Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 10:23

Wilde gisteravond gaan slapen. Was al half weg. Krijg ik ineens de meest levendige herbeleving ooit van de laatste dag van mijn moeder en ik kon het gewoon niet uit zetten, wat dus randje paniekaanval werd. Licht moest aan en mijn vriend moest me kalmeren en afleiden.

TW: overlijden en ziekenhuisperikelen

Spoiler:
Ik zie vaak als ik eraan terug moet denken alleen het moment dat ik haar vond en dat ze niet meer leefde, en daar blijft het bij. Natuurlijk is dat confronterend, maar dat geeft me alleen een vervelend gevoel. Nu speelde die hele dag zich continu opnieuw af in mijn hoofd. Hoe ze op de spoedeisende hulp lag, hoe ze praatte en huilde, hoe ze schreeuwde van de pijn toen ze op haar zij gelegd moest worden door de verpleegkundigen. Hoe ze 's middags tegen me zei dat ik naar huis moest gaan en moest gaan uitrusten, en ik als laatste zei dat ik van haar hield. Ik lag gisteravond zo in bed dat mijn schouder tegen mijn nek aan kwam en het was net alsof ik haar warmte nog kon voelen van het moment dat ik haar vond. Het was zo schrikbarend echt dat ik echt mijn ogen een tijdje niet kon sluiten omdat ik dan weer helemaal terug getransporteerd werd naar die dag.

Kon dus vanzelfsprekend niet goed wakker worden vanochtend waardoor ik veel later op stage was dan ik gewild had. Had in de ochtend ook weer allerlei dromen waar ik niet goed uit kon komen, dus waar de wekker om 06.30 stond was ik pas om 07.00 effectief wakker omdat de wekker van mijn vriend toen af ging.

Ben er enorm van geschrokken, heb in de tijd dat ze overleden is nog nooit zo'n heftige herbeleving gehad die ook totaal uit het niets kwam en hoogst onvrijwillig was. Ik hoop dat dit nooit meer gaat gebeuren..

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:54

Juristen van de verkopers van het huis die niet opschieten... ik wacht al zeker drie weken op het contract. :x

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:10

DuoPenotti schreef:
MyWishMax schreef:
Sterkte rennie!

Ik moet morgen boodschappen doen, maar ik weet het gewoon niet meer. Nergens trek in tegenwoordig, alles wordt veel te duur en ik kan niks verzinnen. Zit al lange tijd telkens met tegenzin te eten. Ik heb altijd wel fases dat ik bepaalde dingen continu eet als ontbijt of lunch en paar dingen als avondeten. Maar nu staat echt niks me aan en krijg het amper weg dan...

Hou je van een ovenschotel met aardappelen witlof of prei?
Deze zijn nu niet duur.

Haha, dat zijn precies 2 dingen die ik echt niet lust. Maar dankje! Er zijn nog wel dingen die in budget passen hoor. Ook al wordt het lastiger en minder afwisselend als goed zou zijn. Alleen dan moet je het wel eten of wegkrijgen. Ik wil gewoon weer ergens trek in hebben en het ook lekker vinden. Ipv verplichting waardoor ik toch minder eet als de bedoeling is :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:11

xPabloBokt schreef:
Wilde gisteravond gaan slapen. Was al half weg. Krijg ik ineens de meest levendige herbeleving ooit van de laatste dag van mijn moeder en ik kon het gewoon niet uit zetten, wat dus randje paniekaanval werd. Licht moest aan en mijn vriend moest me kalmeren en afleiden.

Spoiler:
Ik zie vaak als ik eraan terug moet denken alleen het moment dat ik haar vond en dat ze niet meer leefde, en daar blijft het bij. Natuurlijk is dat confronterend, maar dat geeft me alleen een vervelend gevoel. Nu speelde die hele dag zich continu opnieuw af in mijn hoofd. Hoe ze op de spoedeisende hulp lag, hoe ze praatte en huilde, hoe ze schreeuwde van de pijn toen ze op haar zij gelegd moest worden door de verpleegkundigen. Hoe ze 's middags tegen me zei dat ik naar huis moest gaan en moest gaan uitrusten, en ik als laatste zei dat ik van haar hield. Ik lag gisteravond zo in bed dat mijn schouder tegen mijn nek aan kwam en het was net alsof ik haar warmte nog kon voelen van het moment dat ik haar vond. Het was zo schrikbarend echt dat ik echt mijn ogen een tijdje niet kon sluiten omdat ik dan weer helemaal terug getransporteerd werd naar die dag.

