Indy_Mouse_9 schreef:Doet hij dit al sinds hij half-blind is, Knert, of daarvoor ook of heeft ie eerder wel succesvol van en naar het bos genavigeerd?
Ergens kan ik me er wel wat bij voorstellen, als je ergens heen loopt zie je alleen de ene kant, en als je je dan omdraait om weer terug te gaan is de terugweg ineens HEUL anders aangezien je dan de andere kant ziet en de ene kant niet meer...
Nou beide oogjes zijn slecht. Ziet een vogel vliegen maar kan dagelijks tegen een muur of tafelpoot aanrennen. Valt regelmatig van de vensterbank af, vergist zich in waar de deuropening zit etc etc.
Er was eerder een periode dat ie zo deed maar ook toen gaf de DA aan dat zijn oogjes goed zijn.
Ze trillen ook vaak. Maar nooit als ie bij de DA op tAfel zit. Ze reflecteren ook overmatig veel. En ja heb echt veel katten gehad. Dus de DA denkt dat ik spoken zie... Maar ik weet het zeker dat er iets mee is.
Gisteravond weer hetzelfde liedje. Daarna is ie onder de kast gekropen. Maar binnen is het voor hem net zo onveilig. En hij wil heel graag naar buiten. Op zijn manier speelt hij ook heel erg leuk in het gras en bos... Alleen de weg terug. Dat is toch wel een dingetje.

(Strik is alleen voor de foto geweest) er is geen flitser gebruikt!!!
Pupillen zijn vaak te groot maar kunnen ook regelmatig wel goed vernauwen net als bij de andere katten. Zoals op de foto is het wel een goed voorbeeld dat die oogjes gewoon te groot zijn!
Maar ook dat is uiteraard nooit bij de DA op tafel. Bij castratie moest hij langer blijven en ook toen hebben ze niets gevonden.