Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:30

Ik denk echt dat uitdoving van corona nog steeds een reele mogelijkheid zou zijn, volgens mij is het nu op heel veel plekken niet meer! Als we dat ook echt goed hebben voor de herfst, zou dat zoveel schelen voor dan!

Het verhaal van die bewoner die niet mag fietsen vind ik trouwens echt heel erg. Dat zijn toch de situaties dat je oplossingen moet proberen te zoeken? Maar het kabinet verzaakt hier ook zwaar. Die moeten veel meer aandacht geven aan de mensen die nu nog binnen blijven / gehouden worden. Er is zoveel dat wel mogelijk is, ook als je het echt heel veilig wilt houden. (En buiten is veilig, zeker om half zeven 's ochtends, ik weet ook werkelijk niet of dit nou gaat om een reele voorzorgsmaatregel of gewoon om straf...)

Zouden we trouwens wat kunnen doen, kaartjes sturen ofzo? Dat ga ik eens even zoeken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:33

tienus63 schreef:
lenaa_tje schreef:

Op zich heel positief. Maar ik vraag me af of 0 positieve uitslagen gelijk is aan geen personen met coronabesmetting onder de leden en het is en een blijft een momentopname.

Maar zeker positief signaal.
Nu hopen dat andere regio’s ook zelfde resultaten hebben.

De kans op Corona is in deze regio minder dus dat lijkt mij niet in andere regio’s maar als met veel en veel meer testen dit het resultaat is vind ik dat,dat het beeld wel bevestigd dat er hier niet zoveel Corona besmettingen zijn (dus dat vermoeden klopt )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:35

Shadow in het artikel staat een adres waar kaarten heen kunnen.

mag

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:44

Heb een tijdje geleden een kaartje van Nederland gezien met besmettingen per gemeente van de afgelopen 2 weken. Ik kan dat kaartje niet meer vinden. Weet iemand waar dit staat?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:00

www.allecijfers.nl word dagelijks bijgewerkt, alle besmettingen, opnames en overledenen per provincie en gemeentes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:05

Hebben jullie het dashboard al bekeken die vanaf vandaag online staat?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:13

verootjoo schreef:
SusanH schreef:
Maar die mensen zitten toch niet op een gesloten afdeling met een RM? Dan kun je ze hooguit adviseren niet te gaan. Maar je mag ze niet tegen houden.

Nee idd geen gesloten afdeling.
Maar volgens mij mochten in heel NL instellingsbewoners niet naar buiten toch?
Ik vind het iig erg triest.

Mijn opa woont ook in een verzorgingshuis, wel kleinschalig. De medewerkers daar hebben ruim de tijd voor elke cliënt, dus er is ook tijdens Corona met ze gewandeld en gefietst (ze hebben zo’n duofiets) in de buurt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:37

imaudy schreef:
Als je het hele artikel gelezen heb, is hij er op zijn plek dan?

Ja, hij woonde daar blijkbaar gewoon volledig legaal met toestemming. Hij is bijna 90 en een rondje fietsen betekend niet dat je ook een eigen huishouden kunt runnen.
Gaan we serieus hem de schuld geven van het feit dat hij nog kan bewegen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:40

Zou hij er nu alleen heen moeten zou hij waarschijnlijk niet mogen.
Helaas te weinig plekken. Belachelijk genoeg maar waar.
Maar gelukkig zijn ze (en daarmee bedoel ik niet de verpleging) nog niet zo bot hem eruit te gooien na het overlijden van zijn vrouw.
Ik hoop dat hij nog lang mag fietsen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:40

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:43

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:45

Haha lol ja. Het moet eerst minimaal tig keer onderzocht en peer-reviewed zijn en dan als het via fax, email en postduif binnen is dan....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:47

:D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:01

Heb dit al een hele tijd gezegd, maar werd weggezet als gekke Henkie (of Ingrid).
Ik heb dit al een hele tijd verwacht dat mondkapjes wel helpen. Ik gebruik ze dus ook binnen naast alle andere maatregelen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:05

Verdorie, daar gaan m'n nieuwe sokken...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:26

_Penotti schreef:
Maar gelukkig zijn ze (en daarmee bedoel ik niet de verpleging) nog niet zo bot hem eruit te gooien na het overlijden van zijn vrouw.e

