Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:29

Astorga schreef:
Ik vind het verhaal van die fietsende man ook ingewikkeld. Vraag me vooral af of hij, met zijn goede conditie, wel op zijn plek zit in een verpleeghuis.

Hij zat er voor zijn vrouw die er slechter aan toe was. Dus wellicht zou hij wel naar een aanleunwoning kunnen ipv nu vast te blijven zitten. Hopelijk heeft hij kinderen die hem uit deze situatie bevrijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:30

O lekker dan handschoenen tekort. Wij hadden pas ook besteld en maar 1 maat geleverd gekregen. Zal daar wel mee te maken hebben. Zullen de prijzen ook wel flink gaan stijgen. Handig als je er veel van nodig hebt :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:33

Ik heb gisteren officieel bericht gekregen van de universiteit (Utrecht) dat semester 1 volledig online aangeboden gaat worden. |(

Oh ik wilde net handschoenen gaan halen. Neem ze wel mee van mijn werk dan. Ga echt mijn handen niet de hele tijd ontsmetten. Heb gewoon een blaar op mijn hand als eczeemachtige reactie. En dat komt al van schoonmaakmiddel. Koop wel van die roze schoonmaakhandschoenen. _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:52

Popstra schreef:

Triest is dat hé.

Gister ook op tv een open brief aan de minister van een autistische jongen die samen met 6 anderen in een huis voor begeleid wonen verbijft.
Hij mag 1x per week een half uurtje zijn ouders zien.
Terwijl iedereen in België 40 verschillende mensen per week mag ontmoeten met de nieuwe versoepelingen.

Zou zijn omdat hij tot de kwetsbare groepen behoort. Heb je met autisme meer kans het virus op te lopen dan ... :+
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 05-06-20 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:54

LadyMadonna schreef:
Ben ik de enige die het verhaal van de fietsende man logisch vind? Ontzettend triest, maar logisch.

Verpleeghuizen mogen al twee maanden geen bezoek ontvangen, om risico op besmetting zoveel mogelijk te mijden.
Meneer gaat een uurtje fietsen, maar waar hij is geweest valt niet te controleren.
Dus triest? Zéker!
Logisch? Ja ook...

Nee het is dus niet logisch. De bewoners mogen niets hoorde ik gisteren van mijn schoonzusje. De verzorging en vrijwilligers komen overal , op alle kamers, units etc en gaan na hun werk cq bezigheden naar huis etc.
Mijn schoonzusje is al 10 weken niet bij haar man geweest. Ze woont alleen en ziet geen hond. Ze zegt als ik me aanmeldt als vrijwilliger in dat huis mag ik alles. Te bizar voor woorden.
Iemand die rondje fietst, niemand ziet, loopt geen enkel verhoogd risico op besmetting.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-06-20 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:54

MarlindeRooz schreef:
Ik heb gisteren officieel bericht gekregen van de universiteit (Utrecht) dat semester 1 volledig online aangeboden gaat worden. |(

Oh ik wilde net handschoenen gaan halen. Neem ze wel mee van mijn werk dan. Ga echt mijn handen niet de hele tijd ontsmetten. Heb gewoon een blaar op mijn hand als eczeemachtige reactie. En dat komt al van schoonmaakmiddel. Koop wel van die roze schoonmaakhandschoenen. _O-

Tilburg ook. :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:00

pien_2010 schreef:
LadyMadonna schreef:
Ben ik de enige die het verhaal van de fietsende man logisch vind? Ontzettend triest, maar logisch.

Verpleeghuizen mogen al twee maanden geen bezoek ontvangen, om risico op besmetting zoveel mogelijk te mijden.
Meneer gaat een uurtje fietsen, maar waar hij is geweest valt niet te controleren.
Dus triest? Zéker!
Logisch? Ja ook...

Nee het is dus niet logisch. De bewoners mogen niets hoorde ik gisteren van mijn schoonzusje. De verzorging en vrijwilligers komen overal , op alle kamers, units etc en gaan na hun werk cq bezigheden naar huis etc.
Mijn schoonzusje is al 10 weken niet bij haar man geweest. Ze woont alleen en ziet geen hond. Ze zegt als ik me aanmeldt als vrijwilliger in dat huis mag ik alles. Te bizar voor woorden.
Iemand die rondje fietst, niemand ziet, loopt geen enkel verhoogd risico op besmetting.

Huh mogen daar vrijwilligers komen? Die komen er hier ook al maanden niet in. En voorlopig ook nog niet, als ze niet tot de 1 of 2 vaste bezoekrelaties horen die als eerste op bezoek mogen komen tot er verdere versoepeling mogelijk is. Maar idd, wij als personeel komen overal. Daar is geen check op. De kapper wil meer info over mijn doen en laten dan mijn werkgever.

