Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sassefras schreef:Sizzle schreef:Als het mooie weer doorzet komt dat vast goed de komende 2 weken, overal (in Europa) is het aan het dalen, in de zuidelijke landen was het rond pasen al de goede richting aan het gaan.
Hier ook weer 20% lager tov vorige week.[/quot
in thailand is het veel beter weer, en daar gaat het nu helemaal mis, ik denk niet dat mooi weer minder besmettingen geeft
Sizzle schreef:.Buiten Europa was vorig jaar ook niet te matchen, dat is gewoon een heel ander klimaat. Als het te warm en te vochtig is, is dat nog een ergere aanslag op je weerstand dan kou.
Komt nog bij dat het een andere cultuur is en de zorg anders geregeld is. In Brazilie gaat het eigenlijk beter dan in NL maar daar is de zorg gewoon ruk.
Binnen Europa zag je afgelopen jaar heel duidelijk 2x die gradient en nu gebeurd hij weer.
Sizzle schreef:.Je moet het gewoon niet zo ver weg zoeken waar letterlijk alles anders is. Het was in Europa echt overduidelijk. Met pasen zat half Duitsland al zonder problemen op Mallorca, dat trok steeds verder op. Wij zitten nu in een zeer sterke daling ondanks de zeer grote versoepelingen.
In de herfst waren we in NL toen het net weer uit de hand ging lopen. Toen zei ik nog: dan is het over 3 weken bij ons ook zo. En tadaaaa, bingo. Kort daarna ging spanje ook weer op slot.
Eleeke schreef:wohooo , gisteren de brief gekregen en 22 Mei krijg ik m'n eerste enting ( auto immuun ziekte maar gelukkig in remissie )
Man dito ( geen milt door ongeluk ) .
Scheelt ook stress bij de kinderen die zich zorgen maken dat ze ons besmetten dus goed voor het hele gezin.
besita schreef:bigone schreef:Ja, in Spanje en België hebben ze er flink van genoten op sommige plaatsen.
Oh ja bij jullie gebeuren zulke dingen niet![]()
purny schreef:Eleeke schreef:wohooo , gisteren de brief gekregen en 22 Mei krijg ik m'n eerste enting ( auto immuun ziekte maar gelukkig in remissie )
Man dito ( geen milt door ongeluk ) .
Scheelt ook stress bij de kinderen die zich zorgen maken dat ze ons besmetten dus goed voor het hele gezin.
Gefeliciteerd! Ik mag 18 mei de eerste.
Echt, het geeft me nu al een stukje rust, het idee dat ik beschermd ga worden
bigone schreef:besita schreef:
Oh ja bij jullie gebeuren zulke dingen niet![]()
Dat zeg ik toch niet? Maar denk dat de Belgische regels op een verkeerde manier afgeschaft zijn , terrassen gewoon open en de avondklok er af in één keer is vragen om feesten.
Citaat:Conclusions and relevance: In this study, the distribution of substantial community outbreaks of COVID-19 along restricted latitude, temperature, and humidity measurements was consistent with the behavior of a seasonal respiratory virus.
Sizzle schreef:Er nog even aan vast zitten is voor mij een andere discussie dan de duidelijke europese trends.