Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:K_nolan schreef:Bij degene die ik allemaal zie voor 400 - 450 zitten hier extra laders bij, geheugenkaarten etc. wat bij elkaar wel komt op circa 500. Maar goed zelf zou ik voor 100 euro verschil het ook nieuw kopen, maar ook een hoop mensen doen dat niet en dat is iedereen zijn goed recht toch.
50 euro voor een backpack van 170 vindt ik zelf ook weinig, de goede merken zijn onverwoestbaar.
als er iets al langere tijd op staat wil ik ook wel eens de minimumprijs vragen, maar meestal doe ik gewoon een bod.
Klopt niet!
Goede merken zijn zeker onverwoestbaar in de 1e levensjaren, maar oudere backpacks zijn net zo onderhevig aan uitdroging van elastiek als goedkope backpacks.
Ik heb zelf een Berghaus, dat is best een goed merk te noemen.
Tas is 8 jaar geleden aangeschaft en alhoewel de stof er nog prima uit ziet (Ik heb tassen voorbij zien komen in real life en op marktplaats die minder reisuren gemaakt hebben dan de mijne en er een stuk beroerderuit zien)
Zijn de elastische zijvakken bijna compleet vergaan. Een waterfles in het zijvak is bijna onmogelijk, één keer bukken en alles vliegt om je oren (maand geleden vlogen er zó 4 waterflessen naar de grond)
Komt puur door ouderdom, de tas is altijd zuinig mee omgegaan en goed onderhouden.
Die backpack waar ik interesse in had op marktplaats, is een model van vóór 2013 (reviews op YouTube uit 2013, dus minimaal zo oud al)
Dit model wordt al eventjes niet meer gemaakt, dus de kans dat het exemplaar op marktplaats óók al een goed aantal jaartjes oud is, is 100%.
De verkoper had hem 3 jaar geleden gekocht, dus tas is al minimaal uit 2018..
Een tas die al zo oud is (tussen 2013 en 2018) gaat gewoon minder lang nog mee dan een tas die nu uit de fabriek komt rollen. Of een 2e hands tas die pas een jaar of 3 op de markt is.
Al met al, vind ik €125 voor een backpack die met geluk nog een jaartje of 2 door kan, behoorlijk veel geld 2e hands.
Gini schreef:. En dan volgt de eigenlijke vraag die ik wilde stellen of een bod.
DuoPenotti schreef:Wat vervelend, hier in het dorp heeft iemand een elektrische fiets te koop staan.
Zowel op MP als op facebook.
Bij beide gevraagd of de fiets er nog is, gelezen, geen reactie.
Is nu al een paar dagen terug, advertentie staat er ook nog steeds op.
Wil iemand dan verkopen of niet....
Daan13 schreef:Gini schreef:. En dan volgt de eigenlijke vraag die ik wilde stellen of een bod.
Waarom dan niet gelijk 2 vragen in 1 x ?
(Denkt terug aan mijn 57 berichten van gisteren. )![]()
Stel die verkoper krijgt 10 reacties waarvan er 1 persoon er in zet van " is het er nog? Zo ja dan zou ik graag langs willen komen om te kijken, kopen etc"
Met die persoon ga ik verder,die andere 9 laat ik dan rustig wachten.
K_nolan schreef:Okee, naja meningen verschillenMijn backpack heeft jaren Jordanië overleefd en is al 3 keer de wereld over gegaan en is nog echt helemaal prima; ik zal hem eens erbij pakken voor wat het merk is, maar anders mag je die van mij wel overnemen ik heb namelijk een nieuwe maar uit emotionele waarde heb ik deze nooit verkocht haha. Opzich mag deze nu wel een keertje weg
_Lorette_ schreef:DuoPenotti schreef:Wat vervelend, hier in het dorp heeft iemand een elektrische fiets te koop staan.
Zowel op MP als op facebook.
Bij beide gevraagd of de fiets er nog is, gelezen, geen reactie.
Is nu al een paar dagen terug, advertentie staat er ook nog steeds op.
Wil iemand dan verkopen of niet....
Ik heb meerdere keren gehad dat de MP app geen berichtjes liet zien. Nu weet ik dat ik het regelmatig moet checken in mijn browser én de app om de zoveel tijd opnieuw moet installeren, maar daardoor heb ik wel eens allerlei reactie gemist. Super vervelend voor de geïnteresseerden, maar ook voor mij. Ik was me van geen kwaad bewust. Misschien hebben jouw verkopers daar ook last van!
Sunnda schreef:Ik zag vandaag iemand op marktplaats die een leaser zocht voor haar 1! jarige hengst. Je moest wel een leasebedrag betalen en op eigen kosten stallen natuurlijk
Maar goed, hij was erg lief en je kon er alles mee.![]()
Trappen mensen daarin?
DuoPenotti schreef:Daarnaast op FB ook bericht gestuurd, ook gelezen en geen reactie.
Dan niet, ik vind wel een andere fiets
Daan13 schreef:Gini schreef:. En dan volgt de eigenlijke vraag die ik wilde stellen of een bod.
Waarom dan niet gelijk 2 vragen in 1 x ?
(Denkt terug aan mijn 57 berichten van gisteren. )![]()
Ceetje_bokt schreef:Nope, ik heb €15 inclusief verzenden betaald. Ze reageerde met ‘je wil niet weten wat ik ervoor betaalde’. Nou ja... behoorlijk ruk dit dus.
Even voor de gein gekeken wat dat verzenden dan kost: ik kom uit op €29... voor een boek van €15.
KarenQ schreef:Ceetje_bokt schreef:Nope, ik heb €15 inclusief verzenden betaald. Ze reageerde met ‘je wil niet weten wat ik ervoor betaalde’. Nou ja... behoorlijk ruk dit dus.
Even voor de gein gekeken wat dat verzenden dan kost: ik kom uit op €29... voor een boek van €15.
Whut? Zei ze ook waarom ze het op deze manier verstuurd had?