Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:26

Ik ook wel dan!

Ik ben nu mijn oude blog naar m'n nieuwe aan het importeren. Duurt al heel lang en hij gaat weinig vooruit dus ik vind het dood eng :')

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:20

O jeeee, succes :D

Heb je de oude URL's ge-redirect?

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:20

Ik wou vandaag of morgen een vlog maken (wat ik eigenlijk doodeng vind aangezien ik er een hekel aan heb om mn eigen stem te horen) maar nu zit ik dus met zo'n keelpijn dat ik nauwelijks kan slikken en dat is dus ook op mn stem geslagen. Dat wordt dus gewoon schrijven ):

Ik wil ook wel meedoen met linkbuilding! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:32

Ik zou ook wel willen vloggen. Misschien ooit! Haha, ik heb hetzelfde als jij, Marrleen. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:44

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:52

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:55

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:15

Oh die vind ik mooi Tazzey!

Mijn blog ligt nog steeds stil, heeft veel redenen, voornamelijk met mn werk te maken.. hopelijk komt het snel weer op gang :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:33

Vandaag een niet zo interessante blog over Oud en nieuw. Lieve meiden, alvast een gelukkig nieuwjaar met mooie kansen en veel liefde gewenst!

Tazzey schreef:
Ik heb vandaag OPI I Carol about you op mijn blog staan, ook een vergelijking met OPI A grape affair.

Oeh tof kleurtje :D

Yvettee schreef:
Iedereen een hele fijne jaarwisseling gewenst straks! :D

Voornemens, wensen en doelen voor 2015

Haha dapper, voornemens! Ik begin er niet meer aan, ik wil gewoon nog meer genieten van alle mooie dingen dit jaar. Voor je het weet is het voorbij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:51

Leuk stukje Lieveli! :D Ik heb nu een beeld van katten in legerbroeken :+ :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:17

Jans schreef:
Leuk stukje Lieveli! :D Ik heb nu een beeld van katten in legerbroeken :+ :+

Hihi. Het is trouwens de man uit dit stuk:

MarcoBorsato schreef:
Waarom ik een maand niet heb geblogd

En ik lees nu even niet bij, ik heb een fles wijn om leeg te drinken.

Ik ben heel, heel blij. En heel verliefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:18

Superleuk! Geniet ervan! :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:50

Wat een heerlijk stukje weer, Lieveli! En veel plezier inderdaad in het nieuwe jaar! :)

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:37

Leuke nieuwjaars-artikelen iedereen! :D
Een weekje geleden was het eigenlijk nog ons plan om een nieuwjaars-video te maken. Helaas zijn we gehackt en is ons email account YouTube kanaal Facebook pagina en meer dan 80 artikelen op ons blog verwijderd... :(
Er zijn al aangifte gedaan en we hebben het IP adres van de dader... Woont hij ook nog heel leuk in het zelfde dorp. We hebben een heel sterk vermoeden we het is, en zijn het eigenlijk wel 100% zeker.
Dit persoon heeft de kennis om te kunnen hacken daarbij opent zij morgen precies een blog als wij en komt de naam ook bijna helemaal overeen... Wat kunnen we hier nog aan doen? :(
http://www.EquinOnline.tk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:14

Oooh wauw... Dat is bizar zeg...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:35

Leuk al die nieuwjaars blogs. Ik heb er ook een uit mijn mouw geschud. Ik had een goede blog 3 dagen geleden en 200+ bezoekers getrokken (terwijl er verder nooit een kip komt) en voelde nu de druk om te presteren. Ik heb een aantal drafts klaarliggen, maar ik kwam niet verder.

Vanmorgen kreeg ik ineens een simpel idee om te bloggen: 1 Ridiculously Easy (and Rewarding) Thing to Do For the New Year
:D

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:24

Ik en Daniëlle hebben een website en youtube kanaal die overigens nog echt bagger zijn :')
Dit is de website www.horsesdiy.webnode.nl :)
Ik volg dit even

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:20

Mandarijn12 schreef:
Ja exact. Heb m'n website ff offline gezet omdat ik er teveel mee aan het rommelen ben. Vanavond staat hij weer online :) Hier over linkbuilding:

Citaat:
Google beoordeelt een website op drie belangrijke onderwerpen: techniek, inhoud en populariteit waarbij populariteit uiteindelijk de hoofdrol speelt. Een van de manieren op de populariteit van je website te vergroten is linkbuilding. Het woord zegt het eigenlijk al: hoe meer links, hoe populairder Google je website vindt. En dat is ontzettend belangrijk voor je vindbaarheid in Google.

Ik heb van de zomer een cursus Master in SEO gedaan en ik moet jullie helaas zeggen dat dit inmiddels al niet meer zo is. Linkbuilding doet maar heel weinig voor je site in vergelijking tot andere dingen. Klakkeloos links ruilen (Pietje zet de link van Jantje op z'n site en in ruil daarvoor doet Jantje het ook voor Pietje) scoort zelfs heel laag en in de toekomst zal Google er waarschijnlijk helemaal geen waarde meer aan gaan hechten. Het gaat namelijk om de beleving voor de bezoeker. Een unieke, onafhankelijke link naar jouw site is veel meer waard. Ik zou persoonlijk dus geen tijd/moeite in deze techniek stoppen.

