Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Karlijn schreef:Als alle schepen uit de zeeën/oceanen gehaald zouden worden, (hoeveel) zou de zeespiegel dan dalen?
Jet schreef:Ik vermoed omdat je met prikken in vlees sappen kwijt raakt van dat vlees. Dat schijnt een doodzonde te zijn als je zoiets doet, ook met een vork erin prikken om te keren, dat is zonde van je vlees.
Sheran schreef:Hoe vouw je een dikke getailleerde trui op? Het lukt me niet met de methodes die ik heb gevonden, de trui valt zo weer uit elkaar... Het probleem is dat het 'pakket' te smal en te hoog wordt. Op de tutorials gebruiken ze altijd dunne truien met breedtemaat xxxxl
Macs schreef:Kun je aan een broodmix zien/proeven of er gist in zit?
Mijn vriend heeft in een opruimbui het briefje weggegooid die bij de mix hoorde. En ik wil graag brood bakken en geen baksteen.
Nyaleti schreef:Ik heb de outdoor laarzen van Horka. Gevoerde binnenkant dus (wol). Nu stinken ze enorm omdat het helemaal niet ademt natuurlijk. Hoe krijg ik ze weer fris? Ik lees baking soda er in gooien, maar is dat slim om te doen in gevoerde laarzen?![]()
Spray's die ik tegen kom zijn vooral voor je voeten zelf.
DuoPenotti schreef:_Karlijn schreef:Als alle schepen uit de zeeën/oceanen gehaald zouden worden, (hoeveel) zou de zeespiegel dan dalen?
https://www.kijkmagazine.nl/science/sch ... l-stijgen/
Mizora schreef:Macs schreef:Kun je aan een broodmix zien/proeven of er gist in zit?
Mijn vriend heeft in een opruimbui het briefje weggegooid die bij de mix hoorde. En ik wil graag brood bakken en geen baksteen.
Bij twijfel doe ik er gist bij. Ik heb ook wat broodmixen die over de datum zijn, maar verder nog goed. Daarvan kan de gist zijn kracht verloren zijn, maar het kan ook dat het nog prima is. Een beetje extra rijzen vind ik veel minder storend dan te weinig (of niet) rijzen.
Mizora schreef:Macs schreef:
Kun je aan een broodmix zien/proeven of er gist in zit?
Bij twijfel doe ik er gist bij. Ik heb ook wat broodmixen die over de datum zijn, maar verder nog goed. Daarvan kan de gist zijn kracht verloren zijn, maar het kan ook dat het nog prima is. Een beetje extra rijzen vind ik veel minder storend dan te weinig (of niet) rijzen.
Macs schreef:Ik heb aardig lopen klooien met water gist en bloem erbij, een bakker zou mijn nek omdraaien. Hij rees de bakmachine uit dus heb m even door moeten prikken. Maar het brood is echt mega lekker geworden
thequeensmum schreef:Beetje mosterd na de maaltijd, maar is een broodmix niet altijd compleet, dwz alle ingrediënten erin dus ook gist?