Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Cowboy55 schreef:Ik zag pas ergens (NOS Journaal?) dat ze het idee van bezorging binnen NL op de volgende dag helemaal gaan loslaten en er 2 dagen van willen maken......
Oh echt?
Op zich is er wat voor te zeggen, denk ik. Voor pakketten vind ik er niks van terug, wel voor briefpost.
hagelslag schreef:Gister prachtige tegels gezien voor de keuken.
Er stond op dat ze nog 31m² hadden..
Bij controle van de verkoper... hadden ze niks meer![]()
Nu heeft een andere tegelwinkel voor mij bij de groothandel aangevraagd of ze toevallig nog wat hebben liggen...
[ Afbeelding ]
Kijk dan hoe mooi
fokfanaat schreef:Mensen die "hij wilt" zeggen en schrijven.
Ineke2 schreef:fokfanaat schreef:Mensen die "hij wilt" zeggen en schrijven.
Het schijnt dat dat nu correct Nederlands is, maar ik vind het ook niks…
Ik lees en werk de hele dag met beleidsregels. Die zijn taalkundig wel correct geschreven en toch moet ik het soms ook een paar keer opnieuw om het vertalen naar toepassing in de praktijk.
Telpeva schreef:hagelslag schreef:Gister prachtige tegels gezien voor de keuken.
Er stond op dat ze nog 31m² hadden..
Bij controle van de verkoper... hadden ze niks meer![]()
Nu heeft een andere tegelwinkel voor mij bij de groothandel aangevraagd of ze toevallig nog wat hebben liggen...
[ Afbeelding ]
Kijk dan hoe mooi
Oh ja mooi zegzoiets zou ik ook best willen, helemaal mijn smaak. Heb je ze wel nog kunnen vinden?
Moska schreef:Mezelf… ga ik naar het dorp (met de auto) met de intentie om naar de bieb te gaan, boeken inleveren en nieuwe halen (pasje nodig), pakketje ophalen (legitimatie nodig), om even iets lekkers te halen bij de koffie voor morgen (mijn vader komt op bezoek, pinpas nodig) en om geld te pinnen (er wordt straks hooi gebracht, pinpas nodig). De benodigdheden hiervoor zitten in het hoesje van mijn telefoon. Een keer raden wat ik niet mee heb….
Thuisgekomen wacht de hond op me (en mijn telefoon met passen)en ik denk, ach ik neem hem wel even mee, want ik moet nu nog een keer weg voor in ieder geval contant geld. Ga ik ook nog even langs de Welkoop voor een zak paardenvoer en mag de hond ook wat uitzoeken.
Hond netjes aan de lijn, stuift enthousiast de Welkoop binnen en piest vrijwel direct op de grond bij de kassaGelukkig net niet tegen de mandjes aan. Kassamedewerker was net even weg, dus ik denk, snel brok pakken en weer terug. Dan kan ik het melden. Piest die stomme hond tegen een stel (gelukkig) regenlaarzen aan die in een stelling laag bij de grond staan
Ik als een idioot die hond meesleuren, karretje met zak voer erop, naar de kassa. En roep tegen de medewerker dat ik eerst de hond weer even in de auto stop. Kom terug, meld netjes dat de hond gepiest heeft, krijg keurig een soort keukenrol en een sprayflacon, zodat ik kan schoonmaken. En nu ben ik een stel groene regenlaarzen met bloemetjes rijker. Want ik vond het wel zo fatsoenlijk om die ondergepieste dingen te kopen. Op wonderbaarlijke wijze was het ook nog mijn maat (en anders had ik wel iemand gevonden die ze had gepast). En stiekem vind ik ze wel heel erg leuk
Bloodymary schreef:Dat mensen steeds meer "ik ga heen" zeggen. Terwijl ze bedoelen "ik ga er heen". Als je zegt "ik ga heen" betekent het dat je dood gaat.
Of bedoeling in plaats van bedoening. Ook zoiets.
Wordt er geen Nederlands meer gegeven op school?