Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:58

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
De mens kijkt zelden verder dan z‘n eigen stoepje wat dat betreft.

Dat is met de uitspraken van Rutte & Co. mbt de EU eenheid wel gebleken inderdaad.

Maar goed, je kan niet alles in één keer hebben. Is alvast positief dat er meer gestest gaat worden +:)+

Hopelijk komt NL weg met de huidige beweginsbeperking en ouderen zoveel mogelijk thuis´zorg´ geven:
De verdere beperking van de werkzaamheden hier leidt tot behoorlijk complexe en ingrijpende prolemen voor het dagelijkse leven.
Van de onverwachte aspecten in de productie gaan er nog heel wat komen: Bv,. wanneer een ´niet essentieel´ toeleveringsbedrijf van een wel essentieel bedrijf stoopt, stopt die laatste onverwacht defacto ook. Maar ja, die eerste moet wel stoppen om problemen met politie te voorkomen, tot de overheid hen een papier met toestemming geeft.

Nog een bericht wat ík leuk vind.
De Decathlon heeft alle integrale duikersmaskers aan de ziekenhuizen geschonken. Die kunnen er zuurstofmaskers van maken en extra veilige beschermingsmaskers.
Dit na aanleiding van een creativeling op youtube _/-\o_

Geweldig van decathlon , had ze een appje gestuurd meteen nadat ik dit zag op tv en ik was niet de enige, die maskers verkopen ze toch niet nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:01

Tallie1979 schreef:
Cer schreef:
babyboomers zijn nu dan ongeveer..65? lopen die met kinderen op hun arm? :+
Ik ben de patatpraktische generatie gelukkig :Y)

Zal zijn kleinzoon zijn geweest. :')

Enne, big one, niks persoonlijks hoor, vind het in de stad gewoon opvallend. Ik voel mezelf opgejaagd wild in de supermarkt, alles loopt gewoon door te banjeren.

Geeft niet, kwam er achter dat ik gepromoveerd ben naar Generation X .

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:02

bigone schreef:
Geeft niet, kwam er achter dat ik gepromoveerd ben naar Generation X .

:D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:03

Nu ging het de goeie kant op, hoop dat we dat door kunnen zetten, volgende week gaat het richting de twintig graden. Is er een website waar ze bijhouden wat er eventueel afgezet word zoals een bos/strand zodat je niet voor een verrassing komt te staan? Ik wil m'n hond af en toe laten uitrazen maar wel als het niet zo druk is dat je treintje loopt in het bos :o ik zou dan ook alleen gaan, deed/doe ik nu ook maar ja met zulk mooi weer in het vooruitzicht ben ik toch bang voor veel drukte. Toch kan ik in het bos tot nu toe beter afstand houden van anderen dan in de woonwijk.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:04

tienus63 schreef:
Ik had gehoopt dat de regels voor de recreatiesector sinds vanavond eenduidig en landelijk zouden gelden.

Ik had dat vooral ook verwacht. Nu wordt het nog meer dweilen met de kraan open...
Citaat:
Misschien was vervoersverbod ook nog niet zo verkeerd geweest.
Vrij bewegen binnen straal van km 10-15 van je woning.
Moet je daar buiten zijn alleen met geldige reden.

Dat werkt alleen wanneer je zoiets ook kunt handhaven en dat gaat natuurlijk nooit lukken in Nederland. Zelfs al zet je het leger erbij in.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 31-03-20 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:04

elnienjo schreef:
tienus63 schreef:
Ik had gehoopt dat de regels voor de recreatiesector sinds vanavond eenduidig en landelijk zouden gelden.

Sowieso niet met mobiele dingen caravan/camper/klapten/tent op pad gaan.
Iedereen die al langer dan twee weken in zijn stacaravan zit, lekker laten zitten.

Misschien was vervoersverbod ook nog niet zo verkeerd geweest.
Vrij bewegen binnen straal van km 10-15 van je woning.
Moet je daar buiten zijn alleen met geldige reden.

Dat had mij ook handiger geleken idd. Het kustgebied heeft de boel op slot gegooid, maar er zijn altijd nog bossen (en hardleerse domme mensen die er toch op uit zullen trekken) Hopelijk vergis ik mij...

