tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:39

Het ligt eraan. Heb je wel behoefte aan intimiteit? Je kunt natuurlijk ook swipen voor een fwb oid. Als je gewoon open bent over je intenties dan is daar niks mis mee. Als je geen behoefte hebt dan zou ik idd gewoon een pauze inlassen en jezelf lekker focussen op andere leuke dingen in je leven.

Ik vind het zelf 2.5 jaar laten ook moeilijk om me open te stellen. Maar mijn vertrouwen is flink beschadigd door een toxische relatie en ik zie overal rode vlaggen. Dus ik ga eerst aan mezelf werken. Ik merk dat bij mij de behoefte om te daten er ook niet echt is. Ik verlies snel de interesse in een gesprek en heb geen zin om moeite te doen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:41

Jammer! Maar gun het alsjeblieft de tijd. Je hoeft niet nu ala minute verder te daten en ik heb dat zelf ook absoluut niet gedaan. Ik zeg niet dat je 2 jaar pauze moet nemen maar als ik terug kijk heb ik toch wel ruim de tijd nodig gehad om er weer aan toe te zijn :')
Op zich heb ik ook niet direct echt vergeleken. Wel soms met mijn moeder van 'ja met die was t zo en met die zus', of iets in die richting, maar niet 'hij doet dit en hij deed dat'.

Gun het alsjeblieft de tijd!

Hier gaat het gelukkig allemaal goed :)

Zertab

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:27

Wat mij voorgangers zeggen: neem de tijd die jij nodig hebt en overhaast het niet.

Ondertussen hier al drie jaar single. Wel behoefte aan een relatie, maar niet aan het daten. Allemaal dat gedoe en dat opnieuw openstellen...
Ondertussen ook al vijf jaar bezig met over een man heen komen. Dat werkt ook niet mee. :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:10

Je hoeft je ook helemaal niet open te stellen als je daar (nog) geen zin in hebt. Gewoon duidelijk communiceren over je intenties, verder hoeven er geen strings attached te zijn. Als je je er zelf niet comfortabel bij voelt hoef je het ook niet te doen. Gewoon even pauze nemen kan ook goed doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:50

CalipsoLover schreef:
Je hoeft je ook helemaal niet open te stellen als je daar (nog) geen zin in hebt. Gewoon duidelijk communiceren over je intenties, verder hoeven er geen strings attached te zijn. Als je je er zelf niet comfortabel bij voelt hoef je het ook niet te doen. Gewoon even pauze nemen kan ook goed doen.

Klopt. Maar dan zal het altijd casual blijven en geen relatie. Terwijl ik dat wel weer leuk zou vinden maar niet dat gedoe ervoor.

Maar goed, ik date ook niet nu. In april wel kort gedaan met een man maar dat liep ook niet zo goed.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:17

miss_lizje schreef:
Ik mis hem, maar het wordt wel minder, maar maakt het nog verdomd lastig om verder te daten. Ik blijf iedereen maar vergelijken met hem. Het voelt vanaf mijn kant ook niet echt eerlijk om nu op date te gaan met een ander. Beetje bang dat ik mij niet genoeg kan open stellen.

Hoe hebben jullie dit aangepakt/pakken jullie dit aan?

Nou... in het begin moest ik er niet aan denken om überhaupt met iemand anders samen te zijn.
Maar dat scherpe randje van de break-up slijt. Het heeft tijd nodig. Als je het me 3 maanden geleden had gevraagd, had ik je voor gek verklaard. Bij mij hielp vooral het maken van nieuwe plannen en goed voor mezelf zorgen. En de zin om weer te daten komt wanneer het komt. En soms ook heel onverwachts.

Bij de man waar ik nu een beetje mee aan het 'daten'/'scharrelen' ben, heb ik direct aangegeven dat ik emotioneel niet echt beschikbaar ben. En hij vindt het prima en geeft aan dit zelf ook zo te voelen.
Dus ik denk dat open kaart spelen ook het beste uitgangspunt is. En dan gewoon genieten :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:02

Zertab schreef:
CalipsoLover schreef:

Klopt. Maar dan zal het altijd casual blijven en geen relatie. Terwijl ik dat wel weer leuk zou vinden maar niet dat gedoe ervoor.

Maar goed, ik date ook niet nu. In april wel kort gedaan met een man maar dat liep ook niet zo goed.

Mijn reactie was op Lizje bedoelt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:39

Meld mij nogmaals in dit topic, echt liefdesverdriet is het niet.

Na 11 jaar relatie is er al begin dit jaar een eind aan gekomen, het ging gewoon niet meer. We hebben 10 jaar samen gewoond en daarvan 3 in dit huidige huis.

