Century schreef:Ik denk een miscommunicatie idd.Het ging hier toch niet om een baan krijgen omdat je connecties hebt? Ik ging alleen in op het punt dat het in mijn mening gerechtvaardigd kan zijn om te 'discrimineren' op basis van geslacht omdat dat juist de dynamiek van een groep ten goede kan komen, en dat juist iets kan zijn dat je zoekt. En dat je dan dus iemand kiest die niet perse het best gekwalificeerd is.
Wat jij aanhaalt staat daar in principe los van. Ik snap dat dat ook een factor is dat meespeelt, maar dat was niet mijn puntOf ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen.
Overigens in mijn branch (IT) heb ik nooit iets gemerkt van dat mannen me vóór gaan omdat ze een man zijn. Het is daar eerder andersom omdat vrouwen in de minderheid zijn.
Maar ook in dat opzicht heb ik niet het idee gekregen dat ik ben aangenomen omdat ik een vrouw ben.

Overigens gaan al die quota ook alleen over de top van het bedrijfsleven, want daarin zaten schandalig weinig vrouwen. In de lagen eronder is de balans vaak wel beter, maar om de een of andere reden was het voor vrouwen moeilijk om in raden van bestuur te komen bijvoorbeeld, terwijl daar eigenlijk geen gegronde reden voor was, want er waren zat vrouwen en zat goed gekwalificeerde vrouwen, maar die kwamen er gewoonweg niet doordat mensen vaak toch een beetje in een vijvertje (blijven) vissen met mensen die op hen lijken.