Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:02

Waar kan je een eulers disk kopen? Volgens mij heeft het ook een andere naam. Liefst vanuit Nederland of eventueel een betrouwbare buitenland optie :P maar dan heb je vaak ook een lange levertijd

paars

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:40

Ik moet iets op laten sturen van iemand uit Finland naar Nederland. Een grote doos, 24kg, liefst op te halen van haar woonadres. Iemand een tip welke verzender ik best kan gebruiken?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:43

Als alle schepen uit de zeeën/oceanen gehaald zouden worden, (hoeveel) zou de zeespiegel dan dalen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:45

_Karlijn schreef:
Als alle schepen uit de zeeën/oceanen gehaald zouden worden, (hoeveel) zou de zeespiegel dan dalen?

:')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:50

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 16:59

Jet schreef:
Ik vermoed omdat je met prikken in vlees sappen kwijt raakt van dat vlees. Dat schijnt een doodzonde te zijn als je zoiets doet, ook met een vork erin prikken om te keren, dat is zonde van je vlees.

Klopt, de gaarheid kan je voelen hoe "stevig" het vlees is. Daar komt geen thermometer aan te pas.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:49

Hoe vouw je een dikke getailleerde trui op? Het lukt me niet met de methodes die ik heb gevonden, de trui valt zo weer uit elkaar... Het probleem is dat het 'pakket' te smal en te hoog wordt. Op de tutorials gebruiken ze altijd dunne truien met breedtemaat xxxxl :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:56

Enkel mouwen naar binnen in de lengte en daarna dubbelvouwen zodat het min of meer en vierkant wordt?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:06

Bij elkaar binden met een touwtje of elastiek?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:25

In een vacuüm zak stoppen? Hangt wel een beetje van het materiaal af ivm kreuk.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:15

Ik heb de outdoor laarzen van Horka. Gevoerde binnenkant dus (wol). Nu stinken ze enorm omdat het helemaal niet ademt natuurlijk. Hoe krijg ik ze weer fris? Ik lees baking soda er in gooien, maar is dat slim om te doen in gevoerde laarzen? :=
Spray's die ik tegen kom zijn vooral voor je voeten zelf.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:20

Wol is wel ademend, wat is de buitenkant dat je zegt dat het niet ademt?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:52

Kun je aan een broodmix zien/proeven of er gist in zit?
Mijn vriend heeft in een opruimbui het briefje weggegooid die bij de mix hoorde. En ik wil graag brood bakken en geen baksteen. :))

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:26

Sheran schreef:
Hoe vouw je een dikke getailleerde trui op? Het lukt me niet met de methodes die ik heb gevonden, de trui valt zo weer uit elkaar... Het probleem is dat het 'pakket' te smal en te hoog wordt. Op de tutorials gebruiken ze altijd dunne truien met breedtemaat xxxxl :')

Hoe leg ik dat nou uit ...
Leg de trui plat voor je met de onderkant/boord naar je toe. Leg de mouwen kruislings voorlangs. Pak de bovenkant (kraag) en haal die naar je toe en leg op de onderkant.
Afhankelijk van hoe dik en lang je trui is kan je nog proberen de linker zijde naar rechts te vouwen.

Je kan ook experimenteren met de eerste vouw niet helemaal dubbel te doen maar bijvoorbeeld tot de helft of 2/3 de.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:44

Macs schreef:
Mijn vriend heeft in een opruimbui het briefje weggegooid die bij de mix hoorde. En ik wil graag brood bakken en geen baksteen. :))

Bij twijfel doe ik er gist bij. Ik heb ook wat broodmixen die over de datum zijn, maar verder nog goed. Daarvan kan de gist zijn kracht verloren zijn, maar het kan ook dat het nog prima is. Een beetje extra rijzen vind ik veel minder storend dan te weinig (of niet) rijzen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:58

Nyaleti schreef:
Ik heb de outdoor laarzen van Horka. Gevoerde binnenkant dus (wol). Nu stinken ze enorm omdat het helemaal niet ademt natuurlijk. Hoe krijg ik ze weer fris? Ik lees baking soda er in gooien, maar is dat slim om te doen in gevoerde laarzen? :=
Spray's die ik tegen kom zijn vooral voor je voeten zelf.

Ik heb laatst refreshspray van robijn ontrekt... Die kan wol en ruikt erg lekker.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 00:36

Bedankt voor de truivouwtips!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:06

DuoPenotti schreef:
_Karlijn schreef:

https://www.kijkmagazine.nl/science/sch ... l-stijgen/

Leuke vraag en antwoord. Had al een vermoeden dat het niet veel zou zijn: gezonken schepen staan immers vol water. Maar het antwoord is een stuk lager dan verwacht. Ik had gedacht een paar mm.....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:36

Het gaat niet om gezonken schepen geloof ik. Maar varende schepen met diepgang
En dat geeft zelfs zo weinig stijging.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:29

Mizora schreef:
Macs schreef:

Bij twijfel doe ik er gist bij. Ik heb ook wat broodmixen die over de datum zijn, maar verder nog goed. Daarvan kan de gist zijn kracht verloren zijn, maar het kan ook dat het nog prima is. Een beetje extra rijzen vind ik veel minder storend dan te weinig (of niet) rijzen.

Ik heb aardig lopen klooien met water gist en bloem erbij, een bakker zou mijn nek omdraaien. Hij rees de bakmachine uit dus heb m even door moeten prikken. Maar het brood is echt mega lekker geworden :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:32

Mizora schreef:
Macs schreef:

Macs schreef:
Ik heb aardig lopen klooien met water gist en bloem erbij, een bakker zou mijn nek omdraaien. Hij rees de bakmachine uit dus heb m even door moeten prikken. Maar het brood is echt mega lekker geworden :D

Hahaha, of met de nek aankijken hoe je dit voor elkaar hebt gekregen: zulk lekker brood! *\o/*

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:04

Beetje mosterd na de maaltijd, maar is een broodmix niet altijd compleet, dwz alle ingrediënten erin dus ook gist?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:09

thequeensmum schreef:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar is een broodmix niet altijd compleet, dwz alle ingrediënten erin dus ook gist?

Soms wel en soms niet.
Van de week heb ik het bij de lokale molen gekocht en die doen dat absoluut niet om kwaliteit te waarborgen.
De mixen van de lidl daarintegen hoef je alleen water bij te doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:22

Jolliegirl schreef:
Het gaat niet om gezonken schepen geloof ik. Maar varende schepen met diepgang
En dat geeft zelfs zo weinig stijging.

Nou zie ik het ja. Teveel naar 'drain the oceans' gekeken..... :+

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:35

Mss een stomme vraag, maar is bellen vanuit Nederland op je mobiel via je netwerk naar een +1(800) nummer in de USA gratis?