Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:27

Houd me braaf overal aan, maar verplicht vaccineren hoeft van mij niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:27

Janinevv schreef:
Nou als het vaccin verplicht gaat worden hoop ik dat er bij vele mensen toch een lampje gaat branden.

Waarom zouden ze dat verplichten... er is in Nederland geen enkel vaccin verplicht.
Wat redelijk wat gevolgen heeft voor bijv. De kinderopvang soms .. maar dat is een andere discussie

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:28

Janinevv schreef:
Nou als het vaccin verplicht gaat worden hoop ik dat er bij vele mensen toch een lampje gaat branden.

Welk lampje?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:28

lenaa_tje schreef:
Jij mist al die mensen in het ziekenhuis waardoor reguliere zorg wordt stil gelegd.. dat kan je misschien even hebben maar niet nu voor de 2e keer.

Jaa maar de hele wereld word stil gelegd. Maar Ebola in Afrika keken we vanaf ze zijlijn toe.

Was het ook niet zo dat mensen op ic toen lagen juist ook de griep vaccinatie hadden gehad ? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Moet ik trouwens naar het viruswaanzin topic?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:29

lenaa_tje schreef:
Janinevv schreef:

Waarom zouden ze dat verplichten... er is in Nederland geen enkel vaccin verplicht.
Wat redelijk wat gevolgen heeft voor bijv. De kinderopvang soms .. maar dat is een andere discussie

Nu niet, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. En ik zie het (misschien niet perse in NL, maar zeker wel ergens ter wereld) nog wel aankomen ook want je kan nog zo'n mooi en goedwerkend vaccin hebben maar als je vaccinatiegraad te laag blijft heb je daar bar weinig aan.

Janinevv

MarlindeRooz schreef:
Janinevv schreef:

Welk lampje?

Je mag mensen niet verplichten om te vaccineren, iedereen heeft altijd nog wat te zeggen over zijn of haar lichaam. Zou triest zijn als je als gezonde burger dan verplicht moet vaccineren om bijvoorbeeld naar het buitenland te mogen. (Voorbeeld)

Mungbean

Die inentingsplicht is ook maar weer zo’n media stokpaardje op het moment. Voorlopig is er nog geen vaccin.
Media wil ook gewoon maar geld verdienen en dat gaat nou eenmaal beter met sensatie.
Zo hadden we vandaag een kop: maskers verplicht in de buitenlucht.
Er was gewoon 1 persoon geweest die niet eens in de regering zit die het in de megia geroeptoert had dat ze dat een goed idee vond :=
Of vorige week: Nederlandse vrouw overlijd na 2e infectie!!!!!!!!!
Uh...de arme vrouw was 89 en had een ernstig stadium van bloedkanker waardoor ze amper een afweersysteem had. Heel zielig hoor, daar gaat het niet om maar zo‘n kop slaat natuurlijk nergens op. Van een voetschimmel was ze mogenlijk ook gestorven.

Ook geniaal: slechts 30% wil zich laten inenten. Alsof het iets vreselijks is.
Ik dacht: dat is mooi, want meer vaccins hebben ze dadelijk eerst ook niet :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:30

lenaa_tje schreef:
Janinevv schreef:

Hoezo de kinderen die geënt zijn hebben toch niks te maken met kinderen die niet geënt zijn. Het gaat om je eigen weerstand.

Je eigen lichaam dus verplichten is echt raar.

Janinevv

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:31

Sizzle: over mondkapjes plicht buiten kan best ook hier komen hoor, als je naar andere landen kijkt. Vind wel echt triest.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:31

Als een vaccin verplicht word om te mogen reizen laat ik me gelijk inenten. Zelfs al zouden ze zeggen je leeft dan wel 10 jaar korter(dan hoop ik niet dat ik eigenlijk over 10 jaar zou sterven :=) . Ik wil zo graag die vrijheid voelen dat ik gewoon kan gaan zonder me zorgen te maken over corona.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:32

Janinevv schreef:
lenaa_tje schreef:
Jij mist al die mensen in het ziekenhuis waardoor reguliere zorg wordt stil gelegd.. dat kan je misschien even hebben maar niet nu voor de 2e keer.

Jaa maar de hele wereld word stil gelegd. Maar Ebola in Afrika keken we vanaf ze zijlijn toe.

Was het ook niet zo dat mensen op ic toen lagen juist ook de griep vaccinatie hadden gehad ? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Moet ik trouwens naar het viruswaanzin topic?

Niet in deze hoeveelheden voor de tweede keer. Ook is de doelgroep nauwelijks voorspelbaar.

En ja ik vind griep ook heel erg. En die griepgolf had ons op het werk toen ook flink geraakt.

Dat van Ebola vind ik lastig. Omdat het wel een kwestie met geld is. Had er meer aandacht naar toe gemoeten. Wat mij betreft wel.

Janinevv

Moonsparkle : en als dat nu met alles zou gebeuren ? Is toch raar. Ik kan niet snappen dat mensen dat maar normaal vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Oh nee hoor. Ik ben helemaal voor de mondkapjesplicht. Laat maar komen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:34

Lenaartje het komt bij mij over als COVID 19 extreem dodelijk is zo brengt de media het. En natuurlijk is het gevaarlijker voor de ouderen en zwakkeren, maar je ziet ook ouderen die het hebben gehad en nul last hebben gehad.