Lijkt mij slecht controleerbaar. Nee dit is een kwestie voor de gemeente politiek. Ik vind de volksverhuizingen waar men over spreekt ook wel overtrokken. Zijn beste flinke regels waaraan voldoen moet worden voor de recreatie sector. Als jou toiletgebouw dicht is kan je dus ook geen caravans kwijt.

Mij lijkt eerder dat je dan moet laten zien dat je echt met goede reden het ov gebruikt ipv. Dagjes weg. Hier staan caravans altijd al in maart voor de deur. Die mensen gaan er altijd pas in de zomervakantie mee weg. Dus voor mijn uitzicht hadden ze best op de caravanstalling mogen blijven maar niks raars dit is ieder jaar. Ik verwacht ook niet dat ze er mee weg gaan. Zal wel extra kosten om hem langer te stallen ?

Oscar
Forumcoördinator

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:07

De meeste stallingen rekenen een tarief per jaar, dan maakt het niet uit op welk moment je 'm haalt.

Over een tijdje komt ons campertje misschien ook naar huis. Er moet nog een keer een nieuwe vloer in. Dat stellen we al heel lang uit terwijl we de materialen zo hebben liggen. Als we dan toch niet weg kunnen dan gaan we dat maar doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:09

moonsparkle schreef:
Nu ging het de goeie kant op, hoop dat we dat door kunnen zetten, volgende week gaat het richting de twintig graden. Is er een website waar ze bijhouden wat er eventueel afgezet word zoals een bos/strand zodat je niet voor een verrassing komt te staan? Ik wil m'n hond af en toe laten uitrazen maar wel als het niet zo druk is dat je treintje loopt in het bos :o ik zou dan ook alleen gaan, deed/doe ik nu ook maar ja met zulk mooi weer in het vooruitzicht ben ik toch bang voor veel drukte. Toch kan ik in het bos tot nu toe beter afstand houden van anderen dan in de woonwijk.

Gewoon omdraaien als het te druk is. Zo doe ik het tenminste. Nu woon ik in het noorden en heb hier nog nergens parkeerplaatsen vol gezien bij de bossen waar ik normaal kom. Vanmiddag vond ik het wel te druk (6 Auto’s) dus andere ingang genomen. Ben 3 oudere stellen tegen gekomen en viel prima te ontwijken.
Tja het enige waar ik mij aan stoor zijn de hordes kinderen die buiten spelen. Allemaal net eerste klassers .. maar ja zullen nog wel 12 wezen. Wordt ook niet gecontroleerd natuurlijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:10

Oscar schreef:
De meeste stallingen rekenen een tarief per jaar, dan maakt het niet uit op welk moment je 'm haalt.

Over een tijdje komt ons campertje misschien ook naar huis. Er moet nog een keer een nieuwe vloer in. Dat stellen we al heel lang uit terwijl we de materialen zo hebben liggen. Als we dan toch niet weg kunnen dan gaan we dat maar doen.

Dan kijken ze er misschien vol liefde naar. Hij
wordt wel iedere week vol liefde gewassen :')
Ze gaan er echt nooit eerder mee weg.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 31-03-20 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:10

De veiligheidsregio Drenthe staat gedeeltelijke opening van campings nog steeds toe.

De collega's in Zeeland (waar Aboutaleb niets te zeggen heeft?) hadden het argument dat de ziekenhuizen de toestroom van vakantievierders die ziek zouden worden niet aan zouden kunnen.
Tja: Zeeland ligt naast Brabant en pal ten zuiden van de Randstad waar het nu flink aantrekt.

Hier in het Noorden is het nog rustig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:11

Oscar schreef:
Electra63 schreef:
Bij ons in de regio is het door de baas van de Veiligheidsregio, de burgemeester van Rotterdam bepaald. Maar die is dan ook heel daadkrachtig !

Denk dat ie qua campings ook vrij makkelijk praten heeft in jullie regio? :)

Ouddorp, Rockanje, Oostvoorne, Hoek van Holland, Brielse Meer, vergis je niet
hoeveel Campings er zijn ..... met name aan de kust.
Veel Rotterdammers, Brabanders, Belgen en Duitsers.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:15

Gedeeltelijke opening snap ik op zich ook nog wel, wanneer je een vast chalet hebt en de voorzieningen toch zijn gesloten...
Wanneer mensen zich dan aan de afstandsregels houden kan het allicht meevallen... Maar wie gaat handhaven opdat ze dan niet alsnog gezellig in het caravannetje gaan borrelen met de kennissen uit een andere provincie??