Als er te weinig plekken zijn dan kunnen ze die kamer toch beter geven aan iemand die het hard nodig heeft? Dan voor meneer een plek met wat minder, maar wel passende zorg.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:32

Er is plaats genoeg (hier in de buurt tenminste) want er zijn ontzettend veel mensen overleden in tehuizen.
3 mensen die in het appartementencomplex wonen waar ik woon, zijn afgelopen weken zonder ook maar 1 dag te wachten opgenomen, omdat het thuis niet meer ging.
In het tehuis waar mijn moeder woonde, staat de helft van de kamers leeg nu. Bewoners overleden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:36

Imaudy, is dat wat je uit het verhaal haalt? Dat de oplossing tegen het opsluiten van een zeer beweeglustige oude man zou kunnen zijn om hem nog heen en weer te gaan slepen naar een andere plaats?

Ik zou zelf namelijk echt een andere conclusie trekken: behandel mensen als mensen. Stel regels niet op de eerste plaats, maar kijk wat je voor iemand als mens kunt doen. Dat betekent ten eerste dat je mensen dus niet steeds uit woningen duwt als ze niet meer perfect binnen 'het plaatje' passen, en ten tweede dat mensen de kans krijgen om zoveel mogelijk te leven. Dat betekent dus ook niet zomaar opsluiten. In acute crisissituaties kan dat (de eerste twee weken van de algemene sluiting vond ik wel legitiem, maar vanaf dat moment had er al heel bewust toegewerkt moeten worden naar betere en meer op personen afgestemde invulling.)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:51

Tja verschillende mensen, verschillende meningen..

Nou, weer grote demonstratie (of beter rel) in Utrecht, 3500 mensen al. Wordt wel beetje naar van de beelden :(

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:00

imaudy schreef:
_Penotti schreef:
Maar gelukkig zijn ze (en daarmee bedoel ik niet de verpleging) nog niet zo bot hem eruit te gooien na het overlijden van zijn vrouw.e

Als er te weinig plekken zijn dan kunnen ze die kamer toch beter geven aan iemand die het hard nodig heeft? Dan voor meneer een plek met wat minder, maar wel passende zorg.

Die man is 89. Als ze hem nu wegsturen moet hij misschien over een jaar terug naar een plek waar hij nu woont. Mensen zijn geen pionnetjes die je op een bord verzet. Op die leeftijd is van omgeving veranderen niet zo evident.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:04

Ik zie de relevantie totaal niet wat fietsen met wonen te maken heeft.
De boodschap die ik nu lees is dat het volledig acceptabel is om mensen die niet meer kunnen fietsen eenzaam op te sluiten en fietsende ouderen uit hun woning te gooien omdat ze anders misschien in opstand kunnen komen tegen eenzame opsluiting.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-06-20 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:04

imaudy schreef:
_Penotti schreef:

Weet je hoe moeilijk het is om een indicatie voor verzorgings- of verpleeghuis aan te vragen tegenwoordig :+
Die man heeft heus een geldige reden om te wonen waar hij woont.
Je kan daar niet over oordelen als je het hele verhaal niet kent.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:05

Sizzle schreef:
Ik zie de relevantie totaal niet wat fietsen met wonen te maken heeft.
De boodschap die ik nu lees is dat het volledig acceptabel is om mensen die niet meer kunnen fietsen eenzaam op te sluiten en fietsende ouderen uit hun woning te gooien omdat ze anders misschien in opstand kunnen komen tegen eenzame opsluiting.

Scherp deze :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:06

Imaudy: wat bedoel je met 'rel'? Iedereen houdt afstand, en het is uiterst vreedzaam voor zover ik na kan gaan, de liveblog van RTV Utrecht toont een heel strak gespreide demonstratie: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2058811/

Dit is ten eerste niet het demonstratietopic, maar hoe dan ook is het niet ok om onwaarheden te vertellen door te doen alsof het iets anders is dan het is. Je mag het echt oneens zijn met de demonstratie, maar zeg dat dan gewoon, maar het is geen rel! Door het wel zo voor te stellen ben jij degene die het probeert te escaleren.
(Kijk juist eens hoe krachtig het is dat zoveel mensen juist zo staan, verbonden en op afstand.)