Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:27

Nayomie schreef:
Mijn gebrek aan energie. Gisteren drukke dag gehad, veel prikkels vooral. Vannacht slecht geslapen. Vanochtend 2 verdiepingen gestofzuigd en lig nu alweer voor pampus op de bank.

Wees lief voor jezelf ;) logisch dat je na zo'n dag en nacht niet buldert van de energie ;)

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:59

Afgeremd worden door mensen die niet opletten in het verkeer...
Jonges ik reed zo heerlijk 180....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:18

Dat ik morgen paar dagen weg ga en mijn lijf denkt misschien worden we nu wel ziek :') De spanning was vannacht ook weer niet heel prettig. Weet ook niet waar het weg komt , denk als ik morgen eenmaal in de auto zit het dan wel goed is.

Ik lach mijn moeder altijd uit om vakantiestress , maar volgens mij ben ik precies zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:19

Trek in chips, maar geen zin om naar de supermarkt te lopen... Ook trek in (vega) bacon, maar geen zin om naar de expatshop te lopen. :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:22

Mkango schreef:
Trek in chips, maar geen zin om naar de supermarkt te lopen... Ook trek in (vega) bacon, maar geen zin om naar de expatshop te lopen. :')

To be fair, de 'geen zin' heeft mij echt al kilo's en kilo's gescheeld volgens mij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:26

marley93 schreef:
Mkango schreef:

To be fair, de 'geen zin' heeft mij echt al kilo's en kilo's gescheeld volgens mij. :')
Daarom loop ik ook naar de supermarkt. En koop ik altijd de medium zakken. :)) En ik heb gisteravond drie uur staan te vernikkelen in de Noordzee onderaan een kite, met nauwelijks eten in mijn maagje, waarna ik ook nog twee uur klappertandend van de kou in het OV naar huis zat, dus ik heb die calorieën hard nodig. _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:13

Paardenfotografen die de hele bloesemslocaties verpesten en geen toegang bieden aan passerende voetgangers en honden. Wees gewoon een beetje voorzichtig en houdt rekening dat je daar te gast bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:22

Nayomie schreef:
Paardenfotografen die de hele bloesemslocaties verpesten en geen toegang bieden aan passerende voetgangers en honden. Wees gewoon een beetje voorzichtig en houdt rekening dat je daar te gast bent.
En het dan ook vreemd vinden dat ze op steeds minder plekken welkom zijn. :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:33

Mkango schreef:
Nayomie schreef:

Ja heel vreemd := Ik ben er van de week nonverbaal weggestuurd door zo'n fotograaf die paard ging fotograferen. Walst zo met haar paard naar de hond toe, die aan het blaffen was naar het paard. Het is een honden losloopgebied, hoewel ze aan de lijn was, word je op deze manier passief agressief toch even weggestuurd door je paard er heen te walsen. Want ja, je kunt wel raden wie de schuld krijgt als ze bijt. En ondertussen trekken ze de bloesems van de bomen af, slopen het gras en staat het inmiddels met droog weer zo vol met paarden, dat je er niet meer langs kan want de ruimte word je ook niet gegeven.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:40

Helemaal eens met mn voorgangers. Heb op sommige plekken gewoon zelf maar poep staan opruimen van anderen := fatsoen ontbreekt soms echt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:44

Mkango schreef:
Nayomie schreef:

Alles moet wijken voor het perfecte 13 in een dozijn kiekje :).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:52

Ik wou ook nog foto's maken van het tulpenveld vlakbij mijn paard (alleen dan zonder paard) misschien heb ik net geluk dat er een flinke regenbui overkomt en iedereen zo weg is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:53

Ik denk het, jij zegt het, San. _O- Ik had het er laatst nog met iemand over hoe weinig paardenfotografen nog een eigen stijl hebben (of überhaupt kunnen fotograferen :+ ): ze volgen allemaal dezelfde editing tutorials om hun mediocre foto's te redden, kopen dezelfde luchtfoto's om achter hun platen te plakken, doen klakkeloos elkaars concepten na - je ziet echt niet meer of een foto nu afkomstig is van Truus, Marie of Doortje. :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:54

Mkango schreef:
Ik denk het, jij zegt het, San. _O- Ik had het er laatst nog met iemand over hoe weinig paardenfotografen nog een eigen stijl hebben (of überhaupt kunnen fotograferen :+ ): ze volgen allemaal dezelfde editing tutorials om hun mediocre foto's te redden, kopen dezelfde luchtfoto's om achter hun platen te plakken, doen klakkeloos elkaars concepten na - je ziet echt niet meer of een foto nu afkomstig is van Truus, Marie of Doortje. :')

De foto's van Marie herken je nog wel hoor... Die heeft altijd een lichtpunt/zon in 1 van de bovenhoeken gefotoshopt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:55

Kookaburra schreef:
Mkango schreef:

De foto's van Marie herken je nog wel hoor... Die heeft altijd een lichtpunt/zon in 1 van de bovenhoeken gefotoshopt :D

O ja! Terwijl de foto duidelijk op een bewolkte dag genomen is, of het licht van de andere kant komt. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:57

Fotograferen met bloesem of tulpen is ook echt prachtig (wanneer het goed gedaan wordt natuurlijk), maar ik ga er ook niet actief naar op zoek. De enige bloesemfoto’s die ik heb is van een boom op Haarzuilens die tijdens Elfia in april eigenlijk altijd wel in bloei is :=

Ik houd niet van hypes en idd mensen verpesten het gigantisch voor een ander en ik wil daar niet aan meewerken.
Tenzij iemand een privé bloesemboom heeft en daar wil shooten, dan doe ik wel mee

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:01

MarlindeRooz schreef:
marley93 schreef:
Dat zoveel klokken en horloges die ik mooi vind geen (romeinse) cijfers hebben. Ik kan dan echt niet zien hoe laat het is. :o?

