Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:21

Het ziet er (voor mij) uit alsof het skelet linksboven zit, met de voorkant van het dier aan de linkerkant, en dat dan de huid bij de staart er naar beneden af is gestroopt. Dat 'bekken' zou dan de staart van de zeehond kunnen zijn. Het vel rechtsonder is gewoon los vel en hoort dan niet bij de 'vorm'.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:28

Sheran schreef:
Het ziet er (voor mij) uit alsof het skelet linksboven zit, met de voorkant van het dier aan de linkerkant, en dat dan de huid bij de staart er naar beneden af is gestroopt. Dat 'bekken' zou dan de staart van de zeehond kunnen zijn. Het vel rechtsonder is gewoon los vel en hoort dan niet bij de 'vorm'.

Ik hen de foto even gestuurd naar vriendin die stage heeft gelopen in Pieterburen. Wordt hopelijk vervolgd haha

Veulen84

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 01:24

Iemand hier met veel verstand van amazon? Heb een paar keer in nederland besteld. Kon daar gewoon betalen met ideal. Maar de 2 boeken die ik nu wil hebben zijn op amazon.co.uk veeeeel goedkoper... Is er een manier om daar te betalen anders dan creditcard (of om dat te omzeilen?)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 11:37

Paypal kan vaak wel?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:55

Paypal lijkt me ook indd.
Je kan zo'n verkoper altijd even een bericht sturen of er andere betaalmethodes zijn.
Ik heb dat eens gehad op Ebay, iets gekocht en toen zag ik pas de het alleen met creditcard kon.
Ik de verkoper gemaild dat ik dat niet gezien had.
Toen kreeg ik naam en rekeningnummer en kon ik het bedrag + omschrijving gewoon overboeken.
Is helemaal goed gekomen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:24

Ik krijg de optie paypal ook niet. Super irritant.

De optie van mailen is wel een idee. Ga ik even doen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:20

Edit sorry verkeerde topic :D

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:26

Ik kreeg vorige week een brief dat ik belastingaangifte moet doen over 2019. Dat moet toch altijd al voor 1 mei? Wat betekent het dat ik nu deze brief krijg?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:28

annetm schreef:
Als ik natuurazijn in mijn wasmachine gebruik om ‘m schoon te maken, blijft die azijngeur er dan niet in hangen?

Nee.. gewoon wasje draaien erna.
Desnoods keertje extra zeep. Of een spoelbeurtje

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:30

Independence schreef:
Ik kreeg vorige week een brief dat ik belastingaangifte moet doen over 2019. Dat moet toch altijd al voor 1 mei? Wat betekent het dat ik nu deze brief krijg?

Nee hoor ik heb ook onlangs pas belasting voor 2019 gedaan. Na mei kn het ook nog wel. Maar dan duurt het vaak wel langer.
Kan me niet heugen dat ik het wel voor mei had gedaan.

Maar heb je wel wat ingediend dan? Dan is het of zoek of niet ingediend.
Even opnieuw doen.

Had je niet wat verzonden dan is de belasting van mening dat het alsnog moet. Dus even erin duiken en indienen. Hoeft echt geen zware betekenis te hebben. Wellicht krijgt je zelfs leuk bedrag terug.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:32

is er een topic waar je vragen mbt setjes kan stellen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 14:59

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:13

Ik heb ook een vraag voor jullie als alwetende mensen *D
Wij krijgen morgen een nieuwe keuken, en dus ook een nieuwe combi-oven. Hoe hou ik die schoon? Ik kom op internet een hoop tips tegen, maar wat werkt er echt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 15:21

hooi schreef:
Wij krijgen morgen een nieuwe keuken, en dus ook een nieuwe combi-oven. Hoe hou ik die schoon? Ik kom op internet een hoop tips tegen, maar wat werkt er echt?

mr. Muscle overreiniger :j

en dit werkt trouwens ook prima:
https://www.youtube.com/watch?v=lecsKkB2WjY

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:24

hooi schreef:

