Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:18

Ik zou dan gelijk ook een 2e vraag erbij plakken van "als de fiets er nog is zou ik graag langs willen komen om te proberen/kijken etc"

Alleen de vraag "is het er nog ?"
Krijg ik ook wel eens de kriebels van want ja de advertenties staan er nog,en als je dan aangeeft van ja het is er nog dan hoor je heel vaak niks meer.

Met een tweede vraag toon je net ff wat meer interesse.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:22

Ja, ik hoor echt vaak niks meer als ik dan zeg dat het item er nog is. :')

Waarom stel je die vraag dan? _-:(

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:26

Ja, meestal is die vraag gewoon een binnenkomertje eigenlijk meer om interesse in het product aan te geven. En dan volgt de eigenlijke vraag die ik wilde stellen of een bod.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:37

mvdende schreef:
K_nolan schreef:
Bij degene die ik allemaal zie voor 400 - 450 zitten hier extra laders bij, geheugenkaarten etc. wat bij elkaar wel komt op circa 500. Maar goed zelf zou ik voor 100 euro verschil het ook nieuw kopen, maar ook een hoop mensen doen dat niet en dat is iedereen zijn goed recht toch.
50 euro voor een backpack van 170 vindt ik zelf ook weinig, de goede merken zijn onverwoestbaar.

als er iets al langere tijd op staat wil ik ook wel eens de minimumprijs vragen, maar meestal doe ik gewoon een bod.

Klopt niet!

Goede merken zijn zeker onverwoestbaar in de 1e levensjaren, maar oudere backpacks zijn net zo onderhevig aan uitdroging van elastiek als goedkope backpacks.

Ik heb zelf een Berghaus, dat is best een goed merk te noemen.

Tas is 8 jaar geleden aangeschaft en alhoewel de stof er nog prima uit ziet (Ik heb tassen voorbij zien komen in real life en op marktplaats die minder reisuren gemaakt hebben dan de mijne en er een stuk beroerderuit zien)

Zijn de elastische zijvakken bijna compleet vergaan. Een waterfles in het zijvak is bijna onmogelijk, één keer bukken en alles vliegt om je oren (maand geleden vlogen er zó 4 waterflessen naar de grond)

Komt puur door ouderdom, de tas is altijd zuinig mee omgegaan en goed onderhouden.

Die backpack waar ik interesse in had op marktplaats, is een model van vóór 2013 (reviews op YouTube uit 2013, dus minimaal zo oud al)

Dit model wordt al eventjes niet meer gemaakt, dus de kans dat het exemplaar op marktplaats óók al een goed aantal jaartjes oud is, is 100%.

De verkoper had hem 3 jaar geleden gekocht, dus tas is al minimaal uit 2018..

Een tas die al zo oud is (tussen 2013 en 2018) gaat gewoon minder lang nog mee dan een tas die nu uit de fabriek komt rollen. Of een 2e hands tas die pas een jaar of 3 op de markt is.

Al met al, vind ik €125 voor een backpack die met geluk nog een jaartje of 2 door kan, behoorlijk veel geld 2e hands.

Okee, naja meningen verschillen :o Mijn backpack heeft jaren Jordanië overleefd en is al 3 keer de wereld over gegaan en is nog echt helemaal prima; ik zal hem eens erbij pakken voor wat het merk is, maar anders mag je die van mij wel overnemen ik heb namelijk een nieuwe maar uit emotionele waarde heb ik deze nooit verkocht haha. Opzich mag deze nu wel een keertje weg ;)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:42

Gini schreef:
. En dan volgt de eigenlijke vraag die ik wilde stellen of een bod.

Waarom dan niet gelijk 2 vragen in 1 x ?

(Denkt terug aan mijn 57 berichten van gisteren. ) :')

Stel die verkoper krijgt 10 reacties waarvan er 1 persoon er in zet van " is het er nog? Zo ja dan zou ik graag langs willen komen om te kijken, kopen etc"

Met die persoon ga ik verder,die andere 9 laat ik dan rustig wachten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:58

DuoPenotti schreef:
Wat vervelend, hier in het dorp heeft iemand een elektrische fiets te koop staan.
Zowel op MP als op facebook.
Bij beide gevraagd of de fiets er nog is, gelezen, geen reactie.
Is nu al een paar dagen terug, advertentie staat er ook nog steeds op.
Wil iemand dan verkopen of niet....