Je kan veel beter zorgen dat je blogs naar elkaar verwijzen dmv (goede) interne links, kijken op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en hier je teksten op aanpassen, relevante en unieke teksten schrijven die aansluiten bij wat je bezoekers verwachten en zorgen dat je op de hoogte blijft over de ontwikkelingen op SEO gebied.

Edit: Nog een kleine toevoeging. Mocht je toch graag links willen ruilen, zorg er dan voor dat het een relevante link is. Stel je schrijft over nagellak, dan heeft een link naar iets over (ik zeg maar wat) deurbellen geen nut. Link naar iets dat aansluit bij jouw onderwerp.

Bloggen zelf is het nu helemaal in SEO land, dan zou je bij wijze van spreken beter blogs over elkaar kunnen schrijven en zo naar elkaar linken :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:09

Ik dacht dat het link builden 'opnieuw' nuttig was. Ik had vroeger 2 websites zodat mensen mijn website 1 konden linken en ik gaf ze een link terug via website 2. Dan was het een indirecte link-ruil, wat beter was voor de statistieken.
Marrleen hoe is het met je keel?

Iedereen de beste wensen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:28

Ja, dat is inderdaad iets nuttiger, maar dan nog... Het telt maar voor zo'n klein deel mee en je moet zo'n groot en relevant linkbuilding netwerk opbouwen wil het nut hebben, dat je je tegenwoordig beter op andere dingen kunt richten.

Ieder moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen, er zijn zoveel wegen die je kunt bewandelen op dit gebied! Maar ik dacht dat jullie het misschien wel handig vonden om te weten :)

Ik ben alles wat ik heb geleerd nu stukje bij beetje aan het toepassen in mijn shop en heb in enkele maanden tijd mijn aantal unieke bezoekers al verdubbeld. Zonder linkruil, maar wel met gebruik van m'n blog!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 05:34

Wat goed zeg, joyce
Ik denk dat bloggen anno nu ook een veel betere manier is.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:44

Gaaf Joyce, misschien moet ik daar toch een keertje een cursus in volgen.. Al krijg ik volgend blog 'online marketing' als vak op school, wie weet komt het daar ook een beetje aan bod!

Maar het is eindelijk zover vandaag :):) Welkom op mijn nieuwe blog!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:18

joyce2 schreef:
Citaat:
Google beoordeelt een website op drie belangrijke onderwerpen: techniek, inhoud en populariteit waarbij populariteit uiteindelijk de hoofdrol speelt. Een van de manieren op de populariteit van je website te vergroten is linkbuilding. Het woord zegt het eigenlijk al: hoe meer links, hoe populairder Google je website vindt. En dat is ontzettend belangrijk voor je vindbaarheid in Google.

Ik heb van de zomer een cursus Master in SEO gedaan en ik moet jullie helaas zeggen dat dit inmiddels al niet meer zo is. Linkbuilding doet maar heel weinig voor je site in vergelijking tot andere dingen. Klakkeloos links ruilen (Pietje zet de link van Jantje op z'n site en in ruil daarvoor doet Jantje het ook voor Pietje) scoort zelfs heel laag en in de toekomst zal Google er waarschijnlijk helemaal geen waarde meer aan gaan hechten. Het gaat namelijk om de beleving voor de bezoeker. Een unieke, onafhankelijke link naar jouw site is veel meer waard. Ik zou persoonlijk dus geen tijd/moeite in deze techniek stoppen.

Je kan veel beter zorgen dat je blogs naar elkaar verwijzen dmv (goede) interne links, kijken op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en hier je teksten op aanpassen, relevante en unieke teksten schrijven die aansluiten bij wat je bezoekers verwachten en zorgen dat je op de hoogte blijft over de ontwikkelingen op SEO gebied.

Edit: Nog een kleine toevoeging. Mocht je toch graag links willen ruilen, zorg er dan voor dat het een relevante link is. Stel je schrijft over nagellak, dan heeft een link naar iets over (ik zeg maar wat) deurbellen geen nut. Link naar iets dat aansluit bij jouw onderwerp.

Bloggen zelf is het nu helemaal in SEO land, dan zou je bij wijze van spreken beter blogs over elkaar kunnen schrijven en zo naar elkaar linken :)

Hoi Joyce,

Bedankt voor je toevoeging. Je hebt inderdaad gelijk dat links uit een blogartikel een goede bijdrage hebben aan de linkwaarde van een ander bedrijf. Echter zeg je in je reactie: "ik moet jullie helaas zeggen dat dit inmiddels al niet meer zo is" en wat dat betreft heb je het mis. Google waardeert nog steeds de geruilde links. Ik heb inmiddels ruim 250 websites geoptimaliseerd waarbij meerderen op 1 staan in de zoekresultaten, en daar heb ik echt niet allemaal relevante blogartikelen voor geschreven :D De reden daarvan is een gevarieerd linkprofiel waaronder linkruil, zelfs voor websites die minder relevant zijn. Hoe gevarieerder je linkprofiel, hoe beter. Bijvoorbeeld links van startpagina's, blogartikelen, andere websites, you name it. En het ruilen van links kan daar een onderdeel van zijn.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:37

Leuke blog, Marit. Ziet er mooi uit.