Deze week was dan eindelijk zijn verhuizing, ik blijf hier wonen. Vandaag gingen de laatste spullen de wagen in, vrijdag komt ie nog even voor de laatste dingen.
Maar toch heb ik er nu moeite mee, ookal ben ik blij dat hij weg is/gaat. Ik denk dat nu pas echt het besef komt dat het nu echt afgelopen is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:44

Oh wat heftig! Dat lijkt me inderdaad niet niks. Hoe is de breuk ontstaan? Niet dat je het hoeft te uiten hoor! Alleen wat jij wilt vertellen maar je bent welkom om je hart te luchten!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:55

Veel sterkte Valerie! :knuffel:

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:56

xDenies schreef:
Oh wat heftig! Dat lijkt me inderdaad niet niks. Hoe is de breuk ontstaan? Niet dat je het hoeft te uiten hoor! Alleen wat jij wilt vertellen maar je bent welkom om je hart te luchten!

Breuk is ontstaan door uit elkaar groeien. Ik ben degene geweest die heeft gezegd van dit werkt niet meer. Vlak daarna ik denk met 1,5/2 maanden ertussen had hij al een nieuwe vriendin die ook al direct zwanger was.

Dus het was allemaal erg kort op elkaar.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:48

Neeee Valerie
Is dat die meid waar je ook wel eens samen mee op de bank hebt gezeten?
Ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen en dat je je relatie kunt verwerken want het is niet niks, zolang samen

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:54

Alja schreef:
Neeee Valerie
Is dat die meid waar je ook wel eens samen mee op de bank hebt gezeten?
Ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen en dat je je relatie kunt verwerken want het is niet niks, zolang samen

Ja... die ene waarvan die eerst beweerde niets te hebben. Ze was toen al zwanger

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:15

Neeeeeeeeee!

Wat een loeder! Ik hoop dat ze totaal uit scheurt van onderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:17

Zo, wat een krengen zeg! Wisten ze dat toen ook al?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:18

Cayenne schreef:
Zo, wat een krengen zeg! Wisten ze dat toen ook al?

Dat betwijfel ik, ze zal dan net 2 tot 4 weken zijn geweest.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:22

Wat een naaistreek. Onbegrijpelijk dat mensen zoiets kunnen doen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:22

Man man man wat een situatie….

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:32

Wut .. nee joh .. dat meen je niet .. wat een walgelijk figuur. Ze was toen al zwanger? Toen jullie nog samen waren?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:38

xDenies schreef:
Wut .. nee joh .. dat meen je niet .. wat een walgelijk figuur. Ze was toen al zwanger? Toen jullie nog samen waren?

Nee wij waren al uit elkaar, wonende nog in 1 huis wegens de huizenmarkt. Kunnen/konden ook nog steeds goed overweg met elkaar.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:43

Valerie93 schreef:
xDenies schreef:

Nee wij waren al uit elkaar, wonende nog in 1 huis wegens de huizenmarkt. Kunnen/konden ook nog steeds goed overweg met elkaar.

Oh sorry, op die manier. Mijn excuses. Maar goed, dan nog .. binnen een maand, anderhalf al iemand zwanger hebben (ja tis zo gebeurd) na een relatiebreuk van zo'n tijd. Ik vind het bijzonder ..

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:10

Ik heb er ook zo mijn mening over. Maargoed, ik ga nu mijn eigen weg volgen. Ookal vind ik het vrij lastig dat ik eigenlijk niemand in de buurt heb die er voor mij op dit soort momenten is en mij uit huis sleept van Val we gaan wat leuks doen...
Al mijn vrienden wonen verder weg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:19

Welke omgeving woon je?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:29

Urbanus schreef:
Welke omgeving woon je?

Kom uit de omgeving van haarlem

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:51

heyy,

sinds het uit is met mijn eerste liefde (4,5 jaar) heb ik echt veel steun gehad aan dit topic. Mijn breakup is echt al bijna een jaar geleden maar ik kan het maar niet loslaten. Ik lees veel in dit topic over een schop onder je kont geven en het loslaten enzo maar ik weet niet hoe het moet..
Het is niet dat ik terug wil naar die relatie en ik mis hem ook niet zo vaak maar ergens zit er nog steeds gewoon die pijn. soms schaam ik me dat ik me nog steeds zo voel, ik weet wel dat iedereen op zijn eigen tempo rouwt maar ik heb het idee als ik op deze manier door ga dat ik het nooit kan loslaten. en ik moet toch een keer verder met mijn leven. dus geef mij een schop onder me kont en misschien wat tips om iemand los te laten haha