Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Euridicey schreef:Het is te makkelijk voor mensen om een dier te kopen. In elke zin dan ook van hamster, vis, hond naar paard. Elke idioot kan een dier kopen zonder dat er iets aan educatie wordt gedaan om die persoon klaar te stomen voor het leven met dat desbetreffende dier.
corinep schreef:Ik vind dat vrouwen echt beter zouden moeten leren voor zichzelf op te komen. Duidelijk hun grenzen aan leren geven en hun eigenwaarde opbouwen en krachten versterken.
Geen victim blaming, slut shaming, mom shaming of andere populaire termen. Jaloezie, jezelf vergelijken met een ander, onzekerheid, al die perfecte plaatjes op social media zijn giftig wat mij betreft.
Als wij vrouwen wat meer in onze kracht zouden staan zou er een stuk minder groot probleem zijn. Dan mogen die mannen op ons "jagen" omdat we duidelijk aan kunnen geven of we er van gediend zijn of niet. Niet alleen maar vage hints die mannen niet altijd begrijpen...
tempura schreef:Het gedrag van een hond is niet alleen afhankelijk van zijn opvoeding of training maar deels ook van zijn (ras) erfelijke dispositie.
Een Greyhound is van nature eerder geneigd achter klein wild aan te gaan, een Pitbull Terrier is van nature eerder geneigd een confrontatie niet uit de weg te gaan, een Border collie is van nature eerder geneigd andere wezens te 'herden', een Dobermann is van nature eerder geneigd om argwaan naar vreemden te hebben.
Dit is simpel een resultaat uit doelgericht fokken voor specifieke taken. Hierdoor zien hondenrassen van buiten er niet alleen anders uit, maar van binnen ook.
Een verantwoordelijke eigenaar houd hier rekening mee tijdens de opvoeding & training, in plaats van het te negeren of te verbloemen.
Sunnda schreef:Erg mee eens.
Zeker als je weer eens in een situatie komt waarbij dingen fout gaan en je ziet dat je jongens/mannen proberen iets te doen of ergens te helpen en de vrouwen/meisjes niet verder komen dan enkel gillen en omg roepen! Totaal nutteloos.
Vrouwen hebben vaak gewoon een dubbele standaard. Ze willen voor 'vol' en gelijke aangezien worden en tegelijk zeggen ze bij alles: ik ben de hulpeloze vrouw, ik kan niet voor mijzelf opkomen doordat vrouwen in 1900 niets mochten. Daardoor raak ik al bang als iemand in een overvolle winkelstraat hey schatje zegt.
Ik ben zelf vrouw en snap dat het vloeken in de kerk is op een vrouwenforum..maar hé, het gaat om onpopulaire meningen toch.
Sunnda schreef:Ik vind Kaag niet per se een heel goede politica, maar als diplomate was dat een ander verhaal. Als ik nog ambities had in de diplomatie, dan was Sigrid Kaag de diplomate wel degelijk een rolmodel geweest voor me. Dat ze het in de Nederlandse politiek niet fantastisch doet, betekent niet dat ze in haar geheel afgeschreven moet worden als iemand die een toppositie kan bekleden. Vergelijk het bijvoorbeeld met Job Cohen: goede bestuurder als burgemeester van Amsterdam, in de Kamer werd er gehakt van hem gemaakt, maar er is niemand die dan zegt: "zie je nou wel, die man had nooit in een hoge positie moeten zitten," mensen zeiden: "hij had nooit de Kamer in moeten gaan."Klopt Ikke.
Of dan beginnen mensen over Sigrid Kaag. Dan zeg ik altijd direct: als zij het voorbeeld is voor vrouwen, ben ik per vandaag een man.
Zij is voor mij het ultieme voorbeeld hoe je geen vrouwen aan de top moet willen.
Vrouwen hebben goed eigenschappen en het zou mooi zijn als we die meer zien op meer plekken. Maar dan vanuit de kracht van de vrouw zelf en daar moeten vrouwen zelf eens aan beginnen. Vrouwen kijken naar elkaar om te bepalen wie ze zijn, een man naar zichzelf. Als het niet lukt heeft een man niets om op terug te vallen, een vrouw kiest vaak voor de hulpelozen aanpak.
Sunnda schreef:Klopt Ikke.
Of dan beginnen mensen over Sigrid Kaag. Dan zeg ik altijd direct: als zij het voorbeeld is voor vrouwen, ben ik per vandaag een man.
Zij is voor mij het ultieme voorbeeld hoe je geen vrouwen aan de top moet willen.
Vrouwen hebben goed eigenschappen en het zou mooi zijn als we die meer zien op meer plekken. Maar dan vanuit de kracht van de vrouw zelf en daar moeten vrouwen zelf eens aan beginnen. Vrouwen kijken naar elkaar om te bepalen wie ze zijn, een man naar zichzelf. Als het niet lukt heeft een man niets om op terug te vallen, een vrouw kiest vaak voor de hulpelozen aanpak.
Mars schreef:Ook onpopulair: ik vind mannen geschikter voor bepaalde beroepen dan vrouwen.
En er zijn ook beroepen waar ik vrouwen geschikter voor vind. En dat is beiden niet erg, we zijn nu eenmaal niet hetzelfde.
Mars schreef:Ook onpopulair: ik vind mannen geschikter voor bepaalde beroepen dan vrouwen.
En er zijn ook beroepen waar ik vrouwen geschikter voor vind. En dat is beiden niet erg, we zijn nu eenmaal niet hetzelfde.
Sanet schreef:Ik vind daarom positieve discriminatie nergens op slaan. Je wilt toch gewoon de beste persoon voor de functie. Niet de potentieel een na beste of zelfs 10 na beste omdat dat dan toevallig een man of vrouw is (of met een andere huidskleur of ander geloof of of of..)
Century schreef:Denk jij dat een man zo redeneert als hij een baantje toegespeeld krijgt omdat hij een bekende is van de baas?Sanet schreef:Ik vind daarom positieve discriminatie nergens op slaan. Je wilt toch gewoon de beste persoon voor de functie. Niet de potentieel een na beste of zelfs 10 na beste omdat dat dan toevallig een man of vrouw is (of met een andere huidskleur of ander geloof of of of..)
Ja en nee. Zoals net gezegd zijn mannen en vrouwen verschillend, en brengen ze dus ook wat anders mee. Een vrouw in een volledig mannenteam kan heel andere dynamiek geven die het team misschien net nodig heeft. En andersom. Dat kan wel een factor zijn waardoor je juist liever het een of het ander kiest.
Maar in het algemeen ben ik het met je eens. Ik word ook liever gekozen omdat ze mij geschikt vinden dan dat ik toevallig een vrouw ben.