit de tuin te trekken.

Grrrrrrr

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:49

Ik ben zo klaar met die verbouwings ellende hier voor de deur. Al die containers, werkbusjes en herrie de hele dag door. Ben blij als dat voorbij is.

Ze gaan bij mij ook renoveren, ik heb dan geen warm water, geen verwarming, geen toilet, keuken of badkamer. En geen leefruimte, want alles moet de woonkamer in. Ik kan met een medische verklaring een rustwoning krijgen, maar daar mag je maar tot 16.00 uur in en niet in het weekend. Dus eigenlijk op het moment dat mijn kinderen het nodig hebben moeten we daar alweer uit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:27

Nog steeds digid storing.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:42

We komen er niet uit met de nieuwe kittennamen. Ik wil Dolly en Ozzy en Stefan wil Missy en Lalo.
Kan ik hier een poll beginnen?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:44

Weer afgewezen ;( was super leuk bedrijf en collega's. Gelukkig niet persoonlijk iets maar zag al helemaal zitten :\
Solliciteren is echt drama als je nog geen werkervaring hebt in die sector.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:45

Niobe schreef:
We komen er niet uit met de nieuwe kittennamen. Ik wil Dolly en Ozzy en Stefan wil Missy en Lalo.
Kan ik hier een poll beginnen?

Allebei 1 naam kiezen? Werkte hier prima. We hebben nu Sunny en Floddertje( bedacht door mijn man)