tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:56

Ik heb Zertab privé gesproken, dus ik negeer dat bericht niet maar dubbel reageren is ook zo wat.

Lief dat je er naar vraagt Calipsolover, ik zal er later even een PB'tje over sturen :)

Goed iets wat je zoekt hoor Winged. Lijken me hele normale dingen. Maar goed, wat je ontvangt is een tweede.

De vraag van Suzanne F is niet heel gek, maar kan wel hard binnenkomen als je in zo'n situatie zit. Een paar weken geleden werd het mij ook gesteld en dat deed best pijn. Het klinkt namelijk alsof je alles je zelf aan doet en dat is ook zeker niet het geval. Je hebt een bepaald sprankje hoop en als er iedere keer een twinkeling wordt gegeven denk je dat die hoop wel gevuld wordt, tot het ineens voor je neus weer wordt weggerukt voor een ander. Dusja ik snap het wel.

Toch ben ik heel blij dat ik alle goedbedoelde adviezen niet volledig heb opgevolgd en mijn eigen gevoel bovenal heb laten spreken. Natuurlijk zit er ook wel een verschil in hoe je er zelf in staat en is het verschil tussen zoeken naar een invulling of aanvulling ook van belang. Maar gaandeweg leert iedereen dat op zijn eigen manier. Zelfliefde is heel belangrijk. Maar soms kan je je zelf daar inderdaad even in kwijt raken, mooi plekje hier om even je gevoel te uiten. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:22

Suzanne F. schreef:
Het is geen vreemde vraag. Het is om je een spiegel voor te houden. Het ligt nu altijd bij de ander. Die heeft me verdriet gedaan, die heeft me gekwetst, die heeft me teleurgesteld, en weer ben ik teleurgesteld. En dat herhaalt zich. Dus mijn vraag is: waarom laat je dat gebeuren? En je geeft aan omdat je een relatie wilt.
Ik denk dat je te graag wilt en een deel van jezelf wilt opvullen met een ander. Ik heb je al eerder geadviseerd om te gaan werken aan een stuk zelfliefde en zelfacceptatie. Jezelf eerst heel maken voordat je iemand in je leven toe laat die een aanvulling (geen invulling) kan zijn. Je stelt je nu kwetsbaar en afhankelijk op. Op het moment dat je jezelf op 1 zet zal dit niet meer gebeuren.

Wat een onzin zeg... alsof je nooit meer teleurgesteld raakt of gekwetst als je jezelf op 1 zet :')

capopjekop

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:20

Nooit meer is een groot woord. Maar je gaat dan wel met een andere instelling het datingproces in. Als je een ander niet nodig hebt om blij te zijn met jezelf en je leven dan verwacht je minder van andere mensen. En als je minder verwacht dan wordt je ook minder teleurgesteld. Ik vind het iig geen gek advies van suzanne.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:30

Ik vind het ook wijze woorden van Suzanne :j
Zelfreflectie kan nooit kwaad en je stapt dan idd met een andere houding het datingproces weer in.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:48

Je gaf eerder aan dat het een lang en ingewikkeld verhaal is. Nu weet ik natuurlijk niet precies wat er aan de hand is, maar er zijn een aantal scenario's mogelijk waarbij je jezelf plaatst in een situatie die heel veel rode vlaggen heeft. Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren, dus ik snap de spiegel wel. Het kan geen kwaad om te kijken of je beter verdient dan waar je jezelf neerzet.

Hoe dan ook, sterkte en hopelijk wordt je volgende ervaring leuker. :knuffel:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:01

capopjekop schreef:
Nooit meer is een groot woord. Maar je gaat dan wel met een andere instelling het datingproces in. Als je een ander niet nodig hebt om blij te zijn met jezelf en je leven dan verwacht je minder van andere mensen. En als je minder verwacht dan wordt je ook minder teleurgesteld. Ik vind het iig geen gek advies van suzanne.

