fohadie schreef:Heel eerlijk? Met de informatie die je geeft zal ik er niet te veel van verwachten. Ja, voor je gevoel is dit DE woning en ben je al aan het inrichten. Maar weet dat woningen in jou omgeving vet overboden worden en je eigenlijk al geen kans maakt als je met voorbehoud bied. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ken de markt in dit gebied en die is erg lastig. Niet wat je wilt horen, maar helaas wel de realiteit.
Naar mijn mening is er altijd een kans. Op een bezichtiging komen een x aantal mensen, daarvan doen dan een x aantal een bod en je weet niet wat voor bod ze neerleggen en met welk voorbehoud. Natuurlijk kun je er beter vanuit gaan dat je het niet wint zodat je minder teleurgesteld bent, maar ik denk dat er altijd wel een kans is.
Als je weinig eigen geld heb zou ik ook niet zonder voorbehoud van financiering veel durven te overbieden. Als de taxatie namelijk lager uitvalt heb je een probleem.
Evenals dat bieden zonder voorbehoud van een keuring, wat als het er netjes uitziet maar er blijkt lekkage, de fundering blijkt slecht, er blijkt een scheur te zitten die je zelf nog niet had gezien, de meterkast blijkt gevaarlijk, de draagconstructie is rot. Als je er zelf veel verstand van hebt dan is dat super, maar volgens mij als er toch iets groots blijkt en je hebt geen keuring gedaan dan wordt het volgens mij heel lastig dit als verborgen gebrek door te zetten omdat er gewezen kan worden op dat een keurder het wellicht wel had kunnen constateren.
Als het anders is hoor ik het ook graag hoor
ik wil namelijk ook wel zoveel mogelijk kans maken.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 15-06-25 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt