Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celestial schreef:Ik ben op zoek naar de naam van een film, maar ik kom er niet ophet gaat over stellen die samen op vakantie gaan. Er is een stel met een Aziatische nanny en twee verwende kinderen die doen alsof de nanny een uitwisselingsstudent is. Ook komt zo'n man op een gegeven moment zijn oude basketbal rivaal tegen en besluiten ze dat de kinderen die strijd uit gaan basketballen. Weet iemand welke ik bedoel?
8nnemiek schreef:Over de duitsers en wo2: ik heb eens gepoetst bij mensen die vanalles hebben meegemaakt. De man had in de oorlog gevochten, en ging later terug naar een plek waar enorm veel soldaten zijn gesneuveld.. Een klif/duin van waaraf de duitsers schoten op nederlanders die op het strand aankwamen.. En boven op die klif kwam hij een duitser tegen die dus bij dat zelfde gevecht was geweest, maar aan de andere kant. De duitse man vond het net zo vreselijk, maar werd ertoe gedwongen en had opzettelijk mis proberen te schieten, en kwam er ook om de slachtoffers te herdenken. Dat heb ik altijd een erg mooi, aangrijpend verhaal gevonden.
Citaat:‘Boe’ is een tussenwerpsel. Deze uitroep dient als uiting van verschillende schakeringen van gevoel. Waaronder gewaarwordingen van walging, koude (in het laatste geval nagenoeg gelijkstaande met brr!), angst, en schrik. Wellicht is er ook samenhang met de uitdrukking ‘boe noch ba zeggen’. Geen geluid maken, stilte. Iemand verwacht alleen te zijn omdat het geen klanken te horen zijn. Door dan plotseling ‘boe!’ te zeggen laat je die persoon schrikken.
Bronnen:
http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=art ... id=M009603
Janneke2 schreef:Sammie schreef:Wat maar nee..?
Er zijn een paar kopstukken in Neurenberg opgehangen, dat klopt.
Speer kreeg daar twintig jaar cel. Na zijn vrijlating heeft hij nog interviews gegeven.
Mariska14015 schreef:Ik vroeg me vandaag af waarom bijna iedereen de rechtse voet schuin naar buiten neerzet. Dus tenen naar buiten. Ook viel me op dat bijna niemand zijn tenen recht voor de voeten zet, maar bijna iedereen de tenen naar buiten... Iemand enig idee?
Cowboy55 schreef:Het overgrote deel is nooit bestraft. Ben toevallig vorige week nog in het plaatsje Oradour geweest. http://www.strijdbewijs.nl/oradour/oradour.htm
Van alle daders van die massamoord heeft daadwerkelijk 1 persoon 16 jaar vast gezeten. De rest heeft als een vrij man geleefd.
gerlindie schreef:Voelen paarden stroom door hun hoeven heen?
Want ik zette mijn Shetlanders pas op hun nieuwe paddock, en ik had de stroom draden even op de grond liggen, toen eentje er gewoon dwars over heen liep. Ze keek niet erg verschrikt ofzo, maat het zou natuurlijk kunnen dat ze net haar voeten erop zette toen er geen stroom doorheen ging.
Maar vandaag liepen ze er alle twee met een ruime boog omheen.
Veulen84 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met paarden en spoorbanen. Soms word gezegd dat hoefijzers stroomgeleide van sporen. Waar of broodje aap?
lieveli schreef:En wat noem jij oorlogsmisdadigers? Alle SS'ers? Of alleen de kopstukken? Ik heb namelijk de indruk dat het merendeel wel is bestraft, dankzij de Russen en de Mossad. Maar ik kan er eigenlijk niks over vinden.
Veulen84 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met paarden en spoorbanen. Soms word gezegd dat hoefijzers stroomgeleide van sporen. Waar of broodje aap?