Nayomie schreef:Mijn gebrek aan energie. Gisteren drukke dag gehad, veel prikkels vooral. Vannacht slecht geslapen. Vanochtend 2 verdiepingen gestofzuigd en lig nu alweer voor pampus op de bank.
Wees lief voor jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marley93 schreef:Daarom loop ik ook naar de supermarkt. En koop ik altijd de medium zakken.Mkango schreef:Trek in chips, maar geen zin om naar de supermarkt te lopen... Ook trek in (vega) bacon, maar geen zin om naar de expatshop te lopen.
To be fair, de 'geen zin' heeft mij echt al kilo's en kilo's gescheeld volgens mij.
Mkango schreef:Nayomie schreef:En het dan ook vreemd vinden dat ze op steeds minder plekken welkom zijn.Paardenfotografen die de hele bloesemslocaties verpesten en geen toegang bieden aan passerende voetgangers en honden. Wees gewoon een beetje voorzichtig en houdt rekening dat je daar te gast bent.
Mkango schreef:Nayomie schreef:En het dan ook vreemd vinden dat ze op steeds minder plekken welkom zijn.Paardenfotografen die de hele bloesemslocaties verpesten en geen toegang bieden aan passerende voetgangers en honden. Wees gewoon een beetje voorzichtig en houdt rekening dat je daar te gast bent.
Mkango schreef:Ik denk het, jij zegt het, San.Ik had het er laatst nog met iemand over hoe weinig paardenfotografen nog een eigen stijl hebben (of überhaupt kunnen fotograferen
): ze volgen allemaal dezelfde editing tutorials om hun mediocre foto's te redden, kopen dezelfde luchtfoto's om achter hun platen te plakken, doen klakkeloos elkaars concepten na - je ziet echt niet meer of een foto nu afkomstig is van Truus, Marie of Doortje.
Kookaburra schreef:Mkango schreef:Ik denk het, jij zegt het, San.Ik had het er laatst nog met iemand over hoe weinig paardenfotografen nog een eigen stijl hebben (of überhaupt kunnen fotograferen
): ze volgen allemaal dezelfde editing tutorials om hun mediocre foto's te redden, kopen dezelfde luchtfoto's om achter hun platen te plakken, doen klakkeloos elkaars concepten na - je ziet echt niet meer of een foto nu afkomstig is van Truus, Marie of Doortje.
De foto's van Marie herken je nog wel hoor... Die heeft altijd een lichtpunt/zon in 1 van de bovenhoeken gefotoshopt
_San87_ schreef:Alles moet wijken voor het perfecte 13 in een dozijn kiekje.
MyWishMax schreef:Maar dan is dat iig nog binnen je eigen werk, niet dat van een ander.Maar dat is ook vaak wat klanten vragen. Ik heb verschillende achtergronden in de studio, waaronder een zwarte. Na 2 gave foto's op die zwarte achtergrond wil iedereen die achtergrond en geen andere kleuren meer. Ik vind het zelf maar saai worden en bied juist verschillende achtergronden aan in 1 shoot, maar als ze dat niet willen houdt het op
Of zelfs echt precies dezelfde foto willen als een andere die ik gemaakt heb. Dat heb ik al meerdere keren gehad dat ik het verzoek krijg om die foto na te maken met hun honden of paarden...
MyWishMax schreef:Das waarIk geef wel aan dat ik geen ideeën kopieer. Maar die bloesemfotos zijn hier ook erg populair eb ik ben eigenlijk blij dat mijn locatie niet meer toegankelijk is haha. Soms ben je het gewoon zat.
Ook al de vraag gehad om ergens te fotograferen waar een bordje verboden toegang stond. Ik weiger dat echt, alleen met toestemming of op openbaar terrein. Shoot ging niet door, maar zag later foto's van een andere fotograaf die dus wel daar heen gegaan was. Gewoon ketting opzij en met paard erheen