Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:36

Lekker!

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn de komende weken. Wij gaan eind september en zijn nu bezig om de reis naar Amerika om te boeken of annuleren, want de illusie dat we daar nog heen gaan heb ik niet meer.
Hopelijk wel naar Zuid-Italië, na de zomerdrukte op vakantie heeft veel voordelen maar in deze tijd ook extra spannend := .

pien_2010

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:01

Spannend Josien. Succes!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:34

Proberen er toch heerlijk van te genieten....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:40

Onze spanje trip (naar mijn vriendin) staat nog steeds voor begin oktober. Echt meteen na onze verhuizing, dus dat wordt nog wat, komen we terug in een puinzooi _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:51

Goed nieuws uit Malta: mijn refund is onderweg :D

Mijn vakantie zou dus vorig jaar juni plaatsvinden, mijn voucher (een jaar geldig) is vervolgens op 22 september afgegeven en toen ik laatst mailde kreeg ik te horen dat ik in de laatste maand een verzoek voor teruggave kon indienen (na 23 augustus). Gisteren gemaild en ik kreeg zojuist dit bericht:

Air Malta schreef:
Thank you for contacting Air Malta.

We wish to inform you that we have successfully applied for your refund. This may take up to 60 working days to credit the card it originally debited, depending on your bank.

*\o/*

Toch een mooi extraatje in het vooruitzicht voor de herfstvakantie. :))

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:14

Wij zijn er inmiddels ook weer van onze vakantie in de Ardeche. Zijn met de auto geweest en nergens gecontroleerd. Bij het inchecken op de camping wel de QR code moeten laten zien. Daarna niet meer. Nog een marktje bezocht maar daar liepen de meesten met een mondkapje onder de neus op. Mega druk (was te verwachten) dus niet te lang geweest. Op de camping was er ook geen corona. Bij het grote luxe zwembad stonden de bedjes gewoon stijf aan elkaar. Een paar plekken waar je wat meer ruimte had. Gelukkig was er nog een zwembad, maar dan zonder glijbanen, waar het rustiger was en meer ruimte. Verder hebben wij een super fijne vakantie gehad.

De strengste controle hadden wij bij de Mcdonalds.

Dus iedereen die nog wat in het verschiet heeft, ik duim voor jullie dat het doorgaat en dat jullie ook een heerlijke tijd hebben.

Fijn dat de voucher toch uitbetaald gaat worden!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:14

Niet dat ik interesse heb maar wij mogen vanuit Zwitserland weer zonder quarantaine naar de UK.
Niet perse logisch met de post-vakantie golf maar dat zal wel lobby zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:20

Er zal toch ook een moment moeten komen, dat alles gewoon weer mag, ondanks de besmettingscijfers. Gevaccineerd of niet, besmet worden kan nog steeds. Als de ziekenhuisopnames niet door het dak gaan schieten, is de vaccinatie missie geslaagd. We moeten toch weer een keer verder met het normale leven.

Het is dat alle concerten nog steeds verplaatst worden, maar verder merk ik nog maar weinig van corona. Echt niemand die daar nog bewust mee bezig is hier :')

Hopelijk kunnen we in december dus gewoon op vakantie naar Schotland <3

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:14

Ik ben het wel met je eens Idinn. Nu er zeker hier in NL veel gevaccineerd zijn en iedereen die wil dus geweest kan zijn. Denk ik ook gooi de boel maar open. We moeten het toch een keer proberen en als de ziekenhuizen niet ontploffen moeten we denk ik ermee leven dat Covid-19 er is en niet meer weggaat.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:07

Ik heb ook al het idee dat opeens alles kan. Overal gaat men nu opeens op vlieg vakantie. Moet iedereen zelf weten maar ik ben benieuwd na de herfst en corona gedoe

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 00:57

egnie schreef:
Wij zijn er inmiddels ook weer van onze vakantie in de Ardeche. Zijn met de auto geweest en nergens gecontroleerd. Bij het inchecken op de camping wel de QR code moeten laten zien. Daarna niet meer. Nog een marktje bezocht maar daar liepen de meesten met een mondkapje onder de neus op. Mega druk (was te verwachten) dus niet te lang geweest. Op de camping was er ook geen corona. Bij het grote luxe zwembad stonden de bedjes gewoon stijf aan elkaar. Een paar plekken waar je wat meer ruimte had. Gelukkig was er nog een zwembad, maar dan zonder glijbanen, waar het rustiger was en meer ruimte. Verder hebben wij een super fijne vakantie gehad.

