Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:08

pien_2010 schreef:
OleJon schreef:
Ophouden met doe qr code bullshit
Jullie lachen met uit als ik zeg, dat ze controle willen. Maar Jullie hebben zelf niet eens in de gaten dat ze dat al hebben. Omdat jullie met die flauwekul mee doen.
Jullie menen dat jullie vrijheid hebben, maar dat heb je niet. Je hebt alleen maar privileges. Tot er bepaald word dat er weer een prikkie in moet, anders werkt de code niet


Prima, dan bljf je toch in lockdown. Dan heb je die bullshit niet met de qr code.
Wij doen hier alles, met 3x vaccinaties en qr code. Het leven is leuk en gezellig.


Als je denkt dat ongevaccineerden nergens welkom zijn..uhm ze komen elders wel samen, denk je niet?

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:11

Relaxed schreef:
robert45 schreef:

Eerst laat ik hem aan me voorbij gaan en later kijk ik wel verder. Lezen blijft lastig he ;)

En zoals bigone zegt, ik heb in Nederland nog een jaar 2g en voor buitenland tot de zomer *\o/*


Ja en als iemand niet wil vaccineren kan die zich altijd nog laten besmetten *\o/*

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 02:22

Citaat:
Als je denkt dat ongevaccineerden nergens welkom zijn..uhm ze komen elders wel samen, denk je niet?

Dat mag ik hopen.

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 07:42

2G getest of genezen zou nog enig hout snijden. Met Omikron doet gevaccineerd gewoon te weinig om besmettingen te voorkomen.

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 07:57

Ik vraag me wel af hoe lang het duurt dat mijn QR code afloopt met 2 prikken zonder booster.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:02

9 maanden na de laatste prik. En voor het buitenland is vaak booster al nodig

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:06

Spenk schreef:
9 maanden na de laatste prik. En voor het buitenland is vaak booster al nodig


Dan heb ik dus nog een paar maanden. Tenzij ze het weer veranderen.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:09

Spenk schreef:
9 maanden na de laatste prik. En voor het buitenland is vaak booster al nodig



Die voor het buitenland is 9 maanden geldig. Maar dat gaat dacht ik per 1 februari in

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:11

Zebrastreep schreef:
Spenk schreef:
9 maanden na de laatste prik. En voor het buitenland is vaak booster al nodig



Die voor het buitenland is 9 maanden geldig. Maar dat gaat dacht ik per 1 februari in

Nee hoor mag een land zelf bepalen. In genoeg landen is die maar 6 en in andere landen is een booster nodig..

Voor Nederland is het vanaf 1 februari 9 maanden na prik datum

karrij
Berichten: 1077
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:11

Loretta schreef:
Spenk schreef:
9 maanden na de laatste prik. En voor het buitenland is vaak booster al nodig


Dan heb ik dus nog een paar maanden. Tenzij ze het weer veranderen.


Voor een aantal landen moet je nu al geboosterd zijn wil je binnen komen

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:14

Spenk schreef:
Zebrastreep schreef:



Die voor het buitenland is 9 maanden geldig. Maar dat gaat dacht ik per 1 februari in

Nee hoor mag een land zelf bepalen. In genoeg landen is die maar 6 en in andere landen is een booster nodig..

Voor Nederland is het vanaf 1 februari 9 maanden na prik datum



In heel Europa zal het hetzelfde zijn. Wat wel logisch is. Landen daarbuiten zullen het wel zelf bepalen.

Bewijs dat je genezen bent is maar 9 maanden geldig international en in Nederland dan weer een jaar.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:18

Nee het zal niet hetzelfde zijn in heel Europa sinds omikron. Landen mogen gewoon die booster eisen. Waarschijnlijk zal hier de booster verplichting ook nog wel komen.

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:19

karrij schreef:
Loretta schreef:


Dan heb ik dus nog een paar maanden. Tenzij ze het weer veranderen.


Voor een aantal landen moet je nu al geboosterd zijn wil je binnen komen


Ik hoef nu niet naar het buitenland. Ik wacht wel af of en wanneer ik een booster nodig heb. Vandaag maar eens genieten van het feit dat de winkels weer open zijn. En misschien is er ook nog wel gelegenheid van de horeca te genieten.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:23

Wilt u met uw vaccinatiebewijs reizen in Europa? Vanaf 1 februari is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig na de laatste prik. Het is daarna niet meer geldig om mee te reizen. U heeft dan een extra prik nodig.

In andere landen gelden soms andere regels. Deze regels staan in de reisadviezen (Wijsopreis.nl).


Landen mogen dus gewoon die booster of extra testen eisen. Zeker nu met omikron

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:24

Spenk schreef:
Nee het zal niet hetzelfde zijn in heel Europa sinds omikron. Landen mogen gewoon die booster eisen. Waarschijnlijk zal hier de booster verplichting ook nog wel komen.