Dan denk ik, als ebola nu over de hele wereld was, dan hadden we echt een probleem gehad want dan waren er zoveel meer doden gevallen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:34

@janinevv op een kinderopvang heb je kinderen can een jongere leeftijd die nog niet ingeënt zijn en ziek worden van een kind wat niet ingeënt is bijvoorbeeld. Een inenting tegen bijv. Mazelen werkt pas goed als er genoeg mensen zijn ingeënt.
Niet inenten ? Prima hoor maar houd je kind dan maar thuis tot een bepaalde leeftijd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:35

Janinevv schreef:
Lenaartje het komt bij mij over als COVID 19 extreem dodelijk is zo brengt de media het. En natuurlijk is het gevaarlijker voor de ouderen en zwakkeren, maar je ziet ook ouderen die het hebben gehad en nul last hebben gehad.

Dan denk ik, als ebola nu over de hele wereld was, dan hadden we echt een probleem gehad want dan waren er zoveel meer doden gevallen.

Tja.. vergeet je nu expres de jongeren op de ic en de jonge mensen die overleden zijn?
Dat vind om het gevaarlijke aan Corona. Je weet het verloop niet.
De druk op de zorg is voor mij voldoende om te weten dat er maatregelen nodig zijn.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-10-20 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

En nogmaals zelf gezegd door Rutte het vaccin wordt NIET verplicht in Nederland. Snap niet waarom mensen daar nog op blijven drammen dat het verplicht wordt.

Janinevv

Cayenne schreef:
Oh nee hoor. Ik ben helemaal voor de mondkapjesplicht. Laat maar komen.

Mondkapjes plicht is nog weer wat anders dan vaccin plicht.

Daarnaast wat maakt de verplichting in jou ogen beter ? Zodat mensen opeens denken naast je te kunnen staan omdat we een fijne schijnveiligheid hebben ? Voelt ook heel fijn zo’n lapje stof op je gezicht.

moonsparkle

Janinevv schreef:
Moonsparkle : en als dat nu met alles zou gebeuren ? Is toch raar. Ik kan niet snappen dat mensen dat maar normaal vinden.

Normaal misschien niet, nu is ook weinig normaal en toch gaan we er in mee. Maar dit is mijn gevoel nu, ik ben nu nog fit en kan nog reizen en op avontuur gaan, misschien kan ik dat over 20 jaar nog steeds, maar dat is geen vanzelfsprekendheid.

Janinevv

Zebrastreep schreef:
En nogmaals zelf gezegd door Rutte het vaccin wordt NIET verplicht in Nederland. Snap niet waarom mensen daar nog op blijven drammen dat het verplicht wordt.

Nouja ze pakken nu ook een mondkapjes plicht aan dus kunnen ze ook vast wel met vaccineren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:36

Artikel 11 van de grondwet zegt:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

In jip en janneke taal:
Iedereen heeft het recht om zelf te bepalen wat er met zijn lichaam gebeurt. In de wet kunnen uitzonderingen staan. In de wet kan ook staan dat iemand anders uitzonderingen kan maken.

Uitleg

Dit artikel hoort bij artikel 10 (Recht op privacy). Iedereen is de baas over zijn eigen lichaam. De overheid mag niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Ook anderen mogen niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Niemand mag je bijvoorbeeld pijn doen. Ook mag niemand je medicijnen geven, als je dat niet wilt. Zelfs medische keuring, of het knippen van je haren mag niet, als je daarvoor geen toestemming geeft.

Dus een overheid mag je never nooit niet verplichten om je te laten vaccineren maak ik erop uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:36

Janinevv schreef:
Sizzle: over mondkapjes plicht buiten kan best ook hier komen hoor, als je naar andere landen kijkt. Vind wel echt triest.

Ik zeg niet dat het niet kan komen.
Op dit moment is er nog geen sprake van dus zulke berichten hebben maar 1 doel: opruien en stoken om de verkoop omhoog te krijgen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:37

Janinevv schreef:
Pabie schreef:

En polio bijvoorbeeld?
Ook bij griep is er een vaccin dat helpt, het is helaas niet helemaal dekkend maar er is wel een reden dat zoveel mensen ingeent worden tegen griep elk jaar. En o.a. daardoor woekert griep ook minder rond dan corona zou doen zonder maatregelen

Nouja ik vind het best naïef om te denken dat zo’n vaccin zomaar zo snel klaar kan zijn. Dat kan normaal nooit.

Nee ik vind/vond de tijd prognoses wel enthousiast. Nu is er wel extreem veel focus naar onderzoek naar een vaccin voor dit, waar er normaal veel minder mensen tegelijk aan werken dus ja "zomaar" is het zeker niet. Maar je zegt "Vaccin wat dit moet helpen?" , ja ik denk dat dat kan. Je haalt daarna iets heel anders aan, namelijk dat het nog lang kan gaan duren, ja dat klopt.

edit: quote gerepareerd
Laatst bijgewerkt door Pabie op 16-10-20 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

lenaa_tje

Janinevv schreef:
Zebrastreep schreef:

Nouja ze pakken nu ook een mondkapjes plicht aan dus kunnen ze ook vast wel met vaccineren.

:') Want dat is het doel van dit kabinet.
Die mondkapjes plicht komt er alleen vanwege publieke druk. Het grootste deel van het volk wil het.

Janinevv

lenaa_tje schreef:
@janinevv op een kinderopvang heb je kinderen can een jongere leeftijd die nog niet ingeënt zijn en ziek worden van een kind wat niet ingeënt is bijvoorbeeld. Een inenting tegen bijv. Mazelen werkt pas goed als er genoeg mensen zijn ingeënt.
Niet inenten ? Prima hoor maar houd je kind dan maar thuis tot een bepaalde leeftijd.

M’n moeder had ook de mazelen of bof weet niet meer) en vroeger ook ingeënt dus dat is ook altijd gissen. Je kan het net zo goed krijgen als je nog ingeënt bent dus verplichten is onzin in mijn ogen. Wel iets met een vaccin wat nog niet lang op de markt is. Ben zelf gewoon geënt wel.