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:23

Bewoners bij ons in het dorp mochten de gehele periode wel zelfstandig naar de supermarkt.
Maar geen bezoek van familie of anderen.
Ook mochten ze niet bij elkaar onderling op de koffie.
Wel op de gang met afstand er tussen kletsen.
Mensen die te vaak naar de super gingen, mochten niet meer zo vaak.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:00

MarlindeRooz schreef:

Weet niet waar/wanneer je je handen wilt ontsmetten, maar handschoenen zijn als je het goed wilt doen geen vervanging voor desinfectie. Sowieso na uittrekken handschoenen zou je moeten desinfecteren. Door broei kunnen handschoenen eczeem ook verergeren. Zou in dat geval katoenen handschoentjes dragen onder je schoonmaakhandschoenen. En niet te lang wachten met je huidklachten (laten) behandelen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:47

Ik vind er niks logisch aan dat bericht.
Wie bepaald nu eigenlijk jouw vrijheid als je later oud bent en in een verzorgingshuis zit? De directie??
die arme oude mensen zitten achter slot en grendel. Die worden echt als een stel kleuters behandeld. Ik vind dat echt schandalig dat men zo om gaat met de ouderen van vandaag. Het zijn ook mensen met rechten en behoeftes zoals jij en ik.
Ik weet wel ik mij ook niet zo zou laten op sluiten later. Dan zou ik nog liever voortijdig euthenasie laten plegen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:51

Het doet me denken aan het Leven van Hendrik Groen. Rebelleren tegen de directie. Aan mij zouden ze een goede hebben daarmee. }:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:02

Jaaaaa, nu je het zegt!! Geweldig

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:08

rien10 schreef:
Het doet me denken aan het Leven van Hendrik Groen. Rebelleren tegen de directie. Aan mij zouden ze een goede hebben daarmee. }:)

Oh ja!! <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:42

Die ouderen hebben vroeger ook voor onze welvaart die we nu hebben gezorgd. En er dan zo mee omspringen... :n
Nog een reden dus waarom ik nooit naar zo'n tehuis ga :x

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:51

Ik snap het idee wel dat je ook wilt dat de andere, minder fitte mensen, zo veilig mogelijk daar binnen zitten. Hoe minder mensen er dan in- en uit lopen, hoe beter als je het zo bekijkt. Stel je hebt een zeer kwetsbaar omaatje...dan bekijk je het wellicht van de andere kant en denk je: zo min mogelijk doorloop graag om oma te beschermen.

Er zijn ook altijd verhalen van de andere kant, er zitten natuurlijk niet alleen maar fitte meneren die graag kilometers buiten willen maken, maar ook kwetsbare oudjes die graag zo veilig mogelijk binnen willen zitten :)

Maar zoiets is al eerder ter sprake gekomen, toen dacht ik dat wellicht de enige optie waarmee je voor iedereen recht doet aan de situatie, wellicht was om de boel op te splitsen: een afdeling voor mensen die sociaal bezig willen blijven en heel bewust het bijbehorende risico erbij nemen.

En een afdeling met oudjes die het risico zoveel mogelijk buiten willen houden en dus bewust de boel zoveel mogelijk dicht houden. Waar de verzorging dus ook extra maatregelen neemt.

Maarja in hoeverre is zoiets te realiseren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:57

Je kunt best afspraken maken..zoals douchen bij thuiskomst en schone kleding aan. Zo min mogelijk gebruik van de algemene ruimtes ( liefst niet) maar als iemand dat wel doet anderhalve meter afstand houden tot de anderen. En niet meer naar buiten als mede bewoners corona verdacht of positief getest zijn. Er is best meer te verzinnen als alleen maar een nee dat mag niet.

En in de ouderenzorg is zo gehandeld. Maar in de gehandicapten zorg net zo goed. Gelukkig wordt er nu weer opgestart met bezoek werk en dagbesteding. Maar de meesten hebben 3 maanden binnen gezeten. En dat is lang.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:58

Wat doet zo'n fitte meneer in een verpleeghuis? Snap dat zijn vrouw er samen met hem woonde, maar toch vind ik het vreemd Hij had natuurlijk ook even kunnen overleggen over een fietstochtje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:06

imaudy schreef:
Wat doet zo'n fitte meneer in een verpleeghuis? Snap dat zijn vrouw er samen met hem woonde, maar toch vind ik het vreemd Hij had natuurlijk ook even kunnen overleggen over een fietstochtje.

Klinkt bijna alsof hij de boeman is, enkel omdat hij nog kan fietsen -O-
Alsof je alleen naar in aanmerking komt als je kwijlend in een hoekje ligt. Er is ook zoiets als semi-zelfstandig met dagelijkse hulp.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:07

imaudy schreef:

Er staat dat het een verzorgingshuis is, geen verpleeghuis.

Als je overlegt mag het niet. Bij ons mogen/mochten ze ook niet, maar ik weet dat sommige toch stiekem gingen. Ik ga daar echt niks van zeggen, logisch toch dat ze even een frisse neus willen halen met dit mooie weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:09

Maar die mensen zitten toch niet op een gesloten afdeling met een RM? Dan kun je ze hooguit adviseren niet te gaan. Maar je mag ze niet tegen houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:13

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:23

Sizzle schreef:
imaudy schreef:

Klinkt bijna alsof hij de boeman is, enkel omdat hij nog kan fietsen -O-
Alsof je alleen naar in aanmerking komt als je kwijlend in een hoekje ligt. Er is ook zoiets als semi-zelfstandig met dagelijkse hulp.

Als je het hele artikel gelezen heb, is hij er op zijn plek dan?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:25

Zijn vrouw was er wel op haar plek, en waarschijnlijk ziet hij het daar nu als zijn thuis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:27

lenaa_tje schreef:

Op zich heel positief. Maar ik vraag me af of 0 positieve uitslagen gelijk is aan geen personen met coronabesmetting onder de leden en het is en een blijft een momentopname.

Maar zeker positief signaal.
Nu hopen dat andere regio’s ook zelfde resultaten hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:29

SusanH schreef:
Maar die mensen zitten toch niet op een gesloten afdeling met een RM? Dan kun je ze hooguit adviseren niet te gaan. Maar je mag ze niet tegen houden.

Nee idd geen gesloten afdeling.
Maar volgens mij mochten in heel NL instellingsbewoners niet naar buiten toch?
Ik vind het iig erg triest.