Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaja schreef:Bovendien is er terecht door Rutte geopperd dat we de eerste slag nog niet hebben gewonnen, noch dat we aan het einde van de eerste slag zijn. Door huidig (test) beleid zie en hoor ik meer en meer verhalen van eventueel besmette mensen die niet getest worden maar nimmer worden beperkt in hun bewegingen en of contacten. Het virus is niet te zien en gek genoeg zie je het zich aan alle kanten verspreiden en voor nog meer ellende zorgen. We zijn er dus nog lang niet.....
Kaja schreef:In Zeeland is massaal bezuinigd op de zorg en dat is met name te zien aan de ziekenhuizen en hun capaciteiten. Niet meer dan terecht dat het toerisme daar verboden is. Als het daar losbarst is het leed niet te overzien.
Kaja schreef:Bovendien is er terecht door Rutte geopperd dat we de eerste slag nog niet hebben gewonnen, noch dat we aan het einde van de eerste slag zijn. Door huidig (test) beleid zie en hoor ik meer en meer verhalen van eventueel besmette mensen die niet getest worden maar nimmer worden beperkt in hun bewegingen en of contacten. Het virus is niet te zien en gek genoeg zie je het zich aan alle kanten verspreiden en voor nog meer ellende zorgen. We zijn er dus nog lang niet.....
Kaja schreef:Maar in hoeverre maken we een situatie als deze mee? Waarin er zoveel ziekenhuisopnames zijn met een lang verblijf? Nooit toch? Zeeland kan haar toerisme prima aan maar niet met deze sluipmoordenaar. En dus is de keuze makkelijk gemaakt. Echter wat mij betreft word elke vorm van toerisme verboden voor heel NL.
Electra63 schreef:Kijkt iemand naar NPO1 ?
Daar was net een interview en reportage over een IC-afdeling.
Deze intensivist legde alles heel goed uit op een toegankelijke manier; waarom de mensen op hun buik liggen, besmettingsgevaar en niemand sterft daar alleen.
Electra63 schreef:Kijkt iemand naar NPO1 ?
Deze intensivist legde alles heel goed uit op een toegankelijke manier; waarom de mensen op hun buik liggen, besmettingsgevaar en niemand sterft daar alleen.
mariekeoo schreef:Electra63 schreef:Kijkt iemand naar NPO1 ?
Nee maar ga wel morgen kijken op NPO 1
https://www.tvgids.nl/tv/levenslucht-ee ... a/86222251
bigone schreef:Mensen hadden het over de Europese economie en dat we sterk moeten zijn om de usa tegenwicht te bieden, straks is het andersom.
Huertecilla schreef:bigone schreef:Mensen hadden het over de Europese economie en dat we sterk moeten zijn om de usa tegenwicht te bieden, straks is het andersom.
Ík schreef dat het terugvallen van de VS grote gevolgen gaat hebben voor de wereldeconomie en daar een nieuw evenwicht zal moeten ontstaan tussen EU, China en Rusland. Dat dáárom de EU zich sterk moet maken.
Het is fundamenteel anders dan China en Rusland vooral tegen de VS en de EU op goede voet met alle drie.
Overigens is het in het belang van allen dat de VS weer snel een sterke economie heeft. Hetzelfde verhaal als de lidstaten binnen de EU.
Het Verenigd Koninkrijk, tja... die zijn nu fors in de aap gelogeerd. Zie de overgangsperiode met twee jaar verlengd worden. Mag NL héél hard op hopen trouwens.
Kaja schreef:Zoals gezegd zie en hoor ik veel. Zo ook verhalen van oudere mensen waar de huisarts niet eens langs komt. Een persoon heeft koorts en verschijnselen welke het ziektebeeld passen. Huisarts schrijft recept uit met een rits aan medicatie, zonder de patiënt getest noch gezien te hebben. Van opname geen sprake, zorgpersoneel overbelast en tekort. Dat stokje word dus doorgegeven aan familie. Echter de familie maakt zich zorgen om het virus, al dan niet aanwezig. Test komt er niet en familie verzorgd de patiënt onwetend of het virus hen (ook) zal treffen. Waarna ook de familie hun deelname aan de maatschappij voortzet door middel van werk, supermarkt bezoek etc.
Dweilen met een open kraan inderdaad....
mag schreef:Kaja schreef:Zoals gezegd zie en hoor ik veel. Zo ook verhalen van oudere mensen waar de huisarts niet eens langs komt. Een persoon heeft koorts en verschijnselen welke het ziektebeeld passen. Huisarts schrijft recept uit met een rits aan medicatie, zonder de patiënt getest noch gezien te hebben. Van opname geen sprake, zorgpersoneel overbelast en tekort. Dat stokje word dus doorgegeven aan familie. Echter de familie maakt zich zorgen om het virus, al dan niet aanwezig. Test komt er niet en familie verzorgd de patiënt onwetend of het virus hen (ook) zal treffen. Waarna ook de familie hun deelname aan de maatschappij voortzet door middel van werk, supermarkt bezoek etc.
Maar dit klopt toch niet, je moet iedere patiënt behandelen alsof ze Corona hebben. Als je dus een ziek familielid verzorgt dan moet je in quarantaine.
mag schreef:Kaja schreef:Zoals gezegd zie en hoor ik veel. Zo ook verhalen van oudere mensen waar de huisarts niet eens langs komt. Een persoon heeft koorts en verschijnselen welke het ziektebeeld passen. Huisarts schrijft recept uit met een rits aan medicatie, zonder de patiënt getest noch gezien te hebben. Van opname geen sprake, zorgpersoneel overbelast en tekort. Dat stokje word dus doorgegeven aan familie. Echter de familie maakt zich zorgen om het virus, al dan niet aanwezig. Test komt er niet en familie verzorgd de patiënt onwetend of het virus hen (ook) zal treffen. Waarna ook de familie hun deelname aan de maatschappij voortzet door middel van werk, supermarkt bezoek etc.
Maar dit klopt toch niet, je moet iedere patiënt behandelen alsof ze Corona hebben. Als je dus een ziek familielid verzorgt dan moet je in quarantaine.
Kaja schreef:Zoals gezegd zie en hoor ik veel. Zo ook verhalen van oudere mensen waar de huisarts niet eens langs komt. Een persoon heeft koorts en verschijnselen welke het ziektebeeld passen. Huisarts schrijft recept uit met een rits aan medicatie, zonder de patiënt getest noch gezien te hebben. Van opname geen sprake, zorgpersoneel overbelast en tekort.
Astorga schreef:Kaja schreef:Zoals gezegd zie en hoor ik veel. Zo ook verhalen van oudere mensen waar de huisarts niet eens langs komt. Een persoon heeft koorts en verschijnselen welke het ziektebeeld passen. Huisarts schrijft recept uit met een rits aan medicatie, zonder de patiënt getest noch gezien te hebben. Van opname geen sprake, zorgpersoneel overbelast en tekort.
Eerlijk gezegd maak ik me momenteel meer zorgen om de huisartsenzorg dan om de ziekenhuiszorg. Bij die laatste zijn meerdere IC's erg vol, maar is de zorgverlening goed onder controle.
Veel huisartsen doen alles telefonisch en weigeren dan alsnog door te sturen naar het ziekenhuis ondanks hevige klachten. Had pas iemand liggen die wekenlang dagelijks de HA had moeten bellen om uiteindelijk doorgestuurd te worden. Voor hetzelfde geld had diegene dat niet na kunnen vertellen. Was ook zo dankbaar naar ons om het toch overleefd te hebben. En dat had deze patiënt nog niet eens COVID.