Staat gewoon op de website van de overheid dus 9 maanden in europa

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:53


nikkel
Berichten: 2563
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:03

Als deze veranderingen ( onder druk van delen van de maatschappij) gierend uit de hand lopen, dan is dat een reden om het beleid weer te wijzigen in 2G. Elke rechter zal dan daar in mee gaan.

Suzanne F.

Berichten: 49662
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:16

Pien: ik vond het inderdaad een beetje ongepast. Maar ze wilden het ook voor de kijker doen, een soort feestje bouwen voor de kijker thuis. Maar ik kan begrijpen dat het afgunst oplevert (zij wel en wij niet) en dat het voor de horeca wel een klap in het gezicht is. Al met al denk ik niet de beste zet.

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:24

nikkel schreef:
Als deze veranderingen ( onder druk van delen van de maatschappij) gierend uit de hand lopen, dan is dat een reden om het beleid weer te wijzigen in 2G. Elke rechter zal dan daar in mee gaan.

Dat is eerst nog aan de politiek. En 2G gaat de besmettingen niet verminderen.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:32


996981
Berichten: 9943
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:38

En terecht dat we open gaan (al ben ik echt teleurgesteld dat wederom de horeca aan het kortste eind trekt. Waarom in godsnaam?)


Afbeelding

https://nos.nl/artikel/2413138-nederlan ... -wel-nodig

Hoe omikron zich gedraagt lijkt in de verste verte niet op de modellen waarop het beleid gebaseerd is. Als je er in het bedrijfsleven zo naast zit met je voorspellingen kun je een andere baan zoeken :+


Afbeelding

Omikron lijkt de uitgelezen kans om immuniteit op de bouwen.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:01

Onze coronacommissaris pleit voor 1G, zoals in Nederland zei hij ... :? >;) Ik heb ergens iets gemist ofwel verkeerd begrepen denk ik.
Verplichte vaccinatie brengt teveel juridisch en administratief gedoe met zich mee. Zouden ze wat geleerd hebben van Oostenrijk ? :))

Anyway, grote studie van het NIH waarom sommige mensen na vaccinaties toch nog ernstig ziek worden of zelfs overlijden heeft 8 bepalende factoren naar boven gebracht.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202201 ... TWkw%3D%3D

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:08

Dat is helaas niet te lezen.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:12

Zebrastreep schreef:
Spenk schreef:
Nee het zal niet hetzelfde zijn in heel Europa sinds omikron. Landen mogen gewoon die booster eisen. Waarschijnlijk zal hier de booster verplichting ook nog wel komen.


Staat gewoon op de website van de overheid dus 9 maanden in europa

[ [url=m/cmeQw7.jpg]Afbeelding[/url] ]

En er staat verder op dat landen zelfs aanvullende dingen kunnen eisen. Jij komt Oostenrijk echt niet in zonder je booster hoor bijvoorbeeld ook na 1 februari niet :D

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:16

DuoPenotti schreef:
Dat is helaas niet te lezen.


Niet? Had ik ook een keer 1 gratis artikel wat ik volledig kon lezen :')

Hier het belangrijkste van het artikel even gekopieerd, anders wordt het wel een heel lange tekst.

Citaat:
De onderzoekers focusten zich op de groep die op intensieve zorg werd opgenomen. Daar vonden ze acht factoren die bepalend zijn voor het ernstig ziek worden na een (meervoudige) vaccinatie:

-Ouder zijn dan 65 jaar

-Immuniteitssysteem verzwakt door ziekte of medicatie

-Chronische longziekte

-Chronische leverziekte

-Chronische nierziekte

-Neurologische ziekte

-Diabetes

-Hartziektes

Alle 189 mensen die met ernstige symptomen in het ziekenhuis waren opgenomen, hadden minstens één van bovenstaande risicofactoren. Bijna alle overleden personen hadden minstens vier van de acht risicofactoren.

Een belangrijke kanttekening is dat deze studie liep van december 2020 tot oktober 2021. Dus voor omikron en voor de boostercampagne. Is zij dan nog wel relevant?

Biostatisticus Geert Molenberghs vindt van wel. “Het zou goed zijn de studie te ‘omikroniseren’, maar ik ben er zeker van dat de uitkomst in hoofdlijnen dezelfde zal zijn. We zien eigenlijk al heel de coronacrisis lang dat die acht factoren bepalend zijn of je al dan niet ziek of ernstig ziek wordt. Per variant zit er wel verschil op. Bijvoorbeeld bij de eerste variant , de Wuhan-variant, werden vooral mensen met obesitas ziek. Van de alfa- en deltavariant werden zelfs al mensen met gewoon overgewicht ernstig ziek. Ik verwacht dat later onderzoek ook zo’n nuances, zo’n verschuivingen, zullen tonen voor de omikronvariant.”