Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:55

Indy_Mouse_9 schreef:
Doet hij dit al sinds hij half-blind is, Knert, of daarvoor ook of heeft ie eerder wel succesvol van en naar het bos genavigeerd?
Ergens kan ik me er wel wat bij voorstellen, als je ergens heen loopt zie je alleen de ene kant, en als je je dan omdraait om weer terug te gaan is de terugweg ineens HEUL anders aangezien je dan de andere kant ziet en de ene kant niet meer...

Nou beide oogjes zijn slecht. Ziet een vogel vliegen maar kan dagelijks tegen een muur of tafelpoot aanrennen. Valt regelmatig van de vensterbank af, vergist zich in waar de deuropening zit etc etc.

Er was eerder een periode dat ie zo deed maar ook toen gaf de DA aan dat zijn oogjes goed zijn.

Ze trillen ook vaak. Maar nooit als ie bij de DA op tAfel zit. Ze reflecteren ook overmatig veel. En ja heb echt veel katten gehad. Dus de DA denkt dat ik spoken zie... Maar ik weet het zeker dat er iets mee is.

Gisteravond weer hetzelfde liedje. Daarna is ie onder de kast gekropen. Maar binnen is het voor hem net zo onveilig. En hij wil heel graag naar buiten. Op zijn manier speelt hij ook heel erg leuk in het gras en bos... Alleen de weg terug. Dat is toch wel een dingetje.

Afbeelding
(Strik is alleen voor de foto geweest) er is geen flitser gebruikt!!!

Pupillen zijn vaak te groot maar kunnen ook regelmatig wel goed vernauwen net als bij de andere katten. Zoals op de foto is het wel een goed voorbeeld dat die oogjes gewoon te groot zijn!

Maar ook dat is uiteraard nooit bij de DA op tafel. Bij castratie moest hij langer blijven en ook toen hebben ze niets gevonden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:59

MarlindeRooz schreef:
En je licht de NS er mee op, lijkt me ook niet de bedoeling. :P

Zijn de rollen eens een keer omgedraaid;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:32

_O-

Maar als je betrapt word heb je wel een probleem denk ik :P
eilleen333 schreef:
MarlindeRooz schreef:
En je licht de NS er mee op, lijkt me ook niet de bedoeling. :P

Zijn de rollen eens een keer omgedraaid;)

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:34

Ik zou het dus echt nooit doen, het is helemaal geen slimme manier van zwartrijden. Als je in de trein terug naar Zwolle zit (en dat zijn bijna alle richtingen vanuit Schiphol, als je 'omreist' via Utrecht pikken ze dat ook niet) zullen ze altijd zien dat Zwolle je beginpunt was en dat je nu via de andere kant van het land weer terug gaat die richting uit.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:21

Mooi dat jullie dat allemaal nóóit zouden doen! :Y)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:21

Ik was het ook niet van plan hoor;) heb wel wat beters te doen, maar vroeg me af wat de termijn is waarop je automatisch uitgecheckt wordt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:24

Heb zelf ook geen behoefte om dat te gaan doen :') maar ik denk dat het opzich wel gewoon kan maar dat als je betrapt word in de trein je wel een probleem heet. Alhoewel iemand tegenover mij dat een keer gehad had in de trein (niet uitgecheckt bij Schiphol) en die conducteur zei gewoon dat het voor deze keer niet erg was :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:32

eilleen333 schreef:
Ik was het ook niet van plan hoor;) heb wel wat beters te doen, maar vroeg me af wat de termijn is waarop je automatisch uitgecheckt wordt.

Citaat:
Per vervoerder is er een andere methode om te kijken of je bent ‘vergeten’ uit te checken. De regel voor nieuwe NS-abonnementen is dat je binnen 6 uur na het inchecken weer moet zijn uitgecheckt (hoewel de regel niet lijkt te zijn geïmplementeerd). In het algemeen geldt bij de NS dat je voor 4:00 uur (‘s nachts) moet zijn uitgecheckt, tenzij je na 0:00 uur in bent gecheckt op een nachttrein. Bij de RET heb je tot 15 minuten na de verwachte aankomsttijd op de eindhalte of als je incheckt op een andere lijn.

