Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:06

lenaa_tje schreef:
Janinevv schreef:
Ik vind het triest al die mensen met mondkapjes in de winkels, vroeger maakte je nog wel eens een praatje en nu loopt iedereen als zombies snel z’n boodschappen te pakken.

Dat is wat je er zelf van maakt. Met mondkapje kan je prima even snel een praatje maken.
Ik voer de hele dag gesprekken op met dat ding.
Irritant zeker, onmogelijk? Nee?
Ik vond dat stukje erger in maart dan nu. Ik zag oudere mensen daar best mee worstelen.

Met mondkapje op zal ik niet praten.

Van de zomer moest er ook een mondkapje op bij de receptie van de camping. Netjes geprobeerd een gesprek te voeren, maar mensen konden mij amper verstaan. Dus maar mondkapje af om mezelf even verstaanbaar te maken.

Weet niet, het lukt me gewoon niet om met mondkapje op goed te praten.

Dus zodra mondkapjes echt verplicht zijn, zal ik situaties waarin ik ze moet dragen zo veel mogelijk verbieden.

Janinevv

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:09

Nee maar dat is toch vreemd, in maart hebben we in een spannende niet wetende periode gewoon naar winkels kunnen gaan zonder mondkapjes. En nu opeens moet het ? Het lijkt wel alsof dat is wat we willen, niks meer zeggen niks meer denken.

Maar goed zo zie ik dat nu even maar merk dat ik er echt gek van wordt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:10

Met iedereen (dat zijn alleen winkelmedewerkers) kon ik prima praten...

Ja t moet want t is er nog steeds -O-

lenaa_tje

Dat is ook gewoon doen en oefenen. Mensen hebben zelf ook het mondkapje op en dat moeilijker verstaanbaar zijn is gewoon zo.

En vloek ik in mezelf ook niet even hard als het buiten mistig is en ik heb last van m’n astma? Zeker wel en daar klaag ik dan lekker over met m’n collega die het zelfde heeft en dan gaan we gewoon weer door. Je moet het er gewoon even mee doen.

mvdende

Janinevv schreef:
Pabie schreef:

Vaccin wat dit moet helpen ? Dan zou griep / Rhino of wat dan ook allang weg moeten wezen dus snap niet dat daar nog zo de hoop op is.

En polio bijvoorbeeld?
Ook bij griep is er een vaccin dat helpt, het is helaas niet helemaal dekkend maar er is wel een reden dat zoveel mensen ingeent worden tegen griep elk jaar. En o.a. daardoor woekert griep ook minder rond dan corona zou doen zonder maatregelen

Nouja ik vind het best naïef om te denken dat zo’n vaccin zomaar zo snel klaar kan zijn. Dat kan normaal nooit.[/quote]

Ze riepen het toch echt in februari.....

Dan hadden ze maar moeten zeggen: hoop op een vaccin eind 2021-2023... Maar ga niet mensen blij maken met een dooie mus!

Waarschijnlijk ligt het aan mijn autisme, maar roepen in september een vaccin = bij mij dan ook daadwerkelijk in september is er een vaccin. Kan echt heel boos worden dat je gewoon aan het lijntje gehouden wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:12

Ik heb er geen moeite mee om met een mondkapje te praten. Je moet alleen wat harder spreken.
Waar ik wel moeite mee heb is de hoeveelheid verontreiniging die deze kapjes brengen. Je ziet ze overal wel liggen.
Stoffen mondkapjes zijn en zitten trouwens beter dan die wegwerpdingen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:13

Maar dat hebben ze niet gezegd, ze zeiden als alles meezat zou er in september een vaccin kunnen zijn. En volgens mij is dat vaccin er, het is alleen nog niet voldoende getest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:13

purny schreef:
Ik heb er geen moeite mee om met een mondkapje te praten. Je moet alleen wat harder spreken.
Waar ik wel moeite mee heb is de hoeveelheid verontreiniging die deze kapjes brengen. Je ziet ze overal wel liggen.
Stoffen mondkapjes zijn en zitten trouwens beter dan die wegwerpdingen.

