[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:38

MarcoBorsato schreef:
Varekaj schreef:
Ik vul niks :+ voor het buitenland. Dan gun ik het liever aan mensen nabij die het even goed kunnen gebruiken.

Heb je dat basisschoolproject niet in België? Dat je een gevulde schoenendoos af moet geven aan je leerkracht.

Heb ik ook nooit gehad... Wel dat we met kerst kaarten maakten voor politieke gevangenen, liep via Amnesty International.

Urbanus

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:39

Oh. Wij zaten dus met die schoenendozen. Die kaarten hadden me leuker geleken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:59

MarcoBorsato schreef:
Operatie Schoenendoos of zo heet dat toch? Dat moesten wij ook doen... Ik vind daar iets van, maar dat wil de gemiddelde virtue signalling Gutmensch hier in Nederland niet horen, dus houd ik mijn mond maar. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:00

MarcoBorsato schreef:

Was ook wel leuk om te doen. Wel veel regeltjes vna wat ik me herinner, dingen die je niet mocht zeggen of afbeelden.

Maar iig een stuk nuttiger, denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:10

Mkango schreef:
MarcoBorsato schreef:
Operatie Schoenendoos of zo heet dat toch? Dat moesten wij ook doen... Ik vind daar iets van, maar dat wil de gemiddelde virtue signalling Gutmensch hier in Nederland niet horen, dus houd ik mijn mond maar. :))

Ik vind het dubbel. Tuurlijk, die kinderen hebben niet om die armoede gevraagd. Maar mijn schoonouders hebben een zigeunersdorp in Roemenië 'geadopteerd' maar er speelt daar meer dan armoede, de dorpsoudste heeft een paar jaar terug z'n dochter bezwangerd en hij is een potje trots.

Door voor die mensen huizen te bouwen en spullen te geven faciliteer je die ellende alleen maar. Vind ik.

Buren hebben nog steeds een kinderfeestje. Kinderen zijn moe en opgehyped, breng die koters naar huis en houd je smoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:24

MarcoBorsato schreef:
Ik vind het dubbel. Tuurlijk, die kinderen hebben niet om die armoede gevraagd. Maar mijn schoonouders hebben een zigeunersdorp in Roemenië 'geadopteerd' maar er speelt daar meer dan armoede, de dorpsoudste heeft een paar jaar terug z'n dochter bezwangerd en hij is een potje trots.

Door voor die mensen huizen te bouwen en spullen te geven faciliteer je die ellende alleen maar. Vind ik.

Buren hebben nog steeds een kinderfeestje. Kinderen zijn moe en opgehyped, breng die koters naar huis en houd je smoel.
Ik houd mezelf over het algemeen uit discussies over ontwikkelingshulp, want ik heb daar een in 'het Westen' nogal impopulaire mening over, maar het punt dat jij maakt over het faciliteren van praktijken die wij hier niet zouden goedkeuren of zelfs illegaal zouden zijn, maakt daar wel deel van uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:28

Wij moesten 1x per jaar onszelf laten "sponsoren" voor een wandeling van 7km. Dus je moest ouders, familie, buren langs om te vragen "hoeveel frank wil je geven per kilometer". Dan werd je eindbedrag afgegeven aan de juf. Per klas werd een top 3 gemaakt en de klas met grootste opbrengst kreeg een leuke prijs zoals een extra spelmiddag, mandje fruit, een ijsje ofzoiets.
Het gehele bedrag ging dan naar de arme kindjes in Afrika.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:46

Sponsorloop hadden wij ook inderdaad... en kinderpostzegels. Vreselijk vond ik t om te moeten gaan bedelen om geld bij mn familie of aan deuren. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:38

De horror.. ik heb paar jaar tijdschriften bezorgd. En ik pleurde rond de jaarwisseling die kaartjes gewoon mee de brievenbus in. Je kon er flink extra geld mee verdienen, ik vond het wel best. Je was ook 4x zo lang bezig.

Met al die school dingen waren m'n ouders, opa, oma en buren de pineut. Ging er echt niet verder mee rond. Hooguit als we thuis toevallig visite hadden, dan had ik meer sponsors. Dat geleur zat er bij mij niet zo in _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:45

Hier precies zo iddin, ik was altijd een van degene met de minste sponsors.
Opa en oma en de buren en dat was het dan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:49

Dat geleur met kinderpostzegels en een sponsorloop hadden wij idd ook en ik had er 'n pleurishekel aan. Als ik 'n kind had gehad, zou ik n briefje schrijven voor school dat ze niet mee hoeft te doen aan die flauwekul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:27

Bij ons werd dat deels ook gewoon een competitie onderling en per klas ipv beseffen waarom je dat geld inzamelde. En die wandeling was alleen maar leuk omdat je dan geen les had die namiddag.

