Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:33

Eichmann is bijvoorbeeld in Israel veroordeeld.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:50

Ik ben op zoek naar de naam van een film, maar ik kom er niet op :( het gaat over stellen die samen op vakantie gaan. Er is een stel met een Aziatische nanny en twee verwende kinderen die doen alsof de nanny een uitwisselingsstudent is. Ook komt zo'n man op een gegeven moment zijn oude basketbal rivaal tegen en besluiten ze dat de kinderen die strijd uit gaan basketballen. Weet iemand welke ik bedoel? :')

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:48

Celestial schreef:
Ik ben op zoek naar de naam van een film, maar ik kom er niet op :( het gaat over stellen die samen op vakantie gaan. Er is een stel met een Aziatische nanny en twee verwende kinderen die doen alsof de nanny een uitwisselingsstudent is. Ook komt zo'n man op een gegeven moment zijn oude basketbal rivaal tegen en besluiten ze dat de kinderen die strijd uit gaan basketballen. Weet iemand welke ik bedoel? :')

Grown ups?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:01

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:20

Over de duitsers en wo2: ik heb eens gepoetst bij mensen die vanalles hebben meegemaakt. De man had in de oorlog gevochten, en ging later terug naar een plek waar enorm veel soldaten zijn gesneuveld.. Een klif/duin van waaraf de duitsers schoten op nederlanders die op het strand aankwamen.. En boven op die klif kwam hij een duitser tegen die dus bij dat zelfde gevecht was geweest, maar aan de andere kant. De duitse man vond het net zo vreselijk, maar werd ertoe gedwongen en had opzettelijk mis proberen te schieten, en kwam er ook om de slachtoffers te herdenken. Dat heb ik altijd een erg mooi, aangrijpend verhaal gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:42

8nnemiek schreef:
Over de duitsers en wo2: ik heb eens gepoetst bij mensen die vanalles hebben meegemaakt. De man had in de oorlog gevochten, en ging later terug naar een plek waar enorm veel soldaten zijn gesneuveld.. Een klif/duin van waaraf de duitsers schoten op nederlanders die op het strand aankwamen.. En boven op die klif kwam hij een duitser tegen die dus bij dat zelfde gevecht was geweest, maar aan de andere kant. De duitse man vond het net zo vreselijk, maar werd ertoe gedwongen en had opzettelijk mis proberen te schieten, en kwam er ook om de slachtoffers te herdenken. Dat heb ik altijd een erg mooi, aangrijpend verhaal gevonden.

Goh dat is mooi zeg, wat toevallig ook dat ze er tegelijkertijd waren.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:42

Waarom is ''boe'' (of boo) een schrik woord? Waar komt dat vandaan?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:49

http://www.goeievraag.nl/persoon-gezond ... -schrikken

Citaat:
‘Boe’ is een tussenwerpsel. Deze uitroep dient als uiting van verschillende schakeringen van gevoel. Waaronder gewaarwordingen van walging, koude (in het laatste geval nagenoeg gelijkstaande met brr!), angst, en schrik. Wellicht is er ook samenhang met de uitdrukking ‘boe noch ba zeggen’. Geen geluid maken, stilte. Iemand verwacht alleen te zijn omdat het geen klanken te horen zijn. Door dan plotseling ‘boe!’ te zeggen laat je die persoon schrikken.

Bronnen:
http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=art ... id=M009603

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:18

Ik vraag me wel eens af waarom ik meestal precíes om 7:00u wakker wordt! Soms om 6:59, of 7:01, maar meestal kijk ik echt precies om 7 uur op de wekker!
Met het verzetten van de tijd wordt ik dan de eerste paar dagen precies om 6:00 wakker, en binnen een weekje alweer om 7:00u :=
Ik heb overigens in geen jaren meer een wekker gezet, en die van vriendlief gaat veel eerder af. Het is ook niet zo dat ik om 7 uur op moet staan ofzo. Echt heel maf vind ik dat :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:28

Janneke2 schreef:
Sammie schreef:
Wat maar nee..?

Er zijn een paar kopstukken in Neurenberg opgehangen, dat klopt.
Speer kreeg daar twintig jaar cel. Na zijn vrijlating heeft hij nog interviews gegeven.

Het overgrote deel is nooit bestraft. Ben toevallig vorige week nog in het plaatsje Oradour geweest. http://www.strijdbewijs.nl/oradour/oradour.htm
Van alle daders van die massamoord heeft daadwerkelijk 1 persoon 16 jaar vast gezeten. De rest heeft als een vrij man geleefd.

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:43

Ik vroeg me vandaag af waarom bijna iedereen de rechtse voet schuin naar buiten neerzet. Dus tenen naar buiten. Ook viel me op dat bijna niemand zijn tenen recht voor de voeten zet, maar bijna iedereen de tenen naar buiten... Iemand enig idee?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:50

Geen idee, ik weet wel dat ik mijn voeten vaak juist naar binnen zet (en bij het fietsen of andere oefeningen ook mijn knieen naar binnen draai), dat komt bij mij door de stand van mijn heupen en mijn zwakke spieren er rond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:17

Mariska14015 schreef:
Ik vroeg me vandaag af waarom bijna iedereen de rechtse voet schuin naar buiten neerzet. Dus tenen naar buiten. Ook viel me op dat bijna niemand zijn tenen recht voor de voeten zet, maar bijna iedereen de tenen naar buiten... Iemand enig idee?

Ik doe dit wel omdat ik mezelf dat heb aangeleerd, als ik loop zet ik ook altijd mijn 1e voet voor mijn andere voet...