Bron
En alweer, je vraag intikken op Google was genoeg geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:48

Ik zie op de televisie filmpjes van mensen die concentratiekampen hebben overleefd, verzetshelden etc. maar ik vraag me af of er ook filmpjes zijn van mensen die aan Hitlers kant stonden, die daar iets over vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:49

Danique schreef:
Ik zie op de televisie filmpjes van mensen die concentratiekampen hebben overleefd, verzetshelden etc. maar ik vraag me af of er ook filmpjes zijn van mensen die aan Hitlers kant stonden, die daar iets over vertellen?

Nah. Zal wel te vinden zijn maar zal vooral in die gevoelige periode vlak na het einde van WOII gelijk verwijderd en vernietigd zijn. De overwinnaar vertelt het verhaal, dus de kant van Hitler zal diep weggestopt zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:51

''Jammer'', ik zou daar best in geïnteresseerd zijn, om te horen waarom en wat. Maar ik snap ook wel dat de rest verwijderd is :j

Dankjewel voor je snelle reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:52

Ik kan van de week wel wat proberen te graven voor je, alles staat op het internet dus er zullen ongetwijfeld docu's bestaan over de kant van Hitler. Denk alleen dat je het snel bij de skinheads/neonazi kant moet zoeken omdat het toen, en nu nog steeds, echt een enorm taboe is om te praten over de 'goede' dingen die Hitler gedaan heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:53

De meesten daarvan zijn trouwens opgehangen, doodgeschoten, gevlucht of in de cel beland.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:09

Danique schreef:
''Jammer'', ik zou daar best in geïnteresseerd zijn, om te horen waarom en wat. Maar ik snap ook wel dat de rest verwijderd is :j

Dankjewel voor je snelle reactie!

Als je Shoah opzoekt daarin wordt in 9 uur in totaal door overlevenden maar ook door bewakers verteld hoe het in een aantal concentratie kampen er aan toe ging, inclusief joden of gevangenen die moesten helpen bij vergassen maar ook andere dingen in het kamp. Doordat het door meerdere kanten verteld wordt krijg je compleet beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:10

Graag, Emma :j Ik ben er erg benieuwd naar.

Ja echt Sammie? Je zou toch denken dat je zelf niet dezelfde zonden zou willen begaan door die mensen om het leven te brengen, zoals zij hebben gedaan bij de gevangenen.

Oh wauw, dankjewel Fargo, dat ga ik opzoeken!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:11

Is onlangs weer getoond op nl tv, waarschijnlijk te vinden met uitzending gemist. Als in afgelopen twee weken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:23

Sammie schreef:
De meesten daarvan zijn trouwens opgehangen, doodgeschoten, gevlucht of in de cel beland.

You wish, I wish.... maar nee.
Met name in West Duitsland zijn vele nazi's de denazificatie 'somehow' misgelopen.

De processen van Neurenberg, waar hogere nazi's werden berecht, zijn gewoon openbaar toegankelijke bronnen.
Sommigen werden opgehangen.
(Ingewikkeld, want ten tijde van de misdaden bestond de omschrijving van volkerenmoord nog niet in de conventie van Genève. Maar moord op een enkele noncombattant kon ook toen al de galg betekenen.)
De architect Speer heeft gewoon gelogen dat hij niets zou hebben geweten van de massamoorden. (Hij heeft het helpen ontwerpen.)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:00

Wat maar nee..?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:24

Emmaa_ schreef:
Ik kan van de week wel wat proberen te graven voor je, alles staat op het internet dus er zullen ongetwijfeld docu's bestaan over de kant van Hitler. Denk alleen dat je het snel bij de skinheads/neonazi kant moet zoeken omdat het toen, en nu nog steeds, echt een enorm taboe is om te praten over de 'goede' dingen die Hitler gedaan heeft.

Het is ook niet waar wat je zegt. Juist om het te kunnen begrijpen, om het te kunnen reconstrueren is er heel veel beeldmateriaal van oude nazi's die vertellen. Dat heeft niets met het taboe rondom de 'goede' dingen van Hitler te maken, overigens ben ik wel benieuwd naar die dingen.

