Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:43

Ik snap zulke mensen dus echt niet.. prima hoor als je niet vaccineert (najah daar denk ik ook wat van, maar het is nu eenmaal op moment niet verplicht). Maar waarom denk je dan ook nog eens dat het een goed idee is om middenin de pandemie naar het buitenland te gaan :?

Lekker daar in het ziekenhuis laten liggen. Dat risico hebben ze zelf opgezocht.

Wij gaan van de winter naar Schotland, hopelijk. Maar boeken helemaal niks denk ik vooraf. Zeker nu, zou er toch altijd wel ergens een overnachting te vinden moeten zijn op de dag zelf of dag tevoren. Maar op booking zag ik pas zeer flexibel annuleringsmogelijkheden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:57

Ik zit te kijken maar zie niet veel mogelijkheden met annuleren tot de dag zelf helaas. Ik hoop volgend jaar dan maar weer alles zelf te boeken want ik hou juist van de minder toeristische plekken maar ja het is alleen al heel fijn om weer even weg te kunnen. Het liefst met zo weinig mogelijk zorgen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:04

Het is ook geen recht hè, dat last minute kunnen annuleren. Het is een optie of misschien zelfs een gunst. Ik kan mij goed voorstellen dat je zeker als kleinschalige accommodatie toch wel tot 48 uur van tevoren wilt weten of je gasten ook echt komen zodat je ontbijt kunt inkopen e.d. of eventueel andere plannen kunt maken.

Het pension in Duitsland waar ik nog tot na inchecktijd kon annuleren (niet gedaan, maar het was een fijne optie vorige zomer) had vijftien kamers. Dan maakt een bezette kamer meer of minder niet veel uit wat inkoop en voorbereidingen betreft.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:09

Ja natuurlijk snap ik het vanuit accomodaties, maar voor nu is het me teveel risico. Andere jaren maakte ik er graag gebruik van en dat zou ik ook weer doen als er nog wat meer zekerheid zou zijn.

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:13

Waar ben je bang voor dan? Landen gaan niet meer ontraden worden voor vakanties ofzo hoor. Oranje worden ze niet meer. En op vakantie zelf merk je amper wat ervan. Soms inchecken met coronabewijs.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:17

Nou ivm verhalen die ik las over eruit gepikt worden en positief testen en daar in quarantaine moeten ookal ben je wel gevaccineerd, wil ik liever in Nederland nog van te voren testen, maar dat kan natuurlijk alleen kort voor je vertrekt dan kun je je uitslag ook nog aantonen eventueel. Ben wel 2x gevaccineerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:19

Dan moet je gewoon niet naar Griekenland gaan.
De meeste landen zijn er helder over of ze wel of geen steekproeven doen bij gevaccineerde. Spanje niet bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:20

moonsparkle schreef:
Nou ivm verhalen die ik las over eruit gepikt worden en positief testen en daar in quarantaine moeten ookal ben je wel gevaccineerd, wil ik liever in Nederland nog van te voren testen, maar dat kan natuurlijk alleen kort voor je vertrekt dan kun je je uitslag ook nog aantonen eventueel. Ben wel 2x gevaccineerd.

Dat gebeurt echt bijna niet. En als je met de auto komt al helemaal niet .

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:21

Sizzle schreef:
Dan moet je gewoon niet naar Griekenland gaan.
De meeste landen zijn er helder over of ze wel of geen steekproeven doen bij gevaccineerde. Spanje niet bijvoorbeeld.

Ah echt, weet iemand het heel toevallig voor portugal? Anders ga ik straks kijken of dit te Googlen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:24

Portugal is geen probleem. Mijn man zijn ervaringen is zelfs ze daar op vliegveld compleet niks controleren hij kan zo doorlopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:26

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:42

Voor degene die naar Spanje gaan, op Tui staan een heel handig filmpje over welk formulier je moet hebben en hoe je die in moet vullen.
Wij gaan toch 10 dagen naar Spanje, mijn man is het helemaal zat na twee jaar geen echte vakantie en ik liep echt tegen dit formulier aan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:16

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:21

Wij zijn nu voor Italië aan het boeken en inderdaad ook even uitzoeken aan welke maatregelen etc we ons moeten houden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:47

chanicha schreef:
Voor degene die naar Spanje gaan, op Tui staan een heel handig filmpje over welk formulier je moet hebben en hoe je die in moet vullen.
Wij gaan toch 10 dagen naar Spanje, mijn man is het helemaal zat na twee jaar geen echte vakantie en ik liep echt tegen dit formulier aan.

Wij zitten momenteel op Gran Canaria en als je de QR code van dit formulier hebt en de QR van volledige vaccinatie kun je een fijne vakantie in Spanje hebben!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:47

Dankzij jou scheelt het mij een hoop zenuwen Jildau, was in staat te annuleren :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:48

Wij zijn in Nederland gebleven dit jaar.
Maar net de vakantie voor juni 2022 in Italië geboekt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:08

chanicha schreef:
Dankzij jou scheelt het mij een hoop zenuwen Jildau, was in staat te annuleren :')

Oh jij bent van het Canarische Eilanden topic! Sorry dan val ik enorm in herhaling. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:41

Nee hoor, niet iedereen lees dat andere topic!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:44

Booking.com staat altijd bij hoe het met annuleren kan bij het hotel ik kies al de overnachting waar je tot kort voor die tijd kan annuleren als ik vroeg boek

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:07

Josien_ schreef:
Wij zijn nu voor Italië aan het boeken en inderdaad ook even uitzoeken aan welke maatregelen etc we ons moeten houden.

Niks bijzonders toch als je gevaccineerd bent? Ik ga volgende week.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:22

De VS gaat van geel naar oranje en gelden als zeer hoog risicogebied. Ook Kosovo, Montenegro en de Republiek Noord-Macedonië gaan naar oranje. Vanaf zaterdag geldt voor deze landen dat mensen die in Nederland aankomen tien dagen in quarantaine moeten. Vanaf 6 september moeten reizigers uit deze landen zich verplicht laten testen, ook als ze volledig zijn ingeënt tegen het longvirus.

ad.nl

Dus voorlopig zal de grens nog dicht blijven. Alternatief is Berlijn in december of anders als het kan Londen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:50

Zolang de VS geen buitenlanders toelaat maakt de kleurcode van de VS niet echt uit. :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:15

Ach en de wel gele landen is ook goed te doen hoor
Onze buurman vanmorgen was een vos

Die had nog nooit 2 Jacks gezien...hilarisch

Afbeelding

En een machtig mooi uitzicht..
Morgen gaan we alpaca knuffelen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:40

Neonlight schreef:
Zolang de VS geen buitenlanders toelaat maakt de kleurcode van de VS niet echt uit. :+

Ik zag op instagram Nederlanders voorbij komen die nu in de VS zijn. Als je eerst 2 weken in een ander land hebt gezeten, ben je gewoon welkom.