Ik heb meerdere keren gehad dat de MP app geen berichtjes liet zien. Nu weet ik dat ik het regelmatig moet checken in mijn browser én de app om de zoveel tijd opnieuw moet installeren, maar daardoor heb ik wel eens allerlei reactie gemist. Super vervelend voor de geïnteresseerden, maar ook voor mij. Ik was me van geen kwaad bewust. Misschien hebben jouw verkopers daar ook last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:06

Daan13 schreef:
Gini schreef:

Stel die verkoper krijgt 10 reacties waarvan er 1 persoon er in zet van " is het er nog? Zo ja dan zou ik graag langs willen komen om te kijken, kopen etc"

Met die persoon ga ik verder,die andere 9 laat ik dan rustig wachten.

Ik stel vaak meerdere vragen en dan krijg ik maar op 1 vraag antwoord :')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:22

Ik zag vandaag iemand op marktplaats die een leaser zocht voor haar 1! jarige hengst. Je moest wel een leasebedrag betalen en op eigen kosten stallen natuurlijk

Maar goed, hij was erg lief en je kon er alles mee. :+
Trappen mensen daarin?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:25

K_nolan schreef:
Okee, naja meningen verschillen :o Mijn backpack heeft jaren Jordanië overleefd en is al 3 keer de wereld over gegaan en is nog echt helemaal prima; ik zal hem eens erbij pakken voor wat het merk is, maar anders mag je die van mij wel overnemen ik heb namelijk een nieuwe maar uit emotionele waarde heb ik deze nooit verkocht haha. Opzich mag deze nu wel een keertje weg ;)

Ik heb een Deuter. Al jaren.
En die heeft heel midden amerika, mexico, usa en china gezien.
Ik heb er wel een flightbag omheen.

Redenen voor een flightbag:
Beschermd tijdens vervoer / banden blijven niet hangen op de transportband
Te gebruiken als regenhoes / tas blijft droog en schoon
Dicht te maken met een slot / gelegenheidsdiefstal wordt beperkt
Als je teveel mee terug neemt / meer ruimte, of je hebt vieze spullen kun je die buiten je backpak binden in de flightbag

Ik was zelf aan het bieden op iets. Duur artikel €500+
Het ging een beetje over en weer tussen bieders.
Toen ik gisterenavond na mijn werk een bod deed kreeg ik vanochtend een berichtje dat het verkocht was aan de hoogste bieder gisteren 16.00 uur.

Stond niet in de advertentie. Dus dat vond ik wel jammer.
Anders had ik het in de gaten gehouden en mijn pauze daarop aangepast.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:27

_Lorette_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Wat vervelend, hier in het dorp heeft iemand een elektrische fiets te koop staan.
Zowel op MP als op facebook.
Bij beide gevraagd of de fiets er nog is, gelezen, geen reactie.
Is nu al een paar dagen terug, advertentie staat er ook nog steeds op.
Wil iemand dan verkopen of niet....

Ik heb meerdere keren gehad dat de MP app geen berichtjes liet zien. Nu weet ik dat ik het regelmatig moet checken in mijn browser én de app om de zoveel tijd opnieuw moet installeren, maar daardoor heb ik wel eens allerlei reactie gemist. Super vervelend voor de geïnteresseerden, maar ook voor mij. Ik was me van geen kwaad bewust. Misschien hebben jouw verkopers daar ook last van!

Maar staat er dan ook een gekleurd gelezen vinkje?

Daarnaast op FB ook bericht gestuurd, ook gelezen en geen reactie.

Dan niet, ik vind wel een andere fiets :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:28

Sunnda schreef:
Ik zag vandaag iemand op marktplaats die een leaser zocht voor haar 1! jarige hengst. Je moest wel een leasebedrag betalen en op eigen kosten stallen natuurlijk

Maar goed, hij was erg lief en je kon er alles mee. :+
Trappen mensen daarin?

Haha schijnbaar zijn er tegenwoordig genoeg mensen die voor wandelen en poetsen betalen. Dus wie weet :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:55

DuoPenotti schreef:
Maar staat er dan ook een gekleurd gelezen vinkje?

Eh nee, geen vinkje (ga ik vanuit)... Dan is het een ander verhaal.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:27

DuoPenotti schreef:

Ik maak geen gebruik van de facebook-app en blijkbaar zie je in de mobiele webversie dan ook geen chatberichtjes. Ik zet nu dus bij mijn advertentie de vraag of men onder de advertentie wil reageren. Dan kan ik altijd inloggen op de computer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:30

Maar dan staat je bericht als niet gelezen.

Maar ik heb haar dus een mp bericht gestuurd --> gelezen.
Ik heb onder haar bericht op fb geschreven, ik stuur je een pb
En dan het messenger/pb bericht ---> gelezen.