Er wordt hier Shoah aangedragen, er zijn meerdere documentaires. BBC heeft een aantal gemaakt die ook de nazikant belichten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:55

Van de man in het uniform is genoeg materiaal te vinden, de kopstukken en directe betrokkenen van hitler zijn diegenen die ik bedoelde met gevlucht, opgehangen, etc..

Ik kan eigenlijk ook niet echt ontdekken wat hitler voor goeds deed, tenzij hier gedoeld wordt op Mengele.. En het korte moment van economische voorspoed in Duitsland..? Al kun je je hier afvragen of het doel de middelen heiligt. Zeker in het geval mengele is dat een ernstige gewetensvraag. We hebben er een etische verklaring voor gekregen, maar verder was die man wreed, koelbloedig en ronduit misdadig. Zoveel goede heeft die man eigenlijk ook weer niet gedaan. Er wordt hem meer toegeschreven dan hij waard is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 01:33

Laatst nam ik een slok van wat frisdrank en kreeg ik bij het doorslikken echt gelijk een heel naar (stekend) gevoel in mijn slokdarm en maag. Het deed zo'n pijn dat ik echt dubbelklapte. Ik vraag me echt af wat dit was en hoe dat kan. Het bleef daarna ook nog wel even beurs aanvoelen..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:08

Sammie schreef:
Wat maar nee..?

Er zijn een paar kopstukken in Neurenberg opgehangen, dat klopt.
Speer kreeg daar twintig jaar cel. Na zijn vrijlating heeft hij nog interviews gegeven.

Anderen gingen gewoon door met hun werk, met name in west Duitsland, en anderen vluchtten naar bijvoorbeeld Argentinië.

Dus ook na 1945 kon er nog heel veel informatie mbt dat 'derde rijk' uit de eerste hand worden ingewonnen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:12

Dreamy schreef:
Laatst nam ik een slok van wat frisdrank en kreeg ik bij het doorslikken echt gelijk een heel naar (stekend) gevoel in mijn slokdarm en maag. Het deed zo'n pijn dat ik echt dubbelklapte. Ik vraag me echt af wat dit was en hoe dat kan. Het bleef daarna ook nog wel even beurs aanvoelen..

Slokdarmkramp gok ik. Mijn man heeft er vaak last van helaas. Je doet er weinig aan volgens mij,

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:17

Citaat:
Ik kan eigenlijk ook niet echt ontdekken wat hitler voor goeds deed, tenzij hier gedoeld wordt op Mengele.. En het korte moment van economische voorspoed in Duitsland..? Al kun je je hier afvragen of het doel de middelen heiligt. Zeker in het geval mengele is dat een ernstige gewetensvraag. We hebben er een etische verklaring voor gekregen, maar verder was die man wreed, koelbloedig en ronduit misdadig.

Mij ontgaat even iets.
Mengele was arts en heeft walgelijke experimenten op gevangenen uitgevoerd.
Het doel heiligt niets, het ging meer over pesten, sadisme en een letterlijk ongebreidelde nieuwsgierigheid.

Ethiek kan verklaren dat de experimenten van Mengele volstrekt buiten de orde waren.
Waarom de man zo deed en kon doen, tja - dat wordt psychologie (een zwakke gewetensfunctie, goed in staatempathie voor mensen uit te schakelen) of sociologie (de man was in de gelegenheid, dus hij deed het omdat het kon, of omdat iedereen "dat deed".= Joden zijn nu eenmaal geen volwaardige mensen, et, dus mag je doen wat je bij 'een echt mens' niet mag doen).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:49

Janneke2 schreef:
Sammie schreef:
Wat maar nee..?

Er zijn een paar kopstukken in Neurenberg opgehangen, dat klopt.
Speer kreeg daar twintig jaar cel. Na zijn vrijlating heeft hij nog interviews gegeven.

Anderen gingen gewoon door met hun werk, met name in west Duitsland, en anderen vluchtten naar bijvoorbeeld Argentinië.

Dus ook na 1945 kon er nog heel veel informatie mbt dat 'derde rijk' uit de eerste hand worden ingewonnen.

Er bestaat ook nog zoiets als buiten Neurenberg... En als je nu alleen speer op kan noemen die ook nog eens in de cel is beland.. Geheel conform mijn opmerking dus...

En dat laatste heb ik nergens ontkent..