Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Nou als het vaccin verplicht gaat worden hoop ik dat er bij vele mensen toch een lampje gaat branden.
lenaa_tje schreef:Jij mist al die mensen in het ziekenhuis waardoor reguliere zorg wordt stil gelegd.. dat kan je misschien even hebben maar niet nu voor de 2e keer.
lenaa_tje schreef:Janinevv schreef:Nou als het vaccin verplicht gaat worden hoop ik dat er bij vele mensen toch een lampje gaat branden.
Waarom zouden ze dat verplichten... er is in Nederland geen enkel vaccin verplicht.
Wat redelijk wat gevolgen heeft voor bijv. De kinderopvang soms .. maar dat is een andere discussie
MarlindeRooz schreef:Janinevv schreef:Nou als het vaccin verplicht gaat worden hoop ik dat er bij vele mensen toch een lampje gaat branden.
Welk lampje?
lenaa_tje schreef:Janinevv schreef:Nou als het vaccin verplicht gaat worden hoop ik dat er bij vele mensen toch een lampje gaat branden.
Waarom zouden ze dat verplichten... er is in Nederland geen enkel vaccin verplicht.
Wat redelijk wat gevolgen heeft voor bijv. De kinderopvang soms .. maar dat is een andere discussie
Janinevv schreef:lenaa_tje schreef:Jij mist al die mensen in het ziekenhuis waardoor reguliere zorg wordt stil gelegd.. dat kan je misschien even hebben maar niet nu voor de 2e keer.
Jaa maar de hele wereld word stil gelegd. Maar Ebola in Afrika keken we vanaf ze zijlijn toe.
Was het ook niet zo dat mensen op ic toen lagen juist ook de griep vaccinatie hadden gehad ? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Moet ik trouwens naar het viruswaanzin topic?
Janinevv schreef:Lenaartje het komt bij mij over als COVID 19 extreem dodelijk is zo brengt de media het. En natuurlijk is het gevaarlijker voor de ouderen en zwakkeren, maar je ziet ook ouderen die het hebben gehad en nul last hebben gehad.
Dan denk ik, als ebola nu over de hele wereld was, dan hadden we echt een probleem gehad want dan waren er zoveel meer doden gevallen.
Cayenne schreef:Oh nee hoor. Ik ben helemaal voor de mondkapjesplicht. Laat maar komen.
Janinevv schreef:Moonsparkle : en als dat nu met alles zou gebeuren ? Is toch raar. Ik kan niet snappen dat mensen dat maar normaal vinden.
Janinevv schreef:Sizzle: over mondkapjes plicht buiten kan best ook hier komen hoor, als je naar andere landen kijkt. Vind wel echt triest.
Janinevv schreef:Pabie schreef:
En polio bijvoorbeeld?
Ook bij griep is er een vaccin dat helpt, het is helaas niet helemaal dekkend maar er is wel een reden dat zoveel mensen ingeent worden tegen griep elk jaar. En o.a. daardoor woekert griep ook minder rond dan corona zou doen zonder maatregelen
Nouja ik vind het best naïef om te denken dat zo’n vaccin zomaar zo snel klaar kan zijn. Dat kan normaal nooit.
Janinevv schreef:Zebrastreep schreef:En nogmaals zelf gezegd door Rutte het vaccin wordt NIET verplicht in Nederland. Snap niet waarom mensen daar nog op blijven drammen dat het verplicht wordt.
Nouja ze pakken nu ook een mondkapjes plicht aan dus kunnen ze ook vast wel met vaccineren.
lenaa_tje schreef:@janinevv op een kinderopvang heb je kinderen can een jongere leeftijd die nog niet ingeënt zijn en ziek worden van een kind wat niet ingeënt is bijvoorbeeld. Een inenting tegen bijv. Mazelen werkt pas goed als er genoeg mensen zijn ingeënt.
Niet inenten ? Prima hoor maar houd je kind dan maar thuis tot een bepaalde leeftijd.