Anderzijdsheb je dan zon voorbeeld als hier eerder werd aangehaald van een man die juist gevlucht was naar een rustiger oord...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:18

Electra63 schreef:
Oscar schreef:
Electra63 schreef:
Bij ons in de regio is het door de baas van de Veiligheidsregio, de burgemeester van Rotterdam bepaald. Maar die is dan ook heel daadkrachtig !

Denk dat ie qua campings ook vrij makkelijk praten heeft in jullie regio? :)

Ouddorp, Rockanje, Oostvoorne, Hoek van Holland, Brielse Meer, vergis je niet
hoeveel Campings er zijn ..... met name aan de kust.
Veel Rotterdammers, Brabanders, Belgen en Duitsers.

Dat is waar. Ik had regio Rotterdam iets anders geinterpreteerd. Zat meer aan de Botlek te denken enzo :))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:19

Een vervolg op de 650.000 teruggestuurde sneltests hier. Gisteren is er een millioen wel goede gearriveerd.
De hudige 20.000 sneltests/dag worden snel opgevoerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:21

Overigens, als ik moeite heb om echt te geloven in de betrokkenheid vanuit het kabinet om kwetsbaren ook echt te helpen en beschermen dan komt dat bijvoorbeeld onder andere hierdoor:
https://www.pgb.nl/zorgkantoren-en-zorg ... r-de-brug/

NU NOG zijn er veel mensen die zorg nodig hebben, dat ontvangen via een PGB en die op allerlei punten in onzekerheid zitten en niet geholpen worden.
Citaat:
Het ministerie van VWS, zorgkantoren en zorgverzekeraars lukt het niet om met de noodzakelijke oplossingen voor 130.000 budgethouders te komen. Ze betwijfelen of de enkele miljoenen euro’s die nu nodig zijn om budgethouders, hun naasten en zorgverleners te beschermen en ondersteunen in deze crisissituatie wel op een goede manier zal worden besteed. Intussen loopt de spanning bij mensen met chronische aandoeningen en beperkingen thuis op en vrezen we voor acute opnames als de situatie niet snel verandert.

Dit kan anders, dit zijn keuzes.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:24

Shadow0 schreef:
Overigens, als ik moeite heb om echt te geloven in de betrokkenheid vanuit het kabinet om kwetsbaren ook echt te helpen en beschermen dan komt dat bijvoorbeeld onder andere hierdoor:

NU NOG zijn er veel mensen die zorg nodig hebben, dat ontvangen via een PGB en die op allerlei punten in onzekerheid zitten en niet geholpen worden.
Citaat:
Het ministerie van VWS, zorgkantoren en zorgverzekeraars lukt het niet om met de noodzakelijke oplossingen voor 130.000 budgethouders te komen. Ze betwijfelen of de enkele miljoenen euro’s die nu nodig zijn om budgethouders, hun naasten en zorgverleners te beschermen en ondersteunen in deze crisissituatie wel op een goede manier zal worden besteed. Intussen loopt de spanning bij mensen met chronische aandoeningen en beperkingen thuis op en vrezen we voor acute opnames als de situatie niet snel verandert.

Nou, spui je (werkbare) oplossingen !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:28

En zo kan het ook in de recreatiesector :

WERK JE IN DE MEDISCHE ZORG?

xxx Vakantieparken stelt op al haar vakantieparken in Nederland accommodaties beschikbaar voor mensen in de medische zorg.

Wil je de reistijd verkorten, voorkomen dat jijzelf of je gezin/familie geïnfecteerd raakt door het virus of heb je een andere reden waarom dit voor jou nodig zou zijn? Mail je situatie en je gegevens naar hoofdkantoor@xxx.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

(Ze heten anders dan xxx - wellicht doen heel veel ketens dit.)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:29

Wauw wat een mooi initiatief!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:31

Shadow0 schreef:

Citaat:

Zelfs kankerpatienten moeten wachten op hun levensverlengende behandelingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:31

Janneke2 schreef:
En zo kan het ook in de recreatiesector :

WERK JE IN DE MEDISCHE ZORG?

xxx Vakantieparken stelt op al haar vakantieparken in Nederland accommodaties beschikbaar voor mensen in de medische zorg.