Kon dus vanzelfsprekend niet goed wakker worden vanochtend waardoor ik veel later op stage was dan ik gewild had. Had in de ochtend ook weer allerlei dromen waar ik niet goed uit kon komen, dus waar de wekker om 06.30 stond was ik pas om 07.00 effectief wakker omdat de wekker van mijn vriend toen af ging.

Ben er enorm van geschrokken, heb in de tijd dat ze overleden is nog nooit zo'n heftige herbeleving gehad die ook totaal uit het niets kwam en hoogst onvrijwillig was. Ik hoop dat dit nooit meer gaat gebeuren..

Pablo dikke knuffel :(:)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:13

Captain schreef:
Verwarming laag, in januari hele tijd op 17 graden... kosten: 700,-

Jongens, wat is dit????

[ [url=m/kMpZRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan hebben we het de hele dag koud he? >;)

Dat moet met het plafond toch bijna niet kunnen?? Wij waren 150 euro kwijt voor 100m3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:17

JudithGigi schreef:
Captain schreef:

Jongens, wat is dit????

Dat moet met het plafond toch bijna niet kunnen?? Wij waren 150 euro kwijt voor 100m3

Niet elke energiemaatschappij neemt prijsplafond mee in de overzichten per maand. Daar zie je dan de normale prijzen en prijsplafond wordt achteraf berekend.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:18

Mijn hormonen.. Na twee miskramen in korte tijd weet mijn lijf echt niet meer wat ie er mee aan moet. Ik zit lekker in moodswings, arme vent van mij.
Laatst bijgewerkt door netjuh6 op 01-03-23 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:19

xPabloBokt schreef:

Spoiler:

Wat heftig zeg!

Heb je hulp om dit mee te bespreken? Iemand dood vinden is niet niks , en toch voor een soort van trauma zorgen.

Ik heb ook ooit iemand dood gevonden en daar echt een flinke klap van gekregen. Maar pas 1,5 jaar later er wat mee gaan doen als in de vorm van hulp. Nu is het laatst weer gebeurd alleen was het nu een 'fijne' ( niet dat het leuk is , maar weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven ) ervaring geweest ondanks mijn trauma.

Nu zijn het voor mij cliënten daar zit nog wel een verschil in natuurlijk , maar ik droom soms ook dat ik dan een cliënt dood vind. Zijn nooit leuke dromen en soms ook heel echt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:19

Mede student waarmee het samenwerken enorm stroef gaat en hij neemt geen enkel initiatief om iets te doen. |o

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 11:23

Zebrastreep schreef:
xPabloBokt schreef:

Spoiler:

Wat heftig zeg!

Heb je hulp om dit mee te bespreken? Iemand dood vinden is niet niks , en toch voor een soort van trauma zorgen.

Ik heb ook ooit iemand dood gevonden en daar echt een flinke klap van gekregen. Maar pas 1,5 jaar later er wat mee gaan doen als in de vorm van hulp. Nu is het laatst weer gebeurd alleen was het nu een 'fijne' ( niet dat het leuk is , maar weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven ) ervaring geweest ondanks mijn trauma.

Nu zijn het voor mij cliënten daar zit nog wel een verschil in natuurlijk , maar ik droom soms ook dat ik dan een cliënt dood vind. Zijn nooit leuke dromen en soms ook heel echt.

Ja, ik loop bij de psycholoog. Waarschijnlijk komt het ook daardoor dat het nu ineens zo heftig is, want ik praat daar natuurlijk veel over mijn moeder dus mijn trauma wordt veel aangesproken (en die heeft veel meer lagen dan alleen dat ene moment, want de relatie met mijn moeder was erg turbulent). Het is te verklaren maar het overviel me wel ineens zeg maar.

