Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:30

SusanH schreef:
Nou ik was wel blij verrast door de persco. Er wordt gekeken naar het buitenland, en er komt een lange termijn strategie. Beide dingen die naar mijn mening tot nu toe gemist werden. Ik vond Kuipers ook erg prettig overkomen. Meer oog voor het totale plaatje imo dan zijn voorganger.


Een zwaluw maakt nog geen zomer. Hij heeft nu net een makkelijke job. Versoepelingen aankondigen is niet zo ingewikkeld.

Wel ben ik het met je eens dat een langetermijnvisie veel duidelijkheid zou geven. Dat ontbrak altijd.

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:37

Electra63 schreef:
Swah schreef:
Probleem wordt nu vooral ook meer algemeen maatschappelijk, roosters van essentiële beroepen rond zien te krijgen. Dat is bij onze zorginstelling ook nu het probleem, niet meer de cliënten (vvt; nou ja indirect zijn ze dan dus wel de dupe natuurlijk) en net bijvoorbeeld het nieuws dat de NS minder treinen kan laten rijden door ziekte van medewerkers.

Vond de toelichting van Ernst Kuipers trouwens heel duidelijk.


Ik heb helaas de persconferentie niet gezien.

Wij (ggz) hebben inmiddels afdelingen waar 50% van de clienten besmet is in enkele dagen.
Met als gevolg, dat een deel van het personeel inmddels besmet is.
Dus zie de roosters maar sluitend te krijgen.

Wanneer het personeel is geboosterd word roosters rondkrijgen iets gemakkelijker.

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:45

robert45 schreef:
SusanH schreef:
Nou ik was wel blij verrast door de persco. Er wordt gekeken naar het buitenland, en er komt een lange termijn strategie. Beide dingen die naar mijn mening tot nu toe gemist werden. Ik vond Kuipers ook erg prettig overkomen. Meer oog voor het totale plaatje imo dan zijn voorganger.


Een zwaluw maakt nog geen zomer. Hij heeft nu net een makkelijke job. Versoepelingen aankondigen is niet zo ingewikkeld.

Wel ben ik het met je eens dat een langetermijnvisie veel duidelijkheid zou geven. Dat ontbrak altijd.


Precies, eerst zien dan geloven.

mysa

Berichten: 10653
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:51

Langetermijnvisie, hartstikke leuk. Wat als dat virus zich een slag in de rondte blijft muteren?

996981
Berichten: 9944
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:54

mysa schreef:
Langetermijnvisie, hartstikke leuk. Wat als dat virus zich een slag in de rondte blijft muteren?

Juist voor de wat als? heb je toch lange termijn visie nodig? :o?

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:57

Nadeel is alleen dat mensen zich daar enorm op vast gaan pinnen. Ze kunnen wel beloftes doen voor in de toekomst , maar zolang mensen zo erg blijven vastplakken aan de beloftes komen er juist veel teleurstellingen. Je weet dat op langer termijn lastig te voorspellen is.

Ik heb gewoon geen verwachtingen en zie wel waar het schip strand. Scheelt een hoop frustratie en teleurstelling.

nikkel
Berichten: 2563
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:15


Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:17

Wat mij betreft pakken ze die 2g nu eindelijk door..

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:17


pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:19


Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:27

2G komt er aan. Ze willen ons met alle geweld door de prikstraat hebben.

Pinacolada

Berichten: 4084
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:37

Wat is sporten nou als je een qr code nodig hebt. Iemand van 18 kan niet een rondje rijden in de manege…. Ik vind het triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:37

Pinacolada schreef:
Wat is sporten nou als je een qr code nodig hebt. Iemand van 18 kan niet een rondje rijden in de manege…. Ik vind het triest.


Je hebt m voor een prikkie :')

Pinacolada

Berichten: 4084
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:38

Ja een heleboel prikkies, gaat toch nergens over

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:09

Ach ik heb voorlopig herstelbewijs en kijk later wel verder. Laat de booster eerst aan me voorbij gaan.