Zou niet weten waarom dat perse de rechter voet zou zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:02

Hoe werkt TV en internet via een schotel?
Ik ga verhuizen van een woning met kabel naar een woning met schotel. Ik heb hier geen ervaring mee.
Wat moet je aanvragen en bij wie?
Klopt het dat TV en internet via een schotel goedkoper is dan via de kabel?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:20

schotel gaat via de sateliet. Of het goedkoper is geen idee. Volgens mij voornl. wat meer storingsgevoelig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:21

Cowboy55 schreef:
Het overgrote deel is nooit bestraft. Ben toevallig vorige week nog in het plaatsje Oradour geweest. http://www.strijdbewijs.nl/oradour/oradour.htm
Van alle daders van die massamoord heeft daadwerkelijk 1 persoon 16 jaar vast gezeten. De rest heeft als een vrij man geleefd.

Grappig, daar ben ik als kind geweest. Maakte intens veel indruk. Maar Oradour is maar een piepklein hoofdstukje uit de oorlog. En wat noem jij oorlogsmisdadigers? Alle SS'ers? Of alleen de kopstukken? Ik heb namelijk de indruk dat het merendeel wel is bestraft, dankzij de Russen en de Mossad. Maar ik kan er eigenlijk niks over vinden.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:48

Voelen paarden stroom door hun hoeven heen?
Want ik zette mijn Shetlanders pas op hun nieuwe paddock, en ik had de stroom draden even op de grond liggen, toen eentje er gewoon dwars over heen liep. Ze keek niet erg verschrikt ofzo, maat het zou natuurlijk kunnen dat ze net haar voeten erop zette toen er geen stroom doorheen ging.
Maar vandaag liepen ze er alle twee met een ruime boog omheen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:50

Met ijzers zeker wel :=

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:51

gerlindie schreef:
Voelen paarden stroom door hun hoeven heen?
Want ik zette mijn Shetlanders pas op hun nieuwe paddock, en ik had de stroom draden even op de grond liggen, toen eentje er gewoon dwars over heen liep. Ze keek niet erg verschrikt ofzo, maat het zou natuurlijk kunnen dat ze net haar voeten erop zette toen er geen stroom doorheen ging.
Maar vandaag liepen ze er alle twee met een ruime boog omheen.

Volgens mij wel, heb welleens precies zo"n zelfde situatie voor gehad maar met een groot paard en die sleepte me vervolgens in paniek de paddock door :')
T beestje weigerde er vervolgens ook langs te gaan verder :(:)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 01:30

Hoe zit dat eigenlijk met paarden en spoorbanen. Soms word gezegd dat hoefijzers stroomgeleide van sporen. Waar of broodje aap?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:27

Veulen84 schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met paarden en spoorbanen. Soms word gezegd dat hoefijzers stroomgeleide van sporen. Waar of broodje aap?

Dit schijnt waar te zijn.Bijna altijd gaat er wel een fietser of auto over de rails,die als eerste de schok zeg maar opvangt,en daarna voelt een paard niks meer.Daarom durven veel paarden ook niet over het spoor heen.
Ik ken mensen waarvan hun paard idd. een schokje kreeg als ze op de rails liepen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:05

lieveli schreef:
En wat noem jij oorlogsmisdadigers? Alle SS'ers? Of alleen de kopstukken? Ik heb namelijk de indruk dat het merendeel wel is bestraft, dankzij de Russen en de Mossad. Maar ik kan er eigenlijk niks over vinden.

....eigenlijk valt het wat buiten dit topic.
Oorlogsmisdadenwerden helaas niet alleen door de SS gepleegd.

De vraag naar het verschil tussen de kopstukken en het voetvolk is relevant, en subtiel. (Hoe kwam iemand bij de SS terecht? Er is een afscheidsbrief bekend van twee doopsgezinde broers. Om een of andere reden had een SS'er zijn oog op hen laten vallen: jullie moeten SS'er worden! Doopsgezinden dragen geen wapens, ook niet in het kader van het derde rijk. Na het schrijven van deze brief zijn ze stand'rechtelijk' ter dood gebracht. Uiteraard kon het gaan om een individuele 'pesterij'/ aanleiding zoeken voor moord. Maar wellicht ook doelbewust als afschrikking: 'weigeren is verboden'.
Zou ik de rechter zijn, die moest oordelen over dorpsgenoten van deze broers, dan had ik het gedwongen karakter van hun in dienstneming meegewogen.)

De mossad heeft bij mijn weten alleen Eichmann voor de rechter gebracht. Een kopstuk, daar niet van, en eentje die anders aan de loop van het recht ontkomen zou zijn.

Vwb de Russen : die hebben idd nadrukkelijk op nazi's gejaagd. Toen Duitsland nog uit twee delen bestond: Oost Duitsland was veel en veel grondiger 'entnazifiziert' dan West Duitsland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:10

Ik heb er ook ervaring mee dat het waar is. Of het echter door de ijzers komt of niet durf ik niet te zeggen, is al wel zo'n 10 jaar geleden dat ik voor het laatst te paard het spoor over ben geweest.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:24

Veulen84 schreef:

Dat is zeker geen broodje aap.
Ik zat op een paard met ijzers toen er net een trein langs was geweest. We gingen het spoor over, ik hoor *klats* en paard sprong met 4 benen de lucht in. Dat was geen zachtjes schokje ook.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:52

Waarom is een uurloon minder als je meer werkt vergeleken bv met een week van 36 uur?

Zie afbeelding, krijg em alleen niet via bokt geupload. Doet het weer eens niet. _

http://nl.tinypic.com/r/2dwhtd/9