Algemeen coronatopic #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:15

Blussem schreef:
Niwla schreef:
Femke, hoe kan het dat het reproductiegetal onder de 1 is dan? Als jij zegt dat er nog nooit zoveel besmettelijke mensen zijn geweest dan zou die boven de 1 moeten zijn toch?

Ik lees jouw posts overigens ook graag.

Komt doordat de scholen nu dicht zijn (mei vakantie).
Meeste besmetting vinden plaats via jongere kinderen. Kind van 4/5 jaar houdt echt geen afstand. Sterker nog, die nemen juist alles mee van school. Besmetten vervolgens de ouders en rest van de familie. Over 2 weken zal de piek weer gaan groeien.

Met een week de scholen dicht vind ik dat erg discutabel

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:15

Vervelend. Het slechte nieuws is dat onder corona maatregelen meer mensen lijden dan aan de corona zelf een gigantische veel slachtoffers maakt.
Heb je hier wel eens aan gedacht?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:18

lenaa_tje schreef:
Met een week de scholen dicht vind ik dat erg discutabel

Je hebt zeker niet met school gaande kinderen te maken. Hier zijn dit jaar al 3x ziek geweest doordat de kinderen van alles mee namen van school.

Zebrastreep

Berichten: 9890
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:20

Blussem schreef:
Vervelend. Het slechte nieuws is dat onder corona maatregelen meer mensen lijden dan aan de corona zelf een gigantische veel slachtoffers maakt.
Heb je hier wel eens aan gedacht?


Heel vervelend voor die mensen dat vindt ik oprecht , maar die mensen moeten ook realiseren dat ze zelf ook heel erg ziek kunnen worden en ja ook de jonge mensen waarvan je het niet verwacht.

De maatregelen zijn er niet om ons te pesten...

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:23

Blussem schreef:
lenaa_tje schreef:
Met een week de scholen dicht vind ik dat erg discutabel

Je hebt zeker niet met school gaande kinderen te maken. Hier zijn dit jaar al 3x ziek geweest doordat de kinderen van alles mee namen van school.

Ik werk er :+

Femke_Tweety

Berichten: 12063
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:29

lenaa_tje schreef:
Blussem schreef:
Je hebt zeker niet met school gaande kinderen te maken. Hier zijn dit jaar al 3x ziek geweest doordat de kinderen van alles mee namen van school.

Ik werk er :+


Jup, hier ook een docent...

zij het tijdelijk buiten spel vanwege ziekte. Maar wel degelijk nog van dichtbij betrokken.

Echwel

Berichten: 12536
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:57

Coby schreef:
Zelf als leerkracht van 12/13 jarigen en astma vandaag de uitnodiging gehad voor het vaccin. Toch wel enorm blij dat dinsdag de eerste prik wordt gezet!

Ook voor jou ben ik heel erg blij
Als het zou kunnen zou ik als ex ziekenverzorgster zelf gaan prikken nu ik lees dat ze mensen tekort komen

BigOne
Berichten: 38652
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:05

Echwel schreef:
Coby schreef:
Zelf als leerkracht van 12/13 jarigen en astma vandaag de uitnodiging gehad voor het vaccin. Toch wel enorm blij dat dinsdag de eerste prik wordt gezet!

Ook voor jou ben ik heel erg blij
Als het zou kunnen zou ik als ex ziekenverzorgster zelf gaan prikken nu ik lees dat ze mensen tekort komen

Waarom niet Echwel?

Echwel

Berichten: 12536
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:11

bigone schreef:
Echwel schreef:

Ook voor jou ben ik heel erg blij
Als het zou kunnen zou ik als ex ziekenverzorgster zelf gaan prikken nu ik lees dat ze mensen tekort komen

Waarom niet Echwel?

Tja beetje angst nog denk ik
Kan ggd maandag eens bellen

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15490
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:27

Echwel schreef:
Coby schreef:
Zelf als leerkracht van 12/13 jarigen en astma vandaag de uitnodiging gehad voor het vaccin. Toch wel enorm blij dat dinsdag de eerste prik wordt gezet!

Ook voor jou ben ik heel erg blij
Als het zou kunnen zou ik als ex ziekenverzorgster zelf gaan prikken nu ik lees dat ze mensen tekort komen


Heel stom maar geeft toch dat stukje licht aan het eind van de tunnel. Niet meer gefrustreerd hoeven zijn van anderen die zich in je buurt niet aan de voorschriften houden. Vaccineren is toch de uitweg denk ik.
Ik zou me zeker aanmelden veel handen nodig !

Popstra
Berichten: 13965
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:13

Hebben jullie die drukte voor de outlet in Roermond gezien :oo File van Allemaal duitsers zoals normaal daar op een koop zondag voor Corona...
En dan zijn die Duitsers zo streng op ons als wij over de grens moeten zijn!

Zullen die Duitsers getest zijn, na dit bezoek thuis in quarantaine gaan zitten?? >;)

Sizzle

Berichten: 35747
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:17

In hun eigen land moeten ze 24 uur van te voren een afspraak maken en een test doen om naar de winkel te mogen, dus dan krijg je dat.

DuoPenotti

Berichten: 30495
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:19

Dacht dat de outlet winkelen op afspraak bleef hanteren?

DuoPenotti

Berichten: 30495
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:22


purny

Berichten: 27653
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:26

Echwel schreef:
Coby schreef:
Zelf als leerkracht van 12/13 jarigen en astma vandaag de uitnodiging gehad voor het vaccin. Toch wel enorm blij dat dinsdag de eerste prik wordt gezet!

