Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:18

Ik heb een beetje vluchtig zitten lezen, want knetterdruk, ook te druk om te daten,
maar ik vind het persoonlijk echt onzin dat je geen rust zou hebben met Tinder, of dat je je "echte" leven uitsluit..

Maar dat vind ik met alle social media.. mensen die zeggen "zo, ik heb mn social media uitgezet, eindelijk tijd voor mezelf".. dan kun je gewoon geen maat houden ... :')

Voor mensen die niet dagelijks in de kroeg hangen, naar een festival gaan etc. kan de online wereld echt wel een uitkomst zijn. Ook voor gewone sociale contacten (dus niet om te daten).

En qua daten.. ik ga niet zomaar een leuke man aanspreken bij de bakker.. van Tinder weet ik voor 90% dat ze single zijn (let op he, er staat 90% :P ) en dat ze aanspreekbaar zijn.. Van 3 seconden tegelijk een brood bestellen word ik niet wijzer.

En als ik geen zin heb, log ik niet in.. hoe moeilijk kan het zijn... ?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:38

Eens met Cer :j
Ik vind het een beetje zweverig geneuzel online/offline leven...... Tegenwoordig kan een offline leven niet meer zonder online te zijn. Maar als je meer offline wil leven dan hoort bokt uitzwaaien daar ook bij he?? :+ Je kan prima een balans vinden en ik tinder(en andere datingsapps) soms meer dan anders. Zolang je er niet hoge verwachtingen bij hebt is het prima?
Ik denk dat jou verwachtingen gewoon een beetje hoog zijn Ailill.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:48

Eens met cer en yonker :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:55

Voor de een is dat gemakkelijker dan de ander, de een komt met werk meer in aanraking met internet dan een ander. En mobiele telefoons kunnen soms continue door geluid maken. Dan is de trigger meteen te kijken vrij groot. Als je valkuil is snel kijken snel en meteen willen reageren is het een uitstekende keus te minderen.

Zelf bv heb ik moeite vn cola af te blijven. Werkelijk mijn enige "probleem" ivm maathouden trouwens hihi, oplossing. Koop niet te veel en in blik. Dan gaat de rem vanzelf wel. Dan kan ik mezelf blijven kwellen door liters in huis te halen waar ik vanaf moet blijven. Gewoon dus niet in huis halen.

Of in geval van aillil gewoon minder online dingen doen zodat de verleiding er niet is. :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:57

Je kunt meldingen uitzetten op je telefoon O:)
Scheelt een hoop triggers als je niet steeds geluidjes hoort.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:59

Hier zowiezo niet veel. Geen mail op telefoon. Heb alleen messenger en dan met max drie mensen of zo waarvan er twee niet veel zeggen. :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:15

Ik vind het wel afleiding alle apparaten, apps en meldingen :o
Zeker als je de hele dag al ermee te maken hebt voor werk (ik heb een kantoorbaan)
ik heb idd geminderd met alles en meer tijd gestoken irl... en ja voor mij geeft dat veel rust!

Dus ik kan mij voorstellen dat voor anderen dit ook kan werken... dus ik vind het geen zweverig geneuzel online/offline leven.

Maar als je bij de bakker niet iemand kan ontmoeten, dan is online prima natuurlijk. Ieder zijn ding!
En idd perfectie bestaat niet, maar voor mezelf heb ik toch wel wat eisen en wensen, anders blijf ik liever alleen!
Niets mis met de lat hoog leggen/ bepaalde verwachtingen hebben, zolang het maar realistisch is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:19

Ik zit veel op het internet maar kan ook makkelijk uren/dagen zonder. Ga wel een boek lezen ofzo dan. :P

Ik heb wel veel sociale contacten (denk ik) maar ik ontmoet daarin bijna nooit nieuwe mensen. Vandaar dat ik toen ben gaan tinderen. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:26

Voor de mensen die nieuwe mensen leren kennen; www.nmlk.nl. Ik heb heel veel leuke mensen ontmoet daar door hele leuke dingen te doen. Daar is verder niks uitgekomen maar heeft mij wel geholpen om er op uit te trekken, nieuwe mensen te leren kennen en de kans op meer is er natuurlijk altijd. De mensen die er op zitten zijn voor het grootste gedeelte gewoon op zoek naar gezelligheid en niet zo zeer naar meer (zitten ook mensen met een relatie)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:06

Klinkt leuk splashislief! Vooral om gewoon van de bank af te komen, erop uit te gaan als je geen zin hebt om alleen iets te doen en niemand verder kan.
Vind het alleen weer jammer dat er een lidmaatschap aan vast zit..Dat houdt mij tegen om me in te schrijven.