Regelmatig een doekje doorheen halen. Dan hoef je geen gekke sprays etc te gebruiken. Pas wanneer je dit niet met regelmaat doet wordt het heel goor.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:26

hooi schreef:

Schoonmaakazijn! Dat in warm water doen en in laten weken. Je kan het ook nog even stomen door een schaaltje dat daarvoor geschikt is met azijn erin in je oven te verwarmen. Goedkoop en makkelijk en krijg er eigenlijk alles mee weg. Mijn ervaring is dat al die dure speciale schoonmaakspullen uiteindelijk toch 1 of een combinatie van de goedkoop te krijgen basis schoonmaak ingrediënten erin heeft zitten en dat je vooral betaalt voor de naam :o

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:45

Knert schreef:
Independence schreef:

Nee hoor ik heb ook onlangs pas belasting voor 2019 gedaan. Na mei kn het ook nog wel. Maar dan duurt het vaak wel langer.
Kan me niet heugen dat ik het wel voor mei had gedaan.

Maar heb je wel wat ingediend dan? Dan is het of zoek of niet ingediend.
Even opnieuw doen.

Had je niet wat verzonden dan is de belasting van mening dat het alsnog moet. Dus even erin duiken en indienen. Hoeft echt geen zware betekenis te hebben. Wellicht krijgt je zelfs leuk bedrag terug.

Ik heb het eerder niet gedaan omdat ik er geen brief over heb gekregen. Ben dus bang dat ze nu opeens heel veel geld van me willen hebben (al zou ik niet weten waarom)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:55

Nee hoor... dat zegt niet zoveel. Aanvraag doen moet je toch. Dus kun je het maar beter doen.
Vaak valt het mee. Ik heb nog nooit hoeven te betalen. Maar dat zegt natuurlijk ook weinig.

Dus maak je niet te druk. En als je toch een van die ongelukkigen bent die veel terug moet betalen, kun je altijd een betalingsregeling aan gaan. Maar eeuwig uitstellen zou niet mijn advies zijn.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 05:36

Ik lig wakker met de volgende vragen :')

- Waar haalt je lichaam het vocht vandaan als je moet huilen? Het is niet dat dat ineens 'op' is ofzo... Dus waar komt dat vandaan?

- Als je heel veel hebt gehuild, moet je dan ook extra drinken omdat je dan vocht kwijt bent?

En nu weer lekker slapen. Goeiemorgen :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:57

Pepperrr schreef:

- Waar haalt je lichaam het vocht vandaan als je moet huilen? Het is niet dat dat ineens 'op' is ofzo... Dus waar komt dat vandaan?

- Als je heel veel hebt gehuild, moet je dan ook extra drinken omdat je dan vocht kwijt bent?

Ooooh dat vraag ik me ook al heel lang af! Kun je je tranenreservoir :') leeghuilen??

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:39

Geen idee hoe dat echt zit maar ik heb wel eens zoveel gehuild dat er geen tranen meer kwamen :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:08

_Karlijn schreef:
Pepperrr schreef:

Ooooh dat vraag ik me ook al heel lang af! Kun je je tranenreservoir :') leeghuilen??

sorry... maar https://nl.wikipedia.org/wiki/Traan_(oog)
dit was niet zo moeilijk. :')

En bij alle vochtgerelateerde zaken die je maar kunt bedenken in je lijf, zal bij elke onbelans je lijf vragen om vocht en een dorstgevoel opwekken.

Maar de kans dat jij een glas aan tranen kan vullen....en je een onbalans creeert.
Je verliest meer vocht met andere zaken zoals adem, urine (om je lijf te reinigen) en zweet.

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:33

Bedankt voor de oven-antwoorden _/-\o_

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:44

Ik denk dat het bij tranen hetzelfde gaat als bij borstvoeding? Met kliertjes. Je lichaam maakt het zelf aan.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:47

Die wikilink doet het niet bij mij..