Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:53

Storm schreef:
Ik denk dat het bij tranen hetzelfde gaat als bij borstvoeding? Met kliertjes. Je lichaam maakt het zelf aan.

Beelddenker ziet nu mensen borstvoer huilen. -O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:57

Hoe ik iets het beste kan aanpakken communicatief. Of dat ik het moet laten rusten. Verhaal via PB...

Edit: pb verstuurd naar een bokker! Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 15-10-20 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:07

Is het gebruikelijk om te trakteren op je laatste werkdag na ontslagen te zijn? :') Ik kan op internet alleen maar verhalen vinden van mensen die zelf ontslag hebben genomen en dan wel trakteren.
Ik heb er maar 1,5 jaar gezeten, wellicht dat dat ook nog scheelt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:12

Zou ik zelf niet doen maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Ligt ook aan de rede van ontslag en of je goed met collega's ging anders zou ik een pak koeken doen

Gini

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:17

Ik zou het wel doen, maar dat komt omdat ik echt zeer goed met mijn collega's opschiet en hen echt zou willen bedanken voor de fijne tijd. Maar zou wel een kleine traktatie zijn, een zak met Twixjes en Bounty's, dat soort dingen. Ik ga niet een dag in de keuken staan om zelfgemaakte brownies te trakteren dan ofzo. :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:21

Ik dacht altijd dat het gebruikelijk was. Mijn man vindt het dikke onzin want tot nu toe was de reden dat hij wegging/moest niet leuk. Hij heeft het dan ook nooit gedaan.

Ikzelf ben na jaren met een rotgevoel weggegaan. Op de een na laatste dag werkte ik met fijne collegas en daar heb ik toen wat lekkers voor gehaald. Op mijn laatste dag ben ik met stille trom vertrokken.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:23

Mando schreef:
Ligt ook aan de rede van ontslag en of je goed met collega's ging anders zou ik een pak koeken doen

Koeken zijn inderdaad een goed idee! Mijn contract wordt niet verlengd vanwege ziekte (zit midden in mijn re-integratie). Dus heel leuk is het allemaal niet :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:52

Flowery schreef:
Mando schreef:

Koeken zijn inderdaad een goed idee! Mijn contract wordt niet verlengd vanwege ziekte (zit midden in mijn re-integratie). Dus heel leuk is het allemaal niet :+

Huh... Dan mogen ze je contract niet eens ontbinden....

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:27

Jolliegirl schreef:
Flowery schreef:

Huh... Dan mogen ze je contract niet eens ontbinden....

Helaas wel als je tijdelijke contract afloopt (ik heb het juridisch uitgezocht) maar ik heb gelukkig een nieuwe baan gevonden voor minder uren :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:52

Dus eigenlijk is het een tijdelijk contract dat niet verlengd wordt? Dat is toch niet echt een ontslag in de zuivere zin van het woord?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:24

Gini schreef:
Dus eigenlijk is het een tijdelijk contract dat niet verlengd wordt? Dat is toch niet echt een ontslag in de zuivere zin van het woord?

Haha dat durf ik niet te zeggen :) Zo voelt het wel als alle collega’s er al jaaaren zitten en er eerst een vast contract werd beloofd. Maar toen raakte ik helaas overspannen, dus ja... Snap het van hun kant ook wel maar voor mij voelt het als ontslagen worden :')

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:03

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:04

_Karlijn schreef:
Pepperrr schreef:
Ik lig wakker met de volgende vragen :')

- Waar haalt je lichaam het vocht vandaan als je moet huilen? Het is niet dat dat ineens 'op' is ofzo... Dus waar komt dat vandaan?

- Als je heel veel hebt gehuild, moet je dan ook extra drinken omdat je dan vocht kwijt bent?

En nu weer lekker slapen. Goeiemorgen :')

Ooooh dat vraag ik me ook al heel lang af! Kun je je tranenreservoir :') leeghuilen??

Nee dat kan niet. Er is niet echt iets als een traanreservoir namelijk, maar tranen worden aangemaakt door de traanklier, die ligt ergens boven het oog.
Het zal ook wat zijn als dat wel een reservoir zou zijn en dat ineens leeg zou zijn door teveel te huilen want je ogen moeten namelijk continu worden bevochtigd.

Wat het aanvullen van vocht betreft denk ik dat de hoeveelheid vocht die je verliest door te huilen veel te leuk is om daar echt iets van te merken, dus extra vocht aanvullen zal niet nodig zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:33

Normaal gesproken is 20 druppels in ml. Dat kan wel wat afwijken door de samenstelling van de vloeistof, maar geeft een indicatie. Zelfs met een giga huilbui van 2000 tranen heb je pas 100ml water gebruikt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:41

Dan vraag ik me weer af hoe dat ooit gemeten is :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:47

_Karlijn schreef:
Dan vraag ik me weer af hoe dat ooit gemeten is :D

Dat is gewoon natuurkunde, het is bekend dat 1 druppel 0,05 ML is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:27

Al een hele poos bezig om de houten (buiten)staldeuren te schuren zodat ik ze kan verven. Komt m'n vader aan dat carboleum (hoe schrijf je dat? :+ ) waarschijnlijk niet gaat pakken. Er zit nu van die typische groene verf op wat er dus zo ver mogelijk afgeschuurd is maar nog wel zichtbaar groen is.
Weet iemand of carbobruin gaat pakken of wat voor verf ik er anders op kan doen?

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:50

Waarvoor is het knopje op een speciale borstel voor het verwijderen van paarden hun wintervacht. Afbeelding
Dat zwarte knopje bedoel ik.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:51

Daardoor laat het haar los dat in de borstel blijft zitten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:19

Ik vraag mij af, waarom hebben bepaalde dieren een algemene naam en worden anderen genoemd bij het geslacht en ontbreekt de algemene naam ervan.
Ik merk dat ik bij mijn 2 jarige dochter willekeurig kat en poes gebruik. Lijkt mij best ingewikkeld.

Algemene naam:
Paard
Hond

Geslacht:
Kat/poes (of is een kat de algemene naam en 'kater' de mannetjes versie)
Koe/stier

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:27

Algemene naam is inderdaad kat. En van koe een rund. Maar er zijn nou eenmaal meer koeien in Nederland dan ossen en stieren dus vandaar dat we “koe” als algemenere benaming beschouwen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:09

Maar bij koe is het toch stier en vaars? Of...

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:13

Nee, een vaars is een koe die haar eerste kalf krijgt.
Koe is vrouwelijk rund, stier mannelijk. Elke vaars is een koe, niet elke koe is een vaars (maar wel geweest... snap je het nog? :D )

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:27

Jaja ik vat m haha :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:16

Waarom ruikt het haar van mijn vriend naar naturel Pringles? Zoek als hij het net gewassen heeft als alleen met water uitgespoeld :')