Precies. Dit bedoel ik.
Maar als jij het onzin vindt, prima. Het is goed bedoeld advies. Ik heb alleen maar het beste met je voor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:54

Ik vind het ook hele zinnige woorden, ik ben het er hartelijk mee eens.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:57

Het is een reactie vanwege het feit dat het haar raakt, daar is niets raars aan toch? Je leert door te vallen en opstaan en een ieder leert ook op een andere manier.
Volgens mij is dit topic ook bedoelt om je hart te kunnen luchten :) Of in ieder geval was dat altijd het idee er achter.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:37

Het is een lief bedoeld advies, als je geen reacties wil moet je het niet op bokt zetten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:08

Lief bedoelde adviezen mogen toch ook hard binnen komen? En daar mag je het toch ook niet helemaal mee eens zijn?

Anders kunnen we net zo goed Bokt opheffen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:28

Ik vind dat je een beetje raar en defensief reageert.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:52

Dat vind ik vaak ook van jou.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:57

Oké, ik ben nu niet meteen teleurgesteld ofzo.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:35

Wat ben je toch een aardig persoon :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:06

Kom van die kast af joh _O-

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:14

Ik kan het alleen maar met jullie eens zijn eigenlijk. Het betekend niet dat je niet teleurgesteld of verdrietig mag zijn. Want uit elkaar gaan is gewoon ontzettend poedersuiker, maar het herstel is wel veel sneller als je iemand niet verantwoordelijk maakt voor jou geluk. Zorgen dat je zelf onafhankelijk genoeg bent om je eigen dromen waar te maken. Daar heb je echt geen man voor nodig en zeker niet eentje die jou niet de moeite waard vindt om voor te gaan.

Om even een update van mezelf te geven... :o Met mij gaat het heel goed. Ben lekker aan het scharrelen met een leuke vent. Emotioneel ben ik niet heel bereikbaar en dat weet de betreffende man ook. :D Voor nu gewoon lekker laten gaan en zien wat het gaat worden.

Het leuke is ook.. op het moment dat je jezelf op nr 1 zet en je lekker in je vel zit, komen de leuke kerels vanzelf. Serieus geen Tinder nodig. :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:21

Hahaha. Pas op, je kan ook te gelukkig worden met je zelf.

Ik ben zo gelukkig met mij zelf dat ik niet open sta voor een relatie.
Ik scharrel wel eens wat, maar binnen een paar maand ben ik er wel klaar mee.
Heerlijk om geen rekening te moeten houden met iemand anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:24

Klopt. Mannen vinden dat blijkbaar rete aantrekkelijk. Hoe harder je roept dat je niet wilt, hoe meer geïnteresseerd ze zijn. Heel vreemd. Blijkbaar zijn zelfverzekerde onafhankelijke vrouwen die jou niet nodig hebben heel aantrekkelijk. Blijven toch jagers denk ik. Ik geef het altijd al heel snel aan dat ze niks van mij moeten verwachten. En altijd denken ze toch dat zij de uitzondering zijn. Dan denk ik: ik ben toch duidelijk geweest of niet? Als jij de uitzondering was dan had je dat wel gemerkt.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:26

:') Ja, eigenlijk zijn mannen gewoon heel simpel. Ze lijken het zelfs van een afstandje aan te voelen.

Het is zelf zo erg, dat de man die mij aan de kant heeft gezet weer achter mij aan zat. Maar nu waren de rollen omgedraaid }:) En het is fijn om de touwtjes in eigen handen te hebben. Regie te nemen over te eigen leven. (Gelukkig werk ik nu in een ander project, dus we zijn voor nu geen directe collega’s meer)

En misschien ben ik wel te gelukkig met mezelf, maar dat is ook helemaal prima. En ik vind het toch stiekem wel heel lekker om weer vrijgezel te zijn. Geniet er gewoon echt van. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:36

Yes, you do you! En als het komt, dan komt het. En met de 'ideale' man zal het anders zijn dan al die eikels hiervoor.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:01

Precies!

