Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TessaxQuincy

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:16

Ja ik ben ook wel benieuwd. Misschien camera's terug kijken? Geen idee of ze dat zomaar doen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:09

Laatst hier gelezen dat idd de beelden werden terug gekeken. Kunnen ze prima door de exacte tijd die op de bon staat.

Dus gewoon terug gaan, dat regelen ze wel. ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:46

Dat is waarschijnlijk duurder aan personeelskosten dan het bedrag van de gemiddelde action aankoop terugbetalen :) Maar gezien de termijn die hiervoor staat is de kans reëel dat ze dat idd zo doen.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:33

Als het maar één artikel is denk ik dat ze je gewoon geloven. Het zou immers wel een heel omslachtige manier zijn om winkeldiefstal te plegen. Als je elke week met dit verhaal komt worden ze achterdochtig. Maar de eerste keer niet.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:41

Het was idd gewoon 1 artikel, een wave krultang. Van 12,95. Ik kom ook echt nooit bij de action normaal. De Cassiere was toen echt aan het kloten, en niet eens bezig met de klant maar vooral met andere dingen. Stom dat ik niet meteen heb gekeken toen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:52

TessaxQuincy schreef:
Ik ben vrijdag naar de action geweest, nu zie ik net pas op het bonnetje dat het duurste product dubbel is gescanned. Kan ik nu met het bonnetje gewoon terug gaan en zeggen dat ik het geld terug wil van het dubbel gescande product? En moet ik dan het product meenemen of dat niet?

(weet trouwens niet of dit een goed topic is hiervoor, maar ik vraag me het wel af en wist geen ander topic :+)

Terug gaan. Bij mij hadden ze ook iets teveel afgerekend (en wat vergeten af te rekenen) ze hebben de camera beelden teruggekeken en ik heb het verschil terug gekregen.

Xandyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:18

Ik vraag me af of iemand me het systeem van huizen huren in NL effe kan uitleggen. Als belg begrijp ik niets van wachtlijsten, wachttijden,... Kunnen jullie dan niet op de privé markt huren?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:55

Jawel, als jij maar een hele grote zak geld mee neemt. Particulier huren is duur, dus de meeste huurwoningen gaan via een sociale woningbouwvereniging. Goedkoper, met voorwaarden, maar dus ook gewilder. Dus wachttijden

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 00:05

Molly1230 schreef:
[ [url=m/dqxgkH.png]Afbeelding[/url] ]

Ben dit echt zat hoe komt dit? Heb net moeite gedaan om genoeg opslag vrij te maken.

Heb je iTunes? Dan zou je het via je laptop kunnen doen?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 00:10

Lalidan schreef:
Jawel, als jij maar een hele grote zak geld mee neemt. Particulier huren is duur, dus de meeste huurwoningen gaan via een sociale woningbouwvereniging. Goedkoper, met voorwaarden, maar dus ook gewilder. Dus wachttijden

Dit inderdaad, en het verschil is echt enorm. Ons huis huren we van de woningbouw, de buren 2 deuren verder in min of meer hetzelfde huis betalen ruim 500 euro meer particulier. Ons huis is in veel betere staat en wordt goed onderhouden, dat huis mankeert een hoop en de verhuurder doet er bar weinig aan.

Xandyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:07

black_kelpie schreef:
Lalidan schreef:

Dit inderdaad, en het verschil is echt enorm. Ons huis huren we van de woningbouw, de buren 2 deuren verder in min of meer hetzelfde huis betalen ruim 500 euro meer particulier. Ons huis is in veel betere staat en wordt goed onderhouden, dat huis mankeert een hoop en de verhuurder doet er bar weinig aan.

500 euro meer???
Zijn de huurprijzen daar dan zo hoog?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:34

Particuliere huur is heel duur. Zit vaak tegen of over de 1000 euro per maand aan. Sociale huur rond de 500-600 euro doorgaans. Kan er nog wat onder zelfs soms. En soms ook iets erboven. Maar beduidend minder dan particuliere huur.

Xandyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:36

En is die sociale huur zoals in België geregeld? Dus huur gebaseerd op inkomen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:40

Xandyandme schreef:
En is die sociale huur zoals in België geregeld? Dus huur gebaseerd op inkomen?

Tot een bepaalde inkomensgrens, ja (€44.035,- per jaar voor eenpersoonshuishoudens, €48.625,- voor meerpersoonshuishoudens). En daarbinnen wordt aan passend toewijzen gedaan verdeeld over meerdere categorieën zodat iemand niet boven draagkracht huur betaalt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:50

In aanvulling op Pablo.
Die inkomensgrens is een paar jaar geleden op Europees niveau vast gelegd. En de Nederlandse delegatie heeft toen liggen slapen.
Door het huizentekort zijn huizen in NL gemiddeld (veel) duurder dan het Europees gemiddelde.
Door die inkomensgrens vallen nu mensen buiten de boot. Ze kunnen geen huis kopen omdat ze niet voldoende hypotheek kunnen krijgen.
En ze verdienen te veel voor sociale huur. Dan ben je aangewezen op particuliere huur en dat is idd schreeuwend duur.
1000-1500 per maand voor een veredelde bezemkast is meer regel dan uitzondering.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:57

Wij hebben daarin nog geluk.. wel €1100,- per maand maar hebben wel een twee-onder-een-kap met garage en drie slaapkamers voor dat geld.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:38

Daar heb je in mijn regio bijna niks voor. Een rijtjeshuis met 3 slaapkamers kost hier rond de 2500 tot 3000 euro. 2 kamer flats gaan voor rond de 1500 tot 2000 euro. De wachttijd voor een sociale huurwoning is meer dan 5 jaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:47

En met zn allen het maar gek vinden dat de jongeren geen woning kunnen vinden.
Hoop dat daar met de politiek snel verandering in gaat komen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 09:52

Tsja, Helmond hè.. daar wil niemand wonen :+

Nee even zonder grappen, het is idioot dat wij met een huur van 1100 euro geluk hebben in verhouding tot de ruimte die wij daarvoor krijgen. Is echt een uitzondering en spotgoedkoop op de huidige markt. Vriendin van mij betaalt voor een rijtjeswoning (ook drie slaapkamers, geen garage) in Eindhoven tegen de 1500 euro.. en alles is daar gewoon flink verouderd, slecht geisoleerd, schimmel op de badkamer.. vind het absurd.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:10

Wettelijke gezien zie ik nu dat het minimumloon omhoog gaat :') zou mijn werk een uitvlucht vinden om mijn salaris niet omhoog te doen?
Ik weet dat met traineeship mogelijk was maar ik vraag wat ze nu kunnen verzinnen als reden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:32

Ze zijn verplicht jou het wettelijk minimumloon te betalen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:07

TessaxQuincy schreef:
Ik ben vrijdag naar de action geweest, nu zie ik net pas op het bonnetje dat het duurste product dubbel is gescanned. Kan ik nu met het bonnetje gewoon terug gaan en zeggen dat ik het geld terug wil van het dubbel gescande product? En moet ik dan het product meenemen of dat niet?

(weet trouwens niet of dit een goed topic is hiervoor, maar ik vraag me het wel af en wist geen ander topic :+)

Ik ben terug gegaan vanmiddag en ze gingen zonder zeuren de camera beelden terug kijken en heb ik het geld terug gekregen! :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:08

Wauw. Dat had ik echt niet verwacht, ik ben (positief) onder de indruk!
Gelukkig heb je niet naar mij geluisterd :))

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:16

Hahaha, bijna wel. Wilden eerst niet gaan maar omdat ik ff contact gehad via insta toch maar gedaan. :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:45

Ik ben ook positief verrast. Wie niet waagt, die niet wint, blijkt maar weer.