Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:43

Kanzi schreef:
Amigo_tje schreef:
Ik pik hier even in. Iemand bekend met vinted België?

Ik kan niet meer betalen via Paypal? Vorige week nog gedaan nochtans?
Ik zou enkel nog kunnen betalen met Apple Pay of kredietkaart. Wat ik geen van beiden heb…

Is Paypal geen optie meer?

Ik loop hier ook tegen aan in België.
Is het bij jou inmiddels opgelost?

Neen. En ik las op die “forums” van vinted dat het ook niet zou terugkeren…. :(

Echt heel kak dit }:0 hopen dat ik wat verkoop en zo centen binnen breng zodat ik via die weg kan betalen dan.

Kmbrly

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:55

Laatst ook even geen paypal kunnen gebruiken en nu opnieuw ;( .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:24

Ik kan al heel lang niet meer via Paypal betalen :?

Betaal nu met Applepay of iDeal, gaat ook prima dus ik mis het niet meer.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:51

iDeal is nederlands denk ik? in belgie is dat er niet dacht ik?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:20

Oh echt? Ik dacht dat dat gewoon overal was :=

Vandaar dat je in NL al langer niet met Paypal kan betalen denk ik, ik kan me niet eens herinneren wanneer het voor het laatst was.
Maar hebben jullie dan niet een andere optie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:25

Het Belgische iDeal is Bancontact.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:30

Ideal is idd NL.
Apple Pay heb ik niet.
En Bancontact gaat niet op vinted

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:05

@Charlotte, je kan volgens veel mensen(nog zelf niet geprobeerd), je bankkaart koppelen als een credit kaart en dan met bankcontact gebruiken.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:23

Ik heb een best wel duur item op Vinted verkocht aan iemand zonder recensies. Nu zit ik er een beetje mee dat ik bang ben het te versturen en vervolgens beweerd dat een leeg pakket ontvangen is o.i.d.. Ik twijfel nu dus tussen annuleren of wel versturen, maar hoe zorg ik dan dat ik mijn geld wel ga krijgen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:26

Gewoon versturen; iedereen moet toch zonder reviews beginnen :?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:20

Kiwi_ schreef:
Ik heb een best wel duur item op Vinted verkocht aan iemand zonder recensies. Nu zit ik er een beetje mee dat ik bang ben het te versturen en vervolgens beweerd dat een leeg pakket ontvangen is o.i.d.. Ik twijfel nu dus tussen annuleren of wel versturen, maar hoe zorg ik dan dat ik mijn geld wel ga krijgen?

Foto's maken van elke stap van het inpak proces zodat je bewijs naar Vinted kunt sturen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 02:02

Beetje vertrouwen in de medemens.

Ik verkocht een pop voor 220 euro, gewoon verstuurd, koper was er heel blij mee. Het is spannend, dat is waar. Maar geef mensen ook het voordeel van de twijfel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:43

Ik zou ook zeggen van film alles.

Maarja aan de andere kant zegt dat niets natuurlijk uiteindelijk. Want je kan tussendoor alsnog wel even snel de inhoud verwisselen voordat je het daadwerkelijk inlevert want echt de verpakking met adres filmen en vervolgens door blijven filmen met het er in stoppen van het artikel, dichtplakken en het afgeef-proces....wie doet dat nou... ze zien je aankomen bij het pakketpunt ook :=

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:11

Bij iemand met reviews had ik het niet zo’n ding gevonden, maar ik vind het nu toch wel spannend. Gaat wel om € 230,- die ik uiteraard niet kwijt wil.
Dacht inderdaad ook aan foto’s, maar vraag me af of ze vervolgens dan inderdaad niet gaan zeggen dat ik tussendoor het item gewoon weer uit het pakket heb gehaald.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:30

Zo'n pakket wordt toch gewogen en gescand? Dan heb je toch al bewijs dat het pakket niet leeg is?
Ik ben ook pas sinds een paar maanden echt actief op Vinted, en ben ook zonder reviews begonnen. Was wat geweest als mensen dan niet aan mij hadden willen verkopen. :=

Ik ga in januari wintersporten, nog nooit gedaan en zal vooral sleetje rijden en aprés ski-en worden, maar wil toch wel een goede warme jas daarvoor. Iemand nog tips? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:33

Kiwi_ schreef:
Bij iemand met reviews had ik het niet zo’n ding gevonden, maar ik vind het nu toch wel spannend. Gaat wel om € 230,- die ik uiteraard niet kwijt wil.
Dacht inderdaad ook aan foto’s, maar vraag me af of ze vervolgens dan inderdaad niet gaan zeggen dat ik tussendoor het item gewoon weer uit het pakket heb gehaald.

Wat een rare gedachte?

Ik ben begin dit jaar op vinted begonnen en had dus ook geen reviews. Ben blij dat mensen gewoon aan mij wouden verkopen. Je moet toch ergens beginnen?

Vrij bizar je dan direct denkt dat het een oplichter is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:37

Nou ik vind dat je groot gelijk hebt hoor!

Het gaat niet om een item van een paar euro. Gezien wat je zoals hoort qua oplichting zou ik het ook heel spannend vinden. En ik heb al meer dan 500 reviews zag ik net dus ben geen beginner :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:42

Hoe moet iemand dan beginnen op Vinted :) ? Eerst mag je dan alleen maar artikelen van max 10 euro ofzo kopen tot je genoeg reviews hebt dat je betrouwbaar bent?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:43

Dan daarbij, ik heb al behoorlijk wat gekocht, maar ik krijg amper reviews van verkopers. :')
En ik betaal altijd snel, haal het zsm op bij pakketpunten, bevestig zsm en geef dan ook meteen de review.

Heb hier wel 1 ding nu. Had een pakket besteld, duurde vrij lang voordat het er was, maar vorige week opgehaald en bevestigd dat het binnen is. Alleen nu heeft Vinted de transactie op pauze gezet?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:02

Kaitlyn schreef:
Dan daarbij, ik heb al behoorlijk wat gekocht, maar ik krijg amper reviews van verkopers. :')
En ik betaal altijd snel, haal het zsm op bij pakketpunten, bevestig zsm en geef dan ook meteen de review.

Maar dan krijg je wel automatische positieve reviews.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:08

Jildau schreef:
Kaitlyn schreef:

Hoe dan? Ik heb van de laatste aankopen namelijk helemaal geen (automatische) reviews gehad? En dat moeten er toch inmiddels ook weer 10/15 zijn. :=

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:09

Jildau schreef:
Kaitlyn schreef:

Nee als jij zelf de koper bent (ze schrijft dat ze amper reviews krijgt van verkopers) krijg je niet automatisch een positieve review.

Alleen als jij zelf de verkoper bent en de koper geeft geen review, dán krijg je wel automatisch.

Als koper ben je afhankelijk van de verkoper voor een review, dus wat je zegt klopt niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:37

Ah sorry dat dacht ik. Ik krijg vaak automatische reviews maar dat zal dan van kopers zijn.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:29

Ik lees mee.
Toevallig had ik laatst ook een broek verkocht voor 45 euro aan iemand die geen reviews had.
Qua communicatie hoorde ik niks en ze heeft ook pas laat het pakket opgehaald nadat ik een berichtje erachteraan gestuurd had dat het aangekomen was bij het pakketpunt. Ik heb van haar geen review gekregen(automatisch natuurlijk wel). Ik stuur dan zelf ook geen review haar kant op… dus ze blijft zonder reviews zitten denk ik?
Had er even een hard hoofd in, maar het is wel goedgekomen qua verkoop! :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:00

Er komt altijd een review
Doe je het niet zelf dan komt er een automatische van vinted