Ook voor jou ben ik heel erg blij
Als het zou kunnen zou ik als ex ziekenverzorgster zelf gaan prikken nu ik lees dat ze mensen tekort komen

Jij zou er juist geschikt voor zijn

Popstra
Berichten: 13965
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:52


MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:57

Blussem schreef:
Vervelend. Het slechte nieuws is dat onder corona maatregelen meer mensen lijden dan aan de corona zelf een gigantische veel slachtoffers maakt.
Heb je hier wel eens aan gedacht?


Je hebt geen flauw idee! In dat artikel wordt gesproken over mensen met schade aan het zenuwstelsel. Mijn man heeft dat 25 jaar geleden opgelopen door een explosie waarbij hij giftige stoffen heeft ingeademd. Vijf jaar gevochten om erkenning en een diagnose, daarna het hele UWV-traject en nu nog steeds dagelijks heftige pijnen waar zware pijnstillers maar mondjesmaat tegen werken. Onlangs eindelijk een stukje erkenning in de vorm van schadevergoeding (stel je geen grote bedragen voor!) van de overheid. Werkgever heeft zich altijd gedrukt.

Ik hou mijn hart vast voor mensen die deze schade op hebben gelopen door corona. Die zijn wellicht voor hun leven lang getekend hierdoor. Ook vergeetachtigheid en concentratieproblemen horen daar bij.

Heb je daar weleens aan gedacht?!

friezenfan2

Berichten: 2668
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:35

Vanmiddag bij een boederij winkel aardbeien gekocht, een klant die 2 tellen voor mij de winkel in liep had alleen een kapot mondkapje bij en vroeg of die ook zo naar binnen mocht zonder dus. De medewerker zei ja en deze man liep dus zonder door dat winkeltje. Bij nader in zicht had ik misschien gewoon weg moeten gaan en dan maar geen aardbeien. Ik hoop dat dit niet vaak voor komt want een kapot mondkapje( 1 touwtje was kapot dus hij kon niet om zijn oor) betekent denk ik dat hij hem al vaker heeft gebruikt en het Was een weg gooi ding. Ver weg gebleven van die man dus ik zal wel veilig zijn maar mensen zonder mondkapje kunnen toch thuis nieuwe halen en dan later terug komen. Die horen toch niet gewoon naar binnen te mogen. Ik zal wel weer raar denken. Voorlopig maar niet nog eens aardbeien kopen. Jammer want ze zijn wel lekker.

Echwel

Berichten: 12536
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:40

Soms ben je te bang
De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

996981
Berichten: 9937
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:48

friezenfan2 schreef:
Vanmiddag bij een boederij winkel aardbeien gekocht, een klant die 2 tellen voor mij de winkel in liep had alleen een kapot mondkapje bij en vroeg of die ook zo naar binnen mocht zonder dus. De medewerker zei ja en deze man liep dus zonder door dat winkeltje. Bij nader in zicht had ik misschien gewoon weg moeten gaan en dan maar geen aardbeien. Ik hoop dat dit niet vaak voor komt want een kapot mondkapje( 1 touwtje was kapot dus hij kon niet om zijn oor) betekent denk ik dat hij hem al vaker heeft gebruikt en het Was een weg gooi ding. Ver weg gebleven van die man dus ik zal wel veilig zijn maar mensen zonder mondkapje kunnen toch thuis nieuwe halen en dan later terug komen. Die horen toch niet gewoon naar binnen te mogen. Ik zal wel weer raar denken. Voorlopig maar niet nog eens aardbeien kopen. Jammer want ze zijn wel lekker.

Dat een touwtje stuk was hoeft niet te betekenen dat hij vaker gebruikt is. Ik heb twee keer gehad bij een nieuw kapje dat het touwtje brak. Niet te snel conclusies trekken :)

Sizzle

Berichten: 35747
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:52

Zolang je niet naast hem gaat staan is er toch sowieso weinig aan de hand?
De mondkapjes zijn uiteindelijk vooral verplicht geworden omdat afstand binnen vaak niet nageleeft wordt.

Janneke2

Berichten: 23073
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:57

Blussem schreef:
Het slechte nieuws is dat onder corona maatregelen meer mensen lijden dan aan de corona zelf een gigantische veel slachtoffers maakt.
Heb je hier wel eens aan gedacht?

Waar denk jij in vredesnaam aan...?

Heb je de beelden gemist van Londen rond de jaarwisseling? Code zwart.
Braziliƫ, Zuid-Afrika, India : code zwart.

De maatregelen zijn vervelend, maar ik vind werkelijk iedereen die er over klaagt een marshmallow.
We hebben internet, we zijn veilig thuis.
En zonder die kleine offers die we brengen hadden we meerdere keren ook code zwart gehad.

Dus die hele klaagzang 'dat corona zo erg nog niet is' hangt mij ook de keel uit.
(De maatregelen zelf ook, maar die dienen een goed doel.)

BigOne
Berichten: 38652
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:01

Blussem ziet alleen haar eigen omgeving, in het begin was er geen Corona bij haar in de buurt dus moesten we ons niet aanstellen en later, nee hoor niets aan de hand in de ziekenhuizen, tja en dat voor een zogenaamde zorgmedewerkster.

friezenfan2

Berichten: 2668
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:04

Blussem laten we meestal links liggen. Dat is het beste voor iedereen.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:18

Echwel schreef:
Soms ben je te bang
De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest


Dat is wel een goede om af en toe even aan te denken :j