Schoolfeest was ook zulke horror. Je werd verplicht om mee te doen met je klas en mee op te treden. Ik was op dat ogenblik gigantisch verlegen en had bijgevolg een grafhekel aan dat soort dingen. In de kleuterklas moesten we van papier zelf kleding maken en schilderen. Dat was leuk, tot je dat ding moest aantrekken en modeshow lopen. Op een verhoogd podium.
Latere jaren waren het ingestudeerde dansjes of turnoefeningen. Elk jaar drama, dus hebben we de "gescheiden ouders"-kaart daar vaak misbruikt in de zin van "dochter is dat weekend naar papa". Helaas werkte dat niet elk jaar of had een juf het inzicht dat papa ook gewoon in hetzelfde dorp woonde en ik er dus wel gewoon heen kon.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:31

Wij moesten er voor hardlopen en dat is nooit mijn ding geweest.

En leuren langs deuren was ik ook geen succes in, want zelfs in de jaren 70 zaten niet veel mensen op die stomme postzegels te wachten. Nu zie ik ze overigens al jaren niet meer, bestaat 't nog wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:42

Nuis dat kinderarbeid en arm stormpje of vlindertje hun tijd is veel te waardevol om daaraan te spenderen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:59

elnienjo schreef:
Wij moesten er voor hardlopen en dat is nooit mijn ding geweest.

En leuren langs deuren was ik ook geen succes in, want zelfs in de jaren 70 zaten niet veel mensen op die stomme postzegels te wachten. Nu zie ik ze overigens al jaren niet meer, bestaat 't nog wel?

Ja het bestaat nog, hier komen ze wel.

Vroeger schreef ik m'n ouders en opa en oma in, daarna vond ik het wel best.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:03

Kinderpostzegels bestaan nog wel hoor. Poosje geleden stonden er 2 grietjes aan mn deur ermee. Mn antwoord was dat het 2021 was en dat ze maar tegen juf/meester moeten zeggen dat er tegenwoordig email etc bestaat...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:10

Ik heb voor Indonesië wel eens geld ingezameld vanwege een of andere ramp. Toen ben ik in de hele buurt gaan vragen om lege flessen, zodat ik het statiegeld kon inleveren voor het goede doel.

Dat vonden de buren nog wel prettig. Ik had behoorlijk wat geld te pakken in elk geval.

Sponsorloop en kinderpostzegels heb ik nooit begrepen. Niemand vind het boeiend dat ik hardloop en postzegels gebruikt ook niemand

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:10

Ik heb ook al in geen jaren iets over kinderpostzegels gehoord, thank god. Ik vond dat vroeger zo'n horror dat ik ze nooit van mijn leven koop.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:11

BopjeBo schreef:
Kinderpostzegels bestaan nog wel hoor. Poosje geleden stonden er 2 grietjes aan mn deur ermee. Mn antwoord was dat het 2021 was en dat ze maar tegen juf/meester moeten zeggen dat er tegenwoordig email etc bestaat...

Zeiden ze toen niet dat ze tegenwoordig veel meer dan alleen kinderpostzegels verkopen omdat het 2020 is en mensen niet vaak meer zegels nodig hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:39

Kinderpostzegels kennen wij hier niet. Sowieso is het leuren aan de deur flink geminderd denk ik? Mensen zetten nu sneller een oproepje op FB om zaken voor de kinderen/clubs te verkopen. Het nadeel is vooral, als iemand eens wat van jou koopt dat ze dan verwachten dat je steeds ook wat terug koopt. Het enige waarmee ik "Leur" zijn kaarten voor het eetfestijn van de ruiterclub waar ik in zit. Daar vragen mensen zelfs naar omdat het eten altijd zo lekker is en grote porties. Alleen heb ik dan van de ene ook kaarten aan te kopen, van de andere dan koekjes voor school van de kinderen en binnenkort komt daar dan die tantezegger ook nog bij.

Vriend is zich aan het informeren voor een (spaar)rekening, maar dat is best nog "beperkt" qua keuzes eigenlijk en er zitten toch wel fikse nadelen aan elke keuze. Die gaat maandag de bank bellen om eens op afspraak alles uit te pluizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:56

Het enige nuttige vond ik de Grote Clubactie, waarbij je geloof ik loten moest verkopen en de opbrengst ging dan naar je eigen sportclub. Van al die andere dingen blijft waarschijnlijk 75% aan de strijkstok hangen, en al die kinderen maar leuren. (Wel makkelijk, hoef je geen duurbetaalde studenten daarvoor in te zetten.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:15

Bij ons gaat alles effectief naar onze club en het is ook het enige wat we organiseren qua inkomsten. En de mensen kunnen ook zien waar we het in investeren

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:32

Ik koop sowieso niet aan de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:35

Bij de turnvereniging ging het vaak naar nieuwe toestellen/materialen. Onder andere de tumblingbaan en pegasus werden er toentertijd van aangeschaft. <3

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:55

Kinderpostzegels, dat was een jeudgtrauma.

Daarnaast moest ik met mijn klas zelfgemaakte kandelaars in een bejaardentehuis geven voor kerst. Op zich niet eens een slecht idee, maar ik trof dan net de verwarde of slechtziende ouderen die het nut van een beschilderde wijnfles niet snapten.