En voor alle meiden die het nu lastig hebben. Hoe gaat het nu? Als iemand op je hart heeft getrapt, heeft het gewoon tijd nodig om weer uit de kreukels te komen. Volg je gevoel en zorg goed voor jezelf (Ook al krijg je geen hap door je keel), zet jezelf op nummer 1, maak plannen, stel doelen, ga schrijven en ga lezen (circe ;) ) Het heeft mij erg geholpen.

En natuurlijk is het moeilijk om weer te gaan daten. En als je het mij twee maanden geleden had gevraagd, had ik je voor gek verklaard. :') En ook ik ben nog wel eens verdrietig.

Maar het kan ook ineens verrassend leuk zijn met iemand anders. En dan lijkt je oude liefde ineens niet meer zo perfect als wat je altijd dacht.

En wie weet moet ik mijn eigen woorden over een tijdje weer teruglezen :') Maarja.. dat is het risico van liefde.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 22:25

Hele goede peptalk hoor! En je eigen gevoel volgen is echt heel belangrijk.

Hier dus wel een succesverhaal maar op t gemakje gewoon verder. Maar nee, verwacht had ik t allerminst en ben heel benieuwd hoe we verder gaan :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:46

Nu Suzanne het meer uitgelegd heeft wat ze bedoelde snap ik haar ook wel, maar vond de eerste vraag wat grof overkomen. Uiteraard is zelfreflectie in daten heel belangrijk en zouden meer mensen dit moeten doen (zouden er een pak minder red flags zijn dan :') )

Wat goed Wabisabi, doe gewoon lekker je ding en de rest komt wel vanzelf, fijn dat het zo goed gaat!

Hier gaat ook alles nog goed, maar door war grote veranderingen in mijn leven weet ik ook niet goed waar mijn relatie naartoe zal gaan, ik ga waarschijnlijk weer even bij mijn ouders wonen in een andere stad en ik ben ook wel bang dat daardoor mijn relatie geen stand gaat houden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:30

xDenies schreef:
miss_lizje schreef:
Mijn onzekerheid is ook gelijk weer terug en geeft mij nu ook zo veel vragen nog. Ik snap er gewoon echt helemaal niks van. Als ik wat meer gekalmeerd ben wil ik nog wel kijken of ik antwoorden kan krijgen om dit zelf meer te kunnen accepteren. Want dit was echt alles wat ik in een partner zocht.

Heel lastig, en ik begrijp dat wel. Al moet ik zeggen dat, ondanks het nu allemaal goed lijkt te komen, het er altijd op heeft geleken dat die antwoorden niet meer zouden komen. Ondanks toentertijd ook wel met wat periodes kort app contact en dat werd er niet beter op.
Ik hoop echter dat het voor jou beter verloopt en er wel antwoorden komen die je wat rust kunnen geven.

Heeft hij met het uitmaken niet meer gezegd dan alleen dat het niet meer genoeg voelt? Is er iets gebeurd waar hij wellicht niet alles over heeft gezegd? Ik vind het dan altijd lastig als er wel zoveel verdriet bij komt kijken :Y)

Ik heb ondertussen wat "antwoorden" maar eigenlijk niks waarvan ik denk "dus dat was het". Antal clichés kwamen redelijk voorbij en ik weet ook niet zo goed wat ik daar mee moet.

Ik mis hem, maar het wordt wel minder, maar maakt het nog verdomd lastig om verder te daten. Ik blijf iedereen maar vergelijken met hem. Het voelt vanaf mijn kant ook niet echt eerlijk om nu op date te gaan met een ander. Beetje bang dat ik mij niet genoeg kan open stellen.

Hoe hebben jullie dit aangepakt/pakken jullie dit aan?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:34

Nou ja, 'aangepakt'... bij mij heeft dat gewoon zijn tijd nodig. Het missen slijt en dan ga je (meestal) vanzelf weer openstaan voor andere mensen. Misschien even een date-pauze?