Ga het zeker komende maandag met hem hierover hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:26

JudithGigi schreef:
Captain schreef:

Jongens, wat is dit????

Ja dat is me dus niet duidelijk.. Is nog niet meeberekend maar we zitten nu nog wel onder het prijsplafond. Van het weekend allemaal maar eens uitzoeken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:27

xPabloBokt
:knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:37

Jee PabloBokt; wat heftig zeg! :(:)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:43

Jeetje Pablo, wat heftig. Sterkte, wees lief voor jezelf :knuffel:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:47

Wat heftig xPabloBokt, het meemaken van zoiets bij iemand van wie je houdt, en ook het herbeleven. Veel liefs en sterkte! :knuffel:

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:48

Captain schreef:

Jongens, wat is dit????

Ik lees 17 graden en denk: je zit er warmpjes bij :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:52

Is toch schandalig dat jij zelfs nog kouder moet zitten? Ik vraag me op dit soort momenten echt af hoe mensen met jonge kinderen zich voelen en wat de toekomst gaat brengen?

Ik voel me nu net zo'n Gerda-Wappie. :') Dat ben ik niet, maar alles is ZO duur geworden. En wij hebben beide een goede baan en kunnen het prima betalen maar hoe doen andere huishoudens dat dan?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:00

Maar ik voel mij dus wel eens slecht tegenover mensen die in de kou zitten terwijl ik nu in een gasloos huis zit en we de kachel 24/7 haast aanhebben en nog geen 100 per maand kwijt zijn...

Is natuurlijk wel een hele investering geweest maar nu pakt het dan fijn uit.

Maar ik kan mij daar wel eens een beetje schuldig omvoelen. 700 euro is gewoon niet normaal meer. Ik zag dat Vatenval wel wat gedoe er nu mee had. En terrecht het is niet normaal wat voor prijzen mensen moeten betalen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:03

en dat in een rijk welvarend land...mensen in de kou...
En dat ligt echt allemaal niet aan Rusland als je ziet hoeveel winsten de energiebedrijven maken.
En onze regering.... zat er warmpjes bij en keer er naar...
Schandalig hoe dit land zo naar de afgrond is gebracht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:05

Pablo sterkte.

Absurd die stookkosten. Kan wel zeggen je mag hier komen, maar heb wel hond en katten. En hou bij weggaan tassen controle. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:08

Het land is niet naar de afgrond DP. We wonen niet in Burkina Faso of een of ander chilichap land.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:09

nee nog niet... denk als je dat aan mensen vraagt die nu in een huis van 14 graden zitten ze wellicht anders antwoorden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:10

Ik heb het te doen met die mensen. Ik heb het te doen met veel mensen. Maar we wonen niet in een afgrond land.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:11

Pablo, sterkte :(:)

Roodvos, ik dacht hetzelfde :') oh lekker 17 graden! Of niet lekker, maar beter als de 14/15 hier. Ik vind het ook wel een hoog verbruik voor 'maar' 17 graden eigenlijk???

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 12:14

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes <3 ik ben op stage, probeer te werken maar ik zit me ook druk te maken dat ik misschien Corona heb door die vriendin van mij en ik heb het idee dat mijn keel anders voelt. Dus het kan goed zijn dat ik vanmiddag naar huis ga en toch maar weer ga testen ondanks dat mijn zelftest gisteren negatief was. Heb vanavond een concert dus ik hoop het niet -O-

Ik vind het ook absurd dat het nog kan dat energiebedrijven monsterwinsten maken en mensen ondertussen niet meer rondkomen door de stookkosten en/of maar in de kou moeten zitten.

Ik vind ook niet dat we in een afgrondland wonen maar ik vind wel dat het beleid sterk te wensen over laat en drastisch aangepakt moet worden. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten en dat zijn hier i.m.o. de grote (nuts)bedrijven die in geen jaren zo'n goed kwartaal hebben gedraaid als het laatste kwartaal van 2022.