Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 19:58

Gefeliciteerd met de zwangerschap! :D

Ik werk aankomend schooljaar 0,9 met 7 klassen Engels onderbouw, mentoraat en ik begeleid de nieuwe docenten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:13

Ik kom dit topic weer eens actief maken :D

Wie zijn er al gestart? Weer in het ritme? Leuke klassen dit jaar?

Ik ga morgen weer starten, zit in de laatste regio. Ben erg benieuwd na alle chaos, zie er best wel tegenop in alle eerlijkheid. Ik heb normaal gesproken altijd wel zin om te starten (behalve vorig jaar toen ik nog in een burnout zat), maar dit jaar kan school me gestolen worden :o
Maar goed, ik heb vandaag geluncht met een collega (we starten en eindigen ieder schooljaar altijd met een lunch samen) en dat was erg gezellig, alsof je nooit 6 weken vakantie hebt gehad :')
Daarnaast heb ik voor de verandering ook eens een gunstig rooster, vast lokaal en de klassensamenstelling lijkt me ook prima. Ik hoop alleen nog dat mijn stagiair het ook goed doet dit jaar.
Werkse allemaal weer!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:22

Klinkt wel goed Goof!

Ik begin morgen ook weer, ben wel regio noord :+ maar wij hadden 7 weken vakantie. Moet nog wel wat balletjes opgooien, met m’n zwangerschap wil ik ook gewoon een hele dag in hetzelfde lokaal. Ik ben al zo’n lesboer, al m’n dagen van 09.00-16.00 uur lesgeven zonder tussenuur. En ik ben ook slb’er en lob-coördinator. Het andere is dat ze vaak klassen combineren omdat je anders met 11 studenten zit. Alleen mijn slb-groep is onverwacht groot (19 studenten) en die zijn gecombineerd waardoor ik dan lesgeef aan 32 studenten niveau-2, dat vind ik echt niet oké, dus nog even kijken of we iets kunnen bedenken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:26

Heftig, ik heb dit jaar (voor het eerst in mijn 20+ jaar carriere) ook een klas van 32. Dat past fysiek niet eens in onze lokalen en dan willen ze ook nog dat ik iedereen aandacht geef en op niveau bedien.
Hoe dan?!

Waarom hadden jullie 7 weken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:55

Flying_Angel schreef:
Klinkt wel goed Goof!

Ik begin morgen ook weer, ben wel regio noord :+ maar wij hadden 7 weken vakantie. Moet nog wel wat balletjes opgooien, met m’n zwangerschap wil ik ook gewoon een hele dag in hetzelfde lokaal. Ik ben al zo’n lesboer, al m’n dagen van 09.00-16.00 uur lesgeven zonder tussenuur. En ik ben ook slb’er en lob-coördinator. Het andere is dat ze vaak klassen combineren omdat je anders met 11 studenten zit. Alleen mijn slb-groep is onverwacht groot (19 studenten) en die zijn gecombineerd waardoor ik dan lesgeef aan 32 studenten niveau-2, dat vind ik echt niet oké, dus nog even kijken of we iets kunnen bedenken.

Waar geef je les?
32 is wel heel ruig veel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:58

Jammer Goof dat je er, nog, geen zin in hebt! Hopelijk verdwijnt dat gevoel als je er morgen weer bent.

Ik heb er alweer twee weken opzitten. Twee gebroken weken, eerst met de startbijeenkomsten en afgelopen week met intro-activiteiten en oudergesprekken.

Voor het eerst in 14 jaar geen mentor, echt heerlijk.
Moet aan mijn nieuwe functie als vestigingscoördinator heel erg wennen.
Geef nog acht uur les en dat is wel een welkome afwisseling tussen al het bureauwerk.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 21:33

Hoe is het met je nieuwe functie?

Ik werk op het mbo, ik weet eigenlijk niet waardoor we 7 weken hadden. Of door de fusie, maar ik heb ook op de wandelgangen gehoord dat ze de zomervakantie altijd willen starten en eindigen bij een bepaalde datum. We hadden nu wel een week minder meivakantie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Jemig, ik ben zo knetterhard aan vakantie toe -O-
Ik ben al helemaal op aan vergaderingen, overleggen, cursus aan het volgen en 1 of ander verplicht werkgroepje dat me nu al 3 middagen kost (ik ben vorige week pas weer gestart na de vakantie...). Ik heb tussendoor ook nog lesgegeven.
Volgende week starten de oudergesprekken van mijn mentorklas weer, dus het stapelt alleen maar op. Echt bizar.

Is de werkdruk bij jullie ook zo hoog direct in de eerste weken?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

Oh jee, Goof, dat klinkt niet best! En je klonk nog zo hoopvol over dit schooljaar. -O-

Flying_Angel, wat een pittige en volle werkdagen. Is dat standaard zo op het mbo?

Ja, ik loop nu al achter de feiten aan en hoop dat het allemaal snel beter wordt. Maar goed, ik heb ook bijna acht maanden verlof gehad. En met een baby en een peuter thuis, die ook veel van mijn aandacht vragen (ook 's nachts), moet ik echt wel weer inkomen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:34

Hier ook een intense start. Eerste week informatieavond, deze week oudergesprekken.
En een groep met uitdaging, dus mijn dagen zijn vol.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Ja, hier ook een drukke start. Andere functie, nog zoekende naar takenpakket, druk met informatieavonden en allerlei nieuwe systemen waar we mee zijn gaan werken. Wel al een week Berlijn met klas 4 erop zitten! Was echt super leuk.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Ja weer drukke start. Ook nog 2 cursussen die elke maand een middag opslokken en niet op mijn werkdag valt
Daarnaast weer een pittige start met de nieuwe klas. Bijna alle kinderen kende elkaar al en we zitten alweer flink in storming.
Dit jaar wel alleen een groep 3 (speciaal basisonderwijs) ipv 2/3. Wel zijn mijn duo collega en ik beide zwanger. Mijn duo gaat in november ergens met verlof en ik eind januari en dus heel hard trekken zodat de klas in november er klaar voor is om van leerkracht te veranderen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:26

Wat zit je er dan gelijk weer ingezogen hè! :oo

Nee, dit is niet normaal voor het mbo wat ik zo weet. De roostermaker had ook al aangegeven dat dit te vol is en ik ben ook nog eens zwanger. Maar de uren kloppen op jaarbasis wel. Maar omdat er periodes zijn dat klassen een blok op stage gaan, heb je dan veel minder lesuren.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:55

Fijn dat gedeelde leed. Haha. Direct van 0 naar 100. Je zou toch zeggen dat kan anders?
Wij hebben a.s. maandag gelukkig een vrije werkmiddag i.p.v. vergaderingen. Directie had ook wel door dat het programma even te vol was, dus de vergaderingen geannuleerd.