Leer je heel snel! :D

Ik kan het nog steeds niet. Heb een analoog klokje op mijn Garmin want mooier en kan het maar half lezen :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:01

Iedereen mag van mij fotograferen wat hij/zij leuk vind. Doe ik ook, heb ook geen mega drang om per se anders te zijn dan anderen (als in, extreme dingen opzoeken voor het perfecte plaatje)
Maar wees gewoon een beetje fatsoenlijk := hoe moeilijk kan het zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:09

_San87_ schreef:
Alles moet wijken voor het perfecte 13 in een dozijn kiekje :).

Dit vooral ja, maar dat vind ik eigenlijk van heel veel lokaties, onderwerpen en stijlen van fotoshoots met paarden. Best veel van hetzelfde steeds, en als iemand iets leuks nieuws weet te verzinnen dan doen anderen dat ook meteen kopieren. Blackfoto's? Iedereen black foto's. Foto's zonder tuig op een zandvlakte? Iedereen foto's zonder tuig op een zandvlakte. Halsters en touwen en alles weg weg gephotoshopt, Bloesemfoto's, en ga maar door.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:23

Maar dat is ook vaak wat klanten vragen. Ik heb verschillende achtergronden in de studio, waaronder een zwarte. Na 2 gave foto's op die zwarte achtergrond wil iedereen die achtergrond en geen andere kleuren meer. Ik vind het zelf maar saai worden en bied juist verschillende achtergronden aan in 1 shoot, maar als ze dat niet willen houdt het op :+

Of zelfs echt precies dezelfde foto willen als een andere die ik gemaakt heb. Dat heb ik al meerdere keren gehad dat ik het verzoek krijg om die foto na te maken met hun honden of paarden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:28

MyWishMax schreef:
Maar dat is ook vaak wat klanten vragen. Ik heb verschillende achtergronden in de studio, waaronder een zwarte. Na 2 gave foto's op die zwarte achtergrond wil iedereen die achtergrond en geen andere kleuren meer. Ik vind het zelf maar saai worden en bied juist verschillende achtergronden aan in 1 shoot, maar als ze dat niet willen houdt het op :+

Of zelfs echt precies dezelfde foto willen als een andere die ik gemaakt heb. Dat heb ik al meerdere keren gehad dat ik het verzoek krijg om die foto na te maken met hun honden of paarden...
Maar dan is dat iig nog binnen je eigen werk, niet dat van een ander. :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:32

Das waar :') Ik geef wel aan dat ik geen ideeën kopieer. Hoewel het met poses wel eens lastig is, het kan wel op elkaar lijken. Maar niet aankomen met foto's van een andere fotograaf en zeggen dat je dat wil. Maar die bloesemfotos zijn hier ook erg populair eb ik ben eigenlijk blij dat mijn locatie niet meer toegankelijk is haha. Soms ben je het gewoon zat.

Ook al de vraag gehad om ergens te fotograferen waar een bordje verboden toegang stond. Ik weiger dat echt, alleen met toestemming of op openbaar terrein. Shoot ging niet door, maar zag later foto's van een andere fotograaf die dus wel daar heen gegaan was. Gewoon ketting opzij en met paard erheen :=
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-05-21 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:33

Ik verveel me en wil een spelletje spelen.
Maar ik ben te lui om iets op te starten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:34

fleurtjeuh schreef:
Ik verveel me en wil een spelletje spelen.
Maar ik ben te lui om iets op te starten..

Dawn of Man <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:38

MyWishMax schreef:
Das waar :') Ik geef wel aan dat ik geen ideeën kopieer. Maar die bloesemfotos zijn hier ook erg populair eb ik ben eigenlijk blij dat mijn locatie niet meer toegankelijk is haha. Soms ben je het gewoon zat.

Ook al de vraag gehad om ergens te fotograferen waar een bordje verboden toegang stond. Ik weiger dat echt, alleen met toestemming of op openbaar terrein. Shoot ging niet door, maar zag later foto's van een andere fotograaf die dus wel daar heen gegaan was. Gewoon ketting opzij en met paard erheen :=

Wat hondsbrutaal zeg := Alles voor een paar foto's.

Kijk, ik heb niets tegen fotografen en paardeneigenaren die zich netjes gedragen. Maar zoals nu ligt er mest, weet ik niet of ik daar los langs kan lopen straks ivm wellicht eventuele wormen kuren. Want het soort mens wat er veelal op af komt, die willen per se foto's en dan maakt het ze weinig uit of de mest dan schadelijk kan zijn of niet. En als mensen gewoon de bomen in hun waarde laten, maar nu ligt de bodem haast bezaaid met bladeren die eraf getrokken zijn om "zo'n mooie uitwaaidende bloesemboom" te kunnen nasynchroniseren. Dát soort mensen, die alleen komen om de boel te slopen en zich niet als gast gedragen, vind ik asociale poedersuiker.

Zo, genoeg gerand, pak straks wel de auto om ergens met de hond te gaan lopen waar ik wel even mijn hoofd kan legen en in rust eventjes kan wandelen. <3