Dan hou het voor mij op.
Ik ga ook niet nogmaals berichten sturen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:32

Gisteravond heb ik rond half 9 een berichtje gestuurd naar iemand dat ik een item dat ze aan bied wel over wil nemen voor de vraagprijs als het nog beschikbaar is. Hierdoor kan ik namelijk weer rijden en nieuw is het bijna 3x zo duur. Wel gelezen maar geen reactie en ik wil het echt graag hebben. Ze heeft wel 4,5 ster over 49 ervaringen.. Ik ben ook misschien wat ongeduldig, maar het staat al 2 weken op Marktplaats. Hopelijk is het nou niet net voor mijn neus verkocht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:35

Daan13 schreef:
Gini schreef:

Ah ja, dat bedoelde ik eigenlijk. Maar ik zie dat ik inderdaad juist het tegengestelde zeg (jeetje, ik was nochtans niet dronken ofzo). Maar ik zet alles dus in 1 bericht beginnend met de vraag of het er nog is en daarna de vraag die ik wilde stellen of een bod, in 1 bericht dus. :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:53

Hier had ik interesse in een item dus een net berichtje gestuurd met dat ik een bod wilde doen van bedrag X inclusief verzendkosten(a €4,10 voor een brievenbuspakketje met T&T)
Ik schijf er altijd bij goedendag ... en eindig met met vriendelijke groet en dan krijg je als antwoord ‘prima’
Meer niet.
Dus ik reageer gelijk direct met top je mag het verzenden naar blablabla en zou u mij een betaalverzoekje/gegevens willen sturen zodat ik kan betalen.
En dan hoor je niets meer.
Volgende dag weer om een betaalverzoekje gevraagd en krijg ik dat ze nu gaat werken dus komt er later op terug,dus ik schrijf dat het helemaal prima is om vervolgens niets meer te horen.
Volgende dag dan een betaalverzoek met jawel het geboden bedrag + extra verzendkosten.
Ik geef aan dat dat niet mijn bod was en vervolgens hoor je niets meer.
Dan mag je het zelf ook houden als communiceren zo moeilijk voor je is hoor.

Nu via een ander hetzelfde item gekocht voor de prijs die ik in gedachten had.
Hopen dat het goed is.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:19

Dat boek dat ik gekocht had, was inderdaad gisteren verzonden.... met een pakketdienst (T&T) en bezorgd bij een bedrijf hierachter -O- , adres lijkt erop maar is totaal anders, lekker dan en tsja om 16.00 uur gooien ze blijkbaar de hoorn ernaast. Bovendien waarom verstuur je een boek niet als een brievenbuspakketje. Dan hoef ik er sowieso niet voor thuis te zijn. Gaat lekker.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:17

Zijn daar dan geen afspraken over gemaakt: brievenbus versus pakket?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:41

Nope, ik heb €15 inclusief verzenden betaald. Ze reageerde met ‘je wil niet weten wat ik ervoor betaalde’. Nou ja... behoorlijk ruk dit dus.
Even voor de gein gekeken wat dat verzenden dan kost: ik kom uit op €29... voor een boek van €15.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:17

Ik heb van de week gereageerd op iets, meteen reactie en een uur later al opgehaald. Keurige verkoop, alleen heb ik geen beoordelingsmogelijkheid gezien? Dit was een dikke 5 sterren natuurlijk.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:00

ik heb ook weer iets.
had een zak merkkleding erop gezet. gratis af te halen.
veel reacties, de eerste meteen akkoord gegeven.
deze zou het de volgende dag om 16.00u ophalen.
Krijg ik de volgende dag om 15.55 u een bericht, ben zo onderweg, eerst een peuk en koffie :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:17

Haha, zo een heb ik ook eens gehad. Het is maar net wat belangrijk is....

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:57

Ceetje_bokt schreef:
Nope, ik heb €15 inclusief verzenden betaald. Ze reageerde met ‘je wil niet weten wat ik ervoor betaalde’. Nou ja... behoorlijk ruk dit dus.
Even voor de gein gekeken wat dat verzenden dan kost: ik kom uit op €29... voor een boek van €15.

Whut? Zei ze ook waarom ze het op deze manier verstuurd had?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:06

KarenQ schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Whut? Zei ze ook waarom ze het op deze manier verstuurd had?

Nee, maar ik heb een vermoeden. Overigens sta ik nu al een kwartier te wachten bij het bedrijf waar het bezorgd is (groot bedrijf) en gelukkig zijn ze behulpzaam. Haar reactie vanmorgen toen ik vertelde van de verkeerde bezorging: hé succes ermee. Wel een knipoog erachter, maar ik ben uiteraard al geïrriteerd door haar niet-communiceren en dan ook nog zo’n reactie. Ik zou als verkoper anders reageren. Maar goed..
Edit: krijg zelfs al koffie aangeboden
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 19-05-21 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt