Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:31

Sowieso benauwd het mij.. maar dat komt eerder ook door de donkere dagen. De hele situatie is nogal uitzichtloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:32

Idd een laaaaaaange winter voor de boeg.. :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:34

De winter maakt me niet uit, ik functioneer dan toch al minimaal ... maar wat komt er na de winter.. wordt t ooit weer een leuk voorjaar ... -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:34

Ik mag toch hopen dat we tegen die tijd van deze ongein af zijn..
Maar ik vrees ervoor :\

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:38

Ik vraag mij af wat straks met oud en nieuw gaat gebeuren. Ik denk dat beter een jaar kunnen overslaan met vuurwerk.

Ook lees ik net dat de koning huis op vakantie naar het buitenland.

Ook willen ze mondkapjes plicht invoeren terwijl elite op tv zonder mondkapjes ziet.

De kloof wordt op deze manier alleen maar groter. Mensen zijn er klaar mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:39

Elite op tv?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:41

Cer schreef:
De winter maakt me niet uit, ik functioneer dan toch al minimaal ... maar wat komt er na de winter.. wordt t ooit weer een leuk voorjaar ... -O-

Dat vind ik dan wel weer iets makkelijker omdat je dan ingeval weer naar buiten kan. Vind ik ook wat makkelijker om toch nog mensen te ontmoeten. Ik spreek binnenshuis toch niet af met mensen nu

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:42

Dat is het, in de zomer wandel ik veel en ver met de hond en kom je, op afstand , nog wat mensen tegen voor een praatje . In de winter is dat toch een ander verhaal.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:45

Zolang het niet een beetje vaart gaat lopen met opschalen van oa testcapaciteit en tracering is de realiteit dat we hier waarschijnlijk nog jaren mee rondlopen, alleen lijkt niemand dat te willen toegeven :n Vaccin geloof ik best wel dat het snel kan gaan maar ik heb weinig hoop op een goede werking.

En idd, waar ik al bang voor was is waar; als je maar genoeg geld hebt bestaat er voor jou geen Corona 8)7 En social media staat vol met (rijke) mensen die nog uitgebreid met grote groepen intiem met elkaar feesten, die op die manier natuurlijk ook een fantastisch voorbeeld geven. En zo ook het stoppen van de eredivisie bij vrouwen maar niet bij de mannen... Ik kan er met mijn hoofd soms niet meer bij. Mijn vertrouwen in de wereld en de medemens heeft wel flinke deuken opgelopen in ieder geval.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:46

bigone schreef:
Elite op tv?

Zijn BN’ers elite tegenwoordig?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:50

Destination schreef:
bigone schreef:
Elite op tv?

Zijn BN’ers elite tegenwoordig?

Blijkbaar .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:53

Ja die horen toch ook bij de club van de tempeliers/rothschilds/free maçons etc net zoals Beyoncé ?

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:56

purny schreef:
Het koningshuis is gezellig op vakantie naar Griekenland... prachtig voorbeeld....

Echt die man/familie laat zich zo kennen tijdens deze crisis. Van mij mochten ze van tevoren het koningshuis al afschaffen, maar dit is toch te zot voor woorden. Beetje sneue 'grappen' maken over fake news en dan dit er ook nog eens bij. Wat hebben we voor positiefs meegekregen van het koningshuis deze crisis? 1 toespraak op tv die als een robot werd voorgelezen.. Werkelijk, daar betalen we belasting voor :x

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:56

bigone schreef:
Dat is het, in de zomer wandel ik veel en ver met de hond en kom je, op afstand , nog wat mensen tegen voor een praatje . In de winter is dat toch een ander verhaal.

Ik ben ook geen wintermens... Zou me het liefst volvreten en dan gaan slapen tot de lente, net als een beer! :D Eens kijken hoe het volgend jaar maart is.

Wat het koningshuis betreft. Ik vind het altijd wel een leuk gezin... Maar ik vind ze niet noodzakelijk en sowieso wel heel dik betaald. Voor al dat geld zou je ook best een beetje meer in mogen leveren. Helemaal nu je land dat ook weer moet doen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:57

Wat ik gewoon irritant vind is dat ze in februari heel hard roepen: in september hebben we een vaccin.