Om die reden draag ik dus stoffen mondkapjes. Ik weiger het milieu zo te verontreinigen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:14

Ze verwachten ergens half 2021 maar de logistiek om iedereen ( die het wil ) gevacineerd te krijgen duurt ook gewoon maanden
Ik reken er alvast niet op dat dit het jaar 21 gaat redden ;(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:15

mvdende schreef:
Janinevv schreef:

Vaccin wat dit moet helpen ? Dan zou griep / Rhino of wat dan ook allang weg moeten wezen dus snap niet dat daar nog zo de hoop op is.

En polio bijvoorbeeld?
Ook bij griep is er een vaccin dat helpt, het is helaas niet helemaal dekkend maar er is wel een reden dat zoveel mensen ingeent worden tegen griep elk jaar. En o.a. daardoor woekert griep ook minder rond dan corona zou doen zonder maatregelen

Nouja ik vind het best naïef om te denken dat zo’n vaccin zomaar zo snel klaar kan zijn. Dat kan normaal nooit.[/quote]

Ze riepen het toch echt in februari.....

Dan hadden ze maar moeten zeggen: hoop op een vaccin eind 2021-2023... Maar ga niet mensen blij maken met een dooie mus!

Waarschijnlijk ligt het aan mijn autisme, maar roepen in september een vaccin = bij mij dan ook daadwerkelijk in september is er een vaccin. Kan echt heel boos worden dat je gewoon aan het lijntje gehouden wordt.[/quote]

Nouja Autisme of niet een vaccin zo snel klaar is a: vreemd want als ze zo iets snels klaar zouden hebben is een raar idee normaal duurt dit echt jaren. Ja ze werken er nu met veel mensen aan maar je moet altijd nog kijken hoe het gaat na x aantal jaar vaccineren en daarna de eventuele bijwerkingen. B: we werden weer “lakser” nu moet de media weer druk zetten, en moeten we weer wachten op dat vaccin.

Maarja het is allemaal wel vreemd en inderdaad is het virus er nog steeds, maar ik word kwaad van onze verwende wereld wij maken ons druk om een nieuw virus terwijl er elke dag nog mensen sterven aan kanker en of honger dood.

Janinevv

besita schreef:
Ze verwachten ergens half 2021 maar de logistiek om iedereen ( die het wil ) gevacineerd te krijgen duurt ook gewoon maanden

Ik snap niet dat mensen het vrijwillig zouden nemen, als je gewoon gezond bent ?

purny

Maar aan de andere kant. We zijn het nu toch wel gewend dat het kabinet met beloftes komt en deze vervolgens niet na kan komen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:16

purny schreef:
Maar aan de andere kant. We zijn het nu toch wel gewend dat het kabinet met beloftes komt en deze vervolgens niet na kan komen?

Zo zal het altijd gaan, maar ik vraag me af in die zin waarom is dat zo’n mooie belofte een vaccin ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:16

De leveranciers hebben nooit gezegt dat ze op dag X een vaccin zouden hebben, dat deden de kranten en sommige overheids populisten.
De bedrijven zeiden alleen maar wanneer ze verwachtte om phase 3 in te gaan. Niet wanneer het klaar zou zijn. Ze hebben hooguit eens gezegd: als alles volgens het schema gaat, dan......
Dus ik vind het zelfs een beetje apart dat mensen daar zo aan vast houden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:17

Ik heb ooit gelezen in 2025, dan is Corona weg volgens de wereld banken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:17

Janinevv schreef:
purny schreef:

Zo zal het altijd gaan, maar ik vraag me af in die zin waarom is dat zo’n mooie belofte een vaccin ?

