Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:02

Inderdaad, ook die jullie allemaal noemen super irritant. Oh ja, dat is er ook een "ik irriteer me aan".
Misschien ben ik wel een taalnazi, maar ik vind het toch heel belangrijk.

fokfanaat

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:04

Mensen die "hij wilt" zeggen en schrijven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:05

Geweldig bloebad na het spuiten. En daarna Blue op schoot die net haar poezelige nagels zet op de spuit plek en dan gepikeerd aankijken, omdat ik auw gil. :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:24

_San87_ schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik zag pas ergens (NOS Journaal?) dat ze het idee van bezorging binnen NL op de volgende dag helemaal gaan loslaten en er 2 dagen van willen maken......

Oh echt?

Op zich is er wat voor te zeggen, denk ik. Voor pakketten vind ik er niks van terug, wel voor briefpost.

Als ze gewoon fatsoenlijk zouden bezorgen, zouden meer mensen brieven versturen.
Ik woon in een dorp dat zowat aan rotterdam grenst en ze krijgen het voor elkaar om zowat al mijn post te laat te bezorgen. Ergens tussen 1 dag en 2 weken….
Post van het bevolkingsonderzoek was zelfs 3 weken “kwijt”. Wilde het net opnieuw aanvragen toen het opeens in de bus zat.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:59

Gister prachtige tegels gezien voor de keuken.
Er stond op dat ze nog 31m² hadden..
Bij controle van de verkoper... hadden ze niks meer -O-
Nu heeft een andere tegelwinkel voor mij bij de groothandel aangevraagd of ze toevallig nog wat hebben liggen...
Afbeelding
Kijk dan hoe mooi <3

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:43

Dat gesprekken vanaf een bepaalde leeftijd altijd over kinderen moeten gaan

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:49

_San87_ schreef:
rien10 schreef:
Mits en tenzij verkeerd om gebruiken.

Zo, dat is ook een mindfuck ja.

Ja laatst nog ergens gelezen dat iemand bereid was om eerste beste persoon te daten tenzij die ademt, een tikkeltje luguber als je het aan mij vraagt :') :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:50

Gillende kinderen nu nog, maar blijkbaar springkussen bij de school. -O-

En beetje mazzel heb kan ik morgen de bananen brood aanzetten in dit tempo.

Geld ook voor de koolraap stamppot.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:03

Fly_high schreef:
_San87_ schreef:

Zo, dat is ook een mindfuck ja.

Ja laatst nog ergens gelezen dat iemand bereid was om eerste beste persoon te daten tenzij die ademt, een tikkeltje luguber als je het aan mij vraagt :') :=

Necrofilie is een serieuze aangelegenheid.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:13

Ik zit op de veerboot benedendeks. Je weet wel. 5 meter naast de toiletten.

Komt een dame aan met d'r jonge kind. Legt hem op een bankje aan een tafel. En verschoont hem.

Ik vind dat toch zo vies.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:15

Roosch schreef:
Ik zit op de veerboot benedendeks. Je weet wel. 5 meter naast de toiletten.

Komt een dame aan met d'r jonge kind. Legt hem op een bankje aan een tafel. En verschoont hem.

Ik vind dat toch zo vies.

En als je bij het buffet vraagt krijg je een sleutel voor de verschoontafel

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:16

Ja, dat zag ik dus ook. Maar ik gok dat het een Duitse toerist was. :+

En dat doet niet aan Nederlandse taal he.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:17

hagelslag schreef:
Nu heeft een andere tegelwinkel voor mij bij de groothandel aangevraagd of ze toevallig nog wat hebben liggen...
[ Afbeelding ]
Kijk dan hoe mooi <3

Oh ja mooi zeg <3 zoiets zou ik ook best willen, helemaal mijn smaak. Heb je ze wel nog kunnen vinden?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:23

fokfanaat schreef:

Het schijnt dat dat nu correct Nederlands is, maar ik vind het ook niks…

Ik lees en werk de hele dag met beleidsregels. Die zijn taalkundig wel correct geschreven en toch moet ik het soms ook een paar keer opnieuw om het vertalen naar toepassing in de praktijk.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:23

Mezelf… ga ik naar het dorp (met de auto) met de intentie om naar de bieb te gaan, boeken inleveren en nieuwe halen (pasje nodig), pakketje ophalen (legitimatie nodig), om even iets lekkers te halen bij de koffie voor morgen (mijn vader komt op bezoek, pinpas nodig) en om geld te pinnen (er wordt straks hooi gebracht, pinpas nodig). De benodigdheden hiervoor zitten in het hoesje van mijn telefoon. Een keer raden wat ik niet mee heb….

Thuisgekomen wacht de hond op me (en mijn telefoon met passen)en ik denk, ach ik neem hem wel even mee, want ik moet nu nog een keer weg voor in ieder geval contant geld. Ga ik ook nog even langs de Welkoop voor een zak paardenvoer en mag de hond ook wat uitzoeken.

Hond netjes aan de lijn, stuift enthousiast de Welkoop binnen en piest vrijwel direct op de grond bij de kassa ;( Gelukkig net niet tegen de mandjes aan. Kassamedewerker was net even weg, dus ik denk, snel brok pakken en weer terug. Dan kan ik het melden. Piest die stomme hond tegen een stel (gelukkig) regenlaarzen aan die in een stelling laag bij de grond staan 8)7 Ik als een idioot die hond meesleuren, karretje met zak voer erop, naar de kassa. En roep tegen de medewerker dat ik eerst de hond weer even in de auto stop. Kom terug, meld netjes dat de hond gepiest heeft, krijg keurig een soort keukenrol en een sprayflacon, zodat ik kan schoonmaken. En nu ben ik een stel groene regenlaarzen met bloemetjes rijker. Want ik vond het wel zo fatsoenlijk om die ondergepieste dingen te kopen. Op wonderbaarlijke wijze was het ook nog mijn maat (en anders had ik wel iemand gevonden die ze had gepast). En stiekem vind ik ze wel heel erg leuk :')

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:24

Ineke2 schreef:
fokfanaat schreef:

Het schijnt dat dat nu correct Nederlands is, maar ik vind het ook niks…

Ik lees en werk de hele dag met beleidsregels. Die zijn taalkundig wel correct geschreven en toch moet ik het soms ook een paar keer opnieuw om het vertalen naar toepassing in de praktijk.