De strengste controle hadden wij bij de Mcdonalds.

Dus iedereen die nog wat in het verschiet heeft, ik duim voor jullie dat het doorgaat en dat jullie ook een heerlijke tijd hebben.

Fijn dat de voucher toch uitbetaald gaat worden!

Haha toen wij op Mallorca waren in juni waren de strengste maatregelen ook absoluut bij de Mac! We kregen zelfs een wegwerphandschoen die verplicht aan moest om aan zo'n digitale zuil te bestellen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:26

Wat mij opvalt is dat in kleinere dorpjes bijna alle.hotels en restaurants voorgoed gesloten zijn
Zou dit normaal ook gebeurd zijn?

Verder overal.pas sanitaire tonen ook op campings

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:06

Mijn nichtje ligt in Genève in het ziekenhuis met virale hersenvliesontsteking
Dus daar ga ik maar niet naartoe
Ontwijk je covid krijg je dit :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:11

Och jeetje, die hebben het geluk niet mee zeg.
Eerst die beenbreuk, dan dat vreselijke trauma met haar dochter, dan ook nog covid krijgen en dan nu dit :oo
Weet je wat voor virus het is? Hopelijk geen fsme opgelopen (al is waarschijnlijk alle virale encephalitis even gevaarlijk).
Hoe gaat het met haar dochter? Heeft ze nog hulp?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:32

Sizzle ze ligt dik aan hetinfuus in het ziekenhuis
Zo egoïstisch als ik ben ga ik er ivm besmetting niet naartoe

Zodra ze kan komt ze naar mij toe en dan gaat ze goed bijkomen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:37

Natuurlijk ga je daar niet heen, mag waarschijnlijk niet eens?
Weet je wat ze heeft precies?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:38

Ga het later vragen, ze slaapt erg veel, had haar net aan de lijn

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:58

Zijn er nog mensen met plannen voor de winter? Wat voor maatregelen moeten jullie treffen? Of mensen die met geweest zijn ging het gemakkelijk en was alles duidelijk?

Voorheen boekte ik graag alles los en via booking of airbnb, maar ik denk voor de zekerheid dat ik nu maar via een reisbureau ga boeken, dat je iets hebt om nog op terug te vallen of om info bij op te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:04

Waar ben je bang voor dat niet duidelijk is? Je kunt via booking en airbnb nog net zo boeken als eerder. En op sommige plekken moet je dan je QR laten zien met inchecken en mondkapjes dragen als het land dat eist.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:13

Je kunt nog steeds prima boeken via Booking.com en Airbnb. Meestal kun je ook nog tot heel kort van tevoren annuleren. Ik heb ze zelfs gehad waarbij je nog na de officiële inchecktijd kon cancelen, heel last minute dus. Geen idee hoe het buiten Nederland en Duitsland is, in andere landen heb ik de afgelopen anderhalf jaar niet overnacht. Wel iets gereserveerd in België en Luxemburg en later weer geannuleerd volgens dezelfde procedure.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:25

Cancellen kan altijd, maar wat krijg je terug?
Mijn ervaring met Airbnb is gaan dat je maar de helft terug krijgt of minder als je te dicht bij de boekingsdatum zit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:33

Ik had ook een complete vakantie geregeld via Booking en rechtstreeks, maar in mijn geval moest ik toch wel 2 weken van tevoren annuleren en dat vind ik echt te lang in deze situatie. Het kan nog per dag veranderen. Ik heb dus de hele vakantie geannuleerd, de tickets doorgeschoven en een pakketreis geboekt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:36

Dat oningeent op vakantie gaan naar een land met een minder goed zorgsysteem blijkt gewoon weer geen goed idee (wat een verrassing). Er liggen zo‘n 70 oningeente in het ziekenhuis opgenomen Zwitsers met covid in Kosovo en Macedonie die hopen dat ze opgehaald kunnen worden.
Het grootste gedeelte van onze huidige vakantiebesmettingen is op die landen terug te voeren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:41

xTammyy schreef:
Cancellen kan altijd, maar wat krijg je terug?
Mijn ervaring met Airbnb is gaan dat je maar de helft terug krijgt of minder als je te dicht bij de boekingsdatum zit.

Dan moet je goed op de datum letten als je boekt. Daar kun je je overnachtingen gewoon op uitzoeken, net als bij Booking. Ik heb steeds 100% van het bedrag teruggekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:42

Ik kon tot op de dag van aankomst tot 18:00 annuleren. Dus daar kun je gewoon wat op uitzoeken. Dan kreeg je alles terug.