Uhm wat kan een regering hier aan doen? Zij staan in Den Haag geen vaccin te creëren hoor.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:18

lenaa_tje schreef:
Janinevv schreef:
[

Uhm wat kan een regering hier aan doen? Zij staan in Den Haag geen vaccin te creëren hoor.[/quote]

Nee dat begrijp ik, maar hun zetten wel elke keer de druk erachter of nouja de media

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:19

Ja ik heb daar echt nooit aan vastgehouden integendeel ..toen ze eerst zeiden nu in het najaar een vaccin klaar te hebben dacht ik meteen ..dit is wel heel positief }>

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:22

Ze zijn nu al heel ver vind ik. En ik ga ervan uit dat wanneer het op grote schaal ingezet kan worden het veilig genoeg is voor ons. Maar voor nu is het gewoon afwachten.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:22

Janinevv schreef:
besita schreef:

Ik snap niet dat mensen het vrijwillig zouden nemen, als je gewoon gezond bent ?

Ik denk (zoals bij elke situatie waarbij gezonde vrijwilligers voor clinical trials worden ingezet) een combinatie van het geld en een gevoel de wereld te willen helpen en alles weer normaal te laten worden.

Los daarvan vind ik het ook heel jammer dat er zoveel ander belangrijk nieuws ondergesneeuwd wordt door een overdaad aan coronanieuwtjes :\

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:23

Nouja ik vertrouw het niet als zo snel iets klaar kan zijn. Dan mogen anderen gerust die van mij hebben.

Daarnaast zouden we een groter probleem hebben als Ebola over de hele wereld was dan Corona aangezien COVID 19 ook vaak zat milde klachten heeft GELUKKIG!

Dus dan vraag ik me steeds vaker af waarom doen alle landen zo omdat we nier weten wat er gaat komen ? In al die jaren is er ook nooit wat gedaan bij een griep epedimie.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:24

Memories schreef:
besita schreef:

Ik denk (zoals bij elke situatie waarbij gezonde vrijwilligers voor clinical trials worden ingezet) een combinatie van het geld en een gevoel de wereld te willen helpen en alles weer normaal te laten worden.

Los daarvan vind ik het ook heel jammer dat er zoveel ander belangrijk nieuws ondergesneeuwd wordt door een overdaad aan coronanieuwtjes :[/quote]

Dat vind ik ook erg ja.

En in Afrika al druk aan het testen en die doen het inderdaad voor het geld. In mijn ogen te triest voor woorden want je weet nooit zo snel of er bij werkingen gaan komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:24

Daarom wordt er ook verwachten tussen gezet. Dat is toch net als je pakketje wordt verwacht tussen 13:00 en 14:30 betekend niet dat het pakket er precies om 1 uur is het kan ook later zijn. Misschien een stomme vergelijking maar niks valt te voorspellen ook niet wanneer er precies een vaccin is. Er zullen altijd tegenslagen zijn ( denk aan het pakket verhaal de postbode krijgt pech met de bus en je pakket komt niet vandaag) denk ook aan dat ze het stil moeten leggen omdat er iemand ziek is geworden en dat moet eerst ook weer worden onderzocht.

Ik heb liever dat ze er rustig mee doen dan de problemen negeren en gewoon doorgaan en iedereen voor dit jaar al hadden ingeënt. Zelf als komt het vaccin er morgen , dan wordt echt niet iedereen binnen 2 maanden geënt. Daar kun je ook wel gerust een jaar bij op tellen.

Het is gewoon wachten hoe vervelend dat ook is. Het is misschien ook een kwestie van de knop om en bijstellen. Ik kan zelf bijvoorbeeld best goed om gaan met teleurstellingen of als iets uitgesteld wordt. Ik zal ook niet iemand zei die direct recht heeft op een vaccin. Er komen 8 miljoen vaccins en die zullen echt niet als eerste gaan naar de mensen met een zeer zwakke gezondheid en kwetsbaren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:25

@janinevv Jij mist al die mensen in het ziekenhuis waardoor reguliere zorg wordt stil gelegd.. dat kan je misschien even hebben maar niet nu voor de 2e keer.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-10-20 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:26

Nou als het vaccin verplicht gaat worden hoop ik dat er bij vele mensen toch een lampje gaat branden.