-O- Dat kun je niet menen, echt?! Hij wilt?! Ik ga emigreren geloof ik -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:33

Nee joh. Alleen jij wilt is correct. Hij wilt kan niet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 19:05

Telpeva schreef:
hagelslag schreef:
[ Afbeelding ]
Kijk dan hoe mooi <3

Oh ja mooi zeg <3 zoiets zou ik ook best willen, helemaal mijn smaak. Heb je ze wel nog kunnen vinden?

Maandag bellen ze mij terug.
Als het meezit is deze kleur er nog
Anders is de mokka ook nog een optie en desnoods de creme

Afbeelding

Afbeelding
Maarja... tot maandag in spanning zitten en duimen draaien dat er nog iets aan tegels is -O-
Al zoveel tegels gezien maar bij deze was het een jaaaaa die wil ik

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 19:17

Dat alles meer digitaal wordt..

Bij een zwemplas waar ik toegang toe wilde (was betaald), kon je alleen via QR code een ticket kopen.. wat nu als je dat niet wist of zonder telefoon daarheen was gekomen..

Of bij een restaurant laatst, bestellen via QR code en dan ook nog (online) de optie om fooi te geven.. sorry maar als ik geen persoonlijke bediening krijg waarvoor geef ik dan fooi?

En net bij de deur kwam iemand collecte halen maar dan alleen mogelijk om met QR code te doneren.. nu is dat tegenwoordig misschien wel beter omdat niet veel mensen meer kleingeld hebben maar toch..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 19:23

Moska schreef:
Mezelf… ga ik naar het dorp (met de auto) met de intentie om naar de bieb te gaan, boeken inleveren en nieuwe halen (pasje nodig), pakketje ophalen (legitimatie nodig), om even iets lekkers te halen bij de koffie voor morgen (mijn vader komt op bezoek, pinpas nodig) en om geld te pinnen (er wordt straks hooi gebracht, pinpas nodig). De benodigdheden hiervoor zitten in het hoesje van mijn telefoon. Een keer raden wat ik niet mee heb….

Thuisgekomen wacht de hond op me (en mijn telefoon met passen)en ik denk, ach ik neem hem wel even mee, want ik moet nu nog een keer weg voor in ieder geval contant geld. Ga ik ook nog even langs de Welkoop voor een zak paardenvoer en mag de hond ook wat uitzoeken.

Hond netjes aan de lijn, stuift enthousiast de Welkoop binnen en piest vrijwel direct op de grond bij de kassa ;( Gelukkig net niet tegen de mandjes aan. Kassamedewerker was net even weg, dus ik denk, snel brok pakken en weer terug. Dan kan ik het melden. Piest die stomme hond tegen een stel (gelukkig) regenlaarzen aan die in een stelling laag bij de grond staan 8)7 Ik als een idioot die hond meesleuren, karretje met zak voer erop, naar de kassa. En roep tegen de medewerker dat ik eerst de hond weer even in de auto stop. Kom terug, meld netjes dat de hond gepiest heeft, krijg keurig een soort keukenrol en een sprayflacon, zodat ik kan schoonmaken. En nu ben ik een stel groene regenlaarzen met bloemetjes rijker. Want ik vond het wel zo fatsoenlijk om die ondergepieste dingen te kopen. Op wonderbaarlijke wijze was het ook nog mijn maat (en anders had ik wel iemand gevonden die ze had gepast). En stiekem vind ik ze wel heel erg leuk :')

Het is wat met die honden.
Dus omdat je je pasjes niet bij je had heb je nu regenlaarzen _O-

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 19:38

Ik vond het al raar dat ik geen mails kreeg vandaag...
Nu op de pc keek ik op een site en is mijn account inactief...
Ik krijg een mail dat ze niet meer konden mailen of zo.
Nou mijn opslag van mijn email was vol _/-\o_ ja wat wil je dat je het 8 jaar niet leeg maakt haha

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 20:32

Aan mijn Garmin horloge.

Voor het eerst zo'n suggested workout daarmee gedaan. Was een intervaltraining dus leek me wel leuk voor de afwisseling. Na de laatste interval konden ze me bijna afvoeren hoor _O- lief dat Garmin me zo sportief inschat maar een tandje lager mocht ook wel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:06

Bloodymary schreef:
Dat mensen steeds meer "ik ga heen" zeggen. Terwijl ze bedoelen "ik ga er heen". Als je zegt "ik ga heen" betekent het dat je dood gaat.

Of bedoeling in plaats van bedoening. Ook zoiets.

Wordt er geen Nederlands meer gegeven op school?

M'n nichtje heeft een juf die ze vervelend vind want 'ze praat niet goed nederlands'. Is een buitenlandse. Hoe moeten de kinderen dan Abn gaan leren?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:15

Ja slechte zaak. Als de docente zelf niet eens het goede voorbeeld kan geven.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:17

Mijn wiskunde leraar zei altijd 'hoeveel ben je dan nodig' verschrikkelijk.