Ik had beetje hetzelfde idee als ailill, proberen mensen irl tegen te komen. Want tinder wil bij mij gewoon niet meer inloggen, dus ik kan sws vrij weinig swipen. :')

Binnenkort op vakantie met een singlereis. Hopelijk weer met leuke mensen en wordt het een toffe vakantie. En daarna zelf nog rondreizen, mits het weer beetje lekker is, want momenteel is het daar niet heel best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:36

SplashIsLief schreef:
Voor de mensen die nieuwe mensen leren kennen; http://www.nmlk.nl. Ik heb heel veel leuke mensen ontmoet daar door hele leuke dingen te doen. Daar is verder niks uitgekomen maar heeft mij wel geholpen om er op uit te trekken, nieuwe mensen te leren kennen en de kans op meer is er natuurlijk altijd. De mensen die er op zitten zijn voor het grootste gedeelte gewoon op zoek naar gezelligheid en niet zo zeer naar meer (zitten ook mensen met een relatie)

Ik ga daar ook is naar kijken, tijdens de vakantie ook weer meerdere mensen positief over gehoord :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:11

Zo, date is net weer weg. Geen bios, wel een film. Als ik 20% van de film heb gezien is het veel. Weer zo'n nare horror :') _O- Maar he, dit keer slaap ik tenminste wel.

Deze hele toestand is vragen om heel. veel. ellende := Maar we hebben het echt heel erg leuk, weten beiden dat er op dit moment niet echt een relatie in zit maar vinden elkaar wel heel tof. En aantrekkelijk. Heel. Erg. Aantrekkelijk.

Jup. Dit gaat zeer doen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:42

Oh vrouw...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 04:48

Hahaha Berdien, je haalt het binnen :')
Maar waarom niet als hij leuk en lekker is...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 06:45

Storm schreef:
Hahaha Berdien, je haalt het binnen :')
Maar waarom niet als hij leuk en lekker is...

Berdien schreef:

Volgens mij is die vraag al beantwoord ;).
Meer de vraag of het daar waard is, een leuke tijd/nachten en de pijn die er (uiteindelijk) tegenover staat..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:27

Maar he, hij heeft wel Happn verwijderd... Ik snap er echt helemaal niks meer van. Maar goed. Het is leuk, het is gezellig, en om dit nu al af te kappen omdat ik weet dat het zeer waarschijnlijk ellende oplevert.. Nah.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:37

Je weet van te voren toch nooit hoe het loopt? En als het nu goed voelt, why not!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:57

Berdien schreef:
Zo, date is net weer weg. Geen bios, wel een film. Als ik 20% van de film heb gezien is het veel. Weer zo'n nare horror :') _O- Maar he, dit keer slaap ik tenminste wel.

Deze hele toestand is vragen om heel. veel. ellende := Maar we hebben het echt heel erg leuk, weten beiden dat er op dit moment niet echt een relatie in zit maar vinden elkaar wel heel tof. En aantrekkelijk. Heel. Erg. Aantrekkelijk.

Pas je een beetje op jezelf?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:16

Berdien, genieten zolang als het kan. Nu is het leuk, wat er wellicht komt, zie je dan wel weer. (je gaat er nu vanuit dat het pijn gaat doen als het stopt, maar wie weet ben jij wel degene die er mee wil stoppen straks en heb je er geen centje pijn van ;) )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:17

Volgens mij gaat het ergens anders pijn doen :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:18

Je kunt altijd gekwetst raken als je je emotioneel op stelt. Of dat nou bij een serieuze relatie of een vriendschap oid is. Je moet het risico soms nemen. Anders loop je ook veel mooie dingen mis. Dus idd genieten zolang het kan

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:20

capopjekop schreef:
Je kunt altijd gekwetst raken als je je emotioneel op stelt. Of dat nou bij een serieuze relatie of een vriendschap oid is. Je moet het risico soms nemen. Anders loop je ook veel mooie dingen mis. Dus idd genieten zolang het kan

Eens! Altijd verdrietig als iets mis loopt. Maar ik denk altijd maar, m'n hart is wel vaker gebroken dus ook dat overleef je wel weer!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:21

Berdien leuk, maar ook hier niet teveel denken maar gewoon doen. Nu alvast beren gaan zien die er niet eens zijn misschien wel. Waarom nu al uitgaan van het gaat pijn doen? En waarom nu al met etiketjes gaan strooien? Nergens voor nodig. Gewoon genieten en per dag aankijken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:22

Gewoon lekker genieten Berdien, ga met de andere reacties mee :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:29

Ho ho, wie zegt dat ik met etiketjes strooi? Dat doen we juist helemaal niet. Ik zie ook geen beren ;)