Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:38

friezenfan2 schreef:
Blussem laten we meestal links liggen. Dat is het beste voor iedereen.

Dit idd :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:12

Paardenfan25 schreef:
Echwel schreef:
Soms ben je te bang
De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Dat is wel een goede om af en toe even aan te denken :j

Mijn vaders lijfspreuk :knuffel:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:23

Mijn opa zei dat ook altijd en dan erachter: (en nimmer op komt dagen).

Fitzroy

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:27

En dan nog een stichtelijke tekst erachter := (zo heeft hij meer te dragen, dan God te dragen geeft)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 07:54

Drukte in Brussel na sluitingstijd terrassen - https://nos.nl/l/2379946#UPDATE-container-52978239

Het is toch bizar dat waar ook ter wereld de mensen in gedrag vervallen waarbij het individu belangrijker is dan de massa

Verbaas u niet, verwonder u slechts

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:21

Stel dat er een vaccinatiepaspoort komt. Krijg je dat dan al na 1 prik of pas na de 2de? (Janssen uitgezonderd). Want dan zal het pas na de zomer worden verwacht ik dat de meeste mensen een paspoort krijgen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:33

mag schreef:
Stel dat er een vaccinatiepaspoort komt. Krijg je dat dan al na 1 prik of pas na de 2de? (Janssen uitgezonderd). Want dan zal het pas na de zomer worden verwacht ik dat de meeste mensen een paspoort krijgen.

Ik las gister een stukje van onze eerste minister ( BE )dat er tegen begin juni een volledige uitrol zou komen wat betreft vaccinatiepaspoort en dit zou technisch voor de BeNeLux hetzelfde zijn.

Eerder las ik ergens dat het ofwel 2x vaccin, ofwel negatieve test ofwel antistoffen test zou zijn voor het reizen binnen de EU.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:37

Echwel schreef:
Drukte in Brussel na sluitingstijd terrassen - https://nos.nl/l/2379946#UPDATE-container-52978239

Het is toch bizar dat waar ook ter wereld de mensen in gedrag vervallen waarbij het individu belangrijker is dan de massa

Verbaas u niet, verwonder u slechts

Ik ben niet verbaasd.
Als de drank is in de man / vrouw enz.... :Y)

Erna ook nog ambras met de politie. Ze kregen het Flageyplein niet ontruimd.
In Leuven ongeveer hetzelfde, maar daar is altijd al minder geweld nodig.

Was ook niet zo'n bijzonder goede zet om sluitingsuur op 22u te zetten en tegelijkertijd ook de avondklok van 00u af te schaffen denk ik.
Hadden ze gedacht dat iedereen gewoon braaf naar huis ging wandelen dan :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:59

Ik las dat de EU misschien pas in augustus zo ver is om het vaccinatie paspoort in te kunnen voeren https://www.telegraaf.nl/nieuws/1598692 ... -coronapas

Ik ga dus maar uit van augustus of langer dan kan het alleen maar meevallen. Ik las ook dat er nog duizenden werknemers gezocht worden om je helpen met de grote groep prikken in juni.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 09-05-21 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:59

Marc van Ranst had op Twitter de juiste opmerking. Willen ze nu met z’n allen aantonen waarom er een avondklok was ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:34

Buiten is de kans op besmetting echt minimaal. Spannend wordt het pas als ze bij iemand thuis door gaan feesten. Binnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:39

Bij mijn broertje thuis weer corona vriendin is 100% zeker en broertje twijfel geval. Over hun zoontje niks gehoord. Maar hoop wel dat mijn ouders slim zijn en ook gaan testen, want kleinzoon kom 1x per week bij hun. En mijn ouders zijn gisteren hier geweest. :=

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:08

friezenfan2 schreef:
Vanmiddag bij een boederij winkel aardbeien gekocht, een klant die 2 tellen voor mij de winkel in liep had alleen een kapot mondkapje bij en vroeg of die ook zo naar binnen mocht zonder dus. De medewerker zei ja en deze man liep dus zonder door dat winkeltje. Bij nader in zicht had ik misschien gewoon weg moeten gaan en dan maar geen aardbeien. Ik hoop dat dit niet vaak voor komt want een kapot mondkapje( 1 touwtje was kapot dus hij kon niet om zijn oor) betekent denk ik dat hij hem al vaker heeft gebruikt en het Was een weg gooi ding. Ver weg gebleven van die man dus ik zal wel veilig zijn maar mensen zonder mondkapje kunnen toch thuis nieuwe halen en dan later terug komen. Die horen toch niet gewoon naar binnen te mogen. Ik zal wel weer raar denken. Voorlopig maar niet nog eens aardbeien kopen. Jammer want ze zijn wel lekker.

Ik denk dat je moet proberen het een beetje te relativeren. De kans dat deze man besmet was, is kleiner dan de kans dat deze man niet besmet was. Zelfs als deze man besmet was en jij houdt goed afstand en draagt een mondkapje, dan is de kans op besmetting gewoon echt heel erg klein. Zelfs nauwe contacten binnen een gezin bij een besmet gezinslid is niet altijd garantie op besmetting. Dus voorzichtig zijn is belangrijk, maar probeer jezelf niet onnodig bang te maken. Helemaal als je jong en gezond bent en net de eerste vaccinatie hebt gehad.