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:20

Relaxed schreef:
Ach ik heb voorlopig herstelbewijs en kijk later wel verder. Laat de booster eerst aan me voorbij gaan.


Je wilt 2G maar de booster laat je aan je voorbij gaan.

Heerlijk….

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:23

robert45 schreef:
Relaxed schreef:
Ach ik heb voorlopig herstelbewijs en kijk later wel verder. Laat de booster eerst aan me voorbij gaan.


Je wilt 2G maar de booster laat je aan je voorbij gaan.

Heerlijk….

Ze heeft net een week geleden Corona gehad dus mag nog niet eens prikken.

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:24

Loretta schreef:
2G komt er aan. Ze willen ons met alle geweld door de prikstraat hebben.

Geprikt of genezen dus hoezo door de prik straat ? Wel door de test straat .

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:28

Ach ik was eergister nog in een kantine zonder 2G :7

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:29

Ophouden met doe qr code bullshit
Jullie lachen met uit als ik zeg, dat ze controle willen. Maar Jullie hebben zelf niet eens in de gaten dat ze dat al hebben. Omdat jullie met die flauwekul mee doen.
Jullie menen dat jullie vrijheid hebben, maar dat heb je niet. Je hebt alleen maar privileges. Tot er bepaald word dat er weer een prikkie in moet, anders werkt de code niet

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:34

OleJon schreef:
Ophouden met doe qr code bullshit
Jullie lachen met uit als ik zeg, dat ze controle willen. Maar Jullie hebben zelf niet eens in de gaten dat ze dat al hebben. Omdat jullie met die flauwekul mee doen.
Jullie menen dat jullie vrijheid hebben, maar dat heb je niet. Je hebt alleen maar privileges. Tot er bepaald word dat er weer een prikkie in moet, anders werkt de code niet


Ik ben iets genuaneerder, maar ja..vind het ook wat bizar dat mensen denken dat de 2G een dwang/drang kan zijn voor vaccinatie.. maar okeeeee

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:38

Nou ik vindt een stokje die ver de neus in moet vervelender dan dat hele prikje als ik eerlijk ben :+

Dus ik heb liever een prik dan elke keer moeten testen in ergens naar binnen te mogen.

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:51

OleJon schreef:
Ophouden met doe qr code bullshit
Jullie lachen met uit als ik zeg, dat ze controle willen. Maar Jullie hebben zelf niet eens in de gaten dat ze dat al hebben. Omdat jullie met die flauwekul mee doen.
Jullie menen dat jullie vrijheid hebben, maar dat heb je niet. Je hebt alleen maar privileges. Tot er bepaald word dat er weer een prikkie in moet, anders werkt de code niet


Ocharme, zit je alu hoedje te strak?

pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:03

OleJon schreef:
Ophouden met doe qr code bullshit
Jullie lachen met uit als ik zeg, dat ze controle willen. Maar Jullie hebben zelf niet eens in de gaten dat ze dat al hebben. Omdat jullie met die flauwekul mee doen.
Jullie menen dat jullie vrijheid hebben, maar dat heb je niet. Je hebt alleen maar privileges. Tot er bepaald word dat er weer een prikkie in moet, anders werkt de code niet


Prima, dan bljf je toch in lockdown. Dan heb je die bullshit niet met de qr code.
Wij doen hier alles, met 3x vaccinaties en qr code. Het leven is leuk en gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:07

robert45 schreef:
Relaxed schreef:
Ach ik heb voorlopig herstelbewijs en kijk later wel verder. Laat de booster eerst aan me voorbij gaan.


Je wilt 2G maar de booster laat je aan je voorbij gaan.

Heerlijk….


Eerst laat ik hem aan me voorbij gaan en later kijk ik wel verder. Lezen blijft lastig he ;)

En zoals bigone zegt, ik heb in Nederland nog een jaar 2g en voor buitenland tot de zomer *\o/*