Halverwege de zomer werd dat: tja, vaccin pas eind november, december.

Toen werd het januari

En nu hoor ik dat er waarschijnlijk pas volgend jaar winter (oktober, november 2021) een vaccin verwacht wordt.

Mijn hoop op max 2 maanden (in februari) en vervolgens: "zomer 2021 is alles weer normaal" is wel vervlogen.

Ik ben echt heel bang dat dit nog minimaal 2 jaar gaat duren en grote kans op 5-10 jaar voordat alles van vóór 31-12-19 weer mogelijk is zonder enkele beperking.

De winter gaat niet de leukste worden dit jaar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:58

Ik vind het triest al die mensen met mondkapjes in de winkels, vroeger maakte je nog wel eens een praatje en nu loopt iedereen als zombies snel z’n boodschappen te pakken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:59

mvdende schreef:
Wat ik gewoon irritant vind is dat ze in februari heel hard roepen: in september hebben we een vaccin.

Toen werd het januari

En nu hoor ik dat er waarschijnlijk pas volgend jaar winter (oktober, november 2021) een vaccin verwacht wordt.

Mijn hoop op max 2 maanden (in februari) en vervolgens: "zomer 2021 is alles weer normaal" is wel vervlogen.

Ik ben echt heel bang dat dit nog minimaal 2 jaar gaat duren en grote kans op 5-10 jaar voordat alles van vóór 31-12-19 weer mogelijk is zonder enkele beperking.

Vaccin wat dit moet helpen ? Dan zou griep / Rhino of wat dan ook allang weg moeten wezen dus snap niet dat daar nog zo de hoop op is.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:01

Janinevv schreef:
Ik vind het triest al die mensen met mondkapjes in de winkels, vroeger maakte je nog wel eens een praatje en nu loopt iedereen als zombies snel z’n boodschappen te pakken.

En dat is nou juist de bedoeling :') .

Tuurlijk hoop ik dat het ooit niet meer nodig is en er weer gezellig gewinkeld kan worden he :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:01

Janinevv schreef:

Een praatje in de winkel? Nope...
een aantal dingen zijn niet zo verkeerd :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:02

Nouja mensen zo erg depri maken is echt triest hoor, ben er echt klaar mee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:02

Janinevv schreef:

Dat is wat je er zelf van maakt. Met mondkapje kan je prima even snel een praatje maken.
Ik voer de hele dag gesprekken op met dat ding.
Irritant zeker, onmogelijk? Nee?
Ik vond dat stukje erger in maart dan nu. Ik zag oudere mensen daar best mee worstelen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:03

Janinevv schreef:
mvdende schreef:

Toen werd het januari

Vaccin wat dit moet helpen ? Dan zou griep / Rhino of wat dan ook allang weg moeten wezen dus snap niet dat daar nog zo de hoop op is.

En polio bijvoorbeeld?
Ook bij griep is er een vaccin dat helpt, het is helaas niet helemaal dekkend maar er is wel een reden dat zoveel mensen ingeent worden tegen griep elk jaar. En o.a. daardoor woekert griep ook minder rond dan corona zou doen zonder maatregelen

purny

Ik geloof allang niet meer wat het kabinet zegt mbt corona. Ook niet dat deze halve lockdown nog 3,5 week gaat duren

Janinevv

lenaa_tje schreef:
Janinevv schreef:

Dat is wat je er zelf van maakt. Met mondkapje kan je prima even snel een praatje maken.
Ik vond dat stukje erger in maart dan nu. Ik zag oudere mensen daar best mee worstelen.

Nouja het word allemaal toch wel weer aangescherpt, kun je nu alweer vanuit gaan. Dus straks is het weer zoals in maart nou lekker dan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:05

Pabie schreef:
Janinevv schreef:

Toen werd het januari

En polio bijvoorbeeld?
Ook bij griep is er een vaccin dat helpt, het is helaas niet helemaal dekkend maar er is wel een reden dat zoveel mensen ingeent worden tegen griep elk jaar. En o.a. daardoor woekert griep ook minder rond dan corona zou doen zonder maatregelen[/quote]

Nouja ik vind het best naïef om te denken dat zo’n vaccin zomaar zo snel klaar kan zijn. Dat kan normaal nooit.