Wil je de reistijd verkorten, voorkomen dat jijzelf of je gezin/familie geïnfecteerd raakt door het virus of heb je een andere reden waarom dit voor jou nodig zou zijn? Mail je situatie en je gegevens naar hoofdkantoor@xxx.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

(Ze heten anders dan xxx - wellicht doen heel veel ketens dit.)

Dat is netjes ja!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:33

Electra: dit is in elk geval 1 van de simpelere:
1. fix even de budgetten, zodat er in elk geval geen onduidelijkheid over is en niemand zwevend gehouden wordt. Vervolg echt grove fraude daarna met een paar fikse gevangenisstraffen (zoals in elke sector die misbruik van de crisis maakt om te frauderen.)
2. neem de pgb-houders mee in de verdeling van de beschermende materialen.

En dat is zo makkelijk omdat er dus een boel mensen zijn die hier gewoon ervaring mee hebben (zoals dus de organisatie Per Saldo), en waar Hugo de Jonge en/of iemand in het mediateam tijd genoeg hadden om het succes van het hamstergebaar op te pikken, hadden ze ook deze noodkreet best kunnen opvangen.

Overigens worden er meer nare dingen in de zorg doorgedrukt. Applausje voor de zorgverleners en zeker ook de verpleegkundigen, en alles qua bestuur en beleid is afgelast. Nou ja, bijna alles. De devaluatie van een aanzienlijk deel van de verpleegkundigen wordt nog wel even doorgezet. Dat leek van tafel, maar nu zijn ze toch te druk met andere dingen om op te letten?

Ik vind dat schandalig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:38

elnienjo schreef:
Zelfs kankerpatienten moeten wachten op hun levensverlengende behandelingen.

Ja, en dat is al een reden waarom we wat kritischer moeten zijn op een RIVM en overheid die deze situatie hebben laten ontstaan, terwijl ze beter hadden kunnen weten.

Maar bij het uitstellen van de behandeling van kankerpatienten kunnen een aantal moeilijk op te lossen zaken spelen: je legt iemands immuunsysteem grotendeels plat, en dat is gevaarlijk. Er is niet genoeg personeel om de zorg te bieden. De kans op besmetting bij de behandeling is te groot.

Maar de problemen van pgb-houders staat daar helemaal los van. Dat gaat alleen maar over wat geld en rekening houden met. Dat zijn problemen die gewoon vermijdbaar zijn en die echt allang hadden moeten worden geregeld als je echt voor elkaar wilt zorgen.

En het zijn dit soort keuzes waarin de onderliggende houding vaak doorschemert. Wat is het doel: dingen echt goed regelen zodat het mensenlevens redt en zorg biedt aan hen die het nodig hebben? Of de indruk wekken dat je dingen goed aanpakt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:44

Maar je kunt als pgb houder, bvb wanneer je alleen huishoudelijke en lichte lichamelijke zorg ontvangt toch ook kijken of er een vervanger te vinden is?? Zal niet gemakkelijk zijn maar zag laatst een advertentie op fb , iemand was veel zorg nodig en zocht een inwonend iemand voor een maand, binnen een dag geregeld .

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:46

In Zeeland is massaal bezuinigd op de zorg en dat is met name te zien aan de ziekenhuizen en hun capaciteiten. Niet meer dan terecht dat het toerisme daar verboden is. Als het daar losbarst is het leed niet te overzien.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:50

Bovendien is er terecht door Rutte geopperd dat we de eerste slag nog niet hebben gewonnen, noch dat we aan het einde van de eerste slag zijn. Door huidig (test) beleid zie en hoor ik meer en meer verhalen van eventueel besmette mensen die niet getest worden maar nimmer worden beperkt in hun bewegingen en of contacten. Het virus is niet te zien en gek genoeg zie je het zich aan alle kanten verspreiden en voor nog meer ellende zorgen. We zijn er dus nog lang niet.....