Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:40

Ik geef les op het mbo, daar zijn vaak veel mogelijkheden voor niet-lesgebonden taken. Bij ons ben je bijvoorbeeld standaard ook stagebegeleider, waarbij je de studenten bezoekt op hun stage. Daarnaast kun je denken aan extra begeleiding van studenten met een rugzakje, examencommissie, voorlichting geven op middelbare scholen, stage adviseur (dat is meer richting het werkveld), curriculum creëeren, en zo zijn er nog veel meer dingen waar ik nu niet direct op kom. Ook hebben we een loopbaancentrum op onze school, die richten zich volledig op begeleiding van studenten die ergens op vastlopen. Zij bieden ook allerlei trajecten aan, waar je ook op ingezet kunt worden.

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 16:48

Ja, dat klinkt me echt op het lijf geschreven. Misschien moet ik het MBO eens in de gaten houden dan.
Dank je wel.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:39

Hoe is het met iedereen?

Hier gister 42 mondelinge examens Nederlands (mbo) afgenomen, dit was heftig! :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:51

Zo dan :oo
Ik heb er 22 gedaan (mavo Engels), maar wel verspreid over een week.
Nu alleen nog examenvoorbereiding, da's best saai, maar goed.

Ik werk nog steeds niet volledig, baal ervan.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:07

Hier is alles goed. Sta 3 dagen voor groep 3 en 2 dagen vor groep 8. Kwam dit jaar even zo uit.
I.v.m. met veel zieke collega's heb ik morgen groep 1-2. Dus qua afwisseling kan het niet beter haha.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:07

Dit jaar heb ik een heftig jaar (ik sta in het sbo in groep 2.3). Al 2 kinderen doorverwezen naar Cluster 4 (gedrag). Die waren al in het traject/ kon niet anders. Nu een andere leerling die steeds onveiliger gedrag vertoond. Hierdoor zijn we daar erg veel mee bezig en komt niet alle kinderen evenveel aan bod. En gewoon heel veel zorgelijke situaties thuis of op school (of beide). Af en toe lig ik echt wakker van alles wat gebeurd in de klas en met de leerlingen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:05

lovelys schreef:
Dit jaar heb ik een heftig jaar (ik sta in het sbo in groep 2.3). Al 2 kinderen doorverwezen naar Cluster 4 (gedrag). Die waren al in het traject/ kon niet anders. Nu een andere leerling die steeds onveiliger gedrag vertoond. Hierdoor zijn we daar erg veel mee bezig en komt niet alle kinderen evenveel aan bod. En gewoon heel veel zorgelijke situaties thuis of op school (of beide). Af en toe lig ik echt wakker van alles wat gebeurd in de klas en met de leerlingen.

Dat is zeker heftig. Krijg je wel genoeg steun?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:19

Poeh, intensief zeg. Vervelend dat je het ook mee naar huis neemt. Sta je alleen op die groep?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:04

Ik heb wel een hele fijne duo en we hebben bijna volledige onderwijsassistente. Maar we lopen gewoon echt op tegen het gedrag van leerlingen. We zijn begonnen met een groep van 17 leerlingen. Twee dus die al bekend waren dat het waarschijnlijk niet haalbaar was voor ze om in het sbo te blijven (ook beide normale/hoge iq).
De leerling die nu zo onveilig is, wordt met de week extremer. Dan duurt het traject om ze door te verwijzen best lang, aangezien we altijd proberen eerst het in de klas met extra ondersteuning te doen.

Maar extra ondersteuning van buitenaf, duurt gewoon lang om dat voor elkaar te krijgen.
De gedragsdeskundige en directrice zitten er gelukkig wel bovenop, maar weten ook niet hoe we bepaalde patronen er uit kunnen krijgen. Dus we doen het nu maar met wat we kunnen en hopelijk is er snel extra hulp voor deze leerling. En tot die tijd heeft deze leerling lestijdverkorting en zit de leerling amper in de klas.