Ik denk zelf met de wegwerpmaskers dat bijna niemand elke keer een nieuwe gebruikt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat alleen op mijn werk doe. Dan wissel ik per cliënt, maar dan werk ik er ook uren mee. Voor de supermarkt e.d. heb ik de goedkoopste wegwerpmaskers. Die gooi ik niet steeds na één keer 15 min dragen weg. Soms ben ik voor een snelle boodschap nog geen 10 min. binnen. Ik leg die in een vakje in de auto en gebruik die wel een paar keer voor ik hem weggooi. Anders vind ik het ook gewoon veel te slecht voor het milieu. Ik heb wasbare gebruikt, maar daar kreeg ik de meeste klachten van.

Toevallig heb ik laatst ergens eten afgehaald en bij een man brak ook dat oortouwtje af. Ach we hebben er even smakelijk om gelachen en dan maar even geen masker hoor. Dat risico dat je daar mee loopt is gewoon echt heel erg laag.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:18

Dank je wel vayo, daar heb ik iets aan. Normaal zou ik langer er over Door malen maar dar heb ik deze keer al minder. Dus wie weet heeft die eerste dosis me toch iets gerust gesteld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:45

Net even de cijfers voor vandaag bekeken, of er is weer storing geweest bij de ggd of ze zakken echt, zou mooi zijn met het oog op de versoepelingen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:51

friezenfan2 schreef:
Dank je wel vayo, daar heb ik iets aan. Normaal zou ik langer er over Door malen maar dar heb ik deze keer al minder. Dus wie weet heeft die eerste dosis me toch iets gerust gesteld.

Probeer voor ogen te houden dat wanneer jij voorzichtig bent de kans dat je besmet raakt gewoon heel laag is. Zelfs al je eens iemand treft die minder voorzichtig is. Helemaal met jouw vaccinatie!! Vanaf 7 dagen werkt die al lekker hè!!!! En volgens mij zit je daar al bijna aan. Fijn ook dat je bij Pfizer relatief snel je tweede krijgt.

Nogmaals iedereen moet voorzichtig zijn, geen onnodig of zelfs dom risico nemen. Maar hier laatst een vriend waarvan de dochter positief was met lichte klachten. Dochter is direct getest en in isolatie gegaan. Maar de dagen voorafgaand heeft ze veel nauw contact met haar vader gehad. Zelfs in de tuin in een tent (kleine afgesloten ruimte) er heel de nacht naast gelegen. En gelukkig bleek hij toch negatief te zijn. Ik wil hiermee niet zeggen dat het risico op besmetting laag is, totaal niet zelfs. Maar meer dat zelfs wanneer je vreest dat het niet anders kan, iemand toch niet besmet blijkt te zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:00

bigone schreef:
Net even de cijfers voor vandaag bekeken, of er is weer storing geweest bij de ggd of ze zakken echt, zou mooi zijn met het oog op de versoepelingen.

Volgens mij zitten we in een daling

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:11

purny schreef:
bigone schreef:

Volgens mij zitten we in een daling

Vandaag wel in ieder geval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:14

Als het mooie weer doorzet komt dat vast goed de komende 2 weken, overal (in Europa) is het aan het dalen, in de zuidelijke landen was het rond pasen al de goede richting aan het gaan.
Hier ook weer 20% lager tov vorige week.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:19

En daarna veel.mensen geënt hoop ik
Dat we niet meer veel erover hoeven te schrijven
Alleen nog van weet je nog

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:54

wohooo , gisteren de brief gekregen en 22 Mei krijg ik m'n eerste enting ( auto immuun ziekte maar gelukkig in remissie )
Man dito ( geen milt door ongeluk ) .
Scheelt ook stress bij de kinderen die zich zorgen maken dat ze ons besmetten dus goed voor het hele gezin.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:55

Echwel schreef:
En daarna veel.mensen geënt hoop ik
Dat we niet meer veel erover hoeven te schrijven
Alleen nog van weet je nog

Het enige dat ik ga missen is dit topic. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:56

Fijn eleeke :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:13

Vwb de daling :
765 mensen met covid-19 op de IC.
Eindelijk weer onder de 800, ik vind dat een belangrijke daling.

(Die Britse variant is een gemeen ding...)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:44

Sizzle schreef:
Als het mooie weer doorzet komt dat vast goed de komende 2 weken, overal (in Europa) is het aan het dalen, in de zuidelijke landen was het rond pasen al de goede richting aan het gaan.
Hier ook weer 20% lager tov vorige week.

Het is hier in het zuiden of er een donkere wolk is weggewaaid. De stemming is ´voélbaar´ omgeslagen.

Nachtleven mag ook weer open komende week, tot 